Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka vähän ihmisen pitää syödä että pysyisi hoikkana

Vierailija
25.08.2022 |

Mä en mielestäni syö erityisen paljon. Aikalailla lautasmallin mukainen annos kaksi kertaa päivässä ja juomana vesi. Aamulla kaksi voileipää ja kahvi. Iltapäivällä kahvi ja jotain pientä, kuten hedelmä, keksi (joo) tai yksi voileipä jos on nälkä. Onko tuo nyt sitten älyttömän paljon ruokaa? Herkkuja menee joskus enemmän joskus vähemmän. Voin olla vaikka 3-4 viikkoa syömättä mitään makeita/suolaisia herkkuja, mutta ei se ole vaikuttanut painoon. Olen selkeästi ylipainoinen :( liikun päivittäin työssäni. Miten vähän pitää syödä?

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön paljon, mutta en liho millään. Painan edelleen  52 kg. ihan sama paljonko syon, kauhvin kanssa iltapäivällä  jotain hyvää. Aamulla aina jotain puuroa ja kahvia. Kunnon lounas yleensä. Isoäiti iässä jo.

Vierailija
82/94 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite vejän 0.5 dl öljyä, 300-400g lihaa, kilon hedelmiä ja marjoja, puolisen kiloa kasviksia, pähkinöitä/siemeniä 50g, suklaata parisen palaa ja lisäksi kvinoaa pari desiä. Vatsalihakset löytyy ja ryyppään rankasti joka viikonloppu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite vejän 0.5 dl öljyä, 300-400g lihaa, kilon hedelmiä ja marjoja, puolisen kiloa kasviksia, pähkinöitä/siemeniä 50g, suklaata parisen palaa ja lisäksi kvinoaa pari desiä. Vatsalihakset löytyy ja ryyppään rankasti joka viikonloppu.

Unohtui vielä mainita, että pari desiä jogurttiakin kuluu ja proteiinipirtelöitä.

Vierailija
84/94 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvästikin syöt liikaa kulutukseesi nähden jos pysyt ylipainoisena. Ihmisellä on perustarve vähätellä syömiään kaloreita ja liioitella liikkumisiaan.

Noin se menee, vaikka harva haluaa myöntää. Ja välipaloina syödään pari ruisleipää täytteillä, niin siinä on helposti lounaan kalorit. Jos hoikkana/normipainoisena haluaa pysyä, niin välipala on hedelmä tai vaikka porkkana. Eli maksimissaan sata kaloria.

Yksi ihminen kertoi syövänsä nuudeleita välipaloina. Voiko enää enempää olla pihalla mikä on kevyttä ja terveellistä. Toki on sen näköinenkin, että syödään enemmän kuin kulutetaan.

Useimmilla on myös sellainen uskomus, jota vielä ns asiantuntijat paukuttavat ihmisille, että syödä pitäisi kahden tai kolmen tunnin välein. No ei todellakaan pidä! Tuohan vasta lihottaakin, varsinkin kun suomalaisten välipalat ovat aika tuhteja. Nälän tunteesta on tehty epänormaalia.

Myös annoskoot ovat valtavia. Helposti mätetään puoli kiloa ruokaa yhdellä syömiskerralla.

Vierailija
85/94 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoikka, en osaa sanoa mistä tarkemmin johtuu. Syön kaikenlaista, välillä myös herkkuja, mutta en harrasta jatkuvampaa napostelua. Rasvaisista ruoista en pidä. Liikun joka päivä, lähinnä reippaita sauvakävelylenkkejä.

Annoskoko on kyllä olennainen, liian täyteen ei kannata tankata, tulee vain huono olo.

Vierailija
86/94 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leipäkin sisältää todella paljon energiaa, suoraan verrattavissa herkkuihin.

1 viipale Vaasan ruispaloja sisältää 68kcal. On joo ihan hirrrveesti energiaa 😂 Eiköhän kyse ole siitä mitä sen leivän päälle laittaa.

Olen 41v hoikka nainen. En syö kellonaikojen vaan nälän tunteen mukaan. Ja tarkoitan siis kunnollista nälkää niin että vatsa kurnii, ei mitään "vähän nälättäisi" tai "tekisi mieli syödä"-fiilistä. Voin ihan hyvin olla 12h tai vaikka vuorokauden syömättä, ei siihen kuole kukaan terve aikuinen ihminen.

Lisäksi lopetan heti kun olen täynnä, en syö itseäni ähkyyn.

Kävelen joka paikkaan ja lisäksi on iso koira lenkitettävänä, muuta liikuntaa en harrasta.

Tällä reseptillä olen vuosikaudet voinut syödä mitä haluan ja edelleen mahtuu päälle hame minkä ostin markka-aikana.

No kai sitä nyt voi syödä mitä haluaa jos syö kerran vuorokaudessa tai puolessa.

Vierailija
87/94 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipä ei ole ihmisravintoa.

Onko joku nähnyt jossain ammattilaisen tekemässä ruokavaliossa leipää.

Leipä on kuin suklaa, joskus voi syödä mutta pitää ymmärtää, että se lihottaa ja on epäterveellistä.

Vierailija
88/94 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet tuntuvat aika yleisesti haluavan itsestään huolta pitäneen naisen. Ymmärtääkseni se on koodi hoikalle ja huolitellulle.

Vierailija
89/94 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet tuntuvat aika yleisesti haluavan itsestään huolta pitäneen naisen. Ymmärtääkseni se on koodi hoikalle ja huolitellulle.

Oho, väärä ketju. Anteeksi häiriö :)

Vierailija
90/94 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samanpituisten ja -painoisten ihmisten kalorinkulutuksessa voi olla jopa 500 kcal per päivä ero. Eli toinen saa vetää yhden aterian enemmän kuin toinen pysyäkseen samassa painossa. Olet varmaan epäonnekas tässä, eli niitä luontaisesti pienen kulutuksen ihmisiä joiden täyty syödä tosi vähän hoikkana pysyäkseen. 

Itse pysyn 65 kg painossani (normaalipainon ylärajoilla mun pituiselle) syömällä näin:

- aamulla teetä, jogurtti, hedelmää, vähän granolaa/mysliä

- lounas lämmin ruoka ja salaattia

- vain viikonloppuisin kahvin kanssa iltapäivällä keksi/pulla tms

- iltapala: hedelmä, leipäviipale, teetä

Kahta ateriaa en voi syödä päivässä, alan heti lihoa. Samoin jos syön useita leipäviipaleita päivässä.

Huh, minä syön kaksinkertaisesti tuon määrän päivässä ja BMI on 20.

91/94 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eikös eilen tai toissapäivänä julkaistiin ihan ylen sivuilla kohututkimus, että liikunta lisää laihtumista. Työssä käveleminen ei varmaan riitä. Lisää jotakin muutakin liikuntaa viikkoon( uinti, vesijuoksu, ryhmäliikunta, sali, kävely-mikä nyt eniten iskee)

YLE nyt ei tiedä mistään mitään. Aikas nolo paljastus sinusta. Vanhusten vähän hidas foorumi.

Vierailija
92/94 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskin, että minun tulisi syödä 1400 kaloria seuraavat 10 viikkoa mikäli haluaisin laihtua 5 kiloa.

Hoikalla on helppoa. Syödä vain samalla tavoin päivästä toiseen. Mutta laihduttajalla on vaikeaa, koska laihduttaakseen on tultava kalorivajetta.

Kokeilin elää viikon 1400 kalorilla ja totesin että kamalaa.

Hoikalla on helppoa? Ei ole. Kyllä minunkin pitää katsoa mitä suuhuni pistän jotten liho.

Ylipainoinen on vapaasti mutulla laittanut suuhun mitä lystää ja istunut sohvalla. Sitten kun pitäisi vähän kituutella niin ei tunnu kivalta, ei pysty.

Minä mietin mitä suuhuni laitan ja liikun paljon. Ei tule kituuttelulle tarvetta joten vältän mörön nimeltä laihdutus.

En ihan allekirjoita. Olen hoikka, aina ollut. Ei ole nälkä juuri koskaan, niin ei tarvi syödä tietyin väliajoin. Kestän myös nälkää hyvin, ei tule nälkäkiukkua. Sokerit on testattu ja veikkaan että osittain johtuu tuosta, että pysyvät niin tasaisesti samassa - paastolla tai sokerilitkua juoneena. Minulla on pari ystävää, joille tällainen pitkä paasto ruoan suhteen vähän kuin vahingossa, kun ei vaan tunne nälkää, olisi kidutusta. Heille tulee herkästi myös nälkäkiukku. Tykkään myös liikunnasta ja ylipäätään inhoan epäterveellisen ruoan makua ja makeita. Joten uskon, että minun on helpompaa tämän osalta.

Vierailija
93/94 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole yhtään niin yksinkertaista kuin täällä osa sanoo: että leipä ei ole ihmisruokaa, kolmen tunnin välein ei saisi syödä, parissa leivässä on lounaan kalorit jne. 

MInä syön varmaan juuri 3 tunnin välein ja ruisleipää menee 6-7 päällyksineen palaa päivässä. Ikää 45 v.,  bmi 19. Vatsalihakset näkyy jne.  Mutta annoskoot on järkevät. Jos on liian pitkät ruokavälit, menee aivan täysin voimat, joskun oon pyörtynytkin. Siksi todellakin syön usein.

Eli riippuu aivan henkilöstä ja tilanteesta!

Vierailija
94/94 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leipäkin sisältää todella paljon energiaa, suoraan verrattavissa herkkuihin.

1 viipale Vaasan ruispaloja sisältää 68kcal. On joo ihan hirrrveesti energiaa 😂 Eiköhän kyse ole siitä mitä sen leivän päälle laittaa.

Olen 41v hoikka nainen. En syö kellonaikojen vaan nälän tunteen mukaan. Ja tarkoitan siis kunnollista nälkää niin että vatsa kurnii, ei mitään "vähän nälättäisi" tai "tekisi mieli syödä"-fiilistä. Voin ihan hyvin olla 12h tai vaikka vuorokauden syömättä, ei siihen kuole kukaan terve aikuinen ihminen.

Lisäksi lopetan heti kun olen täynnä, en syö itseäni ähkyyn.

Kävelen joka paikkaan ja lisäksi on iso koira lenkitettävänä, muuta liikuntaa en harrasta.

Tällä reseptillä olen vuosikaudet voinut syödä mitä haluan ja edelleen mahtuu päälle hame minkä ostin markka-aikana.

No kai sitä nyt voi syödä mitä haluaa jos syö kerran vuorokaudessa tai puolessa.

Aivan. Eikä läskit vaivaa. Suosittelen kokeilemaan.

-eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi