Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholin käytön lopetettuasi olet pirteämpi ja energisempi - ja paskat

Vierailija
22.08.2022 |

Olen juonut parina päivänä viikossa noin kahden vuoden ajan. Viimeisen puolen vuoden aikana noin neljänä päivänä. Nyt laitoin korkin kiinni pari viikkoa sitten. Ihan samanlainen väsymys on aamulla töihin herätessä kuin jos olisin taas tämänkin viikonlopun juonut. Ilmeisesti raittiusihmisten propagandaa koko höpötys että ihminen voi paremmin kun ei juopottele!

M47

Kommentit (124)

Vierailija
41/124 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin tuossa joku aika sitten olla 500 päivää ilman alkoholia. Mitään eroa en huomannut voinnissa. Samalla lailla väsytti ja vtutti.

Vierailija
42/124 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 4kk raittiina. Ennen join joka päivä. Olen laihtunut ja pöhötys on hävinnyt. En oikein huomaa muuta positiivista vielä. Toki överikännien itsariajatukset ovat myös jääneet pois. Odottelen sitä energisyyttä yms ennen näkemättömän laadukasta elämää mitä raittius kuulemma tuo tullessaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/124 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raivoraittiit luulevat että dokailu aiheuttaa aina jonkun maailmanluokan väsymyksen ja pahoinvoinnin kaikille. "En juo koska en halua krapulaa", hoetaan vaikka koskaan ei ole minkäänlaista krapulaa koettukaan kun ei ole kokeiltu alkoholia. Tästä he tekevät sitten päätelmän että ihmisen ongelmat ja väsymyskin poistuu kunhan korkki menee kiinni.

Jos katsotaan alkoholin aiheuttamia valtavia ongelmia, onko niiden aiheuttaja alkoholin käyttö vai käyttämättömyys? Sinä suosittelet toiseksi vaarallisimman huumeen käyttämistä. Miksi?

Kun väkivaltainen alkoholisti "dokailee", perhe voi pahoin ja se on oikea ongelma ja valitettavasti liian yleinen. Se ongelma katoaa, kun korkki menee kiinni, tai se juoppo kuolee.

Missä olen suositellut huumeiden käyttämistä? En suositellut edes alkoholia.

Kaikki alkoholia käyttävät ihmiset eivät ole väkivaltaisia alkoholisteja.

Vierailija
44/124 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M32 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M32 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M32 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raivoraittiit luulevat että dokailu aiheuttaa aina jonkun maailmanluokan väsymyksen ja pahoinvoinnin kaikille. "En juo koska en halua krapulaa", hoetaan vaikka koskaan ei ole minkäänlaista krapulaa koettukaan kun ei ole kokeiltu alkoholia. Tästä he tekevät sitten päätelmän että ihmisen ongelmat ja väsymyskin poistuu kunhan korkki menee kiinni.

Heh, täällä juopot puolustelee juomistaan ja komppaa toisiaan. Minä join ikävuodet 12-46 vähintään 2*viikossa kunnon kännit. Mulla ei ole lapsia, joten yhtään pidempää kuivaa kautta ei välissä ollut. Laitoin korkin kiinni 2019 loppuvuodesta. Sen jälkeen olen juonut yhteensä 3 siideriä ja 2 lasia viiniä, kaikki erillisinä kertoina.

En ikinä enää suostuisi palaamaan entiseen elämääni, nykyinen on niin paljon parempaa. Lopetin myös 35 vuotta kestäneen tupakoinnin samalla. Esim. tänään minua väsyttää kyllä, koska heräilin viime yönä nelisen kertaa, mutta väsymys on aivan toisenlaista kuin aiemmin. Harmittaa ainoastaan se, etten tajunnut lopettaa aiemmin.

Juoppohan sitä on vasta sitten kun siitä tulee ongelma, sinä taidat olla ainut semmonen täällä :D

Juopolle itselleenhän asia hyvin harvoin on ongelma, mutta hänen lähipiirilleen kyllä. Kommenttisi on siis tyypillinen juopon selittely.

Ja raitistuneille oikeille juopoille tai absolutisteille on tyypillistä haukkua kaikki juopoiksi, nekin ketkä kykenee kohtuukäyttöön, jotain katkeruutta varmaan.

Jos vastaat nyt minulle, joka lopetin kännäämisen 2019, niin suosittelen sisälukutaidon opettelemista. En ole absolutisti (enkä raivoraitis), vaan olen yksittäisillä kerroilla juonut alkoholia tuonkin jälkeen, kuten viestissäni kerron. Esimerkiksi viime viikon perjantaina istuin kavereiden kanssa iltaa terassilla ja join ison siiderin ja lasin viiniä. Sen jälkeen jatkoin limulinjalla, koska ei huvittanut juoda enempää.

Miksi olisin katkera sellaisesta valinnasta, jonka olen itse tehnyt?! Mä asun yksin, enkä ole tilivelvollinen kenellekään. Jos haluaisin maata pahoinvoivana sohvalla krapulassa edellisillan juominkien jälkeen, voisin aivan vapaasti tehdä niin. Sen sijaan minä lähdin mieluummin la-aamulla lenkille, kun oli vielä viileää ja iltapäivällä rannalle hikoilemaan.

No mikä tarve sinulla on sitten haukkua juopoksi ihmisiä ketkä käyttävät alkoholia?

AP viestissä kerrotaan näin: Olen juonut parina päivänä viikossa noin kahden vuoden ajan. Viimeisen puolen vuoden aikana noin neljänä päivänä.

Jos ihminen on useampana päivänä viikosta kännissä kuin selvä tai ilman krapulaa, niin kyllä hänellä silloin jonkin sortin alkoholiongelma on. Ja turha saivarella nyt jostain ranskalaisista tms, jotka juovat joka päivä viiniä ruokailun yhteydessä. Kaikki ketjuun osallistuneet tietävät, että AP:n aloituksessa ei tarkoiteta sen tyylistä juomista.

"Täällä juopot puolustelee juomistaan ja komppaa toisiaan" on outo lause jos tarkoitit vain ap:ta joka ihan itsekkin on ongelman huomannut ja ruvennut sen johdosta toimenpiteisiin.

Vierailija
45/124 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli avioero kaksi vuotta sitten ja olen vähentänyt alkoholin käyttöä tosi paljon sen jälkeen. Ennen lipittelin ja kännäilin mieheni kanssa, melkein joka viikonloppu ja lomat siihen päälle. Nyt otan kerran kuussa tai kahdessa, olitta tai viiniä. En ole laihtunut kiloakaan, päin vastoin, olen lihonut n.10kg. Iho ei ole kirkastunut, eikä silmäpussit ole kadonneet. Väsynyt olen jatkuvasti ja laiska tekemään mitään kotona. Kun otan vähän kuppia, saan hirveän energiapiikin ja siivoan hulluna koko kämpän. Silloin pesen ikkunoita ja verhoja, uunin, jääkaapin, vaatehuoneen lattiat ja kaikki tasot, sekä vessan ja keittiön. En saa krapulaa, joten sekään ei motivoi pysymään raittiina. En ole keksinyt yhtään hyvää syytä olla juomatta 🤷

Go for it jos siltä tuntuu.

Vierailija
46/124 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin myös vuoden raittiina, ajattelin että laihdun. En laihtunut kuin  ekana parina viikkona lähti pari kiloa nestettä. Mitään muuta iloa en kokeilusta saanut, mikä ei yllätä, koska vaikka olin juonut joka päivä, niin sen verran kohtuudella että mitään krapuloita, uniongelmia, sekoiluja mulla ei koskaan ollut. Yksinäistä vaan oli ja tylsää. Palasin kokeilun jälkeen juomaan kuten ennenkin enkä varmasti enää ikinä raittiiksi ryhdy ellei joku terveyssyy pakota. (Läheisiä mulla ei ole, joten kukaan sellainen ei tästä kärsi)

Vierailija
47/124 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut mitään eroa. Töihin paluu on aina yhtä masentavaa olin sitten vapailla juonut alkoholia tai en. Mulle ei edes tule sellaista darraa etten pääse sängystä tai oksentelisin koko päivän. Yöuniinkaan ei vaikuta, ennen ensimmäistä työpäivää nukuttaa aina yhtä huonosti.

Nyt lomalla tullut tissuteltua päivittäin olutta ja viiniä ja olo on aamuisin samanlainen kun en olisi ottanut mitään.

Vierailija
48/124 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli avioero kaksi vuotta sitten ja olen vähentänyt alkoholin käyttöä tosi paljon sen jälkeen. Ennen lipittelin ja kännäilin mieheni kanssa, melkein joka viikonloppu ja lomat siihen päälle. Nyt otan kerran kuussa tai kahdessa, olitta tai viiniä. En ole laihtunut kiloakaan, päin vastoin, olen lihonut n.10kg. Iho ei ole kirkastunut, eikä silmäpussit ole kadonneet. Väsynyt olen jatkuvasti ja laiska tekemään mitään kotona. Kun otan vähän kuppia, saan hirveän energiapiikin ja siivoan hulluna koko kämpän. Silloin pesen ikkunoita ja verhoja, uunin, jääkaapin, vaatehuoneen lattiat ja kaikki tasot, sekä vessan ja keittiön. En saa krapulaa, joten sekään ei motivoi pysymään raittiina. En ole keksinyt yhtään hyvää syytä olla juomatta 🤷

Mulla sama, että pikkupöhnästä saa vain lisää virtaa. Toimii myös luovuutta vaativiin työtehtäviin (ajasta ja paikasta riippumaton etätyö, joten voin innostua töihin vaikka perjantai-iltana parin viinilasin jälkeen).

Vietin alkoholittomasti sosiaalisen viikonlopun (illanviettoa ja tilanteita, joissa normaalisti joisin, siis muutaman lasin viiniä). Ihan hyvin meni selvinpäin ilta, ei siinä mitään. Mutta sunnuntaiaamuna oli ihan yhtä väsynyt ja nuutunut olo kuin silloinkin, kun olen juonut. Olen ennen aina kuvitellut sen olon olevan krapulaa, muttei se liitykään alkoholiin mitenkään (ehkä ennemmin siihen, että kelaa sosiaalisen illan tapahtumia yöllä ja nukkuu levottomasti, jää se illan rauhoittuminen tapahtumatta, jos vasta puolilta öin tulee kotiin).

Ja en siis ole mikään rapajuoppo, vaan 40v korkeakoulutettu, työssäkäyvä nainen. Olen vahvasti sitä mieltä, että suomalaisten suhtautuminen alkoholiin on tosijuoppojen värittämää. Ei se Keski-Eurooppa täältä niin kaukana ole, ja siellä kaikki juo viiniä, eikä kukaan pode sen vuoksi kroonista väsymystä. Väsymys johtuu ihan jostain muusta.

Vierailija
49/124 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa ainakin meni asunto ja muija, kun dokasin jatkuvasti, eikä rahakaan enää riittänyt muuhun kuin viinaan ja kaveripiiri oli samanlaisia reppanoita, kuin minäkin. Kyllä elämä on ollut paljon helpompaa joka suhteessa kun lopetin dokaamisen.

Vierailija
50/124 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antakaa juoppojen olla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M32 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, täällä juopot puolustelee juomistaan ja komppaa toisiaan. Minä join ikävuodet 12-46 vähintään 2*viikossa kunnon kännit. Mulla ei ole lapsia, joten yhtään pidempää kuivaa kautta ei välissä ollut. Laitoin korkin kiinni 2019 loppuvuodesta. Sen jälkeen olen juonut yhteensä 3 siideriä ja 2 lasia viiniä, kaikki erillisinä kertoina.

En ikinä enää suostuisi palaamaan entiseen elämääni, nykyinen on niin paljon parempaa. Lopetin myös 35 vuotta kestäneen tupakoinnin samalla. Esim. tänään minua väsyttää kyllä, koska heräilin viime yönä nelisen kertaa, mutta väsymys on aivan toisenlaista kuin aiemmin. Harmittaa ainoastaan se, etten tajunnut lopettaa aiemmin.

Juoppohan sitä on vasta sitten kun siitä tulee ongelma, sinä taidat olla ainut semmonen täällä :D

Juopolle itselleenhän asia hyvin harvoin on ongelma, mutta hänen lähipiirilleen kyllä. Kommenttisi on siis tyypillinen juopon selittely.

Juoppous itsessään on ongelma lähipiirille vain jos heillä on asenne, että juoppous on itsessään ongelma. Toki monella juopolla kehittyy muita ongelmia juoppouden vuoksi joista osa on myös lähipiirin ongelmia. Silti valtaosalle juopoista ei kehity mitään lähipiiriin liittyviä suoranaisia ongelmia. Lähipiiriin nyt vaan usein saostuu ihmisiä jotka yrittävät päteä ja paapoa, puuttua toisen asioihin ja tietävät aina paremmin kuinka tulisