Huippumalli haussa 2022
Aikooko joku seurata? Kilpailijat on julkistettu enkä osaa muuta sanoa, kuin että on tällä kertaa varsinainen friikkisirkus saatu kasaan.
Kommentit (1610)
Vierailija kirjoitti:
Menny liian pitkälle, Leevin ois pitänyt voittaa. Onneksi sai sopimuksen. Niin tyhmää että ainut kriteeri on että oot transsukupuolinen.
Minunkin mielestä hyvä että Leevi sai sopimuksen, mutta Jarrahin voiton "ainut kriteeri" ei kyllä mitenkään ollut transsukupuolisuus. Sitten olisi ehkä ollut, jos hän olisi ollut kuvissa yhtä jähmeä kuin nyt oli ja kävellyt kuin Sirkka. Sitten olisi varmasti ollut, jos hän olisi ollut kuvissa jähmeä, kävellyt kuin Sirkka ja hänellä olisi lisäksi ollut pyylevä kroppa ja Marien luonne. No ei ollut.
Varmaan mtv (tai oikeastaan ohjelman tuotantofirma) hakee itselleen julkisuudetta. Ohjelmaformaatin ensimmäinen XYZ (halutut vähemmistöryhmät tähän) -voittaja!
Jarrah vaikuttaa fiksulta ja kivalta nuorelta naiselta, onnea hänelle!
Muuten koko kauden perusidea = meh.
Vierailija kirjoitti:
Transtaustainen sanana? Jos koet, että olet nykyään nainen, niin miksi koet tarvetta tuoda jatkuvasti ilmi että "olen muuten transtaustainen"? Ymmärrän jos sen kerran ilmoittaa, että ihmiset ympärillä ovat asiasta tietoisia, jos siitä tarvitsee olla tietoinen. Mutta sillä ratsastaminen on vähän sama asia kuin esittelisit itsesi näin: "olen traumataustainen nuori nainen" etkä ikinä suostuisi luopumaan tuosta uhriutumisesta eli traumataustastasi vaikka traumat olisi vuosia sitten terapiassa käsitelty läpi.
Väärin voitettu, lollero. Jarrah ei ratsastanut millään vaan loisti omana itsenään runwaylla ja kuvissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menny liian pitkälle, Leevin ois pitänyt voittaa. Onneksi sai sopimuksen. Niin tyhmää että ainut kriteeri on että oot transsukupuolinen.
Minunkin mielestä hyvä että Leevi sai sopimuksen, mutta Jarrahin voiton "ainut kriteeri" ei kyllä mitenkään ollut transsukupuolisuus. Sitten olisi ehkä ollut, jos hän olisi ollut kuvissa yhtä jähmeä kuin nyt oli ja kävellyt kuin Sirkka. Sitten olisi varmasti ollut, jos hän olisi ollut kuvissa jähmeä, kävellyt kuin Sirkka ja hänellä olisi lisäksi ollut pyylevä kroppa ja Marien luonne. No ei ollut.
Ei tietenkään ollut ainut, mutta kun taso näin tasaväkistä, niin ehkä kuitenkin auttoi hänet voittoon. Tai sitten ennaltakäsikirjoitettu juttu, jos se on mahdollista. Hänelle annettiin alussa enemmän puheaikaa kuin muille. eri
Vierailija kirjoitti:
Kauniisti Leevi kehui muita finalisteja ja muutkin kehuivat. Hyvähenkinen porukka kokonaisuudessaan, ainoat hapannaamailkeilijät olivat Minttu ja se hänen kamunsa, jonka nimeä en edes muista enää. :D
Mintun puku oli mauton finaalijaksossa, mutta eikös hän oleki tämä Onlyfans-tyttö, luottaa vääriin juttuihin. Onneksi putosi Marien kanssa, joka oli ilkeä.
Voisiko Viivi tulla tänne tuomaroimaan, täällä on höyrypäisiä ilkeitä ihmisiä, joilla meni kuppi nurin jonkun voiton takia. :D Ilkeys on so last season, anteeksi enkku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauniisti Leevi kehui muita finalisteja ja muutkin kehuivat. Hyvähenkinen porukka kokonaisuudessaan, ainoat hapannaamailkeilijät olivat Minttu ja se hänen kamunsa, jonka nimeä en edes muista enää. :D
Mintun puku oli mauton finaalijaksossa, mutta eikös hän oleki tämä Onlyfans-tyttö, luottaa vääriin juttuihin. Onneksi putosi Marien kanssa, joka oli ilkeä.
Niin oli. Mintulla on nykyään jo todella täytetyt turbohuulet, joten pienillekin mallin töille voi jättää hyvästit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta Marien ja Mintun ystävyys oli aitoa ja sitä oli kiva katsoa. Ja sori tunnetko Marien jollain tavalla henkilökohtaisesti kun haukut häntä ilkeäksi...? Mulle ei ainakaan tullut hänestä mitenkään ilkeää tai negatiivista kuvaa.
Jarrahin puolesta ei tarvinnut pelätä mokaamista koko kauden aikana. Voitto meni oikeaan osoitteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Todella kiinnostava artikkeli mallimaailman muutoksesta, esimerkkinä Victorias Secret. Siinä teille, jotka elätte menneisyydessä. Jee!
"New York Times kuvailee, että perinteisten VS-enkeleiden sijaan Victorias Secret on ottanut uusiksi keulakuvikseen naisia, jotka ovat tunnettuja saavutuksistaan, eivätkä vain ulkonäöstään. Cosmopolitanin mukaan uudet keulahahmot ovat joukko naisia, joita ajaa intohimo viedä eteenpäin positiivisempaa muutosta."
"On kestänyt vuosia, että alusvaatemerkin johto on ymmärtänyt sen markkinoinnin ja ajatusmaailman olevan vanhentunutta. NY Timesin mukaan näiden vuosien kuluessa VS-merkin arvo on laskenut ja sen rinnalle on syntynyt kilpailevia yrityksiä, jotka ovat brändänneet itseään anti-Victorias Secretinä ja keskittyneet erilaisten naiskehojen ja etnisyyksien esittämiseen."
Kukaan tuskin on tarkoittanut, että muotimaailma elää 1990-luvulla tms, ja että sen täytyy pysyäkin siellä, vaan että klassisuus säilyy ja sen pitääkin säilyä. Kyllä vaikkapa kauniit iltapuvut ovat niitä joita esim. Beverly Hillssin rouvat haluavat.
Mukaan saa tulla erilaisia näkemyksiä, friik...ke...jä, tran...su-j@, vi..tiligoa, plus-si@kin jopa jne. Kaikki mahtuvat catwalkille. Mutta on täysin turhaa sekoittaa näitä johonkin mallikilpailuun. Pitäisi olla omat sarjat kaikille.
Totuus on, että joidenkin mielestä transihmiset eivät saa menestyä missään, koska jos menestyvät, sen on ainoastaan transsukupuolen vuoksi. Anna mun kaikki kestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta Marien ja Mintun ystävyys oli aitoa ja sitä oli kiva katsoa. Ja sori tunnetko Marien jollain tavalla henkilökohtaisesti kun haukut häntä ilkeäksi...? Mulle ei ainakaan tullut hänestä mitenkään ilkeää tai negatiivista kuvaa.
Olemmeko katsoneet samaa sarjaa.
Vierailija kirjoitti:
Totuus on, että joidenkin mielestä transihmiset eivät saa menestyä missään, koska jos menestyvät, sen on ainoastaan transsukupuolen vuoksi. Anna mun kaikki kestää.
Jos Jarrah ei olisi trans, seuraavaksi oltaisiin kiinnitetty huomiota ihonväriin. Musta voitti, koska on musta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa piinallista katsoa viimeistä jaksoa! Sitä siirappista ylikehujen määrää! "Mä oon NIIN ylpeä teistä kaikista!" kuultiin sata kertaa. Voi sItä hehkutusta ja ihanuutta. Yh! Voittajaksi valittiin totta kai transtaustainen intersektionaalinen feministi, joka on vegaani - kaiken lisäksi POC - kuinkas muuten! Mikään vähempi ei siis riitä. Mallilla pitää olla tarina ja mallin pitää olla oman asiansa julistaja ja sellainen nyt sitten oltiin voittajaksi pedattu. Olisihan se pitänyt etukäteen arvata
Onneksi kaikki kolme finalistia olivat kukin omalla tavallaan hyviä eikä pelkkä voitto takaa mitään, jos alalla haluaa menestyä.
Jos kaikesta ihanaa-hehkutuksesta pitäisi jotain hyvääkin löytää, niin oli positiivista että finaalissa oli kolme kilpailijaa. Aikaisemmilla kausilla (olen seurannut neljää) oli useimmiten vain kaksi, mikä merkitsi sitä, että se toiseksi jäänyt *hävisi*. Vähän niinkuin jääkiekossa hopea hävitään. Nyt kun kilpailijoita oli kolme, meille jäi kaksi "perintöprinsessaa" - ja kaikki kannustivat toisiaan. Hiukan erilainen fiilis oli finaalissa verrattuna esim. siihen, kun Anna-Sofia voitti kaudella 4.
Onnea ja menestystä toivotan Jarrahille, mutta tuotannolle toivomus: vähemmän friikkisirkusta ja enemmän mallimaailmaa heti alusta alkaen ensi kaudella!
- Ap
Jaksat edelleen jauhaa tuota friikkisirkusta ja valmiiksi pedattua voittajaa.
Jarrahilla on mallin vartalo, hän osaa poset ja kävelee upeasti. Lisäksi hän on ystävällinen ja käyttäytyy hyvin.
Viivi sanoi saaneensa tarpeekseen ilkeistä ihmisistä ja Saara korosti tiimipeliä. Ohjelman perusteella Jarrah täyttää nämäkin vaatimukset.Miksi transtaustaisuus, väärä ihonväri, feminismi ja jopa veganismi ärsyttävät sinua?
´ Väärä ihonväri? ´ Onko kukaan kertaakaan maininnut Jarrahin ihonväriä? Kummallinen ilmaisu, kyllä Suomessa tähän väriin on totuttu. Kyllä minäkin luulen, että transtausta auttoi Jarrahin voittoon. Hyvä hän on , mutta mielestäni Leevi parempi.
Tuo oli vastaus kommenttiin, jossa mainittiin POC - people of colour.
Katso googlesta, mitä se tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko Viivi tulla tänne tuomaroimaan, täällä on höyrypäisiä ilkeitä ihmisiä, joilla meni kuppi nurin jonkun voiton takia. :D Ilkeys on so last season, anteeksi enkku.
En oo vielä tähän mennessä nähnyt yhtään ilkeää kommenttia, mutta kun nykyään asiallinen kritiikki on yhtä kuin 'ilkeys' etenkin, jos ko. asiallinen kritiikki sattuu kohdistumaan vähemmistön edustajaan.
Täällä on ollut todella ilkeitä kommentteja kautta kauden.
Vähemmistön edustajia kritisoidaan nimenomaan siksi, että he kuuluvat vähemmistöön.Turha sitä on kaunistella.
Olkaa reippaasti rasisteja ja ennakkoluuloisia!
Seiskää sanojenne takana!Jos näet jonkun ihmisen kohdistavan kritiikkiä esim. vähemmistön edustajan kävelytyyliin runwaylla, niin miten voit olla välittömästi varma, että kritiikki johtuu siitä, että henkilö kuuluu vähemmistöön eikä siitä että ko. henkilön kävelyssä runwaylla olisi parannettavaa eikä mihinkään muuhun?
Onko kukaan täällä kieltänyt kritisoimasta Jarrahin kuvia jne? Ei. Vaan täällä ilkeillään hänen transsukupuolisuudestaan, joka ei liity kuviin ja kävelyyn mitenkään. Huoh.
-eri
Minä ainakin nautin, kun jotkut raivoavat täällä, saa nauraa. 😂 Woke sitä, woke tätä. Nää ottaa kaiken syötettynä, samoja ihmisiä varmaan, jotka puhui salaliitoista koronarokotusten suhteen. Onneksi saatiin Suomeen voittaja, josta voi olla ylpeä kun tekee yhteistyötä Zalandon ja Voguen kanssa.
Aika karua, että aiemmilla Huippis-kausilla voittajasta on saanut olla jotain mieltä kuten "mun mielestä oikea malli voitti" mut nyt kun Jarrah voitti, ei yhtäkkiä saa käydä juuri minkäänlaista keskustelua siitä, kellä oli paras kävely, parhaat kuvat, kuka kehittyi kisan aikana eniten... Tai siis muita kilpailijoita saa kritisoida malliosaamisensa perusteella, mutta Jarrahia ei. Kaikki kommentit systemaattisesti poistuu joissa ollaan "väärää mieltä".
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin nautin, kun jotkut raivoavat täällä, saa nauraa. 😂 Woke sitä, woke tätä. Nää ottaa kaiken syötettynä, samoja ihmisiä varmaan, jotka puhui salaliitoista koronarokotusten suhteen. Onneksi saatiin Suomeen voittaja, josta voi olla ylpeä kun tekee yhteistyötä Zalandon ja Voguen kanssa.
Aijaa kuka täällä raivoaa? :D Itse oon nähnyt asiallisia, perusteltuja kommentteja sen puolesta ettei mitään saa sanoa ilman sensuuria mutten mitään raivoamista :D Miksei valkoihoisesta huippumalli-kisan voittajasta sit voisi olla ylpeä? Sähän oot itse ihan yhtälailla rasisti, enemmistöönkin voi kohdistua rasismia ellet tiennyt. Ja sä oot hyvä esimerkki ihmisestä, joka sellaista viljelee (: Onnea elämään ja huutista perään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitten ole katsonut kaikkia jaksoja. Katsopa vaikka se, jossa julkistetaan meikkaushaasteen voittajat. Siitä näkee hyvin ilkeän luonteen. Kaikki muut onnittelevat voittajia paitsi yksi, joka istuu naama norsun elimellä eikä edes yritä esittää iloista muiden puolesta. Tämä nyt vain yksi esimerkki. Kun Saarakin antoi palautetta käytöstavoista, ei ne ole edes vain katsojan näkemys.
Jarrah on tätä asiaa tuonut esiin, koska häneltä on kysytty asioista, jotka siihen liittyvät: omat arvot ja itselle tärkeät asiat. Veikkaan, että sinulla ei ole aavistustakaan siitä, millaista on olla marginaalissa useammalla eri osa-alueella, joutua häpeämään ja peittelemään omaa taustaansa ja pohtimaan koko identiteettiään. aivan eri tavalla, koska ei sovi normeihin. Lähes aina transihmiset ovat joutuneet käymään läpi todella raskaita asioita, kun koko oma keho tuntuu väärältä. Et tiedä siitä mitään. Jos itselläsi olisi jokin vastaava traumaattinen tausta ja saisit tilaisuuden julkisuuden avulla tukea siinä muita samassa tilanteessa olevia ja näyttää heille esimerkkiä ja kertoa, että hekin voivat onnistua unelmiensa tavoittelemisessa, miksi et tekisi niin? Jarrah on sanonut, että hän haluaa tehdä näkyväksi omaa taustaansa ja omaa tarinaansa ollakseen esimerkkinä muille. On jotenkin aivan käsittämätöntä, että ne ihmiset, jotka ovat joutuneet kautta historian kätkemään itsensä ja elämään salassa ja väärässä identiteetissä voimatta välttämättä koskaan täysin olla avoimesti omia itsejään, ovatkin nyt muka LIIKAA äänessä. Kun se tavallinen pulliainen jonka elämä on ollut pullamössöä, ei halua heistä edelleenkään kuulla kuin sen yhden sivuhuomautuksen verran, koska tulee siitäkin kateelliseksi jos ei itse saa huomiota. Oletko tullut ajatelleeksi, että muille transihmisille on erittäin tärkeää, että joku PITÄÄ ÄÄNTÄ siitä, mitä he ovat joutuneet käymään läpi ja näyttää heille, miten nämä vaikeudet voi kääntää vahvuudeksi.