Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lidl Plus sovelluksen virheelliseksi väitetty tarjouskuponki - ehtikö joku käyttää?

Vierailija
25.08.2022 |

Sillä piti mielestäni saada -20%:n alennus laskun loppusummasta, jos ostoksen arvo oli yli 30 euroa. Laskuun sisällytettävistä tuotteista oli rajattu pois alkoholi, tupakka ja jotain muita.
Ajattelinkin jo, että kerrankin edes kohtuullisen hyvä tarjouskuponki normaalin schaissen sijaan! En todellakaan usko, että kyseessä oli virhe, vaan ei oltu vaan mietitty loppuun saakka tilannetta jos joku ryhtyy ostamaan sadoilla tai tuhansilla euroilla -20%:n alennuksella. Varmaan joku ehtikin ostaa.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin oli tehty IL:ssä juttu. Jotenkin odotan koko ajan, että Lidl keksii nyt jotain lohduketta eli jonkun muun alennuksen pettyneille asiakkaille. Vaikka eihän tämä nyt mikään iso juttu varsinaisesti kuitenkaan ole.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ea075b6e-2bdf-4ce3-90d6-2505406e18aa

Vierailija
62/72 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käynyt nyt muutaman kerran että alekuponki ei olekaan toiminut vaikka se on aktivoitu. Pitäisikö kassalla alkaa joka kerta tarkistamaan tuliko nyt se ale vai ei. Ärsyttävä koko sovellus! Ja sitten tuo että nykyään saa noita aivan turhia ilmaistuotteita joita ei muutenkaan ostaisi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on käynyt nyt muutaman kerran että alekuponki ei olekaan toiminut vaikka se on aktivoitu. Pitäisikö kassalla alkaa joka kerta tarkistamaan tuliko nyt se ale vai ei. Ärsyttävä koko sovellus! Ja sitten tuo että nykyään saa noita aivan turhia ilmaistuotteita joita ei muutenkaan ostaisi

Mitä ilmaistuotteita?

Kyllä mä aina kuitista tarkistan heti, että tuliko ne alennukset enkä muista etteikö olisi ikinä ollut tulematta.

Vierailija
64/72 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ilmaistuotteita?

Kyllä mä aina kuitista tarkistan heti, että tuliko ne alennukset enkä muista etteikö olisi ikinä ollut tulematta.

No niitä bonuskuponkeja, ne on nykyään esim. Ilmainen jäätelö tms. kun on ostanut tietyn rajan yli. Minä en jaksaisi jäädä räknäämään jonon odottaessa että onko jokainen ale nyt tullut vai ei.

Vierailija
65/72 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ilmaistuotteita?

No niitä bonuskuponkeja, ne on nykyään esim. Ilmainen jäätelö tms. kun on ostanut tietyn rajan yli. Minä en jaksaisi jäädä räknäämään jonon odottaessa että onko jokainen ale nyt tullut vai ei.

Jaa, en mä sellasia ole saanut tai osannut vaatia. On tuo kyllä melkosta räpeltämistä koko homma, vaikeeksi on tehty.

Vierailija
66/72 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virhe? No mikseivät sitten laittaneet sitä korjattua versiota virheellisen tilalle???

Vierailija
67/72 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virhe? No mikseivät sitten laittaneet sitä korjattua versiota virheellisen tilalle???

No niinpä, mikähän se virhe oli? Eli ollu maksimiostosrajaa?

Vierailija
68/72 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-20% kuponki hävisi applikaatiosta jo ennen puoltapäivää. Lähdin lounastauolla nimenomaan tämän alennuksen vuoksi kauppaan. Tarkistin kupongin aktivoinnin kaupan ulkopuolella. Kassalle päästyäni kuponki oli hävinnyt. Myyjä oli selkeästi tietoinen alennusprosentista, koska hän pyysi vielä tarkistamaan, että olinhan varmasti aktivoinut kupongin. Olin santsannut viikonloppua silmällä pitäen (ja hyvän alennuksen) huomioiden vähän normaalia parempaa evästä ostoskärryyn. Nyt voi sanoa, että harmittaa to-del-la paljon. Lidlin kassaan taisi tipahtaa mukavasti euroja tämän virheen ansiosta. Puhelimessa asiakaspalvelu ei luvannut mitään hyvitystä. Tekniseen virheeseen ei voi vedota, jos markkinointikampanjaa ei mietitty loppuun asti. Kuluttaja-asiamiehelle lähti vihje asiasta. Suosittelen muitakin laittamaan viestiä: https://asiointi.kkv.fi/fi. Vien seuraavat viikot euroni muualle, jos virhettä ei hyvitetä kunnolla. Adieu!

Mitä sulle pitäisi hyvittää? Toisin sanoen, mitä kuluja tuo virhe sinulle aiheutti?!

Onhan tuo harhaanjohtavaa mainontaa. Jos esim lehti-ilmoitukseenkin menee väärä hinta, niin ei kauppa sitä voi kuitata vain "mokana", ellei kyse ole selkeästä virheestä esim 100 tuote 10:llä.

Eri

Totta kai voi. Mistä olet saanut päähäsi moisen kuvitelman, ettei voisi?

https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/markkinointi-alennukset-ja-hinnan-il…

Kuluttajan on voitava luottaa siihen, että tarjouksessa oleva hinta, tarjouksen rajoitukset ja muut tiedot on merkitty mainokseen oikein. Kuluttajan kannalta ei ole kohtuullista, jos mainostaja voi vetäytyä mainoksen tiedoista vain sen perusteella, että mainoksessa on ollut jostain syystä virhe tai että kampanjan suunnittelua ei ole tehty huolella.

No sä olet yksinkertaisesti väärässä. Virheellisen mainoksen voi ja saa korjata. 

Tämä teksti oli suora lainaus (lainausmerkit lisätty) kilpailu-ja kuluttajaviraston sivulta ohjeissa yrityksille (markkinoinnin virhetilanteet, kohta 1). Voit siis osoittaa kommenttisi sinne suuntaan, jos koet tekstin virheelliseksi.

Vierailija
69/72 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun piti mennä tänään lidliin, mutta meenkin sitten toiseen kauppaan.

Minäkin olen hiljalleen siirtynyt läheisen Salen -50% valikoimaan ja cittarin tarjousten pariin. Lidlin ns. bonukset muuttuivat tyyliin 50 sentin makaroonipaketti, kun olet ostanut 200 eurolla niin ei enää keskittäminen kiinnosta. Ja muutenkin pitää säästää. Tuo Sale on niin lähellä ja aina poistoja , ostan pakkaseen jemmaan. 

Kuponkimoka katkaisi kamelin selän . Ehkä poimin vielä tarjoukset joskus, kun Lidl tuossa 200 metrin päässä on. Mutta vain tarjoukset, en enää satojen eurojen ostoja kuussa

Vierailija
70/72 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidl... 20 vuotta salmonellaa, listeriaa, lasinsiruista mehua, orjien ruoskintaa, huijauksia jne.

Vierailija
71/72 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko bonuslaitteesta kuulunut ääni kun olet puhelinta näyttänyt? Bonus ei rekisteröidy jos puhelinta näyttää juuri silloin kun on punnittavia ostoksia (hedelmiä yms.) kassahihnan lukijassa.

Vierailija
72/72 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuli korvaava kuponki. Saat 5 euron alennuksen yli 50 euron ostoksesta. Kuponki vanhenee tänään.