Mikä kirja on saanut onnistuneen elokuvaversion?
En saa mieleen yhtäkään? Olenko jotenkin elänyt laput silmillä?
Pomelus
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Forrest Gump. Kirja on järkyttävä. Miten joku on keksinyt tehdä sen pohjalta huippumenestyneen elokuvan?
Tämä on muuten totta, olin unohtanut. Olin ehkä 12-vuotias kun leffa ilmestyi, ja muistan sen hämmentyneen olon kun kirjastosta lainaamani kirja (jossa Tom Hanks penkillä) oli ihan kauheaa kuraa eikä vastannut mielikuvaa elokuvasta ollenkaan. Tosi outoa.
LOTR minustakin oli todella onnistunut, vaikka elokuvaan oli tehty joitakin muutoksia joita ei ollut kirjoissa, niin se maailma tuntui silti samalla tavalla todelliselta kuin Tolkienin kirjoissakin. Todella antaumuksella elokuvan tekemiseen oli paneuduttu ja haluttu kunnioittaa Tolkienin teosta, jos tämän olisi tehnyt joku perus Hollywood-ohjaaja, niin tulos olisi varmasti ollut kovin toisenlainen.
Trainspotting, Hohto, LOTR, Poikani Kevin.
Myös Musta ori oli muistaakseni parempi elokuvana kuin kirjana, mutta tästä arviosta on noin 30 vuotta aikaa, joten en ehkä ole samaa mieltä enää.
Jurassic Park (kirja suomennettu nimellä Dinosauruspuisto).
First Blood ----> First Blood (Rambo)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että vielä en ole törmännyt teokseen joka olisi ollut kirjana parempi kuin elokuvana.
Et ole ilmeisesti koskaan lukenut Harry Pottereita tai katsonut Harry Potter elokuvia?
Olen ja täytyy sanoa että Harry Potterissa nimenomaan se visuaalinen maailma tekee pitkälti tarinan. Kirjoissa tämän kaiken joutuu luonnollisesti kuvittelemaan itse, eikä kokemus ole yhtä hyvä.
Mun mielestä Harry Pottereissa kirjat ja leffat ovat hyvä kokonaisuus ja ne molemmat tuovat jotain lisää kokonaiskokemukseen. Kirjoissa tarina on parempi, mutta paikoin puuduttava, kun taas leffoissa juuri visuaalisuus ja musiikit tuo lisäarvoa.
Valheet ja viettelijät, Dangerous liaisons. Mulla on se 1700-luvun kirja suomeksi (Vaarallisia suhteita), mutta Stephen Frearsin elokuva on ehdottomasti paljon parempi. Kirja on kirjemuodossa ja väsyttävää jaarittelua.
Ei elokuva, mutta TV-sarja: Game of Thrones (jos viimeistä kautta ei lasketa)