Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis minkä verran palkka voi olla että saa silti asumistukea? Helsinki

Vierailija
22.08.2022 |

Kuulin, että monet saa asumistukea, vaikka kävisi töissä. Olen yhden lapsen yh. Saisinkohan minäkin asumistukea kokopäivätöissä ja minkä verran? Tällä hetkellä opiskelija.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wautsi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskin, että jos palkkani olisi bruttona 2800, saisin silti asumistukea n. 150e. Olen kahden lapsen lähivanhempi ja tällä hetkellä en saa asumistukea.

Täh? Oikeasti? Siis eihän tuossa ole mitään järkeä! Kyllä 2800 euroa bruttopalkan (vero% kyllä tosi pieni noilla tuloilla) + elarit + lapsilisät pitäisi riittää elämiseen, vaikka onkin kaksi lasta. Ja riittääkin. Mullakin on nyt lapsia ja kovempi palkka, mutta tienasin tuon verran n. 10v sitten ja mulle jäi n. 1000 euroa säästöön joka kuukausi. Ei kyllä ollut lapsia, eikä tietty lapsilisää ja elariakaan, palkka ja yksi aikuinen. Asuin Etelä-Haagassa vuokralla.

Toki ymmärrän inflaation, että nykyään summalla saa vähemmän, mutta kyllä elää yli varojensa ja olisi mahdollista elää pienemmin kuluin, jos tuolla palkalla jo pitäisi saada asumislisää. Ei kai asumislisän tarkoitus nyt ole mahdollistaa ökyelämää ilmaiseksi osalle kansasta?!

Noh, kommentin pilasi tuo ökyelämä. Voihan sitä vaikkaa 5000€ palkasta pistää vaikka 3000€ säästöön joka kuukausi, jos haluaa ja pärjää.

Näinpä juuri. Työkaverilla jää käteen n. 2700/kk "Törsää" siitä elämiseen ja kaikkiin kuluihin n.300e./kk

Loput säästöön/sijoituksiin. Ei mikään teinipoika kun täytti jo 50v.

Vierailija
42/42 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö ne pakottaa ihmiset muuttamaan, jos vuokra ei ole halvin mahdollinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä