Miksei pennut ja teinit tajua että sähköpotkulaudoilla kuuluu ajaa ajoväylällä eikä jalkakäytävillä?
Vaikka tie- ja liikenneministeriö sekä Ely-keskus on pitänyt koko kesän asiasta kovaa meteliä siitä missä sähkölaudoilla tulisi ajella ja mjuistuttaneet lapsia ja nuoria liikennesäännöistä, niin nuoret ajelevat silti edelleen jalkakäytävillä ja pyöräteillä vaikka sähköladat ovat ajoneuvoja ja niiden paikka on ajoväylällä juuri niin kuin tie- ja liikenneministeriö sekä Ely-keskus on tästä asiasta informoinut.
Kommentit (174)
Tehokkainta puuttua väärin pysäköityihin sjuutteihin vetää maalilla QR koodi pimeeksi ja nakata skuutti ojan puolelle. Voi sit vaikka väärinpysäköijä selitellä miten näin kävi. Ja voi kyynel taas kun itketään etten minä sitä jättänyt väärin... kyl näkee liikkeistä milloin ja miten liikkui. Alkaa skuuttifirmoilla tuntua kun laivasto on huollossa.... kiinnostaa kurinpito ja ajonesto kun samojen tyyppien jäljiltä aina skutti epäkunnossa.
Pentuja ja teinejä ei saa enää hakata, vain tästä johtuu että ajelevat miten sattuu eivätkä opi.
Vierailija kirjoitti:
Sähköpotkulautoja ei ole tarkoitettu lapsille eikä myöskään teineille.
Hei kuitenkin käyttävät niitä eniten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa sähköpotkulauta rinnastetaan polkupyörään, jolloin pyörätiellä sillä saa ajaa. Jalkakäytävällä ei kuitenkaan.
Monissa kaupungeissa on otettu jalkakäytävät pyörätie käyttöön.
Jalkakäytäviä on nykyisin erittäin vähän. Pyöräteitä sitten sitäkin enemmän.
Onko tämä kärttyisten akkojen kitinää vai oikea ongelma? En nimittäin Oulussa ole kokenut olevan ongelma tai joutunut vaaratilanteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä kärttyisten akkojen kitinää vai oikea ongelma? En nimittäin Oulussa ole kokenut olevan ongelma tai joutunut vaaratilanteisiin.
Helsingin kantakaupungissa jalankulkija saa pelätä noita hulluja skuuttikuskeja henkensä kaupalla. Tullaan saatanallista vauhtia 3 kyydissä ja kaikki kännissä.
Tähän paljon alapeukutuksia eli noiden idioottien vanhemmat alapeukuttaa ja idiootit itse myös. Kun minä minä, mun pitää saada mennä missä minä hsluan.
Aikuisetkin ajavat jalankulkuväylillä näillä härpäkkeillä. En näe siinä ongelmaa, jos vauhti on hiljainen. Tuulispäänä viuhottavat hullut kuuluvat ajoradan puolelle.
Huono keksintö nuo sähköpotkulaudat, saisi romuttaa kaikki. Eihän nykyään kukaan viitsi liikkua, kaikkeen pitäisi olla jotkut helpotukset.
Ainakin kaupunkien keskustan ulkopuolella ja lähiöissä pitäisi yhdistetyt kevyen liikenteen merkit poistaa kokonaan. Näin jalkakäytävät olisivat vain jalankulkijoille ja polkupyörät/skuutit ajaisivat ajotiellä. On se kumma jos aikuiset ihmiset eivät uskalla ajaa leveillä kaduilla, jossa jokunen auto matelee 30 k/h! Sensijaan muka oman turvallisuutensa vuoksi ajetaan jalankulkijoiden seassaheidän turvallisuutensa vaarantaen.
Lihavat nuoret naiset suurin käyttäjäryhmä. Suosittelen polkupyörän hankkimista. Voisi kieltää koko potkulaudat ainakin Turussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa sähköpotkulauta rinnastetaan polkupyörään, jolloin pyörätiellä sillä saa ajaa. Jalkakäytävällä ei kuitenkaan.
Monissa kaupungeissa on otettu jalkakäytävät pyörätie käyttöön.
Johtuu siitä, että nykyisin polkupyörät luokitellaan kevyeksi liikenteeksi. Entiset jalkakäytävät on muutettu kevyen liikenteen väyliksi ja ajoradat taas autoteiksi.
"Kevyt liikenne" ei ole mikään virallinen käsite. Voi tarkoittaa jalankulkua, pyöräilyä ja milloin mitäkin. Lakiteksti ei sitä taida tuntea ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mites ajat jos ei ole ajoväylää?
kannat sitä siellä metsässä, älypää
Huono suunta. Paljon järkevämpää on kuten täällä Suomessakin on tehty eli poistettu kevyenliikenteenväylä pyörätie käytöstä ja muutettu jalkakäytäviksi siitä huolimatta, että siinä mahtuisi ajamaan kaksi autoa rinnakkain. Tämä ihan siksi että pyöräilijät ei suhahtele sokeina jalankulkijoiden seassa ja aja päälle.