Haalea viiva koronatestissä, voisiko olla kuitenkin negat.?
On tullut tehtyä näiden parin vuoden aikana lukuisia testejä ja aina ovat olleet selkeästi negatiivisia. Nyt ekan kerran tuli 2 viivaa mutta testiviiva on haaleampi kuin se toinen? Olen kyllä selkeästi kipeänä mutta onkohan kuitenkaan koronaa?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä onko se koronaa vai ei? Joka tapauksessahan joudut kotona pysymään kunnes tervehdyt.
Samaa tässä ihmettelen. Mitä väliä, näyttääkö testi positiivista, negatiivista vai jotain siltä ja väliltä. Jos olet sairas, pysyt kotona, etkä mene tartuttamaan muita.
Ohis, mutta meillä työnantajan täytyy tietää onko kyseessä korona vai muu tauti. Jos korona, kela maksaa sairauspäivärahaa. Muuten ei.
Mene viralliseen testiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä onko se koronaa vai ei? Joka tapauksessahan joudut kotona pysymään kunnes tervehdyt.
Samaa tässä ihmettelen. Mitä väliä, näyttääkö testi positiivista, negatiivista vai jotain siltä ja väliltä. Jos olet sairas, pysyt kotona, etkä mene tartuttamaan muita.
Ohis, mutta meillä työnantajan täytyy tietää onko kyseessä korona vai muu tauti. Jos korona, kela maksaa sairauspäivärahaa. Muuten ei.
Mene viralliseen testiin.
En mene, olen terve ja töissä paraikaa. Vastasin siihen kun joku ihmetteli että mitä sillä on väliä onko kyseessä korona vai ei. Joissain tapauksissa on väliä.
Haalea viiva tarkoittaa ihan satavarmasti, että sinulla on korona.
Sitä viivaa ei tule ellei testi havaitse koronavirusta. Haaleus tarkoittaa vaan, ettei sitä virusta ollut testihetkellä kovin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta siihen ei itse tehty pikatesti riitä, vaan tarvitaan virallinen testitulos.
Meillä ei tarvitse mennä viralliseen testiin jos kotitesti näyttää negatiivista.
No ei sillä negatiivisella tuloksella sitä päivärahaa tulekaan... Toki omaa tyhmyyttä sitten, jos ei negan jälkeen vaivaudu sinne viralliseen testtiin vielä varmistamaan asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää testata? Saako muka vieläkin tartuntatautipäivärahaa?
Tietysti työnantaja saa.
On korona. Mene virallisiin testeihin. Ei ole kuolemaksi.
Viimeksi kun tein testin, niin siinä ohjeessa nimen omaan sanottiin, että haaleakin viiva tarkoittaa positiivista tulosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta siihen ei itse tehty pikatesti riitä, vaan tarvitaan virallinen testitulos.
Meillä ei tarvitse mennä viralliseen testiin jos kotitesti näyttää negatiivista.
No ei sillä negatiivisella tuloksella sitä päivärahaa tulekaan... Toki omaa tyhmyyttä sitten, jos ei negan jälkeen vaivaudu sinne viralliseen testtiin vielä varmistamaan asiaa.
Mitä nyt mussutat? Noudatan näissä asioissa työnantajani ohjeistusta, joka on seuraava: kotitesti nega -> ei toimenpiteitä, kotitesti posi -> viralliseen testiin.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin omasta puolestani voin sanoa, että testaan siksi, että voisin tarvittaessa tiedottaa asiasta niille, joiden kanssa olen ollut läheisissä tekemisissä edeltävinä päivinä. Paljon on kuitenkin riskiryhmäläisiä, joille mahdollisella tartunnalla on oikeasti väliä. Samoin niitä, jotka työskentelevät riskiryhmäläisten kanssa. Etenkin jälkimmäisen ryhmän edustajille tieto on oikeasti tärkeä, että voidaan mahdolliset jatkotartunnat minimoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten sanottua, omaa tyhmyyttä siis, jos ei negatiivista varmenna, kun on päivärahasta kyse...
Mitä nyt mussutat? Noudatan näissä asioissa työnantajani ohjeistusta, joka on seuraava: kotitesti nega -> ei toimenpiteitä, kotitesti posi -> viralliseen testiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten sanottua, omaa tyhmyyttä siis, jos ei negatiivista varmenna, kun on päivärahasta kyse...
Hieno lainaus, hermanni.
Mulle on aivan sama saako työnantajani rahansa mistä vai saako ollenkaan. Minä saan sairasajan palkan normaalisti testeistä ja niiden tuloksista riippumatta.
Selkeästi erotettava haalea viiva on, niin tietenkin positiivinen vaikka kuinka yrität asiaa vääntää ja kääntää.
Mä sairastin koronan kevät-talvella, toinen viiva oli haalea eli positiivinen. Töihin piti toimittaa virallinen testitulos, sekin oli positiivinen.
Mutta eihän Porvoossa tätä ymmärretä.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut että voisivat näyttää väärinkin, siis että haalea viiva ei välttämättä joka testissä tarkoita koronaa? ap
Positiivinen on kyllä yleensä positiivinen, vaikka olisi haaleakin viiva. Negatiivinen tulos voi olla virheellinen.
Mulla ainakin tuli aika nopeasti se haalea viiva ja olin kyllä varmasti koronassa. Totta kai väärä positiivinen on mahdollinen, mutta suhtautuisin tuohon kyllä kuin koronaan. Väärät negatiiviset ovat yleisempiä kuin positiiviset. Voithan tehdä vielä uuden testin. Välttele nyt joka tapauksessa kontakteja.
Vierailija kirjoitti:
Saa edelleen, jos työnantaja ei palkkaa maksa koronan ajalta. Juuri oma esimies asian varmisti työnantajalta, kun sairasti itse koronan uudemman kerran.
Positiivinen tosiaan on aina positiivinen, negaa voi epäillä. Raskaustesti sama homma.
Ei voi olla negatiivinen. Haaleakin on positiivinen.
Positiivinen kontrolliviiva varmistaa testin toimivuuden ja silloin tulos on oikea. Jos testiviivan paikka olisi negatiivinen, niin se voisi olla virheellinen negatiivinen tulos, vaikka kontrolli toimisi, mutta toisin päin ei voi olla. Positiivinen on siis positiivinen, mutta negatiivinen voi olla positiivinenkin, mutta ei vain näy testissä.
Ok, kiitos vastauksista. Täytyy laittaa joku kaupoille ja ostamaan muutama testi. Kuten sanoin niin pelottava ajatus tuo korona kun mulla on paha sairaus taustalla ja ns. pienikin tauti voi viedä sairaalaan. ap
Vuosisadan pahin kusetus nimeltään korona.