Ostin viikonlopun ja ensi viikon ruuat, lasku yli 200€
Joka viikko rahaa kuluu vain enemmän ja enemmän. Alkoholia en ostanut, alkoholitonta olutta kyllä. Ainekset kaupasta kolmeen eri ruokaan. Huomenna syömme lounaaksi vielä tältä päivältä jäänyttä ruokaa. Perheessä 2 aikuista, lapsi ja koira. Ei työpaikkaruokailuja, toinen töissä kotona ja toinen ottaa töihin aina omat ruuat mukaan. Ei eineksiä. Ruokaa ei mene hukkaan. Toki tuosta olisi varaa kiristää, mutta kokonaisuudessaan ei kauheasti mitään ns. luksustuotteita osteta.
Kuinka paljon sinulla menee rahaa viikon ruokiin?
Kommentit (52)
Ostin pe illan ruuat ja la aamiastarpeet lasku 279 eur
Hintojen noususta on puhuttu pitkään ja kahvipaketin hinnan olen huomannut nousseen, mutta muuten en ole jaksanut miettiä asiaa, kunnes tänään kun kävin kaupassa, niin jotenkin vain kiinnitin huomion siihen, että useiden tuotteiden hinta on todella noussut. Esim. Bonjour tuorejuusto maksoi 2,49 ja muistaakseni se oli aiemmin 1,99, eli todella suuri hinnan nousu.
Vierailija kirjoitti:
Ostin pe illan ruuat ja la aamiastarpeet lasku 279 eur
Oletko hengenvaarallisesti lihava?
Olemme akateeminen vela-perhe erityisasiantuntijatehtävissä ja meillä menee ruokaan noin 500e viikossa. Toki tästä vain pieni osa kauppaan, koska yleensä wolttaamme. Työpaikoilla sitten työpaikkaravintolaan ellei ole etäpäivä.
Vierailija kirjoitti:
Olemme akateeminen vela-perhe erityisasiantuntijatehtävissä ja meillä menee ruokaan noin 500e viikossa. Toki tästä vain pieni osa kauppaan, koska yleensä wolttaamme. Työpaikoilla sitten työpaikkaravintolaan ellei ole etäpäivä.
😁🍾
Vierailija kirjoitti:
Aika moista mässäilyä teillä - Mutta joo esimerkki siitä, että kyllähän ruokaankin saa totta kai kulumaan ja paljon, jos on varaa ja halua. - - Tosinaan sitä ihmettelee, eytä kuinka vähällä sitä pärjäisi, jos olisi pakko tai jos olisi aikaa (- nos istä on toki kaikilla yhtä paljon toienn asia on se mihin käytämme tai joudumme sen käyttämään) ja jaksaisi aina nähdä vaivaa ja työtä ruuan laittamsiensa kanssa.
Noin 600 euroa kuussa, 2 aikuista.
Vierailija kirjoitti:
Noin 600 euroa kuussa, 2 aikuista.
Eli siis noin 150 euroa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä 2 aikuista, vauva ja taapero. Ruokaan menee 200e viikossa. Itse tehdään lähes aina ruoka ja vertailen hintoja. Varaa pienentää laskua kyllä on, mutta tuntuu niin tyhmältä ettei koskaan voisi ostaa mitään ylimääräistä vaikka ihan ok tulot onkin.
Mulla menee 200euroa viikossa ja asun yksin. Käyn Lidlissä ja muutenkin yritän elää säästeliäästi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä menee tuo 200e helposti. Tosin nuorin lapsista on vauva ja vauvan tarvikkeet ruokineen on aika kalliita. Oikein odotan että vauva saa syödä samaa kuin muut.
Tätä en ymmärrä ollenkaan. Miten niin vauvan ruoat ym kalliita? Eihän vauvat edes paljon syö! Paljonko muutama peruna tai porkkana maksaa, jousta tuleekin jo pitkän ajan sapuskat. Kun syö jo lihaa, niin muutama mureni jauhelihaa sekaan ja a vot!
Murrosiästä ylöspäin sitten kuluukin. Ruokaa oikeasti uppoaa!! Kilotolkulla ja kaikkea! Etenkin pojilla.
Vierailija kirjoitti:
Js niin vain mielesi halajaa vauvapalstalle!
Voin huomenna kertoa mitä meni, mutta kyllä se summa on aina 220-300€ ja meitä on 2 aikuista+19v. Vielä viimevuonna meni tuotakin enemmän, kun esikoinen asui vielä kotona.
Alkoholiin ei pahemmin mene, 1-2 olutta tuossa satsissa ja 1-2 siideriä. Herkkuihin menee 10-20€/keikka.
Meidän viikon ruuat kahdelle on noin 50e :( Kateeksi käy tuollainen pröystäily, vaikkakaan ei meilläkään rahasta niin tiukkaa ole.
Mulla menee 2 x kuukaudessa noin 100 e ruokatilaukseen. Teen ruokaa alusta asti itse, pakastan ja kasvikset on käytännössä kaikki pakasteita, koska olen hemmetin laiska eikä pilkkominen ym kiinnosta. En vertaile hintoja, mutta perustarvikkeeni ovat edullisia. Joskus tilaan pieniä herkkuja kaappiin. Kahvipaketti maksaa melkein kympin ja niitä tilaan 1-2 pkt. Ruokatilaukseen kuluu myös shampoo, hoitoaine, vuokkoset ja vessapaperi, ei joka kerta.
Olen vastuussa vain itsestäni ja melko pieniruokainen.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo akateemisuus tässä kohtaa jotenkin olennainen tieto? - Minulla yksin asuvalla akateemisella menee kuukaudessa ruokaan alle 200€ kuukaudessa, enkä koe olevani nälissäni tai syöväni epäterveellisesti mutta en tosin juurikaan tilaa ruokaa kotiini ja syön ulkona (mukaan luettuna työpaikan lounasravintolassa) keskimäärin vain kahdesti viikossassa.
Ns. "turhaa" kauppaostoksissani olivat:
-tuoreet vadelmat
-yksittäiset smoothiet-pussit lapselle evääksi
-muutama yksittäinen purkki jogurttia
-karkkipussi
-sipsipussi
-6pack alkolitonta olutta
-pillimehuja lapselle
-lasinpesuneste
-maissikakut
-pakastetut raakaluut koiralle
Kyllähän sitä säästöä tulis, jos vähän jaksais tsempata.
2 aikuista, noin 500e kuussa menee kauppaan. Sen lisäksi ollaan kyllä syöty pari kertaa viikossa pikaruokaa tai muuten törsätty herkkuihin tai ties mihin, ehkä yhteensä 200e kuussa sellasta ylimääräistä.
Pitää vähän yrittää säästää, mutta ihan yhdellä kertaa en osaa. Vaatii sekin taitoa että osaa tehdä ruoasta maistuvaa ja osaa valita kaupasta halpaa mutta hyvää ruokaa... arvostan kyllä niitä jotka tekee sen vaivattoman näköisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ns. "turhaa" kauppaostoksissani olivat:
-tuoreet vadelmat
-yksittäiset smoothiet-pussit lapselle evääksi
-muutama yksittäinen purkki jogurttia
-karkkipussi
-sipsipussi
-6pack alkolitonta olutta
-pillimehuja lapselle
-lasinpesuneste
-maissikakut
-pakastetut raakaluut koiralleKyllähän sitä säästöä tulis, jos vähän jaksais tsempata.
Hei oon kiinnostunut tosta "maissikakut" jutusta. Mitä ne on, kovia vai pehmeitä ja makeita vai suolaisia vai mitä..? Ei oo tuttu.
100e/viikko neljälle hengelle. Syödään kala-kasvisruokaa.
Mies kävi eilen kaupassa ja osti viikon ruoat ja alkoholia viikonlopuksi. Meni 130 e. Sillä ruokitaan hyvin neljä henkeä. Jääkaappi pursuaa yli noin isojen ostosten jälkeen.