~o~ ENSKATTARET torstaihin ~o~!!!
Tässä vielä linkki eilisen pinoon...
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8679863&p=2&tmode=1&smode…
Pienen päiväsähläyksen jälkeen... :-P :-D
Ekan kerran ekana täällä!! Aamu-uninen odottajamme teki enkat! =) Häh-häh-hää. Riemu on kummallista. Mikä tässä nyt on niin ihmeellistä. On ihminen vaan omituinen kilpailija-apina kaikissa asioissa. :-P
Mä olen aikainen tipu tällä kertaa, koska ollaan ystäväni ja hänen 9-kuisen tyttärensä kanssa lähdössä tuossa 9.45 pyöräilemään kohti Kestovaippakauppaa, joka on varsinaisesti nettikauppa mutta avaa ovensa harvoin myös " livenä" täällä JKL:ssä. Sää ei ole kovin mairea, mä olen niin mukavuudenhaluinen, että kovasti kehtuuttaa lähteä... Mut jos hän niin mäkin. Vaikka olisinkin 8. kuulla raskaana!
Eilisistä parhaiten mieleen jäi nyt äkkiseltään muisteltuna Viipulin iloiset rakenneultrakuulumiset! Tuli niin elävästi mieleen oma käynti silloin 20+ jotain -viikoilla.
Pitänee palata vielä tänään paremmilla aivoilla. :-) Nyt Hesarin ja joulutorttujen pariin.
Aamuterkuin teidän
Ladie ja pikku-L, tasan viikoilla 34!
Kommentit (28)
huoh, päivä meni veljien lasten kanssa. laitan nyt vaan noi aamuiset neuvolakuulumiset, palaan kommentoimaan huomenna.
hemppa: 113 (ei edelleenkään rautaa)
rr:122/80 (ollut noinkaan alhaalla viimeks ekalla neuvolakerralla)
paino: 856g/ vko (totesi lääkärikin että vois ihan turvotusta olla kun vaihtelee tuo painon muutos niin paljon)
sf: 30 (turvallisesti yläkäyrillä mennään) mitatessa lääkäri huomasi häpyluun jo vähän pehmenneen kun aristi kun hän etti oikeeta kohtaa
sykkeet: 140 (oisko laskenyt poikasykkeiks???)
liikkeet ++
ja saikku jatkuu äippäloman alkuun asti.
palaan huomenna astialle.
tikru ja simppis 30+6
juup, torstai... jee.
enää lyhyt päivä huomenna töissä ja sit pääsee taas reissuun... menen viikonlopuksi pääkaupunkiseudulle ystävien luokse. olenkin ollut joka viikonloppu jossain menossa, kun on ollut vapaata ja kiva nähdä kavereita, viime viikonlopun olin jyväskylässä ja pari edeltävää taas helsingissä. Tampere on vaan maantieteellisesti niin hyvällä paikalla, että ei ole pitkä matka mihinkään. Vähän harmittaa kun meidän ainoat turkulaiskaverit muuttivat myös helsinkiin niin ei enää ole siaa turkuun joka on kyllä ihana kaupunki myös.... joo mut viikonloput on kivoja! vaikka koti onkin aika pahassa kunnossa kun tulee aina huideltua muualla. mutta eiköhän täälläkin ehdi oleilemaan kun se pikkunaperokin saapuu...
Ladie ja Hermione oli puhunut kestovaippailusta... mäkin oon jo aloittanut niiden valmistamisen ja hankkimisen pikkuhiljaa. On kyllä tosi kiva ajatus että voi säästää pitkän pennin niiden kanssa. Kavereilla on kans ollut hyviä kokemuksia juuri tuosta harsovaipasta hahtuvavillapöksyillä, lisäimuna voi käyttää esim. vanhoista froteepyyhkeistä leikattuja soiroja tms... hermionelle tiedoksi, että ainakin miraakkeelista (aleksanterinkadulla) saa ruskovillan harsoja (joita on kehuttu hyviksi) ja samanlaadun hahtuvavillalankaa, josta voi näppärästi kutoa (tai nakittaa äitiä/anoppia/kavereita yms. kutomaan) niitä pöksyjä. sai sieltä valmiitakin ostaa mutta heillä oli ohjeet ja ne oli aika idioottihelpot, että osaa varmasti jokainen joka uskaltaa kokeilla.
Niin ja muutenkin jos jotkut tamperelaiset (miksei muualtakin tulevat) haluavat vaikka yhdessä pitää joitain vauvatarvikeaskarteluseuraa (hih, vanhat kunnon ompeluseurat) niin mulla on ompelimo laitteineen ja kaavoja vauvanvaatteisiin, unipusseihin, imetystyynyyn, kestovaippoihin, ruokalappuihin yms yms. Ideoita ja kaavoja on tosiaan kauheesti, muttei aina aikaa toteuttaa niitä, mutta porukalla vois innostua näpräämään jotain siellä mun pajalla jos on innokkaita. Oon siis myös ompelija aikaisemmalta koulutukseltani ja oikean työni lisäksi ompelen ja suunnittelen kaikenlaista asiakkaille, ennen mulla oli semmonen " nettikauppa" mut se ei ole toiminnassa kun en ehdi tekemään sinne juuri mitään... niin että jos vaikka hermione kaipaat apua ompelusten kanssa niin musta voi olla apua... :)
jeps,
mutta huomenna aamulla onkin neuvola ja samalla neuvolalääkäri, tosi kiva juttu kyllä koska mulla on ollut aika paljon niitä harjoitussupareita ja välillä kipeitäkin, niin on kiva että pitkästä aikaa (en ole ollut neuvolassa yli viiteen viikkoon) tarkistetaan että naperolla on kaikki hyvin.
voikaa hyvin enskaystävättäret, toivottavasti jyväskylän treffit onnistuu, pitäkää hauskaa!
-iisa ja napero 27+1
Hennalla oli kyllä pelottavan kuuloinen ilta ja yö ollut. Kyllä tuollaiset tilanteet pysäyttää kummasti. Onneksi sait saikkua, että saat lepäillä rauhassa.
Möröttimelle toivotan sellaisia säännöllisiä suppareita, että pääsisit sinäkin tositoimiin! :) Eihän tuo nyt oo mistään kotoisin, että suppareita tulee, mutta vauva ei!
Viipuli oli tuntenut ensimmäisiä liikkeitä! Ja siitä ne sitten vain vahvistuvat :) Ihanaa, eikö?
Tänään sain pistettyä äippäraha ja-pakkauspaperit vetämään KELAlle. Sen kunniaksi kävin shoppailemassa Rumpalille potkarit, trikoohousut ja -paidan :) Ja nyt en shoppaile mitään vauvan vaatteita, ennenkuin äippäpakkaus on tullut (ainakin yritän...)!
Muuten ei mitään uutta omaan napaan. Tänään tosin ollut harvinaisen tukala olo koko ajan. Istuminen tuntuu niiiiiin vaikealta ja ähisen vaan koko ajan. Mitähän tämä on sitten, kun viikkoja on yli 30?!?
Han ja Rumpali 26+1
Kun on jo parempi fiilis ku itkeä tirautin ihmeelliseen harmitusolooni ni onneks oli tuo isäntä sillon vielä kotona ni se lohdutti mua... ja sitte lähtikin taas rakennukselle :-S
Meinaakos se mörötin kiilailla jonossa?!? No taisin antaa sillon aikasemminki luvan ku susta tuntu siltä ni menee sit vaan jos on tarvis ;-) Mikäs mulla täällä ollessa... tänään aattelin yksinäni taas harrastaa yhtä S:ää... eli laitan saunan kohta päälle :-D
Mitäs mun piti kommentoida...
Ainii, Hennalla oli ollu hurjat paikat, toivottavasti kaikki on nyt hyvin! Ja Ossen paineet on huidellu taas... rauhallisesti rauhallisesti! Ja Viipulilla tais olla mukavat ultrakuulumiset, se on aina mukavaa!
Tänään en päässy ollenkaan kävelylle ku en viittiny tonne sateeseen lähtee, sit onki pää ihan pökkerössä ku ei oo saanu raitista ilmaa muuta ku matkalla postilaatikolle ja takasin (yhteensä ehkä 20m)... Heräsin taas ihan pirteenä ku mies lähti töihin niiku eilenki mut nukahdin sit kuiteski ku en heti noussu ja heräsin 12:lta. Ja koko päivä ihan töttöröö. No onneks neuvola on huomen " jo" 10.30 ni joutuu herää " aikasee" . Tänään tuli EKAA kertaa sellanen olo et vois tästä jo synnyttämään lähtee, et vähä niiku jo kyllästyttäs tää oottaminen. Mut ihan hyvin et on tähän asti jaksanu oottaa niiku ei mitää. Katoin jo kalenteristaki et yliaikaiskontrolli ois tasan 2 viikon päästä jos ei sitä ennen ala tapahtuu :-O Hölmö minä, tietenki alkaa, eihän mun sinne asti tartte oottaa, eihän?!?
Nyt lopetan tän löpinän ja meen laittaa sen saunan päälle. Voikaahan hyvin kaikki!
Omiiiituinen höpööööttäjä JoJo ja vattanahkanvenyttäjä-Viivi 39+3
Heippa vaan! Mulle kävi sitten niin, että paha olo sen kun yltyi ja jouduin tulemaan kesken päivän kotiin. Ajattelin jotta lepo ja nukkuminen vie päänsäryn sekä vatsakivut pois, mutta eipäs niin käynytkään. Pitkin hampain sitten soitin ja kerroin lepääväni huomisen.
Säikäytti kyllä aikalailla, kun pitkin päivää on tullut sellaisia kouristuksen omaisia vatsakipuja. Ja tuo tykyttävä tunne päässä ei ole yhtään kivaa. Jos jatkuu huomenna niin soitan neuvolaan ja kysyn mitä vahvempaa särkylääkettä saisin. Siis kun migreenilääkkeitähän ei voi käyttää...
