Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen laihduttanut toista kuukautta ja vatsa on vaan isompi :(

Vierailija
22.08.2022 |

Ei motivoi yhtään tämä. Maha on yhtä iso ja roikkuva, turvonneempi kuin heinäkuun alussa jolloin aloitin. Ylipainoa on 25 kiloa joten olisi mistä lähteä. Vaihdoin päivittäisen herkuttelun pariin kertaan viikossa pieniä annoksia, esim suklaalevy vaihtui pieneen patukkaan. Olen lisännyt kasviksia, hedelmiä ja marjoja joka aterialle. Jätin iltapalan kokonaan pois, syön kolme kertaa päivässä. Onko ongelma se kun en ehdi liikkumaan? Käyn töissä ja minulla on 1v lapsi, hän ei viihdy rattaissa istumassa että voisin lenkkeillä ja illalla hänen mentyä nukkumaan olen niin poikki että haluan itsekin vain levätä. Mitä teen väärin?

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla jotakin ruokapäiväkirja sovellusta. Semmoseen kun ladot päivän ruuat saat suunnilleen tietää kuinka paljon syöt. Ainakin itselle on ollut vaikea hahmottaa määriä, kun olin koko ikäni normipainoinen ja sairastumisen myötä kertyi painoa. Kun aloin laihduttaa, alkuun ei tapahtunut mitään, kun en hahmottanut annoskokoja tai kalorimääriä tms.

Jos paino tippuu puntarin mukaan tai vaatteet tuntuvat väljemmiltä, laihtumista tapahtuu. Itsellä ongelmaksi tullut myös se, miten näen itseni tai koen kehoni. Ylipainoa oli 10kg. Siitä olen saanut pois 5kg, joka on iso määrä omalla kohdallani. Kuitenkin tuntuu siltä, kuin en olisi laihtunut yhtään. Johtuu siitä, että vertaan nykyistä kroppaani siihen tavoite kroppaan enkä siihen 5kg lihavampaan kroppaani. Eli kannattaa olla itsellesi armollinen. Ei hetkessä pääse ylipainosta eroon.

Osa ruuista myös turvottaa. Mä en esim voi syödä kaalia, koska se turvottaa ja tulee vatsakipuja.

Vierailija
42/61 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

41 jatkaa vielä:

Sekin vaikuttaa mistä laihtuminen ekana tapahtuu. Voihan esim olla, että sulla ylimääränen paino lähtee ekana muualta kuin mahasta.

Mulla rasva kertyy suht tasasesti koko pituudelle ympäriinsä. Samaten laihtuminen tapahtuu aika tasasesti sieltä täältä. Ei siis tule heti näkyviin tosi selkeää vaikka takapuolen kutistumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä aloitin kesäkuun alussa ja nyt on tippunut vasta 10 kg. Nuorempana olis tuo lähtenyt ekana kuukautena, mutta aika on armoton kaveri. Nyt vasta itse näen vähän muutosta, mutta kukaan ulkopuolinen ei ole vielä huomannut mitään. Vielä olis about 20 kg ihannepainoon, saa nähdä tuleeko tästä mitään.

Eihän tuo ole mikään vasta tuossa ajassa. Siinäpä moni kompastuu kun pitää saada äkkiä ja paljon eikä osata nähdä malttia valttina kun kuitenkin tapahtuu.

Vierailija
44/61 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko olemassa jotakin fysiologisia faktoja siitä, mistä rasva ensin lähtee. Yleensä sanotaan, että maksasta lähtisi ensin, eikö silloin myös ylävatsan pitäisi pienentyä.

Vierailija
45/61 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu, ap, mutta minä aloitin jo vuoden alussa. Olen tehnyt vähitellen monia muutoksia parempaan, kun aina neuvotaan että pitäisi tehdä pieniä ja pysyviä muutoksia yksi kerrallaan. Arkiliikuntaa olen lisännyt huimasti, arkipäivinä kävelen vähintään 13 000 askelta. Olen lisännyt kasviksia ja hedelmiä, vähentänyt roskaruoan syömistä radikaalisti, korjannut ruokailurytmiä... Nämä kaikki reilun 8 kuukauden kuluessa, ja olen yhtä läski kuin ennenkin. Lievästi sanottuna v*tuttaa.

Jos olet lihonnut vaikka 5kg vuodessa, niin nyt samassa ajassa et olekaan lihonnut yhtään? Eli jos et olisi tehnyt mitään painaisit nyt 90kg, mutta nyt painatkin vain 85kg. Ajattele noin päin.

5KG ON 10 KPL KAHVIPAKETTEJA.A ) 1 PAKETTI PAINAA 500G.TAI 10 PAKETIA VOITA. A) YKSI PAKETTI PAINAA 500G.

Vierailija
46/61 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti, et pysty valitsemaan mistä kehonkohdasta laihdut tai lihot.  Melkein kaikki laihtuvat/lihovat epätasaisesti. Sinun kannattaisi pitää kirjaa ei vain painosta, mutta myös cm mitoista vatsastasi ja muista kehon osista. Peili ei ole luotettava arvioimaan, oletko todella laihtunut/lihonut vai ei. Cm mitat kertovat totuuden. 

Vierailija
47/61 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko olemassa jotakin fysiologisia faktoja siitä, mistä rasva ensin lähtee. Yleensä sanotaan, että maksasta lähtisi ensin, eikö silloin myös ylävatsan pitäisi pienentyä.

Maksassa itsessään voi olla rasvaa. Jos maksasta lähtee rasvaa, ei se pienene, vaan se puhdistuu. Viskeraalirasvasta (sisäelinten ympärillä oleva rasva, vatsaontelon sisällä oleva rasva) on joillekin vaikeata päästä eroon sen jälkeen kun se on muodostunut.

Vierailija
48/61 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hyvän mielen ketju : )

Vierailija
49/61 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvän mielen ketju : )

Itse tulin hyvälle mielelle tästä ketjusta : )

Vierailija
50/61 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up up up

Vierailija
51/61 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proteiininpuute,treenaamattomuus ja lihaskato,kalorikulutus vain vähenee.

Vierailija
52/61 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painonhallinta kannattaa aloittaa laskemalla perusaineenvaihdunnan vaatima energiamäärä. Se energia vaaditaan päivässä, jotta kroppa pysyy toiminnassa, vaikka ei tekisi mitään. Päivän aikainen kuormitus ym. vaikuttavat tulokseen. Kun tämä arvo on tiedossa, sitten on helpompi aloittaa painonpudotus ja aterioiden suunnittelu. Oikotietä onneen ei ole. Liian raju dieetti iskee kropassa jarrut kiinni, joten hiljaa hyvä tulee.

Helppo liikuntamuoto, jota kannattaa harrastaa, on portaiden nouseminen. Mitä useampi kerros, sen parempi. Pari askelmaa kerrallaan, huipulle saakka. Oma paino vastuksena, toimii hyvin.

Vierailija
53/61 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kunnossa olette jos jätätte herkut ja kaikki roska ruuan pois. voitte toki laihtua mutta lihaksia eikä yleiskuntoa teillä ei ole yhtään. Laihduttaminen tarvii treeniä. Kyllä jos vähentää ruuan syömistä niin laihtuu mutta mitä hyötyö siitä on lopulta. Ette ole yhtään parempi kuntoisia ja iho löystyy. Siksi pitää nostella painoja ja treenata samalla kunnolla kun laihtuu.

Vierailija
54/61 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin kuolla nauruun, kun luin aloituksesi, ap XD 

Olet sinä kyllä todellinen surkimus ja idiootti, ei ihme, jos ei onnistu laihtuminen. Kuka muka on niin tollo, että korvaa suklaalevyn "pienellä" patukalla. Kuulehan idiootti, se on niin, että jos haluaa laihtua, niin KAIKKI suklaat ja patukat pitää laittaa pannaan. Vain juhlissa saa ihan vähän ottaa. Mutta taidat olla niin saamaton luuseri, että kuolet kohta läskihalvaukseen... Toivottavasti säästä edes lapsesi terveydentuhoavalta elämäntavalta, etkä syötä hänelle moskaa. Pitäsi tehdä lasu-ilmoitus sinusta....

Vierailija
55/61 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä annetaan miinuksia sellaisille jotka tietää jotain miten laihduttaa. Ei ihme jos aloittaja epäonnistuu kun typerykset dissaa asiantuntijoita.

Vierailija
56/61 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

321 kirjoitti:

Täällä annetaan miinuksia sellaisille jotka tietää jotain miten laihduttaa. Ei ihme jos aloittaja epäonnistuu kun typerykset dissaa asiantuntijoita.

Tällä palstalla yksikään ei tiedä, miten painoa hallitaan.

Vierailija
57/61 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

321 kirjoitti:

Tällä palstalla yksikään ei tiedä, miten painoa hallitaan.

Tiedän ainakin minä. Olen laihtunut v 2009 25 kg ja paino pysynyt samana 13 vuotta. Kyllä se vaatii kuntoilua, pyöräilen joka viikko 100 km hyötyliikuntaa esimerkiksi. Millää kävelyllä ei laihdu.

Vierailija
58/61 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa syödä pelkästään sieniä.   Niiden se mitä voi verrata glukoosiin on paljo parempi solujen energian tuotannolle.         vilja vaaan jarruttaa aivotoimintaa.  sekä maidossa sokeri.  joten keho ei voi hyvin.

Vierailija
59/61 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tilanne on kehittynyt vaivihkaa sellaiseksi että ketodieetti (ei kovin tiukka ja tarkka*) on saanut painon putoamaan jo niin alas että aloin huolestua seuraavasta: noinkohan itsediagnosoitu IBS on jotain muuta johon saattaa liittyä imeytymishäiriö. Niinpä juuri äsken söin kuutisen pienehköa siivua Fazerin vehnätöntä kauraleipää, punaleimalla ryyditettyinä; aiheutti kovan ruokahalun lisääntymisen! Ennenkuin söin ne epäilin notta maistuvatkohan lainkaan. Nyt voisin helposti syödä lopukin kuusi siivua. 

Useimmat tietänevät että hiilarit nostavat usein jyrkästi rasvanvarastointihormooni insuliinin tasoa...

* Enimmäkseen säilykekanaa ja pari paistettua munaa, välissä juustoa. Vitamiinit ja hiven aineet purkista! :o

Vierailija
60/61 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla tilanne on kehittynyt vaivihkaa sellaiseksi että ketodieetti (ei kovin tiukka ja tarkka*) on saanut painon putoamaan jo niin alas että aloin huolestua seuraavasta: noinkohan itsediagnosoitu IBS on jotain muuta johon saattaa liittyä imeytymishäiriö. Niinpä juuri äsken söin kuutisen pienehköa siivua Fazerin vehnätöntä kauraleipää, punaleimalla ryyditettyinä; aiheutti kovan ruokahalun lisääntymisen! Ennenkuin söin ne epäilin notta maistuvatkohan lainkaan. Nyt voisin helposti syödä lopukin kuusi siivua. 

Useimmat tietänevät että hiilarit nostavat usein jyrkästi rasvanvarastointihormooni insuliinin tasoa...

* Enimmäkseen säilykekanaa ja pari paistettua munaa, välissä juustoa. Vitamiinit ja hiven aineet purkista! :o

Ketodieetissä ne ravinnot ja vitamiinit saadaan ruuasta. Joten älä sitä "omaa" diettiäsi kovin hehkuta.