Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia kalaöljyn käytöstä?

Vierailija
23.08.2022 |

Itse olen huomannut pidemmän säännöllisen käytön (yli vuosi) jälkeen ihoni olevani paremmassa kunnossa. Kuiva atooppinen ihoni on vähemmän kuiva. Kynsiinauhat eivät ole niin kuivat. Huulet ovat pehmeämmät. Niveletkin tuntuvat notkeammalta En ole perinteisesti syönyt rasvaista kalaa kovin useasti, joten varmaan minulla on ollut omega3-rasvahapoista puutetta, ja nyt puute on korjaantunut. Aion jatkaa käyttöä.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa liikaa ruoasta omega6-rasvahappoja suhteessa omega3-rasvahappoihin, niin se voi altistaa tulehdukselle. Sen vuoksi auringonkukkaöljy on erityisen haitallista suurissa määrin.

Rypsiöljy on parempi vaihtoehto, sillä se sisältää myös omega3-rasvahappoja. 

Kalan omega3 on tehokkaammassa muodossa kuin kasviperäinen, jota maksa joutuu muuntamaan dha- ja edelleen epa-muotohoin, joissa rasvahapot kalaöljyssä esiintyvät.

Vierailija
2/28 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohi on niin kallista nykyään, että pitää varmaan ostaa kalaöljyä ja ottaa sitä.

D-vitamiinia myös. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena pakotettiin juomaan kalaöljyä. Ihan hirveetä oli. Ei enää kiitos!

Vierailija
4/28 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitoin kalaöljyä oven saranaan mikä narisi ja ei oo kolmeen vuoteen narissut, toisin kuin muut ovet joihin olen käyttänyt kaupallisia voiteluöljyjä.

Vierailija
5/28 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saa liikaa ruoasta omega6-rasvahappoja suhteessa omega3-rasvahappoihin, niin se voi altistaa tulehdukselle. Sen vuoksi auringonkukkaöljy on erityisen haitallista suurissa määrin.

Kalan omega3 on tehokkaammassa muodossa kuin kasviperäinen, jota maksa joutuu muuntamaan dha- ja edelleen epa-muotohoin, joissa rasvahapot kalaöljyssä esiintyvät.

Rypsiöljy on siemenöljy samoin kuin auringonkukkaöljykin eikä sovellu ravinnoksi ihmiselle.

Vierailija
6/28 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, mä luulin, että fishoil: ia, jota käytän marinadeissa. :)

Vierailija
7/28 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalaöljy voi olla hyväksikin, mutta se aiheuttaa nenäverenvuotoa, joten jätän käyttämättä.

Vierailija
8/28 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalaöljy voi olla hyväksikin, mutta se aiheuttaa nenäverenvuotoa, joten jätän käyttämättä.

Höpö höpö, jos noin käy niin mene lääkäriin. Sulla on verenhyytymis ongelma ja et siedä k-vitamiinia. Käykö samoin jos syöt paljon avomaa kurkkua kuorimatta sitä? Isäni kuoli tähän ja oireet oli kala-öljyn kanssa juuri samat.

Vierailija
9/28 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan muu paitsi suomalainen teollisuus ei pidä rypsiöljyä terveellisenä. Ihan jokainen jenkki terveyskirja on kehottanut välttämään sitä.

Enkuksi se on sitten rapeseed tai canola oil.

Omega3 öljyt rypsiöljyssä ovat hyödyttömiä.

Vierailija
10/28 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin se on "mautonta". Mutta hirveetä se on kuitenkin.

Ja ne röyhtäisyt...

Vierailija
11/28 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän kanssa talvella.

Otan huikan suoraan pullosta (lusikalla ottaessa haisee) ennen aamukahvia+aamiaista, ei nouse kalan maku kurkkuun.

Vierailija
12/28 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, jos noin käy niin mene lääkäriin. Sulla on verenhyytymis ongelma ja et siedä k-vitamiinia. Käykö samoin jos syöt paljon avomaa kurkkua kuorimatta sitä? Isäni kuoli tähän ja oireet oli kala-öljyn kanssa juuri samat.

Miksi menisin lääkäriin? En ole sairas. Jätän kalaöljyt syömättä, niin ei veri vuoda.

Vierailija
13/28 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rytmihäiriöitä tulee täällä, kuten ylikuumennetusta öljystäkin ja kofeiini. Muutamat kapselit ok kunnes se värinä alkaa. Ilman sitä ei ole mitään oireita, yleensä.

Vierailija
14/28 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle suositteli tuttava Lysiä ja kävin tuumasta toimeen. Ilmeisesti sain sitä yliannoksen (2 lusikallista per pv).

Parin viikon kuluttua aloin haista kalalle monen metrin päähän.. Kaikki vaatteet haisee kalalle vaikka pesty 2 kertaa.

Sitten ilmaantui selkään ja vatsaan sadottain paukamia ja näppylöitä jotka kutisevat ja raavin yöllä auki. Veri valuu helposti ja lakanat ja vaatteet on veressä.

En tiedä tuliko näppylät siitä mutta hirveää on. Olen HUSin ihotautiosastolla avo-potilaana ja epäilevät psoriaasista, rakkulatautia myös.

Mutta kala haisee kaikkialla vastekaapeissa ja en tiedä miten saan sen hajun pois.

Lysiä en ota enää ikinä.

Vierailija
15/28 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rytmäreitä tuli. Kun lopetti käytön ei tullut. Öljyt saan muualta.

Vierailija
16/28 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vedän Möllerin sitruunaversiota tl:n verran.

Vierailija
17/28 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka vedän Möllerin sitruunaversiota tl:n verran.

*aamu

Vierailija
18/28 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä olo on en ole huomannut mitään suurta muutosta. Aijon jatkaa käyttöä.

Vierailija
19/28 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla se on justiinsakki parantanu limakalvojen terveyttä, tai ei ainakaan haitannut syön kyllä myös esim. biotiinia, joka on hyväksi limakalvoille

Vierailija
20/28 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin se on "mautonta". Mutta hirveetä se on kuitenkin.

Ja ne röyhtäisyt...

Myös kapseleita voi käyttää