Olen laihduttanut toista kuukautta ja vatsa on vaan isompi :(
Ei motivoi yhtään tämä. Maha on yhtä iso ja roikkuva, turvonneempi kuin heinäkuun alussa jolloin aloitin. Ylipainoa on 25 kiloa joten olisi mistä lähteä. Vaihdoin päivittäisen herkuttelun pariin kertaan viikossa pieniä annoksia, esim suklaalevy vaihtui pieneen patukkaan. Olen lisännyt kasviksia, hedelmiä ja marjoja joka aterialle. Jätin iltapalan kokonaan pois, syön kolme kertaa päivässä. Onko ongelma se kun en ehdi liikkumaan? Käyn töissä ja minulla on 1v lapsi, hän ei viihdy rattaissa istumassa että voisin lenkkeillä ja illalla hänen mentyä nukkumaan olen niin poikki että haluan itsekin vain levätä. Mitä teen väärin?
Kommentit (61)
25kg pudotus on iso ja olet vasta aloittanut viime kuussa. Ihannetahti taitaa olla 1-3kg kuussa (lähtöpainosta riippuen), jottei elimistö sekoa. Tsemppiä ja kärsivällisyyttä! Lepo on laihtumisessa todella tärkeää, koska väsynyt ja stressaantunut keho tuottaa stressihormonia, joka hankaloittaa painosta eroon pääsemistä. Kroppa kun kuvittelee, että tässä on käsillä nyt joku hirveä kriisi, kuten nälänhätä, eletäänpä nyt hälytyksessä ja säästöliekillä.
Maha voi näyttää isommalta, kun muu kroppa alkaa kaventua? Mulla ainakin tulee tuo ilmiö. Johtuu osin erkaantuneista vatsalihaksista.
Lisääntynyt kasvisten määrä turvottaa mahaa.
Ruisleipäpalat kuiduksi. Ab-piimä tasaa bakteerikantaa.
Oikeasti, jos syöt huomattavan paljon enemmän kasviksia kuin ennen niin se turvottaa. Mulla ainakin käy yleensä niin että jos olen syönyt muutaman viikon terveellisesti, niin yksi viikonloppu hampurilaisia , grillimakkaraa ja kolaa hetkellisesti LASKEE painoa hetkellisesti, etenkin kun rasvainen ruoka pistää mulla suolen liikkeelle. Tosi ärsyttävää :D
Liikut liian vähän se on selvä asia jos et laihdu. Laihduttaminen vaatii aika kovaa työtä ja paljon hikistä liikuntaa.
Ihmettelen vaan että monet laihduttajat kun valittaa ettei paino putoa ja sitten kun olen kuullut miten ne liikkuu niin tuskin lainkaan treenaavat. Kävely ei laihduta. Pitää juosta ja nostaa painoja niin että tuntuu kehossa. Laihduttaminen vaatii sen 1-2 tuntia treeniä päivässä 5 kertaa viikossa.
Vaihdat sokerin sokeriin ja ihmettelet, mikset laihdu. No, onnea vaan laihdutukseen.
Sama juttu, ap, mutta minä aloitin jo vuoden alussa. Olen tehnyt vähitellen monia muutoksia parempaan, kun aina neuvotaan että pitäisi tehdä pieniä ja pysyviä muutoksia yksi kerrallaan. Arkiliikuntaa olen lisännyt huimasti, arkipäivinä kävelen vähintään 13 000 askelta. Olen lisännyt kasviksia ja hedelmiä, vähentänyt roskaruoan syömistä radikaalisti, korjannut ruokailurytmiä... Nämä kaikki reilun 8 kuukauden kuluessa, ja olen yhtä läski kuin ennenkin. Lievästi sanottuna v*tuttaa.
Mä aloitin kesäkuun alussa ja nyt on tippunut vasta 10 kg. Nuorempana olis tuo lähtenyt ekana kuukautena, mutta aika on armoton kaveri. Nyt vasta itse näen vähän muutosta, mutta kukaan ulkopuolinen ei ole vielä huomannut mitään. Vielä olis about 20 kg ihannepainoon, saa nähdä tuleeko tästä mitään.
Jos paino on tullut hitaasti, se yleensä lähteekin hitaasti. 1kg kuussa on jo tosi hyvä saavatus. Suunta pitää olla oikea. Mieti, niin että viimeiset vuodet samassa ajassa olet yleensä lihonnut x kg ja nyt painaisit jo xx kg, ilman muutoksia.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu, ap, mutta minä aloitin jo vuoden alussa. Olen tehnyt vähitellen monia muutoksia parempaan, kun aina neuvotaan että pitäisi tehdä pieniä ja pysyviä muutoksia yksi kerrallaan. Arkiliikuntaa olen lisännyt huimasti, arkipäivinä kävelen vähintään 13 000 askelta. Olen lisännyt kasviksia ja hedelmiä, vähentänyt roskaruoan syömistä radikaalisti, korjannut ruokailurytmiä... Nämä kaikki reilun 8 kuukauden kuluessa, ja olen yhtä läski kuin ennenkin. Lievästi sanottuna v*tuttaa.
Mä taas en pysty tuollaiseen pieniä muutoksia yksi kerrallaan -systeemiin ollenkaan. Haluan tuloksia ja nopeasti.
Laitapa tyypillinen päivän menusi tänne.
Onko paino pysynyt samana? Et ole lihonnut?
Vierailija kirjoitti:
Jos olet lihonnut vaikka 5kg vuodessa, niin nyt samassa ajassa et olekaan lihonnut yhtään? Eli jos et olisi tehnyt mitään painaisit nyt 90kg, mutta nyt painatkin vain 85kg. Ajattele noin päin.
Tosi hitaasti lähtee mullakin, tosin aloitin vasta myös kilpparilääkityksen, katsotaan auttaako se nopeuttamaan laihtumista yhtään.
treenaaja kirjoitti:
Liikut liian vähän se on selvä asia jos et laihdu. Laihduttaminen vaatii aika kovaa työtä ja paljon hikistä liikuntaa.
Ihmettelen vaan että monet laihduttajat kun valittaa ettei paino putoa ja sitten kun olen kuullut miten ne liikkuu niin tuskin lainkaan treenaavat. Kävely ei laihduta. Pitää juosta ja nostaa painoja niin että tuntuu kehossa. Laihduttaminen vaatii sen 1-2 tuntia treeniä päivässä 5 kertaa viikossa.
Höpö höpö. Laihdutin noin 10 kg puolen vuoden aikana sillä, että jätin ruokavaliosta pois KAIKKI herkut, vaalean venhäjauhon ja maidon. Liikuntaa en lisännyt yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas en pysty tuollaiseen pieniä muutoksia yksi kerrallaan -systeemiin ollenkaan. Haluan tuloksia ja nopeasti.
Kannattaa miettiä molempia. Eli ne pienet muutokset siihen arkeen, joista tulee pysyviä. Samalla voi hyvin ottaa sen 2kk herkkulakon tai kuntokuurin. Saa buustia laihtumiseen, mutta myös ajateltua tuota pidemmän välin muutosta.
Jaa ruoat useampaan. Aamupala,lounas,välipala,päivällinen, iltapala. Tällöin keho ei ala säästämään vaan polttaa rasvaa.
Laske kalorit. Syö miinus kaloreilla.
Kuntosalille. Treenaa vatsalihaksia joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa miettiä molempia. Eli ne pienet muutokset siihen arkeen, joista tulee pysyviä. Samalla voi hyvin ottaa sen 2kk herkkulakon tai kuntokuurin. Saa buustia laihtumiseen, mutta myös ajateltua tuota pidemmän välin muutosta.
No mutta kun ei se sovi mulle. Parempi isot muutokset kertarysäyksellä, niistäkin saa kyllä pysyviä ihan samalla lailla.
Se voi tuntua siltä koska rasvakudos löystyy ja löllööntyy kun rasvaa alkaaa lähteä. Onko paino kuitenkin pudonnut vaikka maha tuntuu isommalta?