Miten sanoa uudelle naisystävälle, että tämä ei osaa meikata ja olisi parempi olla meikittä
En olisi uskonut, että 5-kymppisenä miehenä päädyn tilanteeseen, jossa pohdin naisten meikkejä, mutta tilanne on nyt tämä. Uusi naisystävä ja hänen tapansa meikata ottaa päähään. JOO tiedän, nämä on asioita joihin miesten ei pitäisi puuttua, naisella saa olla oma tyyli, nainen meikkaa toteuttaakseen itseään jne. Mutta en vilpittömästi usko, että kukaan haluaa ilmentää tyyliään esimerkiksi siten, että kirkkaanpunainen huulipuna on pitkin naamaa ja hampaita. Tai että ripsiväri on muodostanut klöntit niin ylä-ja alaluomille, jotka vaan pahenevat pitkin päivää. Tai niin, että kasvot ja kaula on ihan eriväriset keskenään ja ihoa peittää todella paksu naamiomainen kerros?
Miten oikeasti nätisti sanoa naiselle, että näyttäisi paljon paremmalta ilman tuota meikkiä? Itse hän kokee, että ei voi lähteä ulos vaikka edes lähikauppaan ilman, että on jotain meikkiä naamassa. Kuulemma niin huono iho muuten ja värittömän näköinen. Ihossa ei mielestäni mitään vikaa, korkeintaan muutama näppy joita ei kukaan muu huomaa kuin hän itse. Mutta minkä kaikki oikeasti huomaa, on se ihmeellinen pakkeliksi kerrostettu meikkivoide, joka kerääntyy juonteisiin ja ihohuokosiin, näyttäen pahimmiltaan joltain kuolinnaamiolta. Sitten kun päivän mittaan hikoilee, naama on ihan laikukas. En kehtaa sanoa tästä mitään, mutta oikeasti paljon parempi olisi ihan ilman mitään meikkivoiteita, tai sitten jotain paljon kevyempää tavaraa.
Huulipunan suhteen olen välillä sanonut leikkisästi, että pyyhipä se puna pois, niin pääsen pussaamaan sinua. Toimii hetken aikaa, mutta sitten taas kaivaa sen joulunpunaisen värin (joka näyttää hyvältä vain tarkasti photoshopattujen mallien kuvissa) ja pyörittelee sitä sinnetänne päin huulia, joka on kohta yli huulten ja hampailla.
Auttakaa naiset, mitä tässä tilanteessa voi ja kannattaa tehdä? Puhutaan kuitenkin 50 v naisesta, joka on meikanut lähestulkoon koko ikänsä.
Kommentit (106)
Mä lopetin meikkivoiteiden käyttämisen, kun luin, että näyttää nuoremmalta ilman. Kyllä se sellainen kehuminen vaikuttaa, jossa ap kehaisee, kun meikki on pesty pois, että kylläpä näytät nuorelta ja raikkaalta. Ensi kerralla, kun on taas ilman meikkivoidetta, voi kehua, että toi meikkivoiteen väri sopiisulletosi hyvin, näytöt tosi kauniilta, mikä sävy se on. Ai, eikö oikeasti ole mitään, no jopas olet kaunis. No rumat ne meikeillä koreilee tms, luonnonkaunis on kaunis joka tapauksessa.
N51
Vierailija kirjoitti:
Mä lopetin meikkivoiteiden käyttämisen, kun luin, että näyttää nuoremmalta ilman. Kyllä se sellainen kehuminen vaikuttaa, jossa ap kehaisee, kun meikki on pesty pois, että kylläpä näytät nuorelta ja raikkaalta. Ensi kerralla, kun on taas ilman meikkivoidetta, voi kehua, että toi meikkivoiteen väri sopiisulletosi hyvin, näytöt tosi kauniilta, mikä sävy se on. Ai, eikö oikeasti ole mitään, no jopas olet kaunis. No rumat ne meikeillä koreilee tms, luonnonkaunis on kaunis joka tapauksessa.
N51
Tämä on ehdottomasti paras vinkki! Tee ap näin! Noista kommenteista harva loukkaantuu. Tai jos loukkaantuu niin sitten suosittelen vaihtamaan kumppania...
Vierailija kirjoitti:
Mies joka käyttää sanaa juonne on niin selvä trolli että ei paremmasta väliä.
Nyt on kyllä hieman miesten aliarviointia...
Tuollainen suun ympäri ja hampaiden päälle huulipunan laittaminen on kyllä merkki siitä, että on päässä jotain vikaa. Tai sitten voi tosiaan olla että ikänäön vuoksi ei näe miten meikkaa.
Ihan hyvä muuten, mutta ap on itse nainen. Pelkästään otsikon meikittä-sana jo paljastaa sen.
Anteeks, mutta pakko myöntää että tää oli hauska! 😂