Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sanoa uudelle naisystävälle, että tämä ei osaa meikata ja olisi parempi olla meikittä

Vierailija
26.08.2022 |

En olisi uskonut, että 5-kymppisenä miehenä päädyn tilanteeseen, jossa pohdin naisten meikkejä, mutta tilanne on nyt tämä. Uusi naisystävä ja hänen tapansa meikata ottaa päähään. JOO tiedän, nämä on asioita joihin miesten ei pitäisi puuttua, naisella saa olla oma tyyli, nainen meikkaa toteuttaakseen itseään jne. Mutta en vilpittömästi usko, että kukaan haluaa ilmentää tyyliään esimerkiksi siten, että kirkkaanpunainen huulipuna on pitkin naamaa ja hampaita. Tai että ripsiväri on muodostanut klöntit niin ylä-ja alaluomille, jotka vaan pahenevat pitkin päivää. Tai niin, että kasvot ja kaula on ihan eriväriset keskenään ja ihoa peittää todella paksu naamiomainen kerros?

Miten oikeasti nätisti sanoa naiselle, että näyttäisi paljon paremmalta ilman tuota meikkiä? Itse hän kokee, että ei voi lähteä ulos vaikka edes lähikauppaan ilman, että on jotain meikkiä naamassa. Kuulemma niin huono iho muuten ja värittömän näköinen. Ihossa ei mielestäni mitään vikaa, korkeintaan muutama näppy joita ei kukaan muu huomaa kuin hän itse. Mutta minkä kaikki oikeasti huomaa, on se ihmeellinen pakkeliksi kerrostettu meikkivoide, joka kerääntyy juonteisiin ja ihohuokosiin, näyttäen pahimmiltaan joltain kuolinnaamiolta. Sitten kun päivän mittaan hikoilee, naama on ihan laikukas. En kehtaa sanoa tästä mitään, mutta oikeasti paljon parempi olisi ihan ilman mitään meikkivoiteita, tai sitten jotain paljon kevyempää tavaraa.

Huulipunan suhteen olen välillä sanonut leikkisästi, että pyyhipä se puna pois, niin pääsen pussaamaan sinua. Toimii hetken aikaa, mutta sitten taas kaivaa sen joulunpunaisen värin (joka näyttää hyvältä vain tarkasti photoshopattujen mallien kuvissa) ja pyörittelee sitä sinnetänne päin huulia, joka on kohta yli huulten ja hampailla.

Auttakaa naiset, mitä tässä tilanteessa voi ja kannattaa tehdä? Puhutaan kuitenkin 50 v naisesta, joka on meikanut lähestulkoon koko ikänsä.

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä myös korostaisin luonnollista kauneutta. Älä puhu meikkaamistaidoista, sano vaan että tykkäät luonnollisen näköisistä naisista, etkä erityisemmin välitä huulipunasta, kun se tahraa pussatessa. 

Jos mun miesystävä alkaisi mulle tuollaista lässyttää, ihmettelisin vaan että miksi vatussa sitten olet alkanut olemaan edes minun kanssa kun hyvin näet että MINÄ en tykkää luonnollisesta tyylistä.

Vierailija
22/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta meikkikurssi tai vie kosmetologille joka laittaa hänelle päivämeikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sille lahjaksi lahjakortti jollekin ammattilaiselle(mitä nää nyt on jotka neuvoo ja opastaa meikissä ja tyylissä yms.), siihen samaan kun ymppää jonkun hemmotteluhoidon, niin ei ota vittuiluna.

Vierailija
24/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta meikkikurssi tai vie kosmetologille joka laittaa hänelle päivämeikin.

Useimmat kokisivat tuon taatusti syvästi loukkaavaksi. 

Vierailija
25/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin kuulostaa naisen kirjoittamalta.

Se on naisen kirjoittama. Tunnistan ap:n. Joka päivä uudet provot.

Vierailija
26/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea aihe. Mä myös olen jo lähes 50 v, ja tykkään rajusta meikistä. En edes pyri mihinkään luonnollisuuteen tai kauneuteen, vaan nimenomaan tietynlaiseen provosoivaan tyyliin. Jos mies sanoisi mulle että ei tykkää tyylistäni, toteaisin, etten aio sitä muuttaa, ja jos ei kelpaa niin tiedät mistä ovi löytyy. 

Toisaalta jos hänen tyylinsä ei ole tietoisesti valittu erikoiseksi vaan hän ei vaan oikeasti osaa meikata, sitten hän voisi ehkä olla avoin ehdotuksille hillitymmästä tyylistä, jostain kauneusblogista jossa opetetaan luonnollisempaa meikkiä tms. Tosin kyllä se silti varmasti aluksi loukkaa, että tuollaisesta huomautetaan.

En usko, että hän tähtää provosoivaan tyyliin, eikä minulla olisi mitään sitä vastaan, että naisella olisi aika näyttäväkin meikki, jos se sopisi hänelle ja olisi huolella tehty. Mutta tuo suttuisuus häiritsee ja ihmettelen, ettei nainen itse sitä huomaa. 

ap 

Kuulostaa näköongelmata. Silmälääkäriin. Tai voit tietysti sanoa, että nyt on ripsari poskilla tai huulipuna karannut.

Vierailija
27/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea aihe. Mä myös olen jo lähes 50 v, ja tykkään rajusta meikistä. En edes pyri mihinkään luonnollisuuteen tai kauneuteen, vaan nimenomaan tietynlaiseen provosoivaan tyyliin. Jos mies sanoisi mulle että ei tykkää tyylistäni, toteaisin, etten aio sitä muuttaa, ja jos ei kelpaa niin tiedät mistä ovi löytyy. 

Toisaalta jos hänen tyylinsä ei ole tietoisesti valittu erikoiseksi vaan hän ei vaan oikeasti osaa meikata, sitten hän voisi ehkä olla avoin ehdotuksille hillitymmästä tyylistä, jostain kauneusblogista jossa opetetaan luonnollisempaa meikkiä tms. Tosin kyllä se silti varmasti aluksi loukkaa, että tuollaisesta huomautetaan.

En usko, että hän tähtää provosoivaan tyyliin, eikä minulla olisi mitään sitä vastaan, että naisella olisi aika näyttäväkin meikki, jos se sopisi hänelle ja olisi huolella tehty. Mutta tuo suttuisuus häiritsee ja ihmettelen, ettei nainen itse sitä huomaa. 

Niinpä.Hän ei itse sitä huomaa,koska on ikänsä meikannut samalla tavalla. Tuo on monien naisten meikkivirhe; meikataan samalla tavalla viisikymppisenä kuin 20-vuotiaana.

ap 

Vierailija
28/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta sille lahjaksi lahjakortti jollekin ammattilaiselle(mitä nää nyt on jotka neuvoo ja opastaa meikissä ja tyylissä yms.), siihen samaan kun ymppää jonkun hemmotteluhoidon, niin ei ota vittuiluna.

Tuohan on oikeasti hyvä idea!!!

Vierailija
29/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hän on lähes koko ikänsä meikannut  ja ongelmat alkoivat vasta kun tutustuitte niin pitäskö sun katsoa peiliin? Miksi aloit seurustella jos ei kelpaa???

Hänellä on mukava luonne, eikä hän ole mitenkään ruma. Ei se meikki ole sellainen kynnyskysymys, jonka vuosi olisin jättänyt tarkemman tutustumisen ja seurustelun aloittamisen väliin. Lisäksi jotenkin kuvittelin, ettei hän normaalisti meikkaa ja siksi jälki on niin kömpelöä, ja ajattelin että kunhan tutustutaan, ei hänen enää tarvitse turhia meikkailla. 

ap 

Vierailija
30/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et voi hyväksyä kultaasi sellaisena kuin on, niin anna jatkaa matkaa.

Sitten tietysti on se mahdollisuus, että hän ei näe kunnolla. Vie silmälääkärille. Tai hanki suurentava peili.

Anna lahjaksi hemmottelupaketti, jossa hieronnan lisäksi myös värianalyysi ja meikkikoulutus.

Olen huomannut että tosi moni ei voi hyväksyä puolison vaatetusta. En tiedä miten tämä on eri asia.

Vierailija
31/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihoonsa ei ole tyytyväinen, voisiko kokeilla näitä anti-age/vitamiini juttuja ja yrittää saada niillä ihoa paremman näköiseksi? Huulipunasta tai ripsivärien varisemiseen en valitettavasti osaa auttaa, kun en käytä. Kenties kuitenkin voisi kokeilla esimerkiksi jotain toista ripsiväriä, joka ei ehkä varisisi poskille niin pahasti? Tai huulipunan sijasta värillistä huulikiiltoa? 

Hankala paikka varsinkin, kun yrittää olla loukkaamatta toista.

Vierailija
32/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano suoraan. Mutta älä sano että pitäisi olla kokonaan meikittä ulkona. Ehdota jotain kevyttä huulivoidetta värillä tai punaa, puuteri.

Vierailija
33/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 60+ nainen. Minäkin olin tuollainen meikkaaja aina viisikymppiseksi saakka. En edes huomannut miten kömpelösti ehostin itseäni, mutta jälkikäteen olen valokuvista saanut kauhistella tyylittömyyttäni. Täytyy sanoa, että siinä vaiheessa kun nainen on 50v niin meikkaaminen on todella paljon vaikeampaa ja on lähes mahdotonta saada meikkijäljestä siistiä, koska esim. värivoide korostaa kasvojen juonteita jne.

Minun mielestäni sinä voit sanoa ihan suoraan asiasta. Sehän ei ole samalla tavalla henkilökohtainen asia kuin esim. puuttuminen ulkonäköön. Jos sanoisit hänelle, että minua nolostuttaa liikkua kanssasi, koska sinulla on niin ohuet, rumat hiukset - se olisi ilkeää (tiedän, koska minun eksäni sanoi minulle noin). Tokihan sekin voi pahoittaa mielen jos arvostelee jotakin vaatetta, mutta ei se ole kuitenkaan sama asia kuin jonkun henkilökohtaiseen ominaisuuteen puuttuminen. Kyllä vaatteita ja meikkiä saa läheinen ihminen arvioida. Ja sinähän olet hänelle sanonut, ettei hänen tarvitse meikata, hän kelpaa sinulle juuri sen näköisenä kuin hän on, luonnonkauniina.

Minä loukkaantuisin. Ei meistä kukaan ole täydellinen ja jokainen saa meikata, miten parhaaksi katsoo.

Lisään vielä, että kohta 60 v. menty ilman pakkelia ja on ollut niitäkin, jotka toivoisivat, että meikkaisin. Kehotin ostamaan omat meikit ja aloittavan omasta naamastaan.

Vierailija
34/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos naisystävä sanoisi sulle että olet arka raukkaparka mieheksi kun täälaiseen vauva mammoista haet tukea, kun et voi minulle sanoa. 😄

Vierailija
35/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen se Voice of Seniorin yliruskettunut kumipallohirvitys :D :D

Vierailija
36/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa sanoa. Se olisi naisvihaa. Kun nainen ei osaa, niin sitä ei saa sanoa naiselle! :D

Vierailija
37/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hänessä sinua viehättää? Seurustelette, joten ilmeisesti pidät tuota naista kuitenkin puoleensavetävänä. 

Mieti itse, haluaisitko naisystäväsi kritisoivan vaikkapa vaatemakuasi. 

Negatiivisuuden sijaan aloittaisin positiivisesta: kerro hänelle millaisessa meikissä hän sinun mielestäsi näyttäisi tosi upealta. Hommaa vaikka lahjaksi muuttumisleikki, jossa hänelle tehdään luonnollisempi tyyli. 

Vierailija
38/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano hänelle, että olet paljon kauniimpi ihan luonnonkauniina.

Just näin, positiivisen kautta !

Vierailija
39/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa sanoa. Se olisi naisvihaa. Kun nainen ei osaa, niin sitä ei saa sanoa naiselle! :D

Olen huomannut saman työpaikalla. Naista ei saisi neuvoa, kun se loukkaa naisen haurasta egoa. M27

Vierailija
40/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle mieheni sanoi että älähän töhri sitä naamaasi kun se näyttää paremmalta ilman niitä pakkeleita. Äitini meikkasi ja otin häneltä esimerkkiä niin etten ajatellut ollenkaan tarvitsenko meikkejä vai en. Ihoni oli täydellinen ja silti piti vetää joku paksu puuterikerros ja työkaverini ihmetteli että mitä oikein peität tuolla pakkeli kerroksella. En osannut vastata mitään kun en itsekkään tiennyt mutta kun äitini oli niin tehnyt niin tein perässä. 

40+ jälkeen luovuin ihan kaikista meikeistä ja oli se helpottavaa ja kamala säästö kun ei niihin mene enää rahaa ja silläkin rahalla jotain hyödyllisempää. Iho on parempi kun käytän vain apteekin barabeenittomia perusvoiteita jotka eivät ärsytä silmiä. Kaikki kemikaalit ja ripsivärit alkoivat ärsyttämään kun niiden myrkyille altistui ajan myötä. Kasvovedellä ensin pyyhkiminen ja sitten perusvoide. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän