Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Leposyke 40-45 l/m välillä älykellon mukaan

Vierailija
23.08.2022 |

Onko tuo ihan normaalia? Normaalipainon ylärajoilla BMI:n mukaan, kävelen joku 30-60 min päivässä mutta muuten en juuri liiku.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alle 50 leposykkeen "omistajien" kannattaa tehdä testamentti pikimmiten, elleivät ole HUIPPU-URHEILIJOITA. Martti Vainiolla oli parhaimmillaan 46. Ei ole missään tapauksessa normaalia, vaan SYDÄNVIKA. Tarkistin asian sedältäni joka on sydän kirurgi. Joko laitteet näyttää väärin tai oikeasti teette kuolemaa. Yöllä sykkeen laskeminen noin alas on selvä merkki jostain todella vakavasta. Samoin verenpaineen lasku >60/100 tasolle.

Kuolo korjaa kuulemma vuodessa nämä "huippu alhaisen" sykkeen saavuttaneet punttisali sankarit ihan järjestään. Luulevat olevansa huippukunnossa kun leposyke laskee, mutta seuraava oire on sydänkohtaus ja sen yleisin oire taas ensikertalaiselle on kuolema!

Alapeukuttaja: Mikä yllämainitussa on väärin? Eli taidat itse olla punttien nostelija, joka vain ei hyväksy faktoja!

Hei kerrotko setäsi nimen? Itselläni sykkeen kanssa ongelmia,mutta lääkäreitä ei kiinnosta..Voisin kysellä lisää.

En kerro, mutta löydät faktat Googlella helposti. En usko että täällä on yhtään niin hyväkuntoista kirjoittelijaa, joilla oikeasti kunnon puolesta voisi olla alle 50 leposyke.

https://yle.fi/urheilu/3-9780972?utm_source=social-media-share&utm_medi…

Et kerro? Eli ei ole setää.

Oikeasti ei lääkäreitä kiinnosta vaikka olisi huono kunto ja leposyke 40, kokemusta on!

Beetasalpaajalla (yhdellä) laski 37. Ehkä ottavat EKG:n ja se siinä.

Arvasin,ettei mitään setää ole.

Tältä palstalta ei kannata ottaa oppia. Terveyshuolissa yhteys lääkäriin.

Vierailija
22/36 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit ei usko näitä älykellojen mittauksia, vaikka pitäisivät paikkansa. Itsellä tippuu aina välillä alas, mietityttää jääkö silloin joku lyönti välistä vai mitä.

Jos huolettaa, niin kannattaa teettää erillinen mittaus, jossa anturit kiinnitetään useammaksi päiväksi rintaan. Maksaa jonkun satasen, mutta sillä se selviää. 35 tai ylipäätään alle 50 leposykkeen väittäjillä on joko sydämessä tai mittarissa vikaa! Sitä on ihan turha kiistää tai kysellä setäni nimeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alle 50 leposykkeen "omistajien" kannattaa tehdä testamentti pikimmiten, elleivät ole HUIPPU-URHEILIJOITA. Martti Vainiolla oli parhaimmillaan 46. Ei ole missään tapauksessa normaalia, vaan SYDÄNVIKA. Tarkistin asian sedältäni joka on sydän kirurgi. Joko laitteet näyttää väärin tai oikeasti teette kuolemaa. Yöllä sykkeen laskeminen noin alas on selvä merkki jostain todella vakavasta. Samoin verenpaineen lasku >60/100 tasolle.

Kuolo korjaa kuulemma vuodessa nämä "huippu alhaisen" sykkeen saavuttaneet punttisali sankarit ihan järjestään. Luulevat olevansa huippukunnossa kun leposyke laskee, mutta seuraava oire on sydänkohtaus ja sen yleisin oire taas ensikertalaiselle on kuolema!

Alapeukuttaja: Mikä yllämainitussa on väärin? Eli taidat itse olla punttien nostelija, joka vain ei hyväksy faktoja!

Hei kerrotko setäsi nimen? Itselläni sykkeen kanssa ongelmia,mutta lääkäreitä ei kiinnosta..Voisin kysellä lisää.

En kerro, mutta löydät faktat Googlella helposti. En usko että täällä on yhtään niin hyväkuntoista kirjoittelijaa, joilla oikeasti kunnon puolesta voisi olla alle 50 leposyke.

Oikeasti ei lääkäreitä kiinnosta vaikka olisi huono kunto ja leposyke 40, kokemusta on!

....jaa päästänikö nuo kirjoitukset keksin? Sattuu nyt olemaan ja ihan samalla tontilla tällä hetkellä. Et sinäkään kerro tällä palstalla äitisi nimeä jos sitä joku kysyisi. Usko nyt vasn faktat, eli mittari valehtelee tai on joku vika, joka kannattaa tutkia/ hoitaa elket ole alle 30v maratoonari.

Vierailija
24/36 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotteko jos kerron että minulla syke on ollut yli 2 minuuttia NOLLA (0). Ja tässä sitä nyt edelleen kirjoitellaan.

Vierailija
25/36 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

....jaa päästänikö nuo kirjoitukset keksin? Sattuu nyt olemaan ja ihan samalla tontilla tällä hetkellä. Et sinäkään kerro tällä palstalla äitisi nimeä jos sitä joku kysyisi. Usko nyt vasn faktat, eli mittari valehtelee tai on joku vika, joka kannattaa tutkia/ hoitaa elket ole alle 30v maratoonari.

No jos on samalla tontilla, niin kysypä häneltä mksi suomalaisten lääkärien tietotaito on niin kuralla, ettei niitä kiinnosta vittuakaan jos potilaalla on sydänfilmissä todella alhainen syke, vaikka tietävät vallan hyvin ettei liikuntaa harrasteta juuri ollenkaan? Kuulemma täysin normaalia ja tosi hyvät lukemat. Omituisesti pomppiva käppyrä on aivan normaalia sekin. Harmittomia lisälyöntejä vaan. 

Vierailija
26/36 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matala leposyke kertoo siitä, että sydän pystyy kerralla pumppaamaan paljon verta elimistöön. Tämä alle 50:n sykkeistä "vaarallisina" höpisevä taitaa olla nollakuntoinen sohvaperuna.

Vierailija
27/36 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 58-vuotias ja kävin labratutkimuksissa. Tuloksista soitettiin, kun olivat kiinnittäneet huomiota matalaan sykkeeseen. Kun selvisi, että olen juoksuharastaja, todettiin, että asia ja minun tapauksessa normaalia.

Vierailija
28/36 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä havaitsin, että koronan jälkeen sydämen keskisyke on itsellä laskenut jonkun verran.

Googlen mukaan bardykardia voisi olla sydämen hidaslyöntisyyttä. Jos muu kuin vanhus tulee tuon kanssa vaan toimeen, niin ei kait siihen ole oikein mitään hoitoa. Jos lähtisi taju, niin sitten fiksu hakeutua lääkäriin ja mahd ekg:hen. Viimesijainen vaihtoehto olisi sit tahdistin.

Ei siis mikään ihme, et lääkäreitä ei kiinnosta, kun ne on aika kädettömiä tuon oireen kanssa.

Vierailija
29/36 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä havaitsin, että koronan jälkeen sydämen keskisyke on itsellä laskenut jonkun verran.

Googlen mukaan bardykardia voisi olla sydämen hidaslyöntisyyttä. Jos muu kuin vanhus tulee tuon kanssa vaan toimeen, niin ei kait siihen ole oikein mitään hoitoa. Jos lähtisi taju, niin sitten fiksu hakeutua lääkäriin ja mahd ekg:hen. Viimesijainen vaihtoehto olisi sit tahdistin.

Ei siis mikään ihme, et lääkäreitä ei kiinnosta, kun ne on aika kädettömiä tuon oireen kanssa.

*bradykardia

Vierailija
30/36 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matala leposyke voi olla ominaisuus eli synnynnäistä mutta voi olla myös osin tai kokonaan tulosta urheilusta. Mulla molempia.

Mulla leposyke 39, maksimisyke 197, oon 42 v ja ikäni harrastanut kestävyysurheilua ja kamppailulajeja sun muuta liikuntaa.

Matala leposyke aina parempi. Älä kuuntele hätäilijöitä. 😊

Vierailija
31/36 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisarella on anoreksia ja hänellä alhainen leposyke. Keho yrittää säästää energiaa.

Vierailija
32/36 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla paino sairaalloisessa ylipainossa ja syke 46. En harrasta liikuntaa. Tänä vuonna sain noin matalia lukemia ja mainitsin muun yhteydessä lääkärille niin sanoi olevan normaalia ja mulla vain on matala syke. Toivottavasti oli oikeassa. 

Vierailija
33/36 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla paino sairaalloisessa ylipainossa ja syke 46. En harrasta liikuntaa. Tänä vuonna sain noin matalia lukemia ja mainitsin muun yhteydessä lääkärille niin sanoi olevan normaalia ja mulla vain on matala syke. Toivottavasti oli oikeassa. 

En usko että se on se sun matala syke joka sut tappaa vaan se sairaalloinen ylipaino ja siitä johtuvat sairaudet ja ongelmat. Voisiko sille tehdä jotain?

Vierailija
34/36 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leposyke 47, yön alin 38, maksimi 178. Ikää 45 vuotta ja kuntosalia 3 - 4 kertaa viikko, kävelylenkkejä 1 - 2 kertaa viikko.

Vierailija
35/36 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan normaalia että älykello näyttä aivan mitä tahansa.

Minulla on vielä ihan kallis AI-prosessorilla ja sykesensorilla varustettu älykello ja pelkästään portaattomasti kiristettävän rannekkeen (ostin tarranauhalla kiristettävän ihan tätä varten) säätäminen juuri oikeaan tiukkuuteen heittää lukeman 109 - > 79,

Tosin just oikein kiristettynä se näyttää IMHO ihan oikein eli samaa luokkaa olevia lukemia kuin olen aiemmin saanut samalla lenkkipolulla saanut sykevyöllä varustetulla Polarilla. Harmi vain että hihnan pitää olla niin tiukalla että sitä ei lenkkiä pidempään jaksa pitää ja hihna löysällä lukemat ovat ihan mitä sattuu.

Vierailija
36/36 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan normaalia että älykello näyttä aivan mitä tahansa.

Minulla on vielä ihan kallis AI-prosessorilla ja sykesensorilla varustettu älykello ja pelkästään portaattomasti kiristettävän rannekkeen (ostin tarranauhalla kiristettävän ihan tätä varten) säätäminen juuri oikeaan tiukkuuteen heittää lukeman 109 - > 79,

Tosin just oikein kiristettynä se näyttää IMHO ihan oikein eli samaa luokkaa olevia lukemia kuin olen aiemmin saanut samalla lenkkipolulla saanut sykevyöllä varustetulla Polarilla. Harmi vain että hihnan pitää olla niin tiukalla että sitä ei lenkkiä pidempään jaksa pitää ja hihna löysällä lukemat ovat ihan mitä sattuu.

Tämä on muuten huikea parannus että AI-pohjainen sykemittaus kykenee edes hihna kireälle vedettynä tuottamaan järkeviä lukemia. Aiemmat kaksi halpaa ranteesta sykkeen mittaava kelloa (Garmin ja Polar) eivät kyenneet missään olosuhteissa näyttämään järjellisiä lukemia edes vahingossa. Juoksepa siinä mäkisessä maastossa lenkkiä liian korkeaa sykettä varoen kun kello näyttää 132 pitkän ja jyrkän mäen päällä jossa pumppu huutaa hoosiannaa ja syke on oikeasti 170 päällä. Mäen jälkeen se saattoi yllättäen päästä kärryille sadan metrin päässä ja pompata näyttämään 150 mutta yhtä hyvin lukema saattoi varoittamatta pudota 90 tasolle. Sama juttu kummallakin kellolla kummassakin ranteessa.