Nivelrikkopolviset, onko joku lisäravinne tai hoito tms, minkä olette huomannu helpottavan oireita?
Tuttava mainostaa tuoretta inkivääriä, en ehkä oo käyttänyt riittävän säännöllisesti. Oon muutenkin laiska ottamaan mitään säännöllisesti - siksi motivoisi, jos joku olisi saanu selviå tuloksia
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo kyllä. Tekonivelen vaihto molempiin polviin vuoden välein vei kivut ja paransi elämänlaatua. Kiva kun pystyy taas harrastamaan niitä asioita mitä ei kipujen kanssa pystynyt.
Juu unohtui alkoituksessa poissulkea tekonivelet. Ne eivät ole ikuisia, vaan joudutaan uusimaan ennenpitkää.
Ap
Olen aina ihmetellyt sitä, että mullaiselra tuntuu loppuun kulunut keinonivel suhteessa hyvin kipeään omaan niveleen.
Tätä mietin siksi, että keinonivel on jostain syystä (miksi) vaihdettava joka tapauksessa. Mitä tapahtuu, jos vanhana ei sitten olekaan leikkauskelpoinen jostai muusta syystä ka keinonivel pitäisi vaihtaa.
En tiedä miltä tuntuu, mutta elämä loppuunkuluneen oman nivelen kanssa on ainakin helvettiä. Ensin sattui vain rasituksessa, nykyään koko ajan.
Ylipaino ja tupakka pois (jos niitä on), sitten leikkausjonoon. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Sokeri oikeastaan ihan kokonaan pois sekä painon pudottaminen jeesasi kummasti. Toki nekään ei jo aiheutunutta vahinkoa mihinkään poista, mutta nivelrikon oireet väheni.
Miten paljon vähensit painoa ennen kuin aloit tuntea helpotusta? Miten esim. leipä yms. kohdallasi? Kiinnostaa, koska minulla lievä ylipaino (indeksi 26, 5), nivelrikkoa polvissa ja suolistosyöpä, joten kaikkien lääkkeiden kanssa täytyy olla varovainen.
Kaikkea kokeiltu ja tehottomaksi huomattu - paitsi nyt olen reilu puoli vuotta käyttänyt Arthro balans plussaa ja ilokseni huomannut kivun oleellisesti vähentyneen.
Vierailija kirjoitti:
Viljaton ruokavalio poistaa kivun nivelrikossa.
Inkivääri tuore raakana ravintoon lautaselle missä ateria jo on.Kuin GLUCSAMIN vahva autaa. Liiku sitä huolimatta :Kipuun on lääke liike. Paras ystäväni on kävelykeppi eteisessä odotamassa ulosmenoa, kun kosteat kylmät säät,kivut korkealla ja ulos liikkumaan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viljaton ruokavalio poistaa kivun nivelrikossa.
Kiitos tieto täyty kokeilla.
NOW Foods, Glucosamine & Chondroitin with MSM, 180 Veg Capsules (iherb.com)
Tuosta on kuulemma joku saanut avun, itsellä alkavaa nivelrikkoa. En vielä itse ole raaskinut ostaa, kun ei tiedä auttaako.
Vierailija kirjoitti:
3) Nivelen sisäiset pistokset, joita lääkäri antaa:
Nivelen sisäisesti annettu hyaluronaattiruiske lievittää polvinivelrikkoon liittyvää kipua hieman lumelääkettä tehokkaammin. Tulehdusvaiheessa niveleen annettu glukokortikoidihoito yleensä lievittää nivelrikkokipua ja tulehdusreaktiota.
Ortopedini suosittelee seuraavaksi PRP-pistoksia (Platelet-Rich Plasma) jotka ovat ilmeisesti hieman hyaluronaattiruiskeita tehokkaampia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun äidillä on molemmista polvistu kulunut kaikki rustopinta pois ja osa nivelsiteistä on katkennut. Lisäksi vielä tuli murtuma luun päähän.
Kerrassaan kamalia tilanne. Kivut on kovat. Hän on niin vanha, että ei mielellään leikata, kun kuntoutuminen on raskasta ja ainahan se leikkauskin on vaarallinen.
Hänellä on Norspan kipjlaastarit 15 mikrogrammaa. Lisäksi käyttää kylmägeeliä ja jotain muuta geeliä, jonka nimeä en muista nyt.
Surullista seurattavaa.
Kuinka vanha hän on? Onko vakavia sairauksia? Luutuminen normaalia vai osteoporoosia?
Tiedän, että yksityisellä ovat leikanneet reilusti yli 90 vuotiaitakin. Nukutus on riski ja jos kunto on valmiiksi huono, joudutaan laittamaan tehohoidolla kuntoon ennen leikkausta. 70-80 v ei ole vanha ollenkaan.
Hän on 91-vuotias. En tiennytkään, että niin vanhoja onneksi vielä leikataan.
Ei ainakaan ole puhuttu osteoporoosista eikä sitä ole papereissa, mutta kuka tietää, jollei ole tutkittu.
Hänellä on kuitenkin aivoverenkiertolääke ja verenpainelääke. Voi olla, ettei mielellään leikata.
Mulla oli ongelmaa polvien lisäksi nivelissä joka puolella kehoa. Toisesta polvesta höylättiin nivelpinnat jo parikymppisenä. Sorminivelet olivat niin huonot, etten saanut näpyteltyä viestejä tai tiskattua aterimia. Tein terveysremontin ja olen nykyään nelikymppisenä kivuton. Tähän pääsin seuraavilla konsteilla:
-yleinem tulehdustila pois
-gluteeni ja maito minimiin
-koisokasvit pois (tomaatti, peruna yms)
-msm-jauhetta, C-vitamiinia kuureina
-kollageenikuureja
-inkivääriä, kurkumaa
-joogaa (vaikka olin muutenkin liikunnallinen)
-ei farkkuja tms jäykkää kangasta olevia housuja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Boswellia serratasta väitetään olevan apua.
Kuulostaa hyvin luotettavalta ja tutkitulta tiedolta. 🤠🤭
Tutkimuksia on mm. Pubmedissä ja Researchgatessa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli ongelmaa polvien lisäksi nivelissä joka puolella kehoa. Toisesta polvesta höylättiin nivelpinnat jo parikymppisenä. Sorminivelet olivat niin huonot, etten saanut näpyteltyä viestejä tai tiskattua aterimia. Tein terveysremontin ja olen nykyään nelikymppisenä kivuton. Tähän pääsin seuraavilla konsteilla:
-yleinem tulehdustila pois
-gluteeni ja maito minimiin
-koisokasvit pois (tomaatti, peruna yms)
-msm-jauhetta, C-vitamiinia kuureina
-kollageenikuureja
-inkivääriä, kurkumaa
-joogaa (vaikka olin muutenkin liikunnallinen)
-ei farkkuja tms jäykkää kangasta olevia housuja
Vaikuttaa mielenkiintoiselta. Osaa näistä toteutan jo itsekin. Käytätkö kauraa ja missä muodossa? Voitko kertoa lähemmin noista kollageenikuureista? Minkä tyyppisiä ja mistä ostat?
Mun vanhalla pikkukoiralla oli artroosin suhteen hyviä ja huonoja päiviä, lääkityksestä riippumatta. Jotain cartivet tms tablettia annettiin.