Anteeksi omanapaisuus. Nyt jatkamaan unia,
iida-linnea 14+1
No voe rähmä. Mitäs meidän treffeistä nyt tulee? Mä kun jo niin odotin. :-( Mut jospa vielä. Onneksi, Viipuli, sun isällesi ei käynyt kuinkaan!! Kamala kun säikähdin jo minäkin kun luin viestiäsi. Sirusta ei ole nyt kuulunut, Siruuu! Ootko tulossa trehvaamaan!?! :-) Kyllä mä ainakin voin vääntäytyä paikalle ihan jo yhdenkin treffaajan vuoksi, oon kummiskin yliopistolla ja voin tepastella reippaasti alakaupungille!
Kestovaipoista: Onpa mukava kuulla, että te, Hermione ja Iisakin, ootte myös innostuneita tuohon touhuun! On hauska vähän puhella niistäkin aina välillä. Mulla on kyllä kans jos jonkinmoista käsityöprojektia vauvaan liittyen meneillään, osittain yhtä aikaakin, jo nyt. Sen kestovaippakaupan osoite on ihan www.kestovaippakauppa.fi . Lisäksi JKL:ssä on toinenkin asiaan liittyvä liike, jolla on nettikauppa, se on www.pikku-eero.fi . Näissä molemmissa myydään monenlaisia valmiita kestiksiä ja lisäksi tarvikkeita itse tekemiseen. Kestovaippojen helpot kaavat ja ohjeet on ainakin Suuri Käsityölehti 1/2005 -numerossa sekä Ottobre Designin sivuilla www.ottobredesign.com . Tuolla Ottobren sivulla on lisäksi ohje hahtuvasta tehdyille housuille, minusta se on hyvä ohje perusvilliksille, ja sitä voi tarpeen mukaan itse muutella. Tarravillahousuja en ole vielä kokeillut tehdä, mut niitäkin ovat kehuneet. Villapöksyt ovat ainakin huomattavasti luonnollisemmat ja edullisemmat kuin esim. PUL-kuorivaipat! Ruskovillan ja ImseVimsen harsot (hyviksi mainitut) ovat muuten kuulema samalta valmistajalta. Noita jälkimmäisiä saa ainakin sieltä kestovaippakaupasta, en nyt muista, onko hinnassa joku ero.
Tulipas romaania tuosta aiheesta! :-) Tosi houkuttelevalta kuulosti Iisan ehdottama ompelukerho, mut mun osalta ongelma taitaa olla välimatka!
Nyt pitää ruveta nukkumaan. Mies käskee. :-)
Tulen huomenna vielä käymään täällä! Yritetään saada ne treffit aikaan, jos suinkin mahdollista!
Terkuin Ladie
Toivottavasti bongaatte tämän täältä pinosta! Eli Mörötin on Otsoineen vääntäytymässä treffaamaan, että ette nyt ala mitään perua! Ja tavataan me sitten vaikka Ladien kanssa, jos muille tulee esteitä, eikö vaan :) Tietysti olisi mukavaa, että mahdollisimman moni pääsisi paikalle.
Ei siis vielä ollut minun ja Otson aika tutustua toisiimme kohdun ulkopuolella, mutta kyllähän se aika sieltä lopulta koittaa. Nyt en ole edes ihan hirveän pahoillani, vaikka synnytykseen saakka ei päästykään kun sain vähän levättyä. Näiden muutaman yön jälkeen viiden tunnin yöunet on jo ihan kuningasta.
Mutta nähdään siis perjantaina! :)
Mörötin ja Otso rv39
Kerkesin jo kirjottaan oikeen kunnon romaanin mutta onnistuin hukkaamaan sen.
Pää ihan sekasin kun eilen kärsin kovista alavatsa kivuista ja supistuksista ja yksin täällä kotona itkua väänsin ja luulin että poju syntyy ennen aikasesti.
Mulla oli kuitenki tänään neuvolalääkäri aika ja siellä todettiin että kaikki on ihan hyvin. Kohdun suussa ei ole muutoksia. Luojan kiitos. Kipuja aiheuttaa vanha leikkausarpi alavatsasta joka ei veny kun vatsa kasvaa. Kaikki oli muutenki ihan kunnossa. Poju potkii vielä tosi kivasti tota arpea, niin että sattuu vaan enemmän.
Ladielle. Mua kiinnostaa kanssa toi kestoilu tosi paljon. Ja ajattelin jopa itse ne ommella. Olen kyllä ompelukoneen kanssa tosi surkea. Saas nähdä millain käy sen homman. Mikä sen kestovaippa kaupan nettiosote on. Ajattelitko käyttää vaan harsoa ensin täytteenä? Mun täytys löytää jostain joku tosi helppo kaava.
Mutta nyt ukko tulee kotio ja täytyy laittaa vähä sapuskaa sille.
Hyvää illan jatkoa kaikille enskoille!
Hermione ja poju rv 26+0