Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sanoa uudelle naisystävälle, että tämä ei osaa meikata ja olisi parempi olla meikittä

Vierailija
26.08.2022 |

En olisi uskonut, että 5-kymppisenä miehenä päädyn tilanteeseen, jossa pohdin naisten meikkejä, mutta tilanne on nyt tämä. Uusi naisystävä ja hänen tapansa meikata ottaa päähään. JOO tiedän, nämä on asioita joihin miesten ei pitäisi puuttua, naisella saa olla oma tyyli, nainen meikkaa toteuttaakseen itseään jne. Mutta en vilpittömästi usko, että kukaan haluaa ilmentää tyyliään esimerkiksi siten, että kirkkaanpunainen huulipuna on pitkin naamaa ja hampaita. Tai että ripsiväri on muodostanut klöntit niin ylä-ja alaluomille, jotka vaan pahenevat pitkin päivää. Tai niin, että kasvot ja kaula on ihan eriväriset keskenään ja ihoa peittää todella paksu naamiomainen kerros?

Miten oikeasti nätisti sanoa naiselle, että näyttäisi paljon paremmalta ilman tuota meikkiä? Itse hän kokee, että ei voi lähteä ulos vaikka edes lähikauppaan ilman, että on jotain meikkiä naamassa. Kuulemma niin huono iho muuten ja värittömän näköinen. Ihossa ei mielestäni mitään vikaa, korkeintaan muutama näppy joita ei kukaan muu huomaa kuin hän itse. Mutta minkä kaikki oikeasti huomaa, on se ihmeellinen pakkeliksi kerrostettu meikkivoide, joka kerääntyy juonteisiin ja ihohuokosiin, näyttäen pahimmiltaan joltain kuolinnaamiolta. Sitten kun päivän mittaan hikoilee, naama on ihan laikukas. En kehtaa sanoa tästä mitään, mutta oikeasti paljon parempi olisi ihan ilman mitään meikkivoiteita, tai sitten jotain paljon kevyempää tavaraa.

Huulipunan suhteen olen välillä sanonut leikkisästi, että pyyhipä se puna pois, niin pääsen pussaamaan sinua. Toimii hetken aikaa, mutta sitten taas kaivaa sen joulunpunaisen värin (joka näyttää hyvältä vain tarkasti photoshopattujen mallien kuvissa) ja pyörittelee sitä sinnetänne päin huulia, joka on kohta yli huulten ja hampailla.

Auttakaa naiset, mitä tässä tilanteessa voi ja kannattaa tehdä? Puhutaan kuitenkin 50 v naisesta, joka on meikanut lähestulkoon koko ikänsä.

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 60+ nainen. Minäkin olin tuollainen meikkaaja aina viisikymppiseksi saakka. En edes huomannut miten kömpelösti ehostin itseäni, mutta jälkikäteen olen valokuvista saanut kauhistella tyylittömyyttäni. Täytyy sanoa, että siinä vaiheessa kun nainen on 50v niin meikkaaminen on todella paljon vaikeampaa ja on lähes mahdotonta saada meikkijäljestä siistiä, koska esim. värivoide korostaa kasvojen juonteita jne.

Minun mielestäni sinä voit sanoa ihan suoraan asiasta. Sehän ei ole samalla tavalla henkilökohtainen asia kuin esim. puuttuminen ulkonäköön. Jos sanoisit hänelle, että minua nolostuttaa liikkua kanssasi, koska sinulla on niin ohuet, rumat hiukset - se olisi ilkeää (tiedän, koska minun eksäni sanoi minulle noin). Tokihan sekin voi pahoittaa mielen jos arvostelee jotakin vaatetta, mutta ei se ole kuitenkaan sama asia kuin jonkun henkilökohtaiseen ominaisuuteen puuttuminen. Kyllä vaatteita ja meikkiä saa läheinen ihminen arvioida. Ja sinähän olet hänelle sanonut, ettei hänen tarvitse meikata, hän kelpaa sinulle juuri sen näköisenä kuin hän on, luonnonkauniina.

Minä loukkaantuisin. Ei meistä kukaan ole täydellinen ja jokainen saa meikata, miten parhaaksi katsoo.

Lisään vielä, että kohta 60 v. menty ilman pakkelia ja on ollut niitäkin, jotka toivoisivat, että meikkaisin. Kehotin ostamaan omat meikit ja aloittavan omasta naamastaan.

On ihan totta, että jokainen saa meikata niinkuin parhaaksi tahtoo, mutta silti harmi tällaiset tapaukset, jotka meikkaavat kaunistaakseen itseään, mutta päätyvät osaamattomuuttaan päinvastaiseen tilanteeseen. Siten heille itselleen tekisi palveuksen, jos jotenkin vinkkaisi kohti imartelevampaa meikkiä. Mutta miten se tehdään nätisti, ei ole todellakaan helppo homma. Joku vinkkasi tuossa lahjaksi jotain hemmottelupäivää ja sen yhteen meikkiopastusta. Ehkä se voisi olla hyvin toimiva juttu, mutta jotta huomio ei jäisi pelkkään meikkiin, pitäisi tosiaan olla muutakin hemmottelua, hierontoja, jne. 

Vierailija
42/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hänellä lähinäössä ongelmia? Jos hän ei meikatessaan näe naamaansa kunnolla, ei ole ihme ettei huomaa jos vähän menee sinne päin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et voi hyväksyä kultaasi sellaisena kuin on, niin anna jatkaa matkaa.

Sitten tietysti on se mahdollisuus, että hän ei näe kunnolla. Vie silmälääkärille. Tai hanki suurentava peili.

Anna lahjaksi hemmottelupaketti, jossa hieronnan lisäksi myös värianalyysi ja meikkikoulutus.

Tää on hyvä idea! Eli joku kauneuspäivä-paketti, mihin liittyy joku hemmotteluhieronta ja johon on ujutettu hen.koht. meikkiopastus. Koska mieshän on "viaton"! Aina joka ip lehdessä ohjeistetaan miesparkaa ostamaan naiselle lahjaksi jotain luksushemmottelu-palveluita. Mies voi heittäytyä "tyhmäksi" ja selittää että ei hän niistä mitään ymmärrä mutta että kauneushoitolan rouva suositteli juuri tätä hemmottelupakettia, että kaikki asiakkaat ovat kehuneet.

Vierailija
44/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol, mun mies varmaan miettii samaa. Meikkaan normaalisti vain vähän (ripsari, kulmat, silmänalusten peittäminen) ja joskus kun innostun meikkaamaan enemmän ja näytän mielestäni hyvältä, mies ei yleensä koskaan kehu. Ja hän kyllä kehuu varsin auliisti muuten. Mulle tuo "enemmän meikkiä" tarkoittaa esimerkiksi silmien rajaamista ja meikkivoiteen käyttöä, tummempaa luomiväriä.

Vierailija
45/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä selkeästi naisen kirjoittama aloitus, tiedä sitten miksi. Mutta ei kukaan mies noin perusteellisesti kuvaile meikkiä, ihohuokosista lähtien :D

Vierailija
46/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat sille lahjaksi valaisevan meikkipeilin missä on myös suurennos mukana. Kyllä se sitten huomaa kun alkaa nähdä kunnolla. Moni meikkaa kylpyhuoneessa ja siellä on valaistus aina kellertävä eikä näytä värejä oikein. Keski-ikäisillä tuntuu tuo näkö huonontuvan kun samaa näen keski-ikäisillä naisilla, että on sotkettu vähän miten sattuu, luultavammin siitä syystä kun ei näe kunnolla.  Toinen ehdotukseni on lahjakortti meikkaukseen missä samalla tämä ihminen neuvoo oikeat ja sopivat meikit. Suostu maksamaan nekin.

Vierailija
47/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde siitä, että sinä kaipaat häneltä tietoa meikkaamisesta. Eli esitä miksi-kykymyksiä naiselle. Esim. Miksi kannattaa meikata niin, että kaula ja kasvot ovat erivärisiä, mikä tarkoitus sillä on?

Näin saat positiivisesti hänet kiinnittämään huomion omaan meikkaamiseen.

Vierailija
48/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä selkeästi naisen kirjoittama aloitus, tiedä sitten miksi. Mutta ei kukaan mies noin perusteellisesti kuvaile meikkiä, ihohuokosista lähtien :D

Miehet on yllättävän osaavia kosmetiikan suhteen. Minutkin opetti lakkaamaan kynteni oikein ex mieheni joka oli metallialan työntekijä, talonrakentaja ja juoppo. Silti se tiesi kaiken kynsistä, tekoripsistä sekä ripsi ja kynsikoristeista. 

Vierailija
49/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde siitä, että sinä kaipaat häneltä tietoa meikkaamisesta. Eli esitä miksi-kykymyksiä naiselle. Esim. Miksi kannattaa meikata niin, että kaula ja kasvot ovat erivärisiä, mikä tarkoitus sillä on?

Tämä on hyvä!

Vierailija
50/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvä!

Olette julmia :D

Vierailija
51/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät osaa meikata, minä mukaanlukien. En siis meikkaa mitään sen ihmeempää kuin karisemattoman ripsarin, vähän kummituskulmiin luonnollista väriä ja simppelisti kevyt meikkivoide. Nämäkin vain, jos minulle on sovittu tapaaminen jonkun kanssa tai asiakaspalaveri. Kaikki yhtään hienompi ei onnistu. Ironia on siinä, että olen ammatiltani taiteilija. Osaan taiteilla värit maalauksiin mutten omaan naamaani.

Moni yrittää peittää huonoa itsetuntoaan meikkikerroksella. Siitähän tuo naisystävänkin meikkaaminen kertoo, jos ei voi lähteä edes lähikauppaan ilman meikkiä. Pitää itseään rumana suohirviönä, vaikkei sitä oikeasti ole.

Vierailija
52/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan miten 90-luvulla meikkaamisessa opastettiin, ettei ikinä kaulalle laiteta meikkivoidetta. Nykyään kai opastetaan, että kaulallekin meikkivoidetta. Silloin 90-luvulla ideana oli, että meikkivoiteen pitäisi sulautua niin ihon sävyyn, että kaulan meikkivoiteettomuutta ei huomaa. Helpommin sanottu kuin tehty. 

t. ysärinuori 

Vierailija
53/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten heräsit todellisuuteen, jossa olet säälittävä incel ja vain haaveilet jonkun naisen ottavan tuollaisen vaivoikseen?

Vierailija
54/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pidät miehiä niin tyhminä, ettei muka edes tiedetä mitä tarkoittaa "ihohuokonen"? Olisin kuules voinut vieläkin tarkemmin kuvailla meikkiä, en kuitenkaan halunnut koska olisi tuntunut ilkeältä. Voin myös järkyttää sinua kertomalla, että tiedän mm. päivä- yö- ja silmäänympärysvoiteen erot, seerumeista puhumattakaan. Kuitenkin 20 vuotta edellisessä liitossa naisen kanssa opettanut yhtä sun toista tähän(kin) liittyen. 

ap 

Vierailija
55/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos ottaisit ne ikänäkörillit päästäs ni ei häiritse moiset pikkuasiat niin pahasti.

Vierailija
56/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet on yllättävän osaavia kosmetiikan suhteen. Minutkin opetti lakkaamaan kynteni oikein ex mieheni joka oli metallialan työntekijä, talonrakentaja ja juoppo. Silti se tiesi kaiken kynsistä, tekoripsistä sekä ripsi ja kynsikoristeista. 

Itse olin aikoinani amatööriteatterissa näyttelijänä. Meikkasimme itse itsemme kaikkiin esityksiin ja kyllä miehet olivat erityisen hyviä meikeissä, ja osasivat kysyä sitä ja tätä ja tuota tuotetta tai välinettä, josta itse meikkaamattomana naisena en tiennyt mitään :D Yksi innostui ripsien taivuttajasta ja kulmakynästä ikihyviksi ja kyseli kotona naisystävältään lisää vinkkejä.

Meikkaaminen on historiassa ollut vahvasti soturien hommaa. Piti olla kaunis kuolessaan ja hyvin laiteltu. Kynsilakkakin on alunperin soturien kastijärjestelmä, en muista missä kansassa mutta haluaisin sanoa, että etruskien keskuudessa.

Vierailija
57/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan miten 90-luvulla meikkaamisessa opastettiin, ettei ikinä kaulalle laiteta meikkivoidetta. Nykyään kai opastetaan, että kaulallekin meikkivoidetta. Silloin 90-luvulla ideana oli, että meikkivoiteen pitäisi sulautua niin ihon sävyyn, että kaulan meikkivoiteettomuutta ei huomaa. Helpommin sanottu kuin tehty. 

t. ysärinuori 

Me käytettiin kaikki niin tummaa meikkivoidetta, että rajaa ei olisi saanut millään häivytettyä. Sai itsestään kadota leuan varjoihin.

Sellainen asteen tai kaksi liian tumma meikkivoide oli ainakin mun kavereillani kaikilla. Ja on edelleenkin näillä suttuisesti meikkaavilla, mistä ap puhuu.

Vierailija
58/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehumalla luonnollista kauneutta voi saada naisen mielen muuttumaan ja rohkaistua olemaan meikittä.

Vierailija
59/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pidät miehiä niin tyhminä, ettei muka edes tiedetä mitä tarkoittaa "ihohuokonen"? Olisin kuules voinut vieläkin tarkemmin kuvailla meikkiä, en kuitenkaan halunnut koska olisi tuntunut ilkeältä. Voin myös järkyttää sinua kertomalla, että tiedän mm. päivä- yö- ja silmäänympärysvoiteen erot, seerumeista puhumattakaan. Kuitenkin 20 vuotta edellisessä liitossa naisen kanssa opettanut yhtä sun toista tähän(kin) liittyen. 

ap 

Taidat olla melkoinem besserwisser? Toivottavasti myös uusi naisesi huomaa asianlaidan pikapuoliin.

Vierailija
60/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap olet päätynyt yhteen tuon naisen kanssa? Olet varmasti huomannut ihmeellisen "naamion", tönkkö ripset ja huulipunat hampaissa jo ensimmäisillä treffeillä, joten miten kuvittelit että naisesta kuoriutuisi myöhemmin meikitön ja luonnonkaunis?

Itse olin mm. Tinderissä lähes meikittömillä kasvoilla (ja muutenkin liikun kaikkialla mekittömänä tai vain hiukan mineraalipuuteria kasvoilla ja huulikiiltoa huulilla), mutta ei minusta kukaan kiinnostunut. Aina miehet haluavat luonnollisia naisia, mutta päätyvät kuitenkin yhteen meikkipellen kanssa ja sitten alkaa valitus. Kummallista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi