Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avoimen suhteen ehdottaminen

Vierailija
24.08.2022 |

Miten ehdotitte puolisollenne avointa suhdetta? Miten hän reagoi ehdotukseenne ja mitä oli keskustelusta seurasi?

Oma tilanteeni on se, että ollaan miehen kanssa oltu yhdessä 18 vuotta, joista 10 vuotta naimisissa. Meillä on 2 ala-asteikäistä lasta.

Seksin määrä on pikkuhiljaa vähentynyt ja tällä hetkellä sitä on noin 1-2 kk välein. Seksin laatu on myös huonontunut, pitkien sessioiden ja kokeilunhalun tilalle on tulleet aina samalla kaavalla toistuvat pikapanot.

Miehelle seksi tuntuu olevan pelkkä velvollisuus, paineiden purku tietyin väliajoin. Minä haluaisin kokea vielä intohimoa, uusia asioita ja halun kohteena oloa, joita oma mies ei tarjoa. Ja nuorena kun yhteen mentiin, tuntuu että tiettyjä kokemuksia jäi kokematta vaikka pitkässä suhteessa on paljon hyvää ollutkin.

Haluaisin suoda niin miehelle kuin itselleni mahdollisuuden saada näitä kokemuksia. Koska parisuhde on muilta osin hyvä ja lämmin, ja meillä on yhteisiä pieniä lapsia, en eroamista tai pettämistä edes harkitse.

Joskus tilanteeseen pettyneenä oon käskenyt miehen käydä kokeilemassa aidan toisella puolella, josko sieltä saisi puhtia libidoonsa mutta on tähän tietysti riitatilanteessa suhtautunut negatiivisesti. Nyt aion kuitenkin pyytää miestä harkitsemaan suhteen avaamista sopivalla rauhallisella hetkellä ja kaipaisin siihen muiden saman kokeneiden kokemuksia ja vinkkejä.

N35

Kommentit (108)

Vierailija
1/108 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin eron kun mies ehdotti avointa.

Vierailija
2/108 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erohan on myös aivan hyvä ratkaisu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/108 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteen alussa. Edettiin kuitenkin tosi hitaasti käytännön tasolle. Molemmille oli tärkeää varmistaa, että se, mitä tapahtuu, on toisellekaan ok.

Avoin keskustelu on lisännyt rakkautta ja luottamusta välillemme. Se näkyy myös seksissä.

Kannattaa tosiaan olla rauhallinen, kun ottaa asian puheeksi.

Olisi varmaan hyvä, että miettisit etukäteen, mihin kaikkiin vaihtoehtoihin olet valmis. Yksi voi tosiaan olla ero.

N44

Vierailija
4/108 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harkitsitko asiaa lainkaan vai oliko kyseessä selvä periaateratkaisu?

N35

Vierailija
5/108 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erohan meille tuli 25 vuoden liitosta kun mies ehdotti avointa suhdetta. Hän kuulemma halusi kokeilla erilaisia naisia. Minä olisin pysynyt yksiavioisena, koska en halunnut kokeilla muita miehiä.

Lisäksi mies perusteli haluaan avoimeen suhteeseen sillä, että hän tarvitsee seksiä kaksi kertaa päivässä ja minulle riittää 3-4 kertaa viikossa.

Meni kaikki kunnioitus miestä kohtaan.

Vierailija
6/108 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen useita pareja, joiden pitkän liiton salaisuus on avoin suhde.

Näistä ei tosiaan paljoa julkisemmin puhuta.

Jokaisella on vähän omanlaisensa järjestely. Jos suhde on avattu sen jatkuttua jo pitkään, keskustelu on kyllä ollut perustavanlaatuinen eikä mikään helppo.

Vierailija
7/108 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteemme on ollut alusta asti avoin. Se ei koskaan ole ratkaisu parisuhteen ongelmiin, eikä kokeiluun haluun.

Vierailija
8/108 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys ei ole mulle kohdistettu, mutta haluan vain kertoa, että olen ollut kahdessa sellaisessa suhteessa, jossa mies ehdotti kolmen kimppaa tai ylipäätään että otettaisiin yhteisiin hetkiin muita ihmisiä. Luottamus suhteeseen ja se suurin kunnioitus miestä kohtaan meni siinä kohtaa. Kumpikin suhde päättyi aikanaan, toisessa tuo ehdottaminen oli vain yksi steppi matkalla kohti suhteen huonontumisessa, toisessa olennainen asia miksi suhteesta tuli ahdistava ja pelottava.

Vierailija
9/108 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vinkkejä mutta sen verran varoitan sinua ap että palstalla on hyvin paljon uskovaisia ja seksikielteisiä ihmisiä. Joten täältä et saa ihan oikeaa kuvaa yleisestä suhtautumisesta, ei kannata hätkähtää siitä. Jokin toinen palsta olisi varmasti parempi paikka kysellä.

Vierailija
10/108 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdotin miehelleni avointa suhdetta, kun aloitimme pariterapian. Ehkä hiukan huono ajankohta, kun on muitakin ongelmia. Toimimme perheenä (2 lasta, 24v yhdessä) hyvin, mutta parisuhteemme on kuihtunut ja seksiä on viimesien vuosien aikana ollut minulle aivan liian vähän. Mieheni ei ole halunnut tehdä haluttomuuden eteen mitään (esim. käydä lääkärissä mittauttamassa testosteronit). Hän hyväksyi asian. Emme halua erota. Nyt mulla on rakastaja, jonka kanssa tapailemme, aika harvoin kuitenkin.

Toivon, että miehenikin saa asiat kuntoon.

Parisuhdemalleja on monenlaisia. Pääasia, että niistä sovitaan yhdessä. Erokin on mahdollisuus.

Vierailija
11/108 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys ei ole mulle kohdistettu, mutta haluan vain kertoa, että olen ollut kahdessa sellaisessa suhteessa, jossa mies ehdotti kolmen kimppaa tai ylipäätään että otettaisiin yhteisiin hetkiin muita ihmisiä. Luottamus suhteeseen ja se suurin kunnioitus miestä kohtaan meni siinä kohtaa. Kumpikin suhde päättyi aikanaan, toisessa tuo ehdottaminen oli vain yksi steppi matkalla kohti suhteen huonontumisessa, toisessa olennainen asia miksi suhteesta tuli ahdistava ja pelottava.

Ja aloituksessa ei ole lainkaan tällaisesta kyse, kuten varmaan huomasitkin.

Vierailija
12/108 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset antsaitsevat kaksi eri taloutta omistavaa perheen. Asuminen ns ydinperheessä ja yhdessä taloudessa on lapsen kaltoinkohtelua.

Vierailija
13/108 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kärsin seksin vähyydestä liitossamme, mutta suhteen avaaminen ei ole minulle vaihtoehto. Uskon että eroan. N41

Vierailija
14/108 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vinkkejä mutta sen verran varoitan sinua ap että palstalla on hyvin paljon uskovaisia ja seksikielteisiä ihmisiä. Joten täältä et saa ihan oikeaa kuvaa yleisestä suhtautumisesta, ei kannata hätkähtää siitä. Jokin toinen palsta olisi varmasti parempi paikka kysellä.

Niin, ja lisäksi on ateisteja jotka nauttivat seksistä mutta eivät voisi kuvitella tilannetta että haluaisivat avoimen suhteen. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää?

Vierailija
15/108 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, kaikki eivät ole noin ahdasmielisiä kuin sinä. Olet vaikea kumppani kenelle tahansa kun pelkkä ehdotus saa sinut sekoamaan. Harmi kun tuollaiset hysteerikko-exät tekevät monista arkoja ehdottamaan mitään seuraavassa suhteessa.

Vierailija
16/108 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja lisäksi on ateisteja jotka nauttivat seksistä mutta eivät voisi kuvitella tilannetta että haluaisivat avoimen suhteen. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää?

Asia on helppo ymmärtää.

Ymmärrätkö sinä, mitä aloitusviestissä kysytään ja keneltä?

Vierailija
17/108 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jopas osui näköjään arkaan paikkaan.

Vierailija
18/108 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asia on helppo ymmärtää.

Ymmärrätkö sinä, mitä aloitusviestissä kysytään ja keneltä?

Ymmärrätkö sinä että en vastannut aloitusviestiin vaan siihen mitä lainasin? Onko vaikeaa?

Vierailija
19/108 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jopas osui näköjään arkaan paikkaan.

Juuri tämän takia tästä puhutaan näin vähän. Toisen avoin suhde on uhka toiselle.

Luulisi sen pettämisen pelottavan enemmän.

Vierailija
20/108 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ap sama tilanne, en missään tapauksessa halua erota, rakastan miestäni ja hän on paras ystäväni, mutta seksielämämme on kyllä melko puuduttavaa / olematonta verrattuna alkuaikojen kiihkoon. Yhdessä ollaan oltu 19 vuotta.

Mulle avoin suhde sopisi hyvin, ja miehelle toki samat oikeudet kuin mullekin. Pelisäännöt pitäisi sopia, ja niiden mukaan sitten elää molempien.

Harmi, että tiedän jo etukäteen, että mieheni loukkaantuisi tästä ehdotuksesta todennäköisesti aivan järkyttävästi, eli ihan turha lähteä ehdottelemaankaan :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän