Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En osaa pumpata pyörän renkaita

Vierailija
25.08.2022 |

Siis kertakaikkiaan, en vaan osaa. Vanhaan pyörään en saanut ilmaa renkaisiin. Se on ollut pari vuotta varastossa. Ostin nyt uuden pyörän ja kappas. Ei mee siihenkään ilmat. OIen selvittänyt mikä venttiili renkaissa on (dunlop) ja ostanut siihen tuliterän pumpunkin ja katsonut että se sopii kys. venttiiliin (on presta jonka pitäisi sopia myös dunloppiin) niin ei saa**%#&#&*#& kilinkellot vie, ei mene ilma perille ei edelleenkään, ei edes sinnepäin. Kyllä syö ihmistä nyt.

Voisko joku viisaampi neuvoa että mitä teen väärin?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samaa ongelmaa kunnes hankin sellaisen jalallisen pumpun. Se toimii kuin junan vessa.

Vierailija
22/37 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ylipäätään kädentaidot? Olen kyllä huomannut että joiltakin ei vaan onnistu mikään missä tarvii minkäänlaista kädentaitoa. Joillakin ei vaan aistit ja kädet pelaa yhteen. En tiedä onko pelkästään harjoutuksen puutetta vai joku fysiologinen ominaisuus.

Dunlop venttiilissä voi olla kuula jumissa, eikä se irtoa kovin hyvin jos venttiilin takana on vastapainetta. Venttiilin voi irroittaa ja laittaa kyksistään pumppuun kiinni ja puhaltaa auki, joskus joutuu tökkäämään takakautta rautalangalla irti.

Veikkaan että youtubesta löytyy ohjeita, sieltä kun löytyy nykyään jotain vinkkejä kaikkiin arkiongelmiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään osaa, ne ilmat mitä renkaassa vielä on, vulahtavat ulos kun yritän pumpata. Sitten on ihan tyhjä rengas. Vähän sinne ilmaa menee, mut ne tulee samantien ulos.

Vierailija
24/37 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ihan oikein päin minulla oli pumpun päät, ohjeen mukaan kaikki katsoin. Lopulta monen yrityksen jälkeen sain renkaisiin ilmaa,venttiilistä kuului ihmeellinen ääni, jonka jälkeen ilmaa vasta alkoi mennä renkaaseen asti. Eli ilmeisesti joku osa siellä välissä oli jotenkin huonosti tms.

Vierailija
25/37 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taluta sinne missä kaupakeskus tai ostokeskus lähelläsi on kaupunki pyörä telineet.Siinä on vierssä ilmapumppu.Sama on jokainen huoltoasema Hesan lähiöt.Sieltä ilmat vaan pyörääsi.Jos lähistölläsi on suutari,pyörä huolto?Kuule mukavia miehiä autaa sinua jos olet nainen ?Kuin kerrostalosi jos asut sedät pihalla..

Vierailija
26/37 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku selittää Presta-venttiilin täytön? Siis mikä osa pitää avata ennen pumppausta. Ja tiedän olevani uusavuton.

Vierailija
27/37 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää yhtään Dunlop-venttiileistä. Ostan vain pyöriä, joissa auton venttiili, niihin löytää pumppuja helposti, ja pikkukompressorillani laitan tasan sen verran painetta kuin haluan.

Ja kyllä, olen käyttänyt Dunlop venttiilejä kymmeniä vuosia, ennenkuin sain tarpeekseni niistä.

Pumput jotka on tehty toimimaan useammalla venttiilityypillä eivät vaan halua toimia Dunlop-venttiilien kanssa.

M

Vierailija
28/37 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkää yhtään Dunlop-venttiileistä. Ostan vain pyöriä, joissa auton venttiili, niihin löytää pumppuja helposti, ja pikkukompressorillani laitan tasan sen verran painetta kuin haluan.

Ja kyllä, olen käyttänyt Dunlop venttiilejä kymmeniä vuosia, ennenkuin sain tarpeekseni niistä.

Pumput jotka on tehty toimimaan useammalla venttiilityypillä eivät vaan halua toimia Dunlop-venttiilien kanssa.

M

Polkupyörän renkaiden ilmat pitää vaihtaa joka maanantai, sillä vanha ilma ei enää jousta niin hyvin.

Vierailija
29/37 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitää itsekin prestaa usein avata useamman kerran ennen kuin löytyy se oikea asento, jossa ilmaa menee sisään. Ei siis aivan yksinkertaista. Olsiko näistä apua?

http://www.polkupyoraily.net/wiki/Venttiili

https://www.canyon.com/fi-fi/blog-content/neuvot/pyoran-venttiilityypit…

Vierailija
30/37 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörän pumppaus onkin älykkyystesti, pahoittelen....

Vierailija
31/37 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dunlop (eli se "tavallinen" venttiili) menee usein jumiin. Siellä on sisällä kuula joka helposti jämähtää ja vaatii avauksen. Joku jo selittikin miten voi koittaa avata sitä. Venttiileitä myydään myös erikseen jos se on totaalijumissa, maksaa muistaakseni n. Euron. Teoriassa helppo käyttää mutta välillä tulee näitä ongelmatilanteita.

Presta (eli neulaventtiili) on vähän hankalampi käyttää mutta pitää ilman paremmin kuin dunlop. Kun käytön oppii niin ei tunnu vaikeammalta. Eli ennen pumppausta löysätään ylintä mutteria muutama kierros, pumppu kiinni ja ilmaa sisälle. Pumppu irti ja mutteri kireälle.

Vierailija
32/37 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M

Totta, joka paikassa saa schraderiin ilmaa, nuo muut on perseestä

Vierailija
33/37 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusis pyöris on sellainen erilainen schrader venttiili  johon ilmaa on vaikea laittaa jos ei ole ennen laittanut. Itse vaihdoin sisäkumit heti joissa oli normaait dunlop venttiilit.

Vierailija
34/37 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaan rengas tyhjenee, kun yritän pumpata.

Vierailija
35/37 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla vaan rengas tyhjenee, kun yritän pumpata.

Ja mulla pää :xD Menkää tubesta katsomaan kui homma toimii.

Vierailija
36/37 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos renkaassa on jo jonkinverran painetta, niin eihän sinne saa muuten kuin "hakkaamalla" sitä ilmaa menemään lisää tavallisella käsipumpulla. Eli pumppua pitää voimalla pumpata eikä sitä ilman menoa varsinaisesti edes mitenkään huomaa. Pitää vaan tunnustella että rengas tuntuu kovalta.

Vierailija
37/37 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Presta, Dunlop, Schrader....kyllä on pumppaaminenkin mennyt nykyään vaikeeks...

Puuttuu enää joku älypumppu ja pumppaussovellus, joka on pakko ladata kännykkään jos haluaa ilmaa pyörän renkaisiin. Luonnollisesti sovellus haluaa luvat kännykän kameraan, yhteystietoihin jne. jne. ja vakoilee kaikki mahdolliset ja mahdottomat henkilötiedot.