Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänä kesänä koronan sairastaneet, menikö teillä hajuaisti?

Vierailija
22.08.2022 |

Mulla on ihan onneton hajuaisti nyt. Äsken kokeilin haistella eri mausteita ja pystyin tunnistamaan vain curryn ja oikein pinnistämällä ehkä kanelin. Sitruunamehu ei tuoksunut miltään, eikä ylikypsä banaani.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni sekä haju- että makuaisti vähän yli viikoksi. Onneksi tulivat molemmat takaisin. Muuten oireet lieviä; vähän kuumeilua ja kurkkukipua. Oli ensimmäinen korona minulla, olen saanut kolme rokotusta. Sairastin heinäkuussa ulkomaan matkan jälkeen.

Vierailija
2/15 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mennyt haju- eikä makuaistiakaan muuten kuin, etten pariin viikkoon voinut juoda kahvia, kun se haisi ja maistui aivan kamalalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni, viikoksi. Sairastin Norjassa, oletan variantin samaksi. Ihmeellisiä oireita, yskä kesti 3 viikkoa, miehellä koko tauti viikon ilman yskää. Kolmesti rokotettuja riskiryhmäläisiä.

Vierailija
4/15 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdeksi aamupäiväksi joo. Aamukakka ei haissut miltään. Muutenkin hyvin lievät oireet oli, 1 pv lämpöä ja muutaman päivän tukkoisuutta.

Vierailija
5/15 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni - kuukaudeksi! Nyt vasta saa ruokaa maistumaan.

Vierailija
6/15 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa mennyt. Ei olisi tarvinnut haistella kollegani pieruja..

Vierailija
7/15 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään kestänyt pidempään tuo hajuaistin menetys?

Mulla jo 3 viikkoa...

Ap

Vierailija
8/15 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että sairastin uusimman variantin ja ei mennyt haju- eikä makuaisti. Muutama tuttava ja oma perheenjäsen sairasti samaan aikaan ja kenelläkään meistä ei mennyt noita.

Vierailija
9/15 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sai testistä negaa, mutta hajuaisti meni. Joku muu tauti ehkä.

Vierailija
10/15 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mennyt, päinvastoin tunnen tosi tarkasti kaikki hajut, esim jos joku on käyttänyt kynsilakanpoistoainetta, haistan sen jo kaukaa. Minulla oli viittä vaille sairaalaa vaatinut korona ja olin kuukauden sairaslomalla.

Vierailija
11/15 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies sai testistä negaa, mutta hajuaisti meni. Joku muu tauti ehkä.

Minut testattiin heti oireiden alettua ja näytti negaa. Viikkoa myöhemmin oli positiivinen testitulos.

T. 10

Vierailija
12/15 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perus flunssakin voi viedä hajuaisit. Oikeasti et pysty oireiden perusteella päättelemään mikä virus on kyseessä.

Vierailija
13/15 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletan, että sairastin uusimman variantin ja ei mennyt haju- eikä makuaisti. Muutama tuttava ja oma perheenjäsen sairasti samaan aikaan ja kenelläkään meistä ei mennyt noita.

Tuliko sulle se järkyttävä kurkkukipu ettei voinut niellä mitään, kun sattui niin paljon kurkkuun ja korviin?

Vierailija
14/15 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt muutama viikko koronasta. Haju-ja makuaisti menivät totaalisesti pariksi viikoksi, nyt vähitellen palanneet. Hajuaisti melkeinpä normaali mutta makuaisti vielä jotenkin outo.. en maista kaikkia makuja. Tuntuu että ekalla haukkauksella maistan jotain mutta loppuruoka ei maistu miltään. Kovasti huolissani olen jos tämä jää pysyväksi. 😞

Mutta mainittakoon, että minulla menee nämä melkeinpä joka flunssassa mutta ei ole menneet näin pitkäksi aikaa aiemmin.

Vierailija
15/15 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona kolme viikkoa sitten, ei mennyt haju- eikä makuaistikaan. Ruokahalu kyllä meni pariksi päiväksi, mutta se nyt on ihan normaalia sairaana muutenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi