Miksi vanhempi sukupolvi pitää nykyisiä nuoria heikkoina
Valitetaan kun nuoret ei kestä vaikka heillä on helppoa. Elämästä on tehty vain suorittamista suorittamisen perään, kuka sitä enää kestää. Lisäksi maailmassa on niin paljon kriisejä, joita ei varmasti nuoret kestä miettiä. Nuoret kasvavat pandemian aikaan yksinäisyydessä, pelkäävät sotaa, murehtivat raha-asioista, ilmastosta.
Välillä voisi kokea sympatiaa sen sijaan että valitetaan kun nuorilla on niin helppoa kun ei ole lapsia tai lainoja. Itse olette lapsenne ja lainanne ottaneet, se ei ole nuorten vika jos teillä on hankalaa
Kommentit (49)
Kuka valittaa? Mielestäni nuorten elämä on monta kertaa haastavampaa kuin oma elämäni joskus oli. Paineita on joka suunnalta. Ei mikään ihme jos mielenterveysongelmia esiintyy enenevässä määrin.
Nainen 67 v.
60-luvulla syntyneellä sukupolvella on ollut helppo elämä, ei ne ymmärrä että nykyajan nuorilla on erilaista.
Pullamössö on pullamössö. Ei se muuksi muutu vaikka kuinka pyörittelis. Ei näy vatsalihakset eikä liiemmin muutkaan lihakset. Syödään vaan ja ollaan.
Olen 34-vuotias ja oma elämäni on ollut helpompaa kuin vanhempieni ja heidän helpompaa kuin heidän vanhempiensa.
Koska nykypolvet ovat ensimmäisiä, jotka ovat eläneet tukiverkoissa vauvasta lähtien. Oikeasta itsenäisestä elämästä ei mitään tietoa.
Helpot ajat luovat heikkoja miehiä, ja heikot miehet antavat 36 vuotiaan tyttölapsukaisen johtaa maataan aikana, jolloin kolmas maailmansota on nousemassa.
Vierailija kirjoitti:
60-luvulla syntyneellä sukupolvella on ollut helppo elämä, ei ne ymmärrä että nykyajan nuorilla on erilaista.
Mistä sinä tiedät millaista 60-luvulla syntyneen sukupolven elämä on ollut, jos et ole sitä itse elänyt etkä edes ymmärrä että se on erilaista kuin nykyajan nuorilla.
Vierailija kirjoitti:
Pullamössö on pullamössö. Ei se muuksi muutu vaikka kuinka pyörittelis. Ei näy vatsalihakset eikä liiemmin muutkaan lihakset. Syödään vaan ja ollaan.
Tiedätkö sinä edes mitä pullamössö on? Oletko syönyt sitä?
Olen 6 lapsen lapsen mummo. Ei nämä mitää heikkoja ole kaikki opiskelee. 4 yliopistossa. Kesällä kaikki oli kesätöissä. Fyysisestikin hyvässä kunnossa. Eipä haukuta kaikkia nuoria.
Onhan se niinkin, että koskaan aikaisemmin ei ole ollut sotia, ei köyhyyttä ja puutetta, ei sairauksia eikä ilmasto-ongelmia. Kaikki tuo on boomereiden keksimää vitsausta nuoremmille. Ei boomerit tiedä, mitä on pelätä happosateita, atomipommia tai nälänhätää. Ne kaikki keksittiin vasta 1990-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Olen 6 lapsen lapsen mummo. Ei nämä mitää heikkoja ole kaikki opiskelee. 4 yliopistossa. Kesällä kaikki oli kesätöissä. Fyysisestikin hyvässä kunnossa. Eipä haukuta kaikkia nuoria.
🤦
Moni nuori todella on fyysisesti ja/tai henkisesti heikko. Sitten on tietysti tosi paljon niitäkin jotka eivät ole. Asenteella on varmasti iso merkitys ja sillä kuinka suhtautuu haasteisiin, tsemppaako kukaan eteenpäin kun on haastavaa. Minusta ne vanhemmat tekee lapselle/nuorelle karhunpalveluksen jotka antaa liian helposti luovuttaa tai ovat muuten jotenkin kädettömiä esim. nuoren tunnekuohujen kanssa. Aikuinenkin saa tietysti väsyä ja hermostua tms. mutta uskon että se on haitallista jos lasta myötäilee liikaa.
Jokaisesta sukupolvesta löytyy niitä joiden mielestä seuraava sukupolvi on 'pullamössösukupolvi'. Tämä ei tyypillisesti perustu mihinkään ja sen voi jättää omaan olemattomaan arvoonsa.
Joo osaako vanhempi sukupolvi tehdä mitään mistä on nykyään hyötyä? Ei. Elämä ei ole enää sitä että kaivetaan ojaa ja syödään ruisleipää.
Nuoriso on ollut aina pilalla. Näin on ollut koko maailman historian ajan.
Eivät osaa tehdä mitään, pukeutuvat rumasti, käyttävät rumaa kieltä ja raiskaavat kielen jne. Tämä tiedettiin jo 1400-luvulla
Vierailija kirjoitti:
Salilla käynti ei tarkoita sitä että ihminen on hyvässä kunnossa. Entisajan metsurit olivat takuulla paremmassa kunnossa kuin nykyajan treeni-nuoret.
Kautta historian on vanhempi sukupolvi valittanut kuinka nuorilla on helppoa ja ovat saamattomia. Mummoni kertoi kuinka häntä haukuttiin saamattomaksi, vaikka toimi lottana sodassa ja perusti oman yrityksenkin maatilatöiden lomassa.
Olen 42v ja minun ikäpolvella on ollut sata kertaa helpompaa kuin nykynuorilla.