Avoimen suhteen ehdottaminen
Miten ehdotitte puolisollenne avointa suhdetta? Miten hän reagoi ehdotukseenne ja mitä oli keskustelusta seurasi?
Oma tilanteeni on se, että ollaan miehen kanssa oltu yhdessä 18 vuotta, joista 10 vuotta naimisissa. Meillä on 2 ala-asteikäistä lasta.
Seksin määrä on pikkuhiljaa vähentynyt ja tällä hetkellä sitä on noin 1-2 kk välein. Seksin laatu on myös huonontunut, pitkien sessioiden ja kokeilunhalun tilalle on tulleet aina samalla kaavalla toistuvat pikapanot.
Miehelle seksi tuntuu olevan pelkkä velvollisuus, paineiden purku tietyin väliajoin. Minä haluaisin kokea vielä intohimoa, uusia asioita ja halun kohteena oloa, joita oma mies ei tarjoa. Ja nuorena kun yhteen mentiin, tuntuu että tiettyjä kokemuksia jäi kokematta vaikka pitkässä suhteessa on paljon hyvää ollutkin.
Haluaisin suoda niin miehelle kuin itselleni mahdollisuuden saada näitä kokemuksia. Koska parisuhde on muilta osin hyvä ja lämmin, ja meillä on yhteisiä pieniä lapsia, en eroamista tai pettämistä edes harkitse.
Joskus tilanteeseen pettyneenä oon käskenyt miehen käydä kokeilemassa aidan toisella puolella, josko sieltä saisi puhtia libidoonsa mutta on tähän tietysti riitatilanteessa suhtautunut negatiivisesti. Nyt aion kuitenkin pyytää miestä harkitsemaan suhteen avaamista sopivalla rauhallisella hetkellä ja kaipaisin siihen muiden saman kokeneiden kokemuksia ja vinkkejä.
N35
Kommentit (108)
Yksikään omanarvontuntoinen mies ei lähde avoimeen suhteeseen, koska miehelle se on kuin ampuisi itseään jalkaan. Jalkaan ampuminen saattaa tosin sattua vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vinkkejä mutta sen verran varoitan sinua ap että palstalla on hyvin paljon uskovaisia ja seksikielteisiä ihmisiä. Joten täältä et saa ihan oikeaa kuvaa yleisestä suhtautumisesta, ei kannata hätkähtää siitä. Jokin toinen palsta olisi varmasti parempi paikka kysellä.
Joo. Paitsi että uskovainen ja seksikielteinen on eri asia. Ei se sitä tarkota että jos on uskovainen seksi ei kiinnosta. Saattaa olla hyvinkin vilkas seksielämä ja aika usein vielä oma kumppani on se riittävä.
Vierailija kirjoitti:
Avoin suhde = nainen menee miesten kanssa miten tykkää, ja mies tekee ihan normaaliin tapaan työhommia pöydän ääressä.
Se on puoliavoin. Sama ku yhellä Sannalla.
Nyt on asiasta miehen kanssa keskusteltu ja vaikea keskustelu olikin.
Mies ei missään nimessä ole avoimesta suhteesta kiinnostunut, kuten olin odottanutkin. Toisaalta paljastui, että harrastaa kuitenkin itsetyydytystä pitkien seksitaukojen aikana eli täysin haluton hän ei ole.
Tämä kyllä kolahti pahasti että valitsee oman käden minun sijaani etenkin kun tietää ja on tiennyt jo vuosia että kaipaisin enemmän keskinäistä seksiä. Mutta toisaalta niin loukkasi häntä myös minun ehdotukseni avoimesta suhteesta.
Keskustelu päättyi siihen että sovimme miehen yrittävän useammin suunnata halunsa minuun itsetyydytyksen sijaan. Mutta luotto asian muuttumiseen ei kyllä ole kovin korkealla, on näitä keskusteluja käyty ennenkin ja seksin määrä on silti vuosien mittaan vain vähentynyt.
N35
Vierailija kirjoitti:
Ihan kyllä pariterapiassakin puhuttiin siitä, että meillä kaikilla on vain yksi elämä. Libidot on erilaisia ja saattavat muuttua vuosien varrella kovastikin vaikkapa stressin tai sairauksien vuoksi. Onko oikein vaatia toiselta seksitöntä elämää? Jotkut saattavat tyytyä tähän, mutta on meissä sellaisiakin, joiden oma hyvinvointi on vaakalaudalla ja omat kädet tai "muut harrastukset" eivät riitä. Onko myöskään oikein vaatia haluttomalta osapuolelta suorittamista? Itse olen nyt 45v ja kyllä minäkin vielä 10v sitten ajattelin, että avoin suhde on mahdoton ajatus. Elämä muuttuu. Ennen kuin eroaa, voi edes kokeilla toisenlaista ratkaisua. Jos ollaan parisuhteessa ystäviä, perhe-elämä toimii, jaetaan omaisuutta ja on lapsiakin, miksi ei voisi kokeilla toimiiko avoin suhde. Säännöistä pitää sopia yhdessä.
Onko oikein vaatia kumppanilta avointasuhdetta, jos kumppani ei koe sitä itselleen mielekkääksi?
Aika karmeeta hävitä nyrkkikyllikille, kannattaa miettiä minkälainen petikaveri oot jos mies mieluummin tumputtaa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on asiasta miehen kanssa keskusteltu ja vaikea keskustelu olikin.
Mies ei missään nimessä ole avoimesta suhteesta kiinnostunut, kuten olin odottanutkin. Toisaalta paljastui, että harrastaa kuitenkin itsetyydytystä pitkien seksitaukojen aikana eli täysin haluton hän ei ole.
Tämä kyllä kolahti pahasti että valitsee oman käden minun sijaani etenkin kun tietää ja on tiennyt jo vuosia että kaipaisin enemmän keskinäistä seksiä. Mutta toisaalta niin loukkasi häntä myös minun ehdotukseni avoimesta suhteesta.
Keskustelu päättyi siihen että sovimme miehen yrittävän useammin suunnata halunsa minuun itsetyydytyksen sijaan. Mutta luotto asian muuttumiseen ei kyllä ole kovin korkealla, on näitä keskusteluja käyty ennenkin ja seksin määrä on silti vuosien mittaan vain vähentynyt.
N35
Meilläkin on nyt puheyhteys saatu auki. Olen ottanut pari kertaa avoimen suhteen esille ja mies vaan tokaissut, että sä nyt olet uhoissas avoimesta suhteesta. Ei vastaa siis juuta eikä jaata eikä ei. Nyt tänään pitäisi keskustella vielä mitä tehdään näille mun valtaville seksihaluille? Mies ei juuri piittaa seksistä ja minä taas haluaisin joka päivä. En tiedä kyllä haluanko sitä mieheni kanssa enää ollenkaan sillä hän ei ole yhtä intohimoinen kuin minä. Pattitilanteessa siis ollaan.
Kävisin hakemassa eropaperit jos mies tuota edes ehdottaisi. Eli ero on vaihtoehto jos et kykene olemaan onnellinen.