Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nivelrikkopolviset, onko joku lisäravinne tai hoito tms, minkä olette huomannu helpottavan oireita?

Vierailija
24.08.2022 |

Tuttava mainostaa tuoretta inkivääriä, en ehkä oo käyttänyt riittävän säännöllisesti. Oon muutenkin laiska ottamaan mitään säännöllisesti - siksi motivoisi, jos joku olisi saanu selviå tuloksia

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lopeta karkkien syönti ekana ja jäätelön niissä on eläinten nivelistä otettua liivatetta ja aiheuttavat järkyt kivut itselleni. Sokeri pois myös kokonaan. Ja liikuntaa ja inkivääriä myös.

Carmolis tippoja sivele polviin helpottaa kun verenkierto alkaa toimia.

Vierailija
2/93 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nivelreuma ja nyt nivelrikko polvessa. Laitan kylmägeeliä reilun kerroksen. Laskee turvotusta  ja vähentää särkyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
4/93 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävällä auttoi pitkäksi aikaa kukonhelttauute. Injektiot lääkärillä polviin.

Vierailija
5/93 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä. Tekonivelen vaihto molempiin polviin vuoden välein vei kivut ja paransi elämänlaatua. Kiva kun pystyy taas harrastamaan niitä asioita mitä ei kipujen kanssa pystynyt.

Vierailija
6/93 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla auttoi myös.

Vierailija
7/93 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maidon poisjättö

Vierailija
8/93 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lisäravinne mutta pyöräily. Jos olisin tämän tiennyt olisin ostanut pyörän vuosia sitten. Mun ongelma on - aktiivisesta salitreenistä huolimatta - ilmeisesti ollut heikot etureidet. Pyöräily on vahvistanut niitä sen verran että polvikivut on hävinneet.

Vierailija
9/93 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lisäravinne mutta pyöräily. Jos olisin tämän tiennyt olisin ostanut pyörän vuosia sitten. Mun ongelma on - aktiivisesta salitreenistä huolimatta - ilmeisesti ollut heikot etureidet. Pyöräily on vahvistanut niitä sen verran että polvikivut on hävinneet.

Lisäksi pyöräilyssä vartalon paino on poissa polvilta. Käytätkö tavallisia vai lukkopolkimia? Itse en ole uskaltanut koskea lukkopolkimiin.

Vierailija
10/93 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, hah. Pyöräily. Kun polvet rutisee, lukkiutuu ja sattuu niin ettet voi edes alaspäin polkea. Kyllä on taas neuvoja.

Vierailija
11/93 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On lopeta karkkien syönti ekana ja jäätelön niissä on eläinten nivelistä otettua liivatetta ja aiheuttavat järkyt kivut itselleni. Sokeri pois myös kokonaan. Ja liikuntaa ja inkivääriä myös.

Carmolis tippoja sivele polviin helpottaa kun verenkierto alkaa toimia.

Tuo karmolis vinkki on mielenkiintoinen!

Ap

Vierailija
12/93 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi pyöräilyssä vartalon paino on poissa polvilta. Käytätkö tavallisia vai lukkopolkimia? Itse en ole uskaltanut koskea lukkopolkimiin.

Tavallisia. Lukkopolkimilla saisi kyllä varmasti vielä enemmän tuntumaa etureisiin. En tiedä uskaltaisiko niitä joskus kokeilla.

Vierailija
13/93 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kyllä. Tekonivelen vaihto molempiin polviin vuoden välein vei kivut ja paransi elämänlaatua. Kiva kun pystyy taas harrastamaan niitä asioita mitä ei kipujen kanssa pystynyt.

Juu unohtui alkoituksessa poissulkea tekonivelet. Ne eivät ole ikuisia, vaan joudutaan uusimaan ennenpitkää.

Ap

Vierailija
14/93 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Glukosamiini sekä kollageeni vei kaikki polvien narinat pois minulta

Vierailija
15/93 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsin aikaisemmin kylmägeelin. Omalta osaltani voin sanoa että polvi on jäykistynyt pysyvästi, en voi enää juosta ja jos polkisin pyörällä, voisin polkea vain yhdellä jalalla, myöskään mäen alas käveleminen ei onnistu ilman kävelykeppiä. Kylmägeeli auttaa nopeasti ja puuduttaa kivun pois, auttaa sen verran että voi tehdä esim. kotitöitä.

Vierailija
16/93 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viileässä vedessä kelluminen

Vierailija
17/93 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gluteeni, ylimääräiset hiilarit, siemenöljyt pois ruokavaliosta. Maaeläinrasvaa, maitorasvaa, munia, kasviksia ja marjoja monipuolisesti ruokavalioon. Luuliemi sisäisesti on ihan parasta nivelille. Ei mitään kummallisia maksaa rasittavia höpöhöpö pillereitä vaan kunnon evästä.

Vierailija
18/93 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla auttoi myös.

Tehty tod näk yksityisellä. Eli mitä maksoi?

Julkisella puolella ei anneta hyaluronaattihoitoa, kun vaikutus on kuulemma niin lyhytaikainen. Kummasti kortisonia voidaan injektoida sielläkin.

Mulla on pääosin kasvisruokavalio, paljon tuoretta, hedelmiä, marjoja, puuroa, leipää jne. Puuroon laitan purkista puhtaita aminohappoja ja merileväjauhetta.

Polvi ja lonkka alkavat oireilla vain, jos olen rasittanut liikaa esim. kyykkimällä. Kesällä tein remonttia, missä jouduin olemaan polvillani pitkiä aikoja. Loppuvaiheessa alkoi tuntui kipua. Tämä meni ohi ihan sillä, että lepuutin niveliä. Kävely ja uinti auttavat.

Vierailija
19/93 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu unohtui alkoituksessa poissulkea tekonivelet. Ne eivät ole ikuisia, vaan joudutaan uusimaan ennenpitkää.

Ap

Olen aina ihmetellyt sitä, että mullaiselra tuntuu loppuun kulunut keinonivel suhteessa hyvin kipeään omaan niveleen.

Tätä mietin siksi, että keinonivel on jostain syystä (miksi) vaihdettava joka tapauksessa. Mitä tapahtuu, jos vanhana ei sitten olekaan leikkauskelpoinen jostai muusta syystä ka keinonivel pitäisi vaihtaa.

Vierailija
20/93 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvat tukilihakset ja liike auttavat. Täydellisestä kivuttomuudesta on turha haaveilla.