Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä kirja on saanut onnistuneen elokuvaversion?

Vierailija
23.08.2022 |

En saa mieleen yhtäkään? Olenko jotenkin elänyt laput silmillä?

Pomelus

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei elokuva, mutta TV-sarja: Game of Thrones (jos viimeistä kautta ei lasketa)

Vierailija
42/50 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Forrest Gump. Kirja on järkyttävä. Miten joku on keksinyt tehdä sen pohjalta huippumenestyneen elokuvan?

Tämä on muuten totta, olin unohtanut. Olin ehkä 12-vuotias kun leffa ilmestyi, ja muistan sen hämmentyneen olon kun kirjastosta lainaamani kirja (jossa Tom Hanks penkillä) oli ihan kauheaa kuraa eikä vastannut mielikuvaa elokuvasta ollenkaan. Tosi outoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piina

Vierailija
44/50 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOTR minustakin oli todella onnistunut, vaikka elokuvaan oli tehty joitakin muutoksia joita ei ollut kirjoissa, niin se maailma tuntui silti samalla tavalla todelliselta kuin Tolkienin kirjoissakin. Todella antaumuksella elokuvan tekemiseen oli paneuduttu ja haluttu kunnioittaa Tolkienin teosta, jos tämän olisi tehnyt joku perus Hollywood-ohjaaja, niin tulos olisi varmasti ollut kovin toisenlainen.

Vierailija
45/50 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohto.

Vierailija
46/50 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trainspotting, Hohto, LOTR, Poikani Kevin.

Myös Musta ori oli muistaakseni parempi elokuvana kuin kirjana, mutta tästä arviosta on noin 30 vuotta aikaa, joten en ehkä ole samaa mieltä enää.

Vierailija
47/50 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jurassic Park (kirja suomennettu nimellä Dinosauruspuisto).

Vierailija
48/50 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

First Blood ----> First Blood (Rambo)

Vierailija
49/50 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin että vielä en ole törmännyt teokseen joka olisi ollut kirjana parempi kuin elokuvana.

Et ole ilmeisesti koskaan lukenut Harry Pottereita tai katsonut Harry Potter elokuvia? 

Olen ja täytyy sanoa että Harry Potterissa nimenomaan se visuaalinen maailma tekee pitkälti tarinan. Kirjoissa tämän kaiken joutuu luonnollisesti kuvittelemaan itse, eikä kokemus ole yhtä hyvä.

Mun mielestä Harry Pottereissa kirjat ja leffat ovat hyvä kokonaisuus ja ne molemmat tuovat jotain lisää kokonaiskokemukseen. Kirjoissa tarina on parempi, mutta paikoin puuduttava, kun taas leffoissa juuri visuaalisuus ja musiikit tuo lisäarvoa.

Vierailija
50/50 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valheet ja viettelijät, Dangerous liaisons. Mulla on se 1700-luvun kirja suomeksi (Vaarallisia suhteita), mutta Stephen Frearsin elokuva on ehdottomasti paljon parempi. Kirja on kirjemuodossa ja väsyttävää jaarittelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi