Jos Jeesus kuoli syntiemme puolesta, miksi synnin tekemistä olisi syytä välttää?
Tai jos syntiä olis syytä välttää, miksi hän kuoli niiden puolesta? Mitä syntien puolesta kuoleminen edes tarkoittaa?
Kommentit (399)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei tee syntiä niin Jeesus kuoli turhaan!
Kristinuskoa pitäisi enemmän opettaa kouluissa, kun niin monella on näitä vastaavia tietämättömyyksiä.
Jokainen ihminen tekee syntiä. Jos ei teoissa, niin ajatuksissa.
Sydämen syntejä ovat mm. kateus, viha, ahneus, laiskuus, itsekkyys, ylpeys, valhe, ym.
Väärät ajatukset johtavat sitten vääriin tekoihin.
Jokainen ihminen on perisyntinen, eli taipumus syntiin periytyy vanhemmilta lapsille ja alunperin Aatamilta ja Eevalta.
Ei kristinuskoa vaan kristinuskosta. Kristinuskon opettaminen kuuluu kirkolle ja on ollut kirkon tehtävä jo sen alusta asti. Sen sijaan koulujen tehtävään kuuluu opettaa yleisesti ja tunnustuksettomasti kristinuskosta sekä muista maailman uskomuksista ja katsomuksista.
Sanoilla saivartelua, mutta koulun opetus on heikkoa, kun niin monilla on epätietoisuutta näistä asioista.
Tämä kolminaisuus oppi on tullut kirkolliskokouksen päätöksenä koska ihminen ei osaa kuvitella Jumalaa
näkymättömänä voimana,vaan mielikuva luo silmiin ihmishahmon,valkopartainen vanhus valkoisessa kaavussa lienee tavallisin.Myönnän että itsekin saan tämän kuvan silmiini kun ajattelen tai näen sanan Jumala.Raamatussa mainitaan että kukaan ei ole nähnyt Jumalaa(Joh 1:4).Kumpiko valehtelee,Johannes vai kirkolliskokous.Tämä selittää myös käskyn olla tekemästä kuvaa Jumalasta,koska ihminen vertaa silloin Jumalaa ihmiseen ja saa väärän kuvan Jumalan voimasta,elikkä epäusko nousee päällimmäiseksi ja se alkaa murentaa uskoa Jumalaa ja voimaansa kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Roomalaiset mestasivat hänet koska hän oli kansankiihottaja ja aiheutti epäjärjestystä. Hän ei todellakaan kuollut muiden syntien edestä. Moinen ajattelu on aika narsistista.
Btw, synti on ihan kukkahattusetien keksimä juttu.Ehkä väkijoukko huusi hänen nimeään kun kysyttiin kuka armahdetaan. Tämä oli suunniteltu juttu. Suunnitelman Jeesuksen ei pitänyt kuolla. Mutta tuli väärinkäsitys koska Barabbaankin nimi oli Jeesus (siis Joshua).
Tästä voi lukea 4 evankeliumista ja koko kirjasta.
Jeesus mainitaan ainoastaan yhdessä evankeliumissa, Matteuksessa, tai oikeastaan parissa sen varhaisessa kopiossa, mutta sitä vanhemmassa ja edeltävässä eli Markuksen evankeliumissa Jeesus ei esiinny Barabbaan nimenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aika raaka uskonto, ihmisuhreja ja kaikkea.
Ei. Kun Jumala tulee tälle planeetalle ja uhraa itsensä kaikkien ihmisten puolesta, kristinuskossa ei ole yhtään ihmisuhria.
Jumalan uhraus on tietenkin vielä kauheampaa. Sehän on raakuutta potenssiin kymmenen.
Raamattu sanoo, että jos tietoista synti tekee, ei ole enää mitään sovitusta syntien edestä. Eli parannus on tehtävä!
Vierailija kirjoitti:
Tämä kolminaisuus oppi on tullut kirkolliskokouksen päätöksenä koska ihminen ei osaa kuvitella Jumalaa
näkymättömänä voimana,vaan mielikuva luo silmiin ihmishahmon,valkopartainen vanhus valkoisessa kaavussa lienee tavallisin.Myönnän että itsekin saan tämän kuvan silmiini kun ajattelen tai näen sanan Jumala.Raamatussa mainitaan että kukaan ei ole nähnyt Jumalaa(Joh 1:4).Kumpiko valehtelee,Johannes vai kirkolliskokous.Tämä selittää myös käskyn olla tekemästä kuvaa Jumalasta,koska ihminen vertaa silloin Jumalaa ihmiseen ja saa väärän kuvan Jumalan voimasta,elikkä epäusko nousee päällimmäiseksi ja se alkaa murentaa uskoa Jumalaa ja voimaansa kohtaan.
Mutta kolminaisuus opin mikaan Jeesus ei ole Jumala vaan Jumalan personoituma ja siksi esimerkiksi poika ei ole isä eikä isä ole sama kuin poika vaikka ne kummatkin ovat samanarvoisia Jumalan persoonia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aika kumma ajatus, että tappamalla jumalan poika raakalaismaisella tavalla, me ollaan saavutettu hyviksen status. Että hienosti rääkätty ja tapettu! 10 points!
Ei, vaan Jumala laskeutui maan päälle Jeesuksena. HÄN halusi sovittaa ihmisten synnit, koska kaikesta huolimatta hän rakastaa ihmistä. Onhan ihminen luotu Jumalan kuvaksi.
Mites, oliko taivas ihan omillaan sen aikaa, vaikka siellä oli ties mitä lucifereita tuloillaan. Aika uhkarohkeaa noin vaan ottaa hatkat kesken kaiken.
Minkä ikäinen olet ? Ymmärrän kysymyksen jos olet alaikäinen.
Jumaluuteen kuuluu Isä, Poika (Jeesus) ja Pyhä Henki. Jumala, eli Isä, on taivaassa kaiken aikaa, hänen ympärillään on suuri joukko enkeleitä, jotka palvovat häntä.
Vierailija kirjoitti:
Eihän Raamatun mukaan Jesse edes oikeasti kuollut. Se vietti viikonlopun jossain (missä? menikö se helvettiin? jos ei, niin mitä sovitusta siinä on että riutuu pari tuntia ristillä?) ja nousi sen jälkeen iäisyydeksi taivaaseen. Ei pienintäkään logiikkaa tästä kertomuksessa.
Juuri näin. Roomalaiset ristiinnaulitsivat kymmeniätuhansia elleivät satojatuhansia ihmisiä. Ei tuossa kuolemassa ollut mitään erityistä kärsimystä. Normaali rikollisen kuolema tuolloin.
Niin sanottu kärsiymys, etenkin jumalalle, oli aivan olematonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tämä rikos on aivan toista luokkaa ,tehty Luojaasi vastaan."
Ihminen huomattavasti vanhempi kuin 6000 vuotta. Sehän on faktaa. Tämähän tarkoittaa sitä ettei voinut olla paratiisin puutarhaa eikä syntiinlankeemusta. On löydetty esimerkiksi 2,8 miljoonaa vuotta vanha leukaluu ja paljon muutakin vanhaa.
Mielikuvitusta,ei ole todisteita.
No siinähän se todiste juuri on. Sattuuko se kun on noin tyhmä kuin sinä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tämä rikos on aivan toista luokkaa ,tehty Luojaasi vastaan."
Ihminen huomattavasti vanhempi kuin 6000 vuotta. Sehän on faktaa. Tämähän tarkoittaa sitä ettei voinut olla paratiisin puutarhaa eikä syntiinlankeemusta. On löydetty esimerkiksi 2,8 miljoonaa vuotta vanha leukaluu ja paljon muutakin vanhaa.
Mielikuvitusta,ei ole todisteita.
No siinähän se todiste juuri on. Sattuuko se kun on noin tyhmä kuin sinä?
Miksi kaikkialta maailman korkeista vuorista löytyy simpukoita?
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on luotu Jumalan kuvaksi. Jos näet ihmisen, niin olet nähnyt Jumalan. Vain sokeat näkevät ihmisen, mutta näkevät näkevät vain ihmisen.
Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän. Kuinka voit sanoa: ’Anna meidän nähdä Isä’? Etkö usko, että minä olen Isässä ja Isä on minussa? Kun puhun teille, en puhu omissa nimissäni: Isä on minussa, ja minun tekoni ovat hänen tekojaan. (Joh. 14:9 - 10)
"Minä olen tullut tähän maailmaan pannakseni toimeen tuomion: sokeat saavat näkönsä ja näkevistä tulee sokeita." (Joh. 9:39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on luotu Jumalan kuvaksi. Jos näet ihmisen, niin olet nähnyt Jumalan. Vain sokeat näkevät ihmisen, mutta näkevät näkevät vain ihmisen.
Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän. Kuinka voit sanoa: ’Anna meidän nähdä Isä’? Etkö usko, että minä olen Isässä ja Isä on minussa? Kun puhun teille, en puhu omissa nimissäni: Isä on minussa, ja minun tekoni ovat hänen tekojaan. (Joh. 14:9 - 10)
"Minä olen tullut tähän maailmaan pannakseni toimeen tuomion: sokeat saavat näkönsä ja näkevistä tulee sokeita." (Joh. 9:39)
Ei tässä ole kyse fyysisestä näkemisestä.Vaan vertaus tarkoittaa henkisiä ja moraalisia ominaisuuksia.Onhan ihmiset nähneet nälkää mutta piirrä kuva nälästä,ei onnistu tai piirrä kuva surusta ilosta kateudesta jne...Ei se että hymiö hymyilee tai on surullisen näköinen ole kuva mainituista asioista.Ne on niitä mielikuvia joita kirjoitin edellä.
Valtakunnassa on noudatettava valtakunnan lakeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä ole kyse fyysisestä näkemisestä.Vaan vertaus tarkoittaa henkisiä ja moraalisia ominaisuuksia.Onhan ihmiset nähneet nälkää mutta piirrä kuva nälästä,ei onnistu tai piirrä kuva surusta ilosta kateudesta jne...Ei se että hymiö hymyilee tai on surullisen näköinen ole kuva mainituista asioista.Ne on niitä mielikuvia joita kirjoitin edellä.
Synti on siinä, että ihminen "näkee / tuntee" ihmisen (fyysisen sanan), mutta ei näe / tunne ihmistä (sanan henkeä) eli merkitystä.
Silloin heidän silmänsä avautuivat, ja he huomasivat olevansa alasti. He sitoivat yhteen viikunanlehtiä ja kietoivat ne vyötärölleen. (1. Moos. 3:7)
"Jos olisitte sokeita, teitä ei syytettäisi synnistä, mutta te väitätte näkevänne, ja sen tähden synti pysyy teissä." (Joh. 9:41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voisi kuvitella olevani niin ylimielinen että väittäisin tietäväni mikä/kuka on luonut maailman ja että minulla on vielä henkilökohtainen suhde siihen luojaan. Meidän planeetta on pelkkä pikku tuhru maailmankaikkeudessa.
Raamattu on kirjoitettu Pyhän Hengen ilmoituksesta. Kukaan ei ole itse 'keksinyt' Jumalaa.
Kristinuskon perustana on Raamatun kirjoitukset ja Pyhä Henki puhuu uskoville myös suoraan.
Luciferiin uskovat ovat ylimielisiä Jumalaa ja uskovia kohtaan. Jeesus kuoli kaikkien puolesta, myös sinun puolestasi.
Et ole syntynyt syntisenä. Kukaan ei ole. Et tarvitse mitään anteeksiantoa jumalalta. Et ole hänelle mitään velkaa. Et tarvitse pelastajaa puhdistamaan sieluasi, koska sielussasi ei ole mitään vikaa. Olen pahoillani että sinut on opetettu ajattelemaan niin alhaisesti itsestäsi.
Jeesuksen aikaan ristiinnaulitseminen oli todella yleistä. Jos Jeesus ristiinnaulittiin kaikkien ihmisten puolesta, miksi joidenkin piti sen lisäksi kokea itse sama kohtalo? Miksei Jeesuksen sovitustyö riittänyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sikälihän tämä on mielenkiintoinen kuvio. Kaikkivaltias Jumala antaa ihmisille vapaan tahdon, jolloin ihmiset voivat tehdä mitä tahansa kauheuksia. Ongelmia näistä kauheuksista ei tule, jos ihminen uskoon Jumalaan. Kauheuksista välittämätön Jumala kuitenkin joskus vastaisi ihmisten rukouksiin, koska juuri siinä hetkessä fiilispohjalta toimiva Jumala koki rukoukseen vastaamisen tarpeelliseksi.
Kyllä niistä kauheuksista on seuraukset. (Kuollut on kuollut)
Jumalalla on selvä suunnitelma ,hän on muuttumaton.
Selvä suunnitelma, mutta ei kuitenkaan puutu ihmisen vapaaseen tahtoon?
Jumalan kaikkivaltiutta ei rajota se että hän on antanut ihmisele järjen.
Minkä järjen? Ei ihmisellä ole järkeä?
Raamatussa Jumala tappoi 2,476,636 ihmistä.
Lucifer tappoi... 10 ihmistä.
Että sillee
Vierailija kirjoitti:
Raamatussa Jumala tappoi 2,476,636 ihmistä.
Lucifer tappoi... 10 ihmistä.
Että sillee
Ei hän ole kuolleiden Jumala, vaan elävien. Hänelle kaikki ovat eläviä. Kuolleetkin.
Jumalan kaikkivaltiutta ei rajota se että hän on antanut ihmisele järjen.