Lapsien katkeamaton kirkuminen
Moi. Asunut vuoden Espoossa. Olen itsekin neljän lapsen vanhempi, lapsien ikä 10-16 vuotta.
No minä olen nyt jatkuvasti joutunut kestämään sitä että tuntuu että kaikki eskari-iläiset lapset vain kirkuvat. Vieressä on päiväkoti. Siellä on muutama lapsi, jotka ulkona ollessaan vain kirkuvat täyttä kurkkua, mitään kommunikaatiota muuten ei suusta tule. Päiväkodin valvojat pitävät tätä normaalina?
Samoin usein lenkillä, kaupoilla ja missä vaan ihmisiä kulkee, lapset vain huutavat tai kirkuvat ja kukaan aikuinen elikä omat vanhemmat eivät siihen puutu mitenkään.
Siis tämä on tullut aivan silmille tämä asia täällä Espoossa. Minä joudun lähtemään kaupasta pois, kun joku Liisapetteri kirkuu pää täysin auki, ja vanhempi vaan hyssyttelee jos sitäkään.
Mikä ilmiö nyt menossa? En muualla ole tähän näin ilmiönä törmännyt vaikka liikun ympäri maata.
Eikö vanhemmat osaa tai uskalla puuttua rääkymiseen? En tarkoita taaperoita vaan jotain 4-6 vuotiaita.
Kommentit (55)
Ne ovat varhaiskasvattajia eikä mitään "päiväkodin valvojia".
Nykyisin lapsillakin on oikeus ilmaista tunteitaan. Varhaiskasvattajat eivät siis kurita lapsia tunteiden ilmaisun vuoksi niin kuin jotkut entisajan päiväkodintädit vielä tekivät.
Parhaillaan naapurin pihalla lapset kirkuneet jo tunnin kuin kurkkua katkaistaisi. Näkyvät hyppivän tramboliinissa. Miksi pitää samalla kirkua?
Yrittävät houkutella tuolla kirkumisellaan!
Vierailija kirjoitti:
Yrittävät houkutella tuolla kirkumisellaan!
Juurikin näin!
Niinpä! Ja sitten äidit ihmettelvät, että miksi Suomi on niin lapsivihainen maa.
Jammu-Sedän henki ryömi alateitse apn sisään tämän nukkuessa.
Olen huomannut saman ja asun turussa.
Hiljattain minulta kysyttiin milloin kuopukseni menee päiväkotiin, johon vastasin ettei varmaan koskaan, kun eivät ne päiväkodit muutenkaan mitään lasten paikkoja ole.
Ei vissiin ymmärtänyt kun totesi vaivaantuneena just joo ja vaihtoi aihetta.
Suurin osa kiljujista on vakavasti traumatisoituneita lapsia, eikä heidän paikka ole tavallisessa päiväkodissa vaan psykiatrisessa kuntoutuksessa
Vierailija kirjoitti:
Parhaillaan naapurin pihalla lapset kirkuneet jo tunnin kuin kurkkua katkaistaisi. Näkyvät hyppivän tramboliinissa. Miksi pitää samalla kirkua?
Suomi on takapajula ja junttila. Ranskassa kirkumiselle tehtäisiin loppu hyvin äkkiä. Siellä asuukin sivistynyttä väkeä toisi´n kuin täällä junttilassa. Treella myös kiljutaan ja myös kirkuminen on hyvin jokapäiväistä, ei tarvitse mennä kuin näihin junttimarketteihin niin johan siellä joku liisapetteri kirkuu ja kiljuu, vanhempi vain toljottaa suu auki niinkuin tyhmillä on tapana.
Pois kännykät käsistä ja hoitakaa lapsianne! Opettakaa käyttäytymään.
Vierailija kirjoitti:
No siis, itse asun Turussa ja olen samaan kiinnittänyt nyt pari vuotta huomiota. Enpä tiedä, mikä homma on, mutta yhä useammin ja useammin havahdun ikkunoiden ollessa auki siihen, että tuntikaupalla kakarat pihalla vain kirkuvat suoraa huutoa. Häiritsisi varmaankin, jos asuisin alempana.
Jos asuisit alempana voisit pyytää lapsia luoksesi juomaan makeaa mehua.
Täällä Tampereella sama juttu. Koko kesän on joutunut kuuntelemaan taloyhtiön pihalla kirkuvia kakaroita, mitään järkevää niiden suusta ei näytä tulevan, pelkkää kirkunaa/karjuntaa vain. Meidän pihassamme ei ole trampoliinia, hiekkalaatikko ja keinut vain ja lapset kirkuvat pää punaisena niissäkin.
Luojan kiitos tulee syksy ja talvi!
Vierailija kirjoitti:
Suomi on takapajula ja junttila. Ranskassa kirkumiselle tehtäisiin loppu hyvin äkkiä. Siellä asuukin sivistynyttä väkeä toisi´n kuin täällä junttilassa. Treella myös kiljutaan ja myös kirkuminen on hyvin jokapäiväistä, ei tarvitse mennä kuin näihin junttimarketteihin niin johan siellä joku liisapetteri kirkuu ja kiljuu, vanhempi vain toljottaa suu auki niinkuin tyhmillä on tapana.
Näin se vain on! Veikkokin laittoi lopun kirkumiselle!
Vierailija kirjoitti:
Ranskassa ei tule lasua jos lapselle pitää kuria. Siellä on vanhemmilla yhä oikeuksia mitä kasvatukseen tulee.
Vierailija kirjoitti:
Täällä Tampereella sama juttu. Koko kesän on joutunut kuuntelemaan taloyhtiön pihalla kirkuvia kakaroita, mitään järkevää niiden suusta ei näytä tulevan, pelkkää kirkunaa/karjuntaa vain. Meidän pihassamme ei ole trampoliinia, hiekkalaatikko ja keinut vain ja lapset kirkuvat pää punaisena niissäkin.
Kyllä talvellakin löytyy kaltaisellesi röhkimisen aiheita.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman ja asun turussa.
Hiljattain minulta kysyttiin milloin kuopukseni menee päiväkotiin, johon vastasin ettei varmaan koskaan, kun eivät ne päiväkodit muutenkaan mitään lasten paikkoja ole.Ei vissiin ymmärtänyt kun totesi vaivaantuneena just joo ja vaihtoi aihetta.
Suurin osa kiljujista on vakavasti traumatisoituneita lapsia, eikä heidän paikka ole tavallisessa päiväkodissa vaan psykiatrisessa kuntoutuksessa
On vaikea uskoa, että traumatisoituneita lapsia olisi näin paljon. Todennäköisemmin kyse on vain käytöstapojen ja kurin puutteesta sekä jonkinlaisista kommunikaatio-ongelmista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä talvellakin löytyy kaltaisellesi röhkimisen aiheita.
Ei onneksi tule, meidän yhtiössämme kakarat tajuavat pysyä sisällä talvisin. Kirkuvat kai sitten kotonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskassa ei tule lasua jos lapselle pitää kuria. Siellä on vanhemmilla yhä oikeuksia mitä kasvatukseen tulee.
Näin se vain on! Kyllä lapsia pitää voida lyödä ja vetää hiuksista koska kiihottuminen ja oikeudet!
No siis, itse asun Turussa ja olen samaan kiinnittänyt nyt pari vuotta huomiota. Enpä tiedä, mikä homma on, mutta yhä useammin ja useammin havahdun ikkunoiden ollessa auki siihen, että tuntikaupalla kakarat pihalla vain kirkuvat suoraa huutoa. Häiritsisi varmaankin, jos asuisin alempana.