Vuokrafirma ei maksa työvaatteita
Onko ihan normaalia että vuokrafirman kautta työskennellessä tarvitsee ostaa itse työkengät ja vaatteet?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä keittiötyöt.
- ap
Juuri ravintola-alalla tällaista tuleekin vastaan, että pitää itse hankkia työvaatteet ja standardien mukaiset keittiökengät. Paljon on keikkatyötä, jossa tehdään päivä siellä ja toinen täällä (vaikka tällä hetkellä vuoroja onkin tarjolla joka sormelle, ja keikkalainen pystyy halutessaan tekemään täydet tunnit ja ylikin, mutta eri kohteissa usein) ja harvalla asiakkaalla on tarjota varavaatteita sijaisille. Asia on ikävä etenkin niissä töissä, joissa vaatteet usein likaantuvat töissä pahasti, kuten tiskivuoroissa. Työvoimasta on pulaa - saisiko työvaatteet tarjoava vuokrafirma kenties kilpailuetua työntekijöiden houkuttelussa?
Kun on paljon keikkatyöntekijöitä ja vaihtuvia työntekijöitä, tuollainen tulee kalliiksi.
Joutuu ostamaan paljon työvaatteita, kun saman kokoiset kengät, ja paidat ja housut sun muut, eivät käy kaikille.
Hyvällä henkilöstövuokrausfirmalla on iso vaatekaappi, josta löytyy firman brändin mukaisia työvaatteita kaikille firman asiakkaiden edustamille toimialoille.
Luuletko että kaikki asiakkaat jotka vuokraa työntekijöitä haluaa että ne heiluu siellä toisen firman brändin vaatteissa?
Jos eivät halua, niin silloin hankkivat itse työntekijälle asianmukaiset kamppeet työhön. Useimmiten se on kuitenkin ihan ok käyttäjäyrityksille.
Silloin saanee työskennellä vaikka alasti tai näissä vaatteissa:
Vierailija kirjoitti:
😆 Näyttäisi aika hassulta kaupan hyllyjä täytellessä.
Vierailija kirjoitti:
😂 potkut tulisi minuutissa
Vierailija kirjoitti:
Kun työaika alkaa, pitää olla paikalla työvaatteissa. On työntekijän ongelma, miten se saavutetaan.
Työaika alkaa kun firman tontille astuu askel.
Työkengät ainaskin joutuu ostamaan itse. Haluaisitko itse pitää töissä jonkun vanhoja kenkiä, mitkä ei sovi sinun jaloille? Todennäköisesti et.