Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~o~ ENSKATTARET torstaihin ~o~!!!

26.10.2006 |

Tässä vielä linkki eilisen pinoon...

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8679863&p=2&tmode=1&smode…

Pienen päiväsähläyksen jälkeen... :-P :-D

Ekan kerran ekana täällä!! Aamu-uninen odottajamme teki enkat! =) Häh-häh-hää. Riemu on kummallista. Mikä tässä nyt on niin ihmeellistä. On ihminen vaan omituinen kilpailija-apina kaikissa asioissa. :-P

Mä olen aikainen tipu tällä kertaa, koska ollaan ystäväni ja hänen 9-kuisen tyttärensä kanssa lähdössä tuossa 9.45 pyöräilemään kohti Kestovaippakauppaa, joka on varsinaisesti nettikauppa mutta avaa ovensa harvoin myös " livenä" täällä JKL:ssä. Sää ei ole kovin mairea, mä olen niin mukavuudenhaluinen, että kovasti kehtuuttaa lähteä... Mut jos hän niin mäkin. Vaikka olisinkin 8. kuulla raskaana!

Eilisistä parhaiten mieleen jäi nyt äkkiseltään muisteltuna Viipulin iloiset rakenneultrakuulumiset! Tuli niin elävästi mieleen oma käynti silloin 20+ jotain -viikoilla.

Pitänee palata vielä tänään paremmilla aivoilla. :-) Nyt Hesarin ja joulutorttujen pariin.

Aamuterkuin teidän

Ladie ja pikku-L, tasan viikoilla 34!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että varmasti jään nyt kaikkien mieleen. :-P ;-)

Mä olen täyttänyt palstan Enskojen pinoilla, kun en ekaks osannut päättää, onko tänään keskiviikko vai torstai.

Sistä se raskausaivo ilmeisesti teettää, ainakin näin aamutuimaan...

Vai oliko tämä vain äkillistä, vakavaa joulutortun puutetta?

Edelleen Ladie

Vierailija
2/28 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaisesti vain tänne laitan...

...mulla ku otettiin eilen pissanäyte, niin siinä oli hiukan proteiinia. Paineet aikas kohdallaan. Tänään saan vielä tarkennusta mm. emätinnäytteestä.

Ihmettelen vaan, ku on nyt muutaman päivän ollut tosi väsynyt ja päässä sellanen jomotus (ei säre)...ja tietty sitä nyt taas alkaa miettii sitä raskausmyrkytyksen mahdollisuutta.

Lääkäri vaa sano, et jos tuntuu et oireet jotenkin pahenee...ni sit tutkimuksiin.

eikös tota proteiinia voi olla pissassa vähän, eikä tarkoita heti jotain ikävää? onkos jollain muulla ollut vastaavaa?

Täytynee käydä välil työpaikan terkkarilla mittaa verenpaine ihan varmuudelta.

täytyy käydä hakemas sitä D-vitskuu, eikös senkin puute voi väsyttää?

nyt ei jaksa kommentoida, palailen paremmalla ajalla.

Mykis ja Hippis 25+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on torstai eikä keskiviikko, niin kuin Ladie ens alkuun luuli. ;)

Tulee viikonloppu nopeammin.

Mua ainakin väsyttää ihan kamalasti aamusin. Johtuu tietysti aikaisesta heräämisajasta (en oo oikein aamuihminen, vaikka meenkin mieluummin ajoissa töihin), mutta myös tästä pimeästä syksystä.

Sen oikein huomaa, kun syksyn pimeet aamut tulee ettei ole enää virtaa samalla tavalla kuin kesällä. Sitten kun vielä viikonloppuna taas siirretään noita kelloja, niin päivät ankeutuu entisestään kun illallakin on pimeempää. =(

Mä oon kyllä ihan täysin kevät ihminen, herään henkiin pikku hiljaa tuossa tammi- helmikuussa kun aurinko rupeaa taas paistamaan kunnolla ja sitten maalis- huhtikuussa sitä virtaa onkin taas ihan mukavasti vaikka mihin.

Kattoko joku muuten sen dokumentin, josta täällä puhuttiin? Siitä kun tuleva äiti saa tietää sikiön olevan vakavasti sairas?

Ajattelin vain, että millainen mahtoi olla? Ja mitä se äiti mahtoi sitten päättää?

Itse olin jo nukkumassa siihen aikaan.

Nukkumisesta tulikin mieleen, että en tiedä nukuinko todella vai mitä ihmettä, mutta jossain välissä yötä muistan sellaisia kummallisia juttuja, niin kuin vauva olisi liikuskellut kovasti tuolla masussa.

On tullut nähtyä niin paljon unia tässä useamman viikon aikana ettei enää kyllä kohta tiedä mikä on unta ja mikä totta.

Jatkuuko tuo unien näkeminen ihan raskauden loppuun saakka?

Oon toki ennen raskauttakin nähnyt unia, mutta nyt tuntuu että sitä on joka yö elokuvissa. =D

Ja siksikin sitten varmasti aamulla väsy.

Viipulilla oli eilen ollut hyviä ultrakuulumisia. =)

Mukava kuulla, että vauvalla on kaikki hyvin.

Mykerinokselle toivon ettei sulla olisi sitä raskausmyrkytystä. Muutoin en valitettavasti osaakkaan kommentoida tuohon sun kysymykseen.

Nyt tarttee mennä varmaan jatkamaan hommia, joten piipahdan varmaan iltapäivällä viimeistään uudestaan.

-viivi ja onnimöttönen rv20+6

Vierailija
4/28 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelenpa pienen jutun liittyen aiheeseen, jota Mykerinos jo tuossa ehti vähän alotella.. Meille tuli eilen joskus kymmenen jälkeen illalla lähtö Kätilöopistolle. Kun pääsimme koirien kanssa lenkiltä kotiin, ehdin juoda kupillisen teetä ja sit alkoi kamala vihlova päänsärky, kädet turposi ihan yhtäkkiä ja silmissä näkyi pilkkuja, ihan kun jotakin ötököitä olisi vilissyt ympäri asuntoa.

Vähän tämän jälkeen alkoi vielä supistelemaankin. Nopeasti otin puhelun kättärille, kun tuntui ettei ohi meinannut mennä ja käskivät lähteä saman tien. Eivät uskaltaneet enää antaa olla kotona. Eilen harmitti oikein todella se, ettei kummallakaan ole ajokorttia eikä siis ole myöskään sitä omaa autoa. Onneksi taksit kulkee.

Siellä sit tuli yö vietettyä tarkkailussa ja antoivat jotakin siihen pääkipuun ja supistuksiin, ettei meidän pikku Iivari (vaikkei tiedetä kumpi täällä mahassa varmasti on, itsellä vain ihan poika olo) ihan vielä ulos tule. Mitään ylimääräistä ei pissanäytteessä näkynyt, eli säikähdyksellä selvittiin, kuitenkin halusivat varmuuden vuoksi meidät siellä yön pitää. Raskausmyrkytystä siis epäilivät, mutta kun mitään ylimääräistä ei näkynyt, tulivat siihen tulokseen, että johtui vaan stressistä. Nyt alustavasti käskivät sairaslomalle 2 viikoksi, sen jälkeen mahdollisesti vielä jatketaan. Eipäs tässä nyt muuta, piti vaan päästä vähän sydäntä purkamaan. Nyt on pakko lähteä nukkumaan huonosti valvotun yön jälkeen.

Henna ja " Iivari" , 22+6

Vierailija
5/28 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas Hennalla ollut takana ikävä kokemus. =(

Onneksi oireet menivät ohi ja pääsit kotiin lepäämään.

Vielä ei tosiaan pikkuisen tarvitsi tulla.

Koita jaksaa.

-viivi taasen

Vierailija
6/28 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mähän olen tänään jo aikaisin hereillä, kello ei oo vielä ees yhtätoista!

Ladie, täältä saat kyllä hirveän kasan ihailevia katseita, jos pyörällä lähdet liikkeelle! Mä kokeilin tuossa syyskuussa pyöräilyä ja se tuntu tosi pahalle... mies juoksi ja mä pyöräilin muutaman kilometrin eikä nivuset olleet hirveän onnessaan. Mutta jotkuthan pyöräilee suurin piirtein synnärille, joten sekin riippuu niin ihmisestä.

Mykikselle lohdutukset, pieni proteiini pississä ei vielä merkkaa mitään. Mulla on ollut kahdesti, ilmeisesti molemmilla kerroilla johtunut valkovuodosta (eli oon pessyt huonosti...) Mullahan oli sit vielä turvotusta ja päänsärkyäkin, kun ottivat osastolle, mutta silti ei raskausmyrkytystä. Eli noita oireita vaan tarkkaillaan tosi herkästi etenkin ensisynnyttäjillä. Sinuna en siis huolehtisi liikaa, vaikka tiedän kyllä, kuinka helposti ajatukset lähtee liikkeelle.

Henna on ehtinyt yöllä jo säikähtää pahasti, kyllä mäkin säikähtäisin! Onneksi ei sitä myrkytystä ollut kuitenkaan. Lepäilet nyt vaan kunnolla!

Mä en ole erikoisesti lisännyt D-vitamiinia ruokavalioon, enkä ole saanut sellaisia ohjeitakaan.

viivi, mulla ainakin unet on ehkä vähän helpottuneet, mutta edelleenkin joinain aamuina nauran ääneen edellisen yön " leffalle" ... näen tosiaan muutenkin vilkkaita unia, mutta kyllä ne nyt raskauden aikana on olleet vielä älyttömämpiä.

Heidi kyseli vyöhyketerapeutin kommenttia pikkuvarpaan pisteisiin. Ei kyllä sanonut mitään, mutta pikkuvarpaat oli tosi kipeet eilen! Oikein sanoin siitä erikseen terapeutille, otti niin kipeesti. Mutta muutenkin löysi kyllä niin kipeitä pisteitä, tai siis paino varmaan vaan tiukemmin ku normaalisti.

Toivottavasti laran sf-mitan laskun syy selviää. Todennäköisestihän se kaveri on vaan laskeutunut. Tsemppiä tenttiin!

Sit vielä omaa napaa: eilen juoksin (siis köpöttelin mennessä niin lujaa ku jaloista lähti ja tullessa niin hitaasti ku mahdollista) ympäri kaupunkia ja illalla sen kyllä sit huomas. Käytiin vielä iltalenkillä tuossa lähimarketissa (eli Stockalla) katsastamassa mahdollisia joululahjoja. Jouduin istuskelemaan aika useesti, kun melkein joka kohtaa kolotti. Illalla mittasin vielä verenpaineet ja varmaan nousivat ihan pelkästä järkytyksestä - taas huiteli alapaineet 100:ssa... tästä päivästä tulee sit totaalinen lepopäivä, ei meinaan ollut yölääkkeellä laskenut vieläkään alle 90, mitä pidän rajana. Huomenna mennään sit sinne äippäpolille, saa nähdä mitä sanovat. Mietin vaan, et missä paineet huitelis, jos ei olis tuota lääkitystä...

Äiti tulee tänään onneksi lomailemaan meille, aion pistää pystyyn kokkauspiirin ja pääosin äitin avustuksella tehdä pakkaseen ruokia synnytyksen jälkeistä aikaa odottamaan. Jotain makeetakin pitäis tehdä, vaikka usein meillä muutenkin turvaudutaan kaupan pakastealtaan valmispulliin. Miksei sitten vauvan kanssakin?

Santerilla on hiljainen kausi menossa, tunnen ihan pieniä möyrintöjä säännöllisesti, mutta kunnon jumppausta en juuri ollenkaan. Taidan kuitenkin odotella huomista äippäpolikäyntiä enkä hötkyillä nyt mihinkään suuntaan. (Heti sain pari kovempaa potkua, et oo mamma hiljaa...)

Eiköhän siinä. Huomenna on sit taas perjantai ja viikonloppu alkaa!

-Osse ja Santeri rv 38+1

Vierailija
7/28 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs Henna säikäytit kirjoituksellasi. Onneksi kaikki ilmeisesti nyt kuitenkin on ok? Kyllä olisi itselle tullut jo aikamoinen paniikki tuollaisessa tilanteessa...

Joku kyseli siitä eilisestä Inhimillisestä tekijästä. Minä myöhästyin vähän alusta mutta sitten kattelin loppuun. Haastateltavana oli kolme äitiä. Yksi hieman vanhempi oli aikanaan synnyttänyt down-lapsen tietäen lapsen vammasta, yksi oli loppuvaiheessa raskautta ja jonkinlaista kehityspoikkeamaa oli ultrissa löytynyt mutta tarkkaa tietoa ei siitä, kuinka vaikeasti sairas lapsi tulee olemaan. Kolmas haastateltava oli joutunut tekemään kamalan vaikea päätöksen eli synnyttänyt lapsensa rv 20 maissa, koska selviytymismahdollisuudet 0% syntymän jälkeen. Mies ei pystynyt katsomaan ohjelmaa ja kyllä oli aika sekavat ajatukset kun nukkumaan menin. Mutta ihan asiallinen ohjelma siis. Jäi sellainen olo, että minkälaisen päätöksen tahansa joutuu tekemään niin todella vaikea tilanne.

Tänään olisi jälleen iltavuoro töissä. Meinaa olla vähän huono olo ja päänsärkyä, mutta kyllä tästä töihin mennään. Lepäilemään siis vielä hetkeksi.

t. iida-linnea 14+1

Vierailija
8/28 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Torstai jo! Hieno päivä..viikko on taipunut jo ehtoopuolelle ja viikonloppu tuoksuu jo. =)

Iida-linnea: pinniksen (tahi muun) laitto ei oo ollenkaan vaikeaa! Vähän maalin rapsutusta ja hiomista ja kaikkein kivoin on se maalaaminen tietty..=) Hyvä paikka vaan on tärkeä, mä tein mun pinnistä viime kesänä meidän porukoiden pihalla ulkona..Oon kyllä tehny tollasia lipastoprojekteja ihan sisälläkin..kissoja piti vaan vahtia kun halusivat karvojaan niihin varisuttaa ja ilmanvaihdosta piti huolehtia. Ja sittenhän se on itsetehty ja ihana..=)

Kandi: pitänee vaan pärjätä sit miedoilla..Viime talvena olin niin huonona, että sain antibiootteja ja supervoiteita kun koko iho oli tulehtunut ja kuumotti..Painelin jäistä kalapuikkopakettia pahimpiin kohtiin kun särki niin perkeleesti. =D Toivottavasti Muhkun sydänäänet on tänään kunnossa! =)

Viipulilla porskuaa poika massussa ja kaikki oli hyvin ultrassa..Onnea vaan! =)

Bejpi oli jo tehnyt joulutorttuja! =) Ihanaa, että tulee joulu vaikka ärsyttääkin vähän se höslääminen..=)

Mykikselle tsemppiä, ettei oo kyse myrkytyksestä!

Viivi kyseli siitä ohjelmasta..Mä olin kyllä hereillä, mutta katseltiin muita kanavia..Kyllä varmaan joku palstalla ottaa sen esiin kun joku sitä hehkutti jo eilen..

Hennalla oli ollut dramaattinen yö! Onneks ei ollut sitten mistään vakavammasta kyse!

Osse pääsee leipoon maman kanssa! Kokkaaminen on kyllä aina ihanaa..=) Saas nähdä mitä mä siitä sanon pienen vauvan rääkyessä samanaikaisesti käsivarrella..=D

Nyt pitää alkaa jännittään BB:n viikkotehtävää..mieskin on kotona sairaana..

Mukavaa torstaita kaikille!!

t. poppis ja räpätti rv27+1

Vierailija
9/28 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas nätti ilma ulkona, pikkupakkanen ja aurinko paistaa! Jospa lähtisi pienelle kävely(=lyllerrys)lenkille.

Hennalla oli ollut kova yö, onneksi selvisit säikähdyksellä! Nyt vain lepoa ettei oireet pääse uusiutumaan/pahenemaan.

Osse, meillähän on ihan samanlaiset suunnitelmat! =D

Meillekin on äiti tulossa lomailemaan tänään (pitää tätä 5 tähden lomapaikkana kun meitin tupa järven rannassa) ja yliaktiivisena ihmisenä haluaa leipoa ja kokata mun kanssa pakastimet täyteen ruokia ja leivonnaisia. Ei välttämättä itse ois tullu ryhdyttyä siihen hommaan, ei ainakaan näin isossa mittakaavassa mitä kaikkea tuo äiti uhoaa tänään ja huomenna valmistuvan.. =)

Jkl:n tapaamisesta... Harmi mutta en nyt sitten pääse mukaan kun tosiaan tuo äiti majoittuu tänne pariksi päivää. Olisi kyllä ollut tosi kiva nähdä teitä :( No jospa sitten joskus toiste, Kaapon kanssa =)

Eilen oli taas neuvolaa, en nyt jaksa hakea korttia eritelläkseni tarkemmin, kaikki oli kuitenkin ok.

Paino oli noussut 800g ja risat viikossa, hui.. Nyt kyllä ekaa kertaa huomaa että turvotusta on sormiin kertynyt vähän, kankeilta tuntuvat. Sf 33 ja raivotarjonta =) Vähän oli Kaapo laskeutunut mutta ei vielä täysin. Kysyin terkalta että mites kun kohdunsuu on tosi pehmeä ja reilusti sormelle auki, että piankos tässä pääsee tositoimiin. Sanoi että mahdollisesti, tai voi mennä ylikin la:n, kun ei sitä ikinä tiedä varmaksi sanoa. No, ei mulla mitään erityisempiä vaivoja oo, eikä mitenkään hankalaa olla masun kanssa, mitä nyt vähän malttamaton mieli, josko pian saisi oman nyytin syliin =)

Jokohan Amylta pian kuulisi vauvauutisia....!?

Seuraavana vuorossa taitaa olla JoJo ja sitten Mörötin, olikos muita? Sitten minä, iiiik......

Viipero & Kaapo rv 38+3

Vierailija
10/28 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveisiä persevalmennuksesta.....nimen omaan juuri siitä, nimittäin sen verran pahasti puutui takapuoli siellä.

Vähän turhan päiväinen oli minusta koko tilaisuus, kaikesta puhuttiin silleen pintapuolisesti, eikä kukaan oikein uskaltanut avata suutaan kysäkseen mitään, eikä tässä vaiheessa oikein mitään osaa kysyäkkään.

Yksi positiivinen juttu jäi sieltä kuitenkin päähän, imetyksestä puhuttiin mutta muistettiin mainita että jos jostain syystä maitoa ei tule tai ei pysty/halua imettää ei sitä saa hävetä tai tuntea oloaan huonoksi äidiksi.

Tämä on minusta hyvin tärkeä asia, sillä syyllistämisellä ei kyllä voiteta mitään.

Siellä on koettu pelottavia öitä ja oltu ihan sairaalassa asti, toivottavasti kaikki on kuitenkin jo parhain päin.

Unista: mä näin myös tuossa viikon 20-28 paikkeilla hirmuisesti unia, mutta nyt ne on jo vähentyneet huomattavasti, johtuisikohan siitä että uni ei ole enää niin syvää kuin aiemmin sillä tuo pikkuinen mörää yölläkin monasti niin että siihen herää ja on tavallaan sellaisessa koiran unessa varmaan puolet yöstä.

Ensi viikolla on sitten se synnytysvalmennus, se tulee kyllä tarpeeseen sen verran tämä kaikki jännittää ja on niin uutta.

Amy on varmasti jo vaavinsa saanut, syynytyskertomusta ja kokemuksia odotellessa...

Mukavaa loppuviikkoa kaikille nyt takaisin töihin.

AA ja neiti 32+5

Vierailija
11/28 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=104E8B] Onpas jännä tunne tällä hetkellä, kun tietää (tai no eihän se nyt ihan satavarmaa ole), kumpi tuolla masussa polskuttelee:) Meille ei kummallekaan ollut suurempaa merkitystä ja toiveita sille, tuleeko tyttö vai poika...joten lääkäritädin veikkaus pojasta oli ihana uutinen! Mies on ihan onnessaan, kun saa nyt itselleen pelikaverin ja suunnittelee jo ostavansa pojalle (tai lähinnä heille yhteiseksi, hih) hienoja autoratoja ja muita " poikien juttuja" :) [/color]

[color=BF3EFF] Ladie oli herännyt tänään aikaisin! Mä heräsin vasta klo11!!! Minkäslainen kestovaippakauppareissu (onpas pitkä sana!) teillä oli...löytyikö ostettavaa? [/color]

[color=104E8B] Mykis: Toivottavasti kyseessä ei olisi raskausmyrkytys tai mitään sen kummempaa!!! Eikös se ole aika harvinaista, että tuossa vaiheessa myrkytys tulisi? [/color]

[color=BF3EFF] viivi: Hitsit, mä unohdin kattoa ton Inhimillisen tekijän! Plääh! Tai mun piti siis nauhoittaa se (samaan aikaan tuli BB), mutta unohdin. Se taitaapi onneksi tulla sunnuntaina uusintana...jospa sen sitten silloin muistaisi katsoa! [/color]

[color=104E8B] Henna: Huih, sullapas on ollut ikävä eilinen ilta:( Onneksi kuitenkin selvisitte säikähdyksellä, eikä ollut kyse raskausmyrkytyksestä! [/color]

[color=BF3EFF] osborne: Yritähän tosiaan tämä päivä lepäillä, ettei paineet nouse ja olo mene huonoksi! Mukavia kokkaushetkiä!!! Tuo on kyllä hyvä idea tehdä pakkaseen valmiiksi jotain syötävää ja tarjottavia vieraille, niin ei tarvitse sitten heti vauvan synnyttyä alkaa hääräämään liikaa keittiössä! [/color]

[color=104E8B] iida-linnea: Jaksamisia iltavuoroon!!! *energiahalaus* [/color]

[color=BF3EFF] Poppikselle iso " MOI!" ! Mitenköhän tossa BB:n viikkotehtävässä tosiaan käy, jännää! Pitikös sinne taloon tulla jonkun vanhan asukin takaisin?! Vai oonko ymmärtänyt väärin? Vai oliks ne jellonat sit se juttu? Pieni pää on nyt ihan pihalla! [/color]

[color=104E8B] Viipero: Harmi, kun et pääse tapaamiseen:( No joku toinen kerta sitten!!! Mukavaa lyllerryslenkkiä:)! [/color]

[color=BF3EFF] AA: Hih, vai että persevalmennuksessa sitä oltiin:) [/color]

[color=104E8B] Mites se huominen tapaaminen? Iiks, mua jo nyt jänskättää ihan hirveesti! Nähdäänkö me siinä Coffee Housen ovien luona vai siellä sisällä (pöydässä)? Mistä sitten tunnistetaan toisemme (muuta kuin isoista mahoista...tai no mun masu nyt ei vielä oo mikään maailman isoin)? Mä kuitenkin meen ihan pokkana johonkin väärään pöytään istumaan ja häiriköimään jotain viatonta tulevaa äitiä, jolla ei ole mitään tekemistä meidän Enskojen kanssa :D Ketäs sinne nyt on tulossa? Onko mörötin vielä yhtenä kappaleena:)? [/color]

[color=BF3EFF] Oma napa: Ihania pikkuliikkeitä olen nyt sitten ilmeisesti tuntenut tässä noin viikon ajan. Harvakseltaan niitä tuntuu ja en osaa ihan satavarmaksi mennä sanomaan, että ne olisivat Piksun liikkeitä...mutta sellaista pientä kuplintaa ja kutittelua olen havainnut:) Mulla on kuulemma istukka etuseinämässä (ei kohdunsuulla), joten sekin voi vaimentaa vähän noita liikkeitä. Onkohan sillä muuten mitään sen suurempaa väliä, että onko se istukka etu- vai takaseinämässä kiinni?! [/color]

[color=104E8B] Kaunista torstaita kaikille! [/color]

[color=BF3EFF] ~ ♥ ~ Viipuli ja Piksukka, rv 19+3 ~ ♥ ~ [/color]

Vierailija
12/28 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs tulikin sitten pitkät yöunet nukuttua. Tosin kahteen otteeseen oli noustava käymään vessassa, kiitos pienen öttiäisen.. Mutta kuitenkin nukuin reilusti kellon ympäri. Ehkä taas hieman töiden aiheuttamaa univajausta tuli paikattua.

Viivi: Kyllä oli ihan kunnan tarjoama alkuraskaudenultra kyseessä. Täällä päin se järjestetään n.10-11vk:n maissa, tarkoituksena tarkistaa viikot. Ja jännää sinällään, että jo yhdenkin päivän heitot muuttavat laskettua aikaa. Eli kuten mulla laskettu aika siirtyi päivällä eteenpäin. Tosin en taida tuota muutella tuonne listaan. Yksityiselle menen sitten sinne np-ultraan parin viikon kuluttua. Toisaalta onhan se taas kiva pienokaista nähdä. Toissapäivänä kun se oli tosiaan vain sellainen pikainen vilkaisu. Lääkäri mittasi vain koon, katsoi, ett sydän löi ja siinäpä se.

Hennalla ollut säikäyttäviä kokemuksia. No, onneksi oireet menneet ohi .

Pitäisi tässä alkaa koulujuttuja puuhastelemaan, kun kerran vapaapäiviä taas löytyy. Meillä menee miehen kanssa ikävästi taas työvuorot ristiin, kun toinen on vapaalla niin toinen on silloin töissä. Eli eipä olla kovin kummoisesti toisiamme taas nähneet..Jospa se tässä lähiaikoina taas korjaantuisi. Viimeistään kunhan äippäloma alkaa sitten joskus hamassa tulevaisuudessa :-)

Oletteko jo miten joululahjoja katselleet, miettineet tai peräti ostelleet? Itse olen tänä vuonna harvinaisen myöhässä. Normaalisti jo muutama lahja tähän aikaan vuodesta hankittuna, mutta onhan tässä vielä melkein kaksi kuukautta aikaa. Mitä todennäköisemmin teen taas osan lahjoista itse. Tosin joulu varmaankin taas kerran menee kokonaan töissä, joten se vähentää osin tuota jouluntunnelmaa. Mut pitäähän sitä ainakin kummeja ja kummilapsia muistaa.

-Ninca- rv 10+6

Vierailija
13/28 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun palsta toimii, niin pitää käyttää hyödyksi.

Toivottavasti Ladie on päässyt pyörällä turvallisesti perille.

Löytyikö kestovaippoja?

Ninca, aika erikoista että teillä tuo ultra tarjotaan (hitusen aiemmin vain kuin np-ultra), mutta siinä ei sitten tuota niskaturvotusta voida tehdä samalla (tai no, sehän varmasti vaatii vielä pari viikkoa lisää odottelua, mutta noin niin kuin periaatteessa). Teille kuitenkin on sitten rakenneultra vielä tiedossa?

Jännä että kunnissa/kaupungeissa on niin erilaiset käytännöt.

Viipuli, eikös olekin kiva kun tuntee jo liikkeitä?

Aika lähellä ollaan noissa viikoissa, niin siksi varmaan on mulla vähän samoja mietteitä. =)

Mullakin on istukkaetuseinämässä ja yleisimmin kaikki mahdolliset muksaukset tuntuvatkin tuonne oikealle sivulle. Toisinaan myös keskelle mahaa, mutta harvemmin. Eiköhän ne tuosta voimistu entisestään pikku hiljaa.

Mikä muuten on se istukan yleisin paikka? Onko jollain jotain mututietoa (tai peräti ihan faktaa). Ihan noin niin kuin muuten vain kiinnostaa..

Osbornelle mukavaa lepopäivää.

Toivottavasti paineet pysyvät kohtuuden rajoissa, kun saat kunnolla levättyä.

Sainpa minäkin taas sovittua yhden vapaapäivän parin viikon päästä. =)

Pääsen shoppailemaan viime hetkillä ukolle isänpäiväpakettia.

Ajattelin, että josko minäkin sitten tekisin sen isyyspakkauksen.

Vähän etuajassa, mutta ei kait tuo haittaa.

No juu...

Jospa mä nyt tästä vaikenisin, ettei koko pino oo mun löpinöitä.

...ellei nyt jotain asiaa satu ilmenemään... =D

-viivi-

Vierailija
14/28 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henna ottaa nyt ihan rennosti kotona! Se sairasloma tulee varmaan ihan tarpeeseen. Stressihän voi vaikuttaa ilman raskauttakin vaikka kuinka voimakkaasti, saati sitten raskauden aikana, jolloin keho on aikamoisen myllerryksen kehissä.

Pikaisesti omaa napaa (olen tässä TOSI yleisellä paikalla yliopiston koneella): neuvolassa käyty, ja tällä kertaa pikkuherran syke ihan täysin normaali :) Eli ohimeneviä rytmiksiä olivat, kuten arveltiinkin. Muhkulla oli vauhti päällä ja terkka sai sykkeeksi 155, ei onneksi ihan aina noin korkealla huitele. Raivotarjonnassa viihdytään edelleenkin, mutta senhän tiesinkin jo hikkailun ansiosta :) Niin ja sf-mitta 29, eli siinä keski- ja yläkäyrän puolivälissä mennään.

Mulla ei otettu sen kummempia tutkimuksia nyt, koska kävin vaan kuunteluttamassa sydänäänet. Pissa oli kuitenkin puhdas ja RR normaalilla tasollaan. Eli raskaus jatkukoon huoletta!

Ladie ja Osse puhelivat pyöräilystä - mä kyllä kuljen vielä pyörällä päivittäin! Tosin nyt alkaa jo tehdä vähän tiukkaa - veikkaanpa lopettavani fillaroinnin loppuviikosta, jos kelit menee pakkasen puolelle. Ei viitsi turhaan ottaa kaatumisriskiä, vaikken ole koskaan kaatunutkaan liukkailla... Kerta se on ensimmäinenkin. Kävely on vaan niin inhottavaa liitoskipujen ja supistelujen takia, ja meillä kun ei ole autoa, niin pelkään jumittavani neljän seinän sisälle pyörän puutteessa. No, voinnin mukaan. Jotkut tosiaan pyöräilee ihan loppuun saakka. (Toisaalta, jotkut käy juoksulenkilläkin vielä rv30+..!)

Nyt pitää lähteä ostamaan sitä boordiliimaa, kun en eilen Keravalta löytänyt. Anopin mies kävi eilen poraamassa meille verhotangot seiniin, ja haluaisin tänään (tai huomenna) viimeistellä sisustuksen laittamalla sen boordin seinään...

Kandi & Muhku 31+0

Vierailija
15/28 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan vielä yhtenä kappaleena vaikka serkun unen mukaan Viivin olis pitäny syntyy toissayönä... ei menny ihan kohilleen :-)

Mut Amy on nyt kyllä ihan varmasti synnärillä, ihanaa!

Mun pitäs tehdä raksaan liittyviä kirjanpitohommia, plääh... ja viikonloppuna pidetään mökkikekkerit meidän raksalla avustaneille, ei jaksais... tosin meidän osallistuminen onki sillä varauksella että tuleeko lähtö etuajassa vai ei... no enpä ainakaan usko. Eilen kävin aika ripeellä kävelylenkillä ja koin ekan aika napakan supparin, pakko oli hiljentää tahtia ku ei enää pystyny kävelee niin kovaa. Lenkin jälkeen oli masu ihan kovana pitkän aikaa. Mut ei sen kummempaa. Huomenna taas neuvola, täytyy tulla niitä kuulumisia sitten varmaan kertomaan.

Tänään on jotenki ihme päivä, ärsyttää vaan kaikki eikä huvita mikään. Enpä purkaa teihin sen enempää vaan rupeen hommiin ja palailen paremmalla fiiliksellä. Tuli vähän omanapanen viesti...

JoJo ja Viivi rv 39+3

Vierailija
16/28 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille kommenteista tota " myrkytystä" koskien. Onneksi nyt ei mitään muuta oiretta ole ilmennyt ja on kuulemma aikas normaalia, et varsinkin liikunnan jälkeen munuaiset erittää virtsaan proteiinia...tai näin yks terkka sanoi.

Henna - no johan oli sulla hurja yö! kiva kuulla, et kaikki näyttäisi hyvältä ja saat lepoa. Kyllä tässä itsekin välillä miettii, et jos supparit kovenee ja ku on väsymystä nyt aikas lailla....niin ei pidä hirveesti empiä saikun kanssa, jos siltä tuntuu :)

Ladie - oletkos jo palannut kestovaippamatkalta, löytyikö jotain erityisiä versioita?

Viipulille onnea pojasta, on varmasti ihana tietää jo sukupuoli.

Poppis, kiva ku olet taas palstalla :))

Viipero, eihä sitä tiiä joskos lähtö tulee piankin :))

AA, hih vai oli persevalmennus juuri sitä :) mä olen kans miettinyt, et tuleeko sinne mentyä ku aika koittaa.

Osselle vielä " paineettomia" tuulia täältä puhaltelen...

Kandilla ja Muhkulla kaikki taitaas olla hyvin :))

Oikein mukavaa treffipäivää keskisuomeen enskoille!

Me lähretään huomen sit laittaa mökki talvikuntoon...ja jos ei nyt ihan hirmumyrsky ole, niin suppiloita vois vielä koittaa löytää.

oikeis ihanaa viikon jatkoa kaikille!

Mykis ja Hippero

Vierailija
17/28 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiirettä pukkaa niin että ihan hengästyttää vaikka koko ajan tässä tukevasti tuolilla istunkin. Huhhuh.

Olipas Hennalla ollu pelottava kokemus! Hui!! Onneksi ei nyt sitten mitään vakavampaa, vaikka pitäähän stressioireetkin ottaa tosissaan ja suhtautua vakavasti. Soon lepo nyt siis!

Mä luin äsken kyllä kuulumiset mut ei mulla pysy nyt yhtikäs mikään päässäkään enää, ihan ylikuormittunut olo tuolla nupissa. No, tänään illalla rakas ukkelini tulee luokseni joten saan ehkä jotain rentoutushoitoa :) Pikkuisen liikkeitä en ole nyt tuntenut pariin päivään, mut en jotenkaan osaa olla kauhean huolissani. Tässä vaiheessa tuolla mahan uumenissa on vielä niin reilusti tilaa, että toukka voi olla siellä jossain melkein selässä kiinni ja potkia johonkin tunnottomampaan paikkaan välillä.

Ens ma ja ti olen virkavapaalla - iihaaanaaa!!!! Ja ma aamulla mennään 3/4D-ultraan, siellä sitten näkee onko masussa kaikki ok. Ja jospa se sukupuolikin nyt selviäis :)

Nyt etsin sen seuraavan pk-seudun treffien pinon esiin ja katson uteliaana, keitä kaikkia on paikalle tulossa...

Makkara 24+3

Vierailija
18/28 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Mulla on nyt tullut tiistai-illasta lähtien supistuksia säännöllisen epäsäännöllisesti ja kipu on vaihdellut välillä peruspingotus-jalat alta kouristus. Ei vaan näytä ikinä riittävän synnyttämään asti :( Parhaimmillaan niitä on tullut tunnin verran 6 min. välein ja sitten ne saattaa loppua seinään. Ja niitä vielä tulee eniten levossa. Kaksi yötä onkin nyt mennyt supistusten takia valvoessa ja alan olla aika raakki. Siitä tapaamisesta vaan, että jos nyt huomenna olen yhtään tolpillani niin tulen kyllä sinne tapaamiseen, kun ei tästä tosiaan näytä valmista tulevan sitten millään.

Laitan joka tapauksessa tänne viestiä, mikä on meininki huomenna.

Mörötin ja päästään jumissa oleva Otso eli keskiviikon neuvolassa todettiin kiinnittyneen rv38+6

Vierailija
19/28 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule ihmeessä tapaamiseen, jos suinkin pysyt tolpillasi! Ensi yö kai on aika ratkaiseva. Pidetään peukkuja. Eniten toivoisin tietysti, että pääsisit jo synnärille hommiin. Mut me voidaan sit yhdessä myös psyykata sua matkaan, jos pääset vielä kaupunkiin huomenna! Haleja ja paljon tsemppiä!!

Viipuli, mulla ainakin on ihan selvä massu ja mulle voi tulla ihan rohkeasti suoraan juttelemaan! Sit jos kaksi löytää toisensa, niin on aina helpompi yrittää paikantaa muita! Katsotaan, jännää! Siruhan se puheli myös ehkä tulevansa. Onkohan Siru jo päättänyt? Viiperolle tuli äiti kylään, ymmärrän kyllä hyvin jos kiirettä pitää! =) Katsotaan, miten meidän treffailun jatkon käy, mullakin alkaa poksahdus lähetä sen verran uhkaavasti, että voi olla, että seuraavilla treffeillä päästään jo esittelemään vauvoja?

Osse, niin vaan minä poljin sinne, ja ihan samat fiilikset on tuosta pyöräilystä kuin Kandillakin: helpompaa se on kuin kävely! Mulla on lisäksi mummomallinen pyörä, jolla on erittäin mukava ajella myös masun kanssa ainakin vielä. Nuo jäiset kelit kyllä ajavat mutkin kävelijäksi ja bussin käyttäjäksi, en uskalla polkea liukkaalla yhtään!

Kestovaippakauppa on tosiaan nettikauppa, jota pitää semmoinen nuori rouva kotoaan käsin. Heidän perheellään on iso, vanha talo ja sen alakerrassa mahtuvat kaupan tavarat hyvin olemaan. Ostin lisää harsoja, luonnonvärisiä vaippakäyttöön ja kuviollisia räteiksi! Ne kuviolliset on tosi söpöjä, oikeita tuning-harsoja! Mä olen ajatellut käyttää aluksi pikku-L:n kanssa harsoja kolmiotaitoksella ja villahousuilla sekä myöhemmin + lisäksi itse tehtyjä (no, on meillä pari ostettuakin) taskuvaippoja erilaisilla täytteillä. Tää kestovaippailu on varsinainen taiteenlaji, joten jos joku on kiinnostunut kuulemaan lisää, niin voin toki kertoa, mut en taida tässä yhteydessä enempää... Mut mun mielestä tää on kiva ja lisäksi rahaa ja luontoa säästävä harrastus jo näin odotusaikana! Sopii erinomaisesti ompelusta ja muista käsitöistä tykkääville. Ja saa niitä tosiaan tosi hienoja ihan valmiinakin. Kukapa olisi uskonut, että vaipat voivat olla olennainen osa pukeutumista? =)

No niin. Kommentteja:

Olipas tosiaan Hennalla aika järisyttävät kokemukset! Huh! Toivotaan, että kaikki kuitenkin taas normaalistuu! *Pysy masussa*-säteitä vauvelille kovasti!!

Mykis: oon mäkin ymmärtänyt, että vähäinen / kertaluonteinen valkuainen virtsassa ei vielä välttämättä merkkaa mitään! Toivottavasti kaikki selviää parhain päin!

Njaa. Mua väsyttää nyt sen verran, että taidamme painua pikku unosille ja palata ehkä vielä illemalla. Aamukahdeksan herätys ei toden totta ole mun heiniä, tai olis muuten, mut sit kahdentoista jälkeen pitäis jo päästä pitkäkseen! Parempi herätä 10-11 maissa ja ruveta hommiin kahdentoista kieppeillä. :-P

Terkuin Ladie ja pikku-L, edelleen viikoilla 34+0

Vierailija
20/28 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=104E8B] Mitenköhän meidän huomisen tapaamisen käy? Itselläni kävi niin, että kuulin juuri, että isäni on ajanut aika pahasti ojaan (onneksi sille ei käynyt sen pahemmin, mutta auto meni lunastuskuntoon) :( Ja saatan nyt joutua huomenna kyyditsemään iskää töihin (jos se pääsee huomenna töihin) ja muualle. Kyytiasia ei nyt ole vielä aivan varma juttu, mutta voi olla, että se sattuisi juuri iltapäivälle! Voihan rähmä:(!!! Tiedän asian varmaksi huomenna! Säikäyttää kyllä todella tuollaiset ojaanajot:( Onneksi oli suojelusenkeleitä matkassa tällä kertaa! [/color]

[color=BF3EFF] Ja mites JOS mörötinkään et pääse treffeille (jos pääset tositoimiin tai olet liian väsy supistusten takia), niin olisikos meitä sitten muita tulossa kuin Ladie ja mä (jos vaan suinkin pääsen)? Tuleeko Siru? Tai muita? [/color]

[color=104E8B] ~ ♥ ~ Viipuli ja Piksu ~ ♥ ~ [/color]