Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sanoa uudelle naisystävälle, että tämä ei osaa meikata ja olisi parempi olla meikittä

Vierailija
26.08.2022 |

En olisi uskonut, että 5-kymppisenä miehenä päädyn tilanteeseen, jossa pohdin naisten meikkejä, mutta tilanne on nyt tämä. Uusi naisystävä ja hänen tapansa meikata ottaa päähään. JOO tiedän, nämä on asioita joihin miesten ei pitäisi puuttua, naisella saa olla oma tyyli, nainen meikkaa toteuttaakseen itseään jne. Mutta en vilpittömästi usko, että kukaan haluaa ilmentää tyyliään esimerkiksi siten, että kirkkaanpunainen huulipuna on pitkin naamaa ja hampaita. Tai että ripsiväri on muodostanut klöntit niin ylä-ja alaluomille, jotka vaan pahenevat pitkin päivää. Tai niin, että kasvot ja kaula on ihan eriväriset keskenään ja ihoa peittää todella paksu naamiomainen kerros?

Miten oikeasti nätisti sanoa naiselle, että näyttäisi paljon paremmalta ilman tuota meikkiä? Itse hän kokee, että ei voi lähteä ulos vaikka edes lähikauppaan ilman, että on jotain meikkiä naamassa. Kuulemma niin huono iho muuten ja värittömän näköinen. Ihossa ei mielestäni mitään vikaa, korkeintaan muutama näppy joita ei kukaan muu huomaa kuin hän itse. Mutta minkä kaikki oikeasti huomaa, on se ihmeellinen pakkeliksi kerrostettu meikkivoide, joka kerääntyy juonteisiin ja ihohuokosiin, näyttäen pahimmiltaan joltain kuolinnaamiolta. Sitten kun päivän mittaan hikoilee, naama on ihan laikukas. En kehtaa sanoa tästä mitään, mutta oikeasti paljon parempi olisi ihan ilman mitään meikkivoiteita, tai sitten jotain paljon kevyempää tavaraa.

Huulipunan suhteen olen välillä sanonut leikkisästi, että pyyhipä se puna pois, niin pääsen pussaamaan sinua. Toimii hetken aikaa, mutta sitten taas kaivaa sen joulunpunaisen värin (joka näyttää hyvältä vain tarkasti photoshopattujen mallien kuvissa) ja pyörittelee sitä sinnetänne päin huulia, joka on kohta yli huulten ja hampailla.

Auttakaa naiset, mitä tässä tilanteessa voi ja kannattaa tehdä? Puhutaan kuitenkin 50 v naisesta, joka on meikanut lähestulkoon koko ikänsä.

Kommentit (106)

Vierailija
61/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko sinua ap. Kukaan viisikymppinen ei meikkaan tavalla, josta kerroit. Varaudu, että suhde loppuu jos arvostelet. Olen 52-vuotias enkä kuuntele kenenkään neuvoja meikkauksesta. Ette sovi yhteen. Piste

Vierailija
62/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mtv:n uutislukija naisella kun on ohuissa viivan huulissa voimakkaan väriset huulipunat niin ei sovi ollenkaan tai liian vahva silmämeikki arkeen ja joillain on kamalaliksi korostetut kulmakarvat ihan järkyttävät niin että tussilla piirretyn näköiset. Ei sielläkään ole ihan ammattitaitoisia meikkaajia vaan saako ne ihan itse meikata itsensä telkkariin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et voi hyväksyä kultaasi sellaisena kuin on, niin anna jatkaa matkaa.

Sitten tietysti on se mahdollisuus, että hän ei näe kunnolla. Vie silmälääkärille. Tai hanki suurentava peili.

Anna lahjaksi hemmottelupaketti, jossa hieronnan lisäksi myös värianalyysi ja meikkikoulutus.

Tää on hyvä idea! Eli joku kauneuspäivä-paketti, mihin liittyy joku hemmotteluhieronta ja johon on ujutettu hen.koht. meikkiopastus. Koska mieshän on "viaton"! Aina joka ip lehdessä ohjeistetaan miesparkaa ostamaan naiselle lahjaksi jotain luksushemmottelu-palveluita. Mies voi heittäytyä "tyhmäksi" ja selittää että ei hän niistä mitään ymmärrä mutta että kauneushoitolan rouva suositteli juuri tätä hemmottelupakettia, että kaikki asiakkaat ovat kehuneet.

Tämä on hyvä varsinkin kun sisältää myös sen hemmottelun. Muuten olisi liian läpinäkyvää jos olisi vain joku meikkauskoulutus ja värisävyanalyysi.

Vierailija
64/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tosi mies ei ole kiinnostunut naisen meikeistä vaan ihan muusta asiasta. Sitä ei pieni puna huulissa haittaa. 

Keskity olennaiseen!!!

Vierailija
65/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ap olet päätynyt yhteen tuon naisen kanssa? Olet varmasti huomannut ihmeellisen "naamion", tönkkö ripset ja huulipunat hampaissa jo ensimmäisillä treffeillä, joten miten kuvittelit että naisesta kuoriutuisi myöhemmin meikitön ja luonnonkaunis?

Itse olin mm. Tinderissä lähes meikittömillä kasvoilla (ja muutenkin liikun kaikkialla mekittömänä tai vain hiukan mineraalipuuteria kasvoilla ja huulikiiltoa huulilla), mutta ei minusta kukaan kiinnostunut. Aina miehet haluavat luonnollisia naisia, mutta päätyvät kuitenkin yhteen meikkipellen kanssa ja sitten alkaa valitus. Kummallista.

Yhteen viestiin jo vastasinkin, että naisessa on paljon sisäisiä hyviä ominaisuuksia, ja toiseksi olin ihan varma kömpelön meikin perusteella, ettei hän normaalisti meikkaa. Vähän sama mitä itse laitan esim. alkutapaamisiin siistimpää vaatetta päälle (kauluspaitoja jne), vaikka normaalisti kuljen t-paidoissa. 

ap

Vierailija
66/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde siitä, että sinä kaipaat häneltä tietoa meikkaamisesta. Eli esitä miksi-kykymyksiä naiselle. Esim. Miksi kannattaa meikata niin, että kaula ja kasvot ovat erivärisiä, mikä tarkoitus sillä on?

Näin saat positiivisesti hänet kiinnittämään huomion omaan meikkaamiseen.

Muistan miten 90-luvulla meikkaamisessa opastettiin, ettei ikinä kaulalle laiteta meikkivoidetta. Nykyään kai opastetaan, että kaulallekin meikkivoidetta. Silloin 90-luvulla ideana oli, että meikkivoiteen pitäisi sulautua niin ihon sävyyn, että kaulan meikkivoiteettomuutta ei huomaa. Helpommin sanottu kuin tehty. 

t. ysärinuori 

Tuli tämä just mieleen! Oranssi naama ja kaulalla ei mitään. Eikä todellakaan mitään plendattu ja sitten aurinkopuuteria!

Vierailija
67/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko sinua ap. Kukaan viisikymppinen ei meikkaan tavalla, josta kerroit. Varaudu, että suhde loppuu jos arvostelet. Olen 52-vuotias enkä kuuntele kenenkään neuvoja meikkauksesta. Ette sovi yhteen. Piste

Mitä varten yli 50v vielä meikkaa kun sen ikäisiä ei kukaan mies katsele tai ei vanha nainen enää miesten päitä käännä. Kyllä se hehkeys on mennyttä jo iäksi ja ajaksi vaikka mitä kuvittelisi tai koittaisi joillain aineilla, kemikaaleilla sitä vielä pelasta:D Vanha nahka ei mistään nuoremmaksi muutu. 

Vierailija
68/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi tapaamisella mies kysyi, pitääkö sun aina pitää noita silmälaseja.

Sanoin, että pitää, myös yöllä.

Pyysi soittelemaan, en soittanut koskaan.

Vierailija
69/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä varten yli 50v vielä meikkaa kun sen ikäisiä ei kukaan mies katsele tai ei vanha nainen enää miesten päitä käännä. Kyllä se hehkeys on mennyttä jo iäksi ja ajaksi vaikka mitä kuvittelisi tai koittaisi joillain aineilla, kemikaaleilla sitä vielä pelasta:D Vanha nahka ei mistään nuoremmaksi muutu. 

Tietysti meikkaan ja laitan joka aamu upean kampauksen. Olen hiusmuotoilija.

Vierailija
70/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen tosiaan meikkaa noin epäsiististi ja suoraan sanoen kammottavasti, niin ei hänen päänsä sisäpuolellakaan kaikki ole kunnossa. Vaikuttaa jonkinasteiselta mielenterveydelliseltä ongelmalta. Mitä se taas kertoo sinusta, ap, kun hänenlaisensa "Jokerin" kanssa pyörit? 

Vierailija
71/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano suoraan vaan, että lopettaa laumasieluisen törkytöhertelyn. Jos suuttuu turhasta, on liian neuroottinen.

Vierailija
72/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meikkaaja Sara Sieppikään osaa meikata, tosin hänellä yhä nuoruuden nättiyttä jäljellä, mutta rapistuu sekin.

Vierailija
73/106 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ap olet päätynyt yhteen tuon naisen kanssa? Olet varmasti huomannut ihmeellisen "naamion", tönkkö ripset ja huulipunat hampaissa jo ensimmäisillä treffeillä, joten miten kuvittelit että naisesta kuoriutuisi myöhemmin meikitön ja luonnonkaunis?

Itse olin mm. Tinderissä lähes meikittömillä kasvoilla (ja muutenkin liikun kaikkialla mekittömänä tai vain hiukan mineraalipuuteria kasvoilla ja huulikiiltoa huulilla), mutta ei minusta kukaan kiinnostunut. Aina miehet haluavat luonnollisia naisia, mutta päätyvät kuitenkin yhteen meikkipellen kanssa ja sitten alkaa valitus. Kummallista.

Miehet tarkoittavat luonnonkauniilla sitä, että näyttää ilman meikkiä samalta kuin huippumalli nudemeikissä.

Vierailija
74/106 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet tarkoittavat luonnonkauniilla sitä, että näyttää ilman meikkiä samalta kuin huippumalli nudemeikissä.

Taidat vaan epävarmuuttasi itse meikata sen nudemeikin.

Vierailija
75/106 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä aikuinen ihminen saa miekkosen leikkimisestä palstalla?? Ei mene ymmärrykseeni!!!

Vierailija
76/106 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano suoraan, kyllä nainen sen kestää...... HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHH😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁

Vierailija
77/106 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa. Se vaatii huimasti enemmän taitoa kuin värien käyttäminen.

Vierailija
78/106 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin kuulostaa naisen kirjoittamalta.

Niinpä! Aika tarkkaa analyysiä meikkaamisesta, kuinka kertyy juonteisiin ja ihohuokosiin. Viimeistään tästä lauseesta ajattelin, että naisen kirjoittama provo on: "...kaivaa sen joulunpunaisen värin (joka näyttää hyvältä vain tarkasti photoshopattujen mallien kuvissa)..."

Vierailija
79/106 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea aihe. Mä myös olen jo lähes 50 v, ja tykkään rajusta meikistä. En edes pyri mihinkään luonnollisuuteen tai kauneuteen, vaan nimenomaan tietynlaiseen provosoivaan tyyliin. Jos mies sanoisi mulle että ei tykkää tyylistäni, toteaisin, etten aio sitä muuttaa, ja jos ei kelpaa niin tiedät mistä ovi löytyy. 

Toisaalta jos hänen tyylinsä ei ole tietoisesti valittu erikoiseksi vaan hän ei vaan oikeasti osaa meikata, sitten hän voisi ehkä olla avoin ehdotuksille hillitymmästä tyylistä, jostain kauneusblogista jossa opetetaan luonnollisempaa meikkiä tms. Tosin kyllä se silti varmasti aluksi loukkaa, että tuollaisesta huomautetaan.

En usko, että hän tähtää provosoivaan tyyliin, eikä minulla olisi mitään sitä vastaan, että naisella olisi aika näyttäväkin meikki, jos se sopisi hänelle ja olisi huolella tehty. Mutta tuo suttuisuus häiritsee ja ihmettelen, ettei nainen itse sitä huomaa. 

ap 

Jos hän on muuten ihana nainen, niin voisiko hänelle ostaa lahjaksi vaikkapa meikkauskurssin Raili Hulkkoselta tms? Itse ainakin arvostaisin sellaista lahjaa (vaikka omasta mielestäni osaan kyllä meikata ihan hyvin :-D)

n50

Vierailija
80/106 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa. Se vaatii huimasti enemmän taitoa kuin värien käyttäminen.

No, taidat ylipäätään epävarmuuttasi meikata. 😀

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi