Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivähoidossa puetaan AIVAN mitä sattuu

Vierailija
26.10.2006 |

Kyllä oli TAAS KERRAN kiinnostava ratkaisu. Vuorillisen välikausirukkasen alle oli ängetty villalapaset, jotka oli tarkoitettu KURArukkasten kanssa pidettäväksi kylmillä ilmoilla (ja nyt ei ole todellakaan kylmä täällä meillä päin). Lapsen kädet tietenkin hiessä. Ja nahkakengät sateessa, vaikka kumpparitkin olisi ollut.

Ei ole mitään mitä voisi tehdä varmistaakseen, että lapsi puetaan järjellisesti. Varavaatteita on oltava, niistä ei voi tinkiä, mutta sitten niistä revitään mitä mielikuvituksellisimpia yhdistelmiä lapsen normaalin vaatetuksen alle, väliin ja päälle. Jatkuvasti lapsi on haettaessa pihalla vaateyhdistelmissä, joita ei ikinä olisi voinut arvata kenenkään pukevan.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mentiin tässä tänään ulos iltapäivällä ja myöhemmin alkoi tihuttaa vettä . Ei lähdetty enää pukemaan sadevaatteita sisälle takaisin , kun useimmilla oli kosteudenkestävät haalarit päällä. Kun äidit sitten tulivat hakemaan , he kauhistelivat, että missä teidän sadevaatteet ja saappaat on ? Useimmilla lapsilla oli päällä siis kosteussuojahaalarit ja jaloissaan Goretex-kengät . Olenko siis ihan väärässä, kun minä päiväkodin työntekijänä ja 2 lapsen äitinä olen ymmärtänyt , että juuri siksi tuollaisia vaatteita hankitaan , että ei tarvitse kuriksia joka kerta vetää jalkaan ???

Vierailija
2/21 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pihalta meinaan löytyi sateesta porukka ;)

Muuten meillä hyvä suoritus, mutta joku oli antanut pojan laittaa jalkaan lenkkarit, mitkä ei nyt enää tälle säälle suunniteltu. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siihen puuhaan tarvitaan aidot kuravehkeet.

Vähän kestää, kävelyä ja ehkä pari pyllähdystä mutta ei oikeasti märässä istumista. Sivuhuomautuksena.

Vierailija
4/21 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ovat olleet aivan loistavat! Viime viikkoina eivät jalat ole olleet kertaakaan märät, vaikka tyttö vainuaa kaikki lätäköt sadan metrin säteellä..

Ja uskoisin, että nämä, ko vanhemmat kirosivat mielessään sitä märkää hiekkaa joka autoon ja kotiin, kuravaatteet kun voi näppärästi jättää taas päiväkodille..

Vierailija
5/21 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä siihen puuhaan tarvitaan aidot kuravehkeet.

Vähän kestää, kävelyä ja ehkä pari pyllähdystä mutta ei oikeasti märässä istumista. Sivuhuomautuksena.

meillä ollut monet kaatosateet ja lätössä istumiset reimateceissä, eikä koskaan ole tullut vesi läpi.

Vierailija
6/21 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pääasia, että lapsi viihtyy ulkona ja jos kastuu, on vaihtovaatteet mukana.

Ihmejuttu, mutta meillä on kaapissakin joitakin varahanskoja ja sukkia jos kastuu, mutta muiden lasten lokeroissa ei ole mitään. Lisäksi viemme kerran viikossa yhden repun vaihtoavaatteita, emmekä kanna niitä joka päivä kotiin, kuten monet tekevät...?? Miksi?

Vierailija
7/21 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hattuhylly jossa pidetään käyttövaatteita. Jollei hattuhyllyä ole, niin laita hihaan käyttövaatteet.

Vierailija
8/21 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole onnellinen, että lapsellasi oli hanskat. Ehkä hän itse halusi laittaa ne? Asiallista palautetta päiväkotiin, kiitos.

Vierailija
9/21 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntuu, että sormet palelee välikausihanskoissa, niin miksi sinne ei voi laittaa lapasta?

Vierailija
10/21 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kotiin päästymme huomaan että lapsella on ulkohousujen alla sisähousut. Tai että on kylmä ja välivaatteet puuttuu.

Ihan ok! ja sopii mulle, että lapsi pukeutuu itse, mutta vois vähän katsoa mitä se päällensä vetää.

Vierailija
11/21 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei edes collegehousuja tai puseroa, saatikka villahaalaria. Lapsella oli alla vain sukkahousut ja pitkähihainen ohut poolopaita. Hanskat sentään oli laitettu, kumisaappaissa ei ollut villasukkia, ja pipo niin löysästi päässä että korvat oli paljaana. Lapsi oli ihan kylmissään kun hänet hain, ulkona 2 astetta. Aion asiallisesti huomauttaa pukemisjutuista huomenna!

Vierailija
12/21 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan nahkakengät sateessa on huono juttu. Meillä kävi samoin, nahkakengät oli laitettu märällä säällä, vaikka villasukat ja kumisaappaat olen vienyt päiväkotiin. Yksi päivä tässä oli reipas sade koko iltapäivän, ja lapsella oli tavalliset käsineet (olivat märät kyynärpäihin asti). Hoitaja vain totesi, että missähän pojan kurakäsineet ovat. Siellä olivat, loogisesti omassa lokerossaan, eikä tullut mieleen katsoa sieltä??!!

No, kyllähän sitä sattuu ja tapahtuu, mutta jos nuo älyttömyydet toistuu, niin kyllä se alkaa ottaa päähän.........

Vierailija
13/21 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei edes collegehousuja tai puseroa, saatikka villahaalaria. Lapsella oli alla vain sukkahousut ja pitkähihainen ohut poolopaita. Hanskat sentään oli laitettu, kumisaappaissa ei ollut villasukkia, ja pipo niin löysästi päässä että korvat oli paljaana. Lapsi oli ihan kylmissään kun hänet hain, ulkona 2 astetta. Aion asiallisesti huomauttaa pukemisjutuista huomenna!

Paitsi että ikää on jo 4v ja neiti oli itse päättänyt ettei mitään välikerroksia tarvittu (vaikka aamulla olin hälle teroittanut mitä pitää pukea) eikä kuulemma ollut kylmä:-)

Vierailija
14/21 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten ei sisävaatteita saa olla ulkovaatteiden alla...? Onko teillä niin jäykät ja huonosti istuvat sisävaatteet, että niitä ei voi mukavuussyistä pitää haalarin alla?

Vierailija
15/21 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miksi sitten ei sisävaatteita saa olla ulkovaatteiden alla...? Onko teillä niin jäykät ja huonosti istuvat sisävaatteet, että niitä ei voi mukavuussyistä pitää haalarin alla?

Ei ole kiva leikkiä hikipäissään. Et sinäkään varmaan laita villahousuja ulkohousujen alle, jos on asteita +17 ja ei tuule.

Vierailija
16/21 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytölle itselleen oli sanottu, että ei häntä voi viedä ulos ollenkaan, kun siellä on märkää eikä ole kurahanskoja. Paitsi että on, tytön omassa naulakossa eteisessä missä kuravaatteita säilytetään. Nimikoituna, sadetakin ja kurahousujen vieressä...Myös välikausikintaat ovat vedenpitävät (päällä lukee WATERPROOF eli luulisi aikuisen ymmärtävän että nekin pitää vettä).

Usein kun haen lapseni, ei toista hansikasta, sukkaa, kenkää tms löydy mistään. Loppujen lopuksi löytyy sitten jostain eteisen hyllyn päältä, ja tädit selittävät närkästyneinä että " sinne ne nimettömät laitetaan, katsos kun me ei millään voida muistaa minkäväriset hansikkaat/sukat kenelläkin on" . Joo, ei tarvitsekaan muistaa, mutta voisi vilkaista NIMILAPPUUN joka löytyy jokaisesta lapseni vaatekappaleesta aina pikkuhousuja myöden. Kai ne tädit lukea sentään osaa? Lapsellani on kaiken lisäksi sen verran harvinainen nimi, että saman nimisiä ei tarhassa ole, ei voi siis mennä silläkään verukkeella sekaisin.

Paras oli, kun viime perjantaina miehelleni valitettiin että tytön vaipat on loppu, ja tyttö on käyttänyt koko viikon päiväkodin vaippoja ulkoilu- ja uniaikaan, eli hopi hopi ostamaan uusia tilalle. Mies totesi siihen että totta helkutissa ne on loppu, kun tyttö ei ole vaippoja käyttänyt enää yli vuoteen, ja päiväkodissa vallan hyvin tiedetään se! Joku fiksu oli yhtäkkiä alkanut kiskomaan tytölle (3 v 2 kk) vaippoja päälle, tyttö oli kyllä kuulemma sanonut että ei vaippaa, mutta eivät olleet kuunnelleet.

Mutta yleisesti ottaen olen kuitenkin ihan tyytyväinen lapseni päiväkotiin, pikku älyttömyyksistä huolimatta.

Vierailija
17/21 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Paitsi että ikää on jo 4v ja neiti oli itse päättänyt ettei mitään välikerroksia tarvittu (vaikka aamulla olin hälle teroittanut mitä pitää pukea) eikä kuulemma ollut kylmä:-)

Vierailija
18/21 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeutuu itse, mutta jättää varmasti välistä jotain jos on kiire ulos leikkimään. Sen verran pitää olla silmiä näille " isommillekin" , että samalla kun pukee nuorempaa, katsoo että vanhempi lapsi ei jätä välistä mitään.

Sama oli esikoisen kohdalla.

Vierailija
19/21 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkasta oli vähän, kenkinä talvigoret. Yli-innokas hoitaja oli kaivanut repusta villasukat jotka olivat siellä varalla. Poika ei ollut halunnut villiksiä laittaa, on tosi kuumaverinen, villasukat jalassa ehkä 2x talven aikana. Hoitsupa oli sitten päättänyt että meidän poika ei ulkoile ollenkaan kun noin uhmaa, ja poikaa oli vielä törkeästi naurattanutkin kun oli keskustellut asiasta hoitajan kanssa. Kyllä oli äidille sanottavaa kun tuli lastaan hakemaan.

Taas kotona mietitytti että millaiseen paikkaan sitä lapsensa oikein vie joka päivä... : ) Hyvähän se on ettei kylmä tule, mutta...

Vierailija
20/21 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsilla oli viime viikolla ulkoa hakiessani päällä kuta kuinkin kaikki sisävaatteet (siis myös ne varavaatteet); toisella oli pitkähihainen ns. sisäpaita ja 3 college-paitaa ja jalassa sukkisten lisäksi 3 college-housut. Ja kaiken kruunasi tietysti kevyttoppahaalari, joka oli viileämpiä päiviä varten viety päiväkotiin. Paidat oli kainalossa asti rullalla ja muutenkin pojalla oli tukala olo. Kuopuksella oli sama viritelmä mutta haalarin alla jalassa " vain" 2x college-housut ja niiden päällä yli-isot päiväkodin varavaate toppahousut. Kun sitten ihmettelin " uutta" pukemistyyliä, niin minulle kerrottiin, että heillä oli harjoittelija, joka ilmeisesti on itse melkoinen vilukissa ja puki lapsia sen mukaisesti. Sen jälkeen ei taas ole ollut mitään tavallisuudesta poikkeavaa; onneksi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme