Millainen lippalakki sopii 40+ ikäiselle miehelle?
Ja kannattaako lippalakkia käyttää oikein päin vai väärin päin?
Kommentit (460)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minkäänlainen yli 10-vuotiaalle. Kannattaa totutella siihen hiustenlähtöön, se häiritsee vähemmän.
Menepäs kokeilemaan kuinka kivaa on tehdä esimerkiksi kattohommia ilman lippistä, jos joudut olemaan tuntikausia päivässä katse kohti aurinkoa. Lapsia ei voi kattohommiin laittaa.
Ei kattohommissa katse ole kohti aurinkoa, vaan alaspäin. Itse teen kattohommia ja jos joku siellä taivastelisi aurinkoon, niin potkut tulisi aika nopeasti.
Naisena kysyn minkä ikäisenä voi käyttää vielä hupparia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkäänlainen lippalakki ei sovi yhtään kenellekään. Ne on kammottavia kaikki.
Paitsi jos kasvattaa muhkeat viikset. Silloin käy mikä tahansa lippalakki.
En tykkää, jos miehellä on pelkät viikset.
Vierailija kirjoitti:
Onko huppari nuorisovaate?
Meillä on töissä yksi reilu nelikymppinen projektipäällikkö, jolla on aina ja kaikkialla räppikattila syvällä päässä. Kaikissa palavereissa ja asiakastapaamisissa, kesät talvet. Mielestäni ei tuollainen ei sovi etikettiin, mutta ilmeisesti työnantaja ei ole siihen puuttunut.
Sinä itse päätä minkä lainen päähineesi on? Menet liike kokeilee miltä näytät lippis pässä? Päätä itse miten päin sitä käytät.Myös minkä värinen on ym.Lippiksen käyttöön ei ole ikä rajaa,ei sukupuolta määritetty.Päätös on sinun itsesi!
Itse 49v kalju mies ja käytän joskus lippistä.
Varsinkin jos paistaa kunnolla ja joudun ulkona olemaan enemmän.
Kiinnostaa jutella enemmän vaikka muurahaiselle, kun miettiä että mitähän joku mahdollisesti ajattelee lippalakistani.
Lippis on yllättävän kätevä juoksuharrastuksessa.
Kesällä se suojaa päätä auringolta ja toimii samalla hikinauhana.
Sadekelillä ja myös lumisateessa lippa suoja silmiä sateelta. Lumisadetta varten minulla on sellainen fleece-lippis, jossa on järkyttävät korvalipat. Näyttää ihan hirveältä, mutta toimii täydellisesti.
Olen 58-vuotias mies ja ongelmani ei ole hiustenlähtö vaan kenties ylikorostunut tyylitaju: LIppalakki on yksi klassisimmista miesten päähineistä fedoran ja homburgin(Eden) ohella. Alun alkaen se oli enemmän työväenluokkainen. Herrasmiehet käyttivät maaseudulla metsästysreissuilla. Nykyään sopii myös kaupungin kaduille. Lakki lämmittää, suojaa ja on muutenkin mukava. Kenties täällä tarkoitetaan ns baseball-lakkeja, ne eivät aina ole kovin tyylikkäitä. Ja aikuisella miehellä semmoinen väärinpäin on lähes yhtä noloa kuin pääministeritason pissaliisailu.
Vierailija kirjoitti:
Siihen asti, että puetaan sellainen valkoinen paita, ennen arkkuun laittoa. Voi tietysti toivoa, että sittenkin vielä puetaan huppari, kun itse ei pysty enää sanomaan, mitä päälle puetaan.
Usein näkee jollain hoppareilla lippiksiä, joissa lippa on sivulla. En ole sellaisia lippiksiä itse vielä mistään löytänyt.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 37-vuotias mies, ja käytän yhä huppareita, ja vieläpä suurella ylpeydellä.
Semmonen lippalakki, jossa on hirven pää. Näin Tallinnassa sellaisen
Monilla urheilevilla naisilla on myös lippiksiä, juoksijoilla, golffareilla ja tenniksen pelaajilla. Suojaa hyvin kasvot auringon paahteelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minkäänlainen yli 10-vuotiaalle. Kannattaa totutella siihen hiustenlähtöön, se häiritsee vähemmän.
Lippalakki ei ole vain koriste. Sillä on funktio: suojata auringolta. Eivät miehet käytä vaatteita vain piilotellaksen virheitään, kuten naiset ilmeisesti tekevät?
Kun keski-ikäiselle miehelle yhtäkkiä liimaantuu lippalakki päähän, kyse ei ole aurinkosuojasta.
Miksi monet naiset ovat perusluonteeltaan niin katkeria? Johtuuko se joistain rajoitteista vai mistä. Onhan meillä miehilläkin omat heikkoutemme, vaikka emme niitä halua kostaa kategorisesti naisille.
Tällä palstalla ilmiintyvät katkerat naiset ovat jääneet elämässään melaa paitsi ja purkavat sen tällä palstalla oleviin miehiin.
Sanoisin, että sellainen lippalakki sopii, joka sopii päähän ja josta itse tykkää (enkä yritä saivarrella). Näinä päivinä on muutenkin fiksun ihmisen merkki suojata päänsä ja silmänsä auringolta, olipa siellä lippalakin alla tukkaa tai ei (ei se tukkakaan päätä suojaa uv-säteiltä, koska tukka koostuu hiuksista ja hiusten väleistä se aurinko pääsee silti päänahkaa polttamaan)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 37-vuotias mies, ja käytän yhä huppareita, ja vieläpä suurella ylpeydellä.
Minä 46-vuotias nainen ja niin ikään käytän huppareita. Erittäin kätevä vaatekappale esim. ulkona. Tällä palstalla tuntuu olevan joillakin kirjoittajilla hyvin outoja käsityksiä siitä mitä ei aikuinen saisi käyttää ja mitä ei. (Kuljen muuten reppu selässäni joka paikkaan, varsin kätevä sekin kapistus ja on vielä sellainen retkeilykäyttöön tehty, eli ei ole mikään louis vuitton tai muu muotipellejen hyväksymä reppu, vaan ostettu nimenomaan jokapäiväistä käyttöä varten)
Paitsi jos kasvattaa muhkeat viikset. Silloin käy mikä tahansa lippalakki.