Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon eläkkeellä mt syistä ja tuntuu että elämä jo eletty.

Vierailija
23.08.2022 |

Ystävillä ja sukulaisilla on paljon tapahtumia, uusi työ, opiskelua, uusi mies jne...
Tuntuu että oma hiljainen elämäni on nukkavierua. Ei ole enää mitään odotettavissa. Oonko asian kanssa yksin?

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mt syistä on turha eläköityä, Ei elämä ole loppuunsa kovin vaikeaa. Heräät, käyt töissä, syöt ehkä 4 kertaa päivässä ja kerran väännät yhden kunnon p*skan. Repeat. 

Vierailija
22/89 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jaa? Ensin oikein toivotaan että päästään eläkkeelle ja nauretaan niille jotka ahertaa ja maksaa sinunkin eläkkeesi. Ja nyt on tylsää. En oikein osaa tuntea mitään sympatiaa 12-tuntisten työpäivien keskellä ongelmaasi kohtaan. Hyvä jos selviän edes hengissä eläkeikään saakka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ryhdy nyt liki ammattiurheilijaksi.

Treenaat fysiikan ja henkisen puolen kuntoon, kun aikaa on.

Joo sehän onkin helppoa, siis tuo henkinen puoli varsinkin.

Itse olen masennuksen takia eläkkeellä ja voin sanoa, että ei tämä miltään lomalta tunnu. Turha kadehtia.

Vierailija
24/89 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Polvet ei kestä edes jokapäiväistä lenkkiä...

Ap

Vierailija
25/89 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso kun minun päätä ei ole paijattu vaikka kuinka vituttaa. Töihin vaan joka aamu, 25 vuotta työuraa takana, ja 20 vuotta pitää vielä jatkaa tätä, ainakin.

Vierailija
26/89 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma ettet voi tehdä keikkatyötä hoitoalalla? Osa mt-syistä eläkkeelle jääneistä hoitajista tekee keikkaa. Esim.sh voi tehdä lh:n töitä, mutta toki riippuu tilanteesta.

Vierailija
27/89 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääntäisin ihan mielelläni aamulla kylkeä ja säälisin itseäni, olisi kivaa saada vitutuksesta rahaa, mutta luonto ei anna vielä periksi.

Vierailija
28/89 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo sehän onkin helppoa, siis tuo henkinen puoli varsinkin.

Itse olen masennuksen takia eläkkeellä ja voin sanoa, että ei tämä miltään lomalta tunnu. Turha kadehtia.

Ei todella ollut kyse kadehtimisesta vaan ohjauksesta eteenpäin.

Vierailija
29/89 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma ettet voi tehdä keikkatyötä hoitoalalla? Osa mt-syistä eläkkeelle jääneistä hoitajista tekee keikkaa. Esim.sh voi tehdä lh:n töitä, mutta toki riippuu tilanteesta.

Ongelma on siinä että maine meni hoitajana. Minut irtisanottiin, en saanut edes korvaavaa työtä. Eivät halunneet pitää töissä. Pienet piirit, kaikki tietäisi että olen ongelmallinen.

Ap

Vierailija
30/89 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monille tuo vapaana eläminen on sitä kunnon elämää. Moni on töissä vihaamallaan alalla, juhlia järjestetään muodon vuoksi, uusi deittikumppani aiheuttaa stressiä jne. Rahaa ei varmaan eläkeläisellä kauheasti ole, mutta kyllä hyviäkin (jopa kadehdittavia) asioita löytyy.

Mitä vapautta se on, jos on rahaton ja mt-ongelmainen? Sivusta. Mielenterveysongelmat rajoittaa elämää. Muuten ihminen voisi elää kuten muutkin.

Tämä on totta. Itse olen myös tk eläkkeellä mt syistä. Vaihtaisin milloin vain osia jonkun terveen työssä käyvän kanssa.

On melkoisen tuhoisaa itsetunnolle olla "hyödytön" ja "hyljeksitty" kansalainen jo 35-vuotiaana. Monet joko suoraan tai epäsuorasti välttelevät seuraasi, jopa vanhat ystävät. Tietysti myös taloustilanne rajoittaa huomattavasti vapautta tehdä "mitä haluaa" tai osallistua asioihin. Kun vielä yhtälöön lisätään se mt ongelma, joka aiheutti työkyvyttömyyden, menee sen seurauksena monet mahdollisuudet osallistua hauskoihin aktiviteetteihin muiden ihmisten seurassa.

Yksin saa todellakin olla riittävästi ja tavallaan se olisi jopa ihan mukavaakin, jos se olisi vapaa valintaista, eli tietäisi, että aina halutessaan pystyisi lähtemään vaikkapa työkeikalle, ihmisten ilmoille tai tapaamaan ystävää. Tässä tilanteessa se kuitenkin tuntuu erilaiselta, koska vaihtoehtoa yksinololle ei oikeastaan ole.

Vierailija
31/89 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monille tuo vapaana eläminen on sitä kunnon elämää. Moni on töissä vihaamallaan alalla, juhlia järjestetään muodon vuoksi, uusi deittikumppani aiheuttaa stressiä jne. Rahaa ei varmaan eläkeläisellä kauheasti ole, mutta kyllä hyviäkin (jopa kadehdittavia) asioita löytyy.

Mitä vapautta se on, jos on rahaton ja mt-ongelmainen? Sivusta. Mielenterveysongelmat rajoittaa elämää. Muuten ihminen voisi elää kuten muutkin.

Jos mt-ongelma ei ole psykoosi, skitsofrenia tms. psykiatrinen sairaus, se suswin helpottaa, kun stressi vähenee. Vapaus työelämän ikeestä helpottaa kummasti oloa sen jälkeen, kun pystyy itse hyväksymään sen. "Olen ihmisenä okei, vaikka olen eläkkeellä."

Kun saa eläkettä, ei ole huolta toimeentulosta. Uskoisin, että se on aina suurempi kuin esim. toimeentulotuki. Asumistukea saa myös, jos eläke on pieni.

Kannustan ap:ta ja muita "nuoria eläkeläisiä" pitämään huolta fyysisestä kunnostaan ja noudattamaan terveitä elämäntapoja. Tämä auttaa toipumaan mielen ongelmista.

Liikunta ja ulkoilu ovat monen ns. terveenkin harrastuksia - siinä ei ole eroa, kuka on mt-eläkkeellä. Voit asettaa itsellesi tavoitteita, laadi itsellesi päiväjärjestys/lukujärjestys, niin vapaus ei johda päivien puuroutumiseen samanlaisiksi. Kaikki tämmöinen kohentaa myös itseluottamusta: minä hallitsen elämääni, sairaudesta huolimatta.

Ap:llä on vielä hyvät mahdollisuudet saada mielenkiintoinen, elämisen arvoinen elämä. Kärsivällisyyttä, hyvä ystävä! Minäkin menin naimisiin ja sain lapsen oltuani vuosia eläkkeellä masennuksen takia. Työelämään en enää edes kaivannut.

Vierailija
32/89 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on siinä että maine meni hoitajana. Minut irtisanottiin, en saanut edes korvaavaa työtä. Eivät halunneet pitää töissä. Pienet piirit, kaikki tietäisi että olen ongelmallinen.

Ap

Niinkö? Käräytit Aville entisen työpaikkasi, työkaverisi ja pomosi saivat kenkää ja sinä pääsit linnanjuhliin? Niinkö se meni?

Vierailija
33/89 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tekisin kaikkea jos olisi jaksamista ja motivaatiota. Lenkkeilisin joka päivä pitkiä lenkkejä, siivoaisin kotia lattiasta kattoon. Söisin terveellisesti ja edullisesti aina.

Ap

Vierailija
34/89 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai jaa? Ensin oikein toivotaan että päästään eläkkeelle ja nauretaan niille jotka ahertaa ja maksaa sinunkin eläkkeesi. Ja nyt on tylsää. En oikein osaa tuntea mitään sympatiaa 12-tuntisten työpäivien keskellä ongelmaasi kohtaan. Hyvä jos selviän edes hengissä eläkeikään saakka.

Tunnetko AP:n henkilökohtaisesti? Tiedät,että on nauranut etc. Jaa mistä?

Tulit sitten vain omaa v*tutusta tähän purkamaan. Tai pahaa oloa. Helpottiko?

Vierailija
35/89 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niinkö? Käräytit Aville entisen työpaikkasi, työkaverisi ja pomosi saivat kenkää ja sinä pääsit linnanjuhliin? Niinkö se meni?

Sori, en tajunnut mitään tuosta?

Ap

Vierailija
36/89 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olin aiemmin kateellinen työkyvyttömyys eläkeläisille. Painoin itse siihen aikaan 10-12h työpäiviä 6 päivänä viikossa, vuodesta toiseen. Ajattelin että ne eläkeläiset vaan lusmuaa laiskuuttaan. Sitten itselleni iski yhtäkkiä stoppi, totaalinen stoppi, vessaan raahautuminenkin oli jo suoritus, isommasta puhumattakaan. Päädyin lopulta itsekin ennen aikaiselle eläkkeelle. En kadehdi enää työkyvyttömyys eläkeläisiä.

Vierailija
37/89 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sori, en tajunnut mitään tuosta?

Ap

Näinkin on maailmassa sattunut..itse en työpaikkaani käräyttele mihinkään, on sen verran ymmärrystä yrittäjää kohtaan.

Vierailija
38/89 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tekisin kaikkea jos olisi jaksamista ja motivaatiota. Lenkkeilisin joka päivä pitkiä lenkkejä, siivoaisin kotia lattiasta kattoon. Söisin terveellisesti ja edullisesti aina.

Ap[/quote

Ei tuo itsestään tulla tupsahda.

Vierailija
39/89 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olin aiemmin kateellinen työkyvyttömyys eläkeläisille. Painoin itse siihen aikaan 10-12h työpäiviä 6 päivänä viikossa, vuodesta toiseen. Ajattelin että ne eläkeläiset vaan lusmuaa laiskuuttaan. Sitten itselleni iski yhtäkkiä stoppi, totaalinen stoppi, vessaan raahautuminenkin oli jo suoritus, isommasta puhumattakaan. Päädyin lopulta itsekin ennen aikaiselle eläkkeelle. En kadehdi enää työkyvyttömyys eläkeläisiä.

Niin!!! Itse en koskaan kadehtinut eläkeläisiä. Työuraa takana kuitenkin 15v. En kadehtinut edes työttömiä koskaan. Silti tässä nyt olen.

Ap

Vierailija
40/89 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen sä ap olet? Totta se kyllä on, että elämäsi on eletty. Ei sitä vuosikymmeniksi mitään keksi siksi aikaa, kun muut käy töissä. Sitten jos menee johonkin eläkeläisporukkaa, ne on vanhoja vanhuuseläkkeellä olevia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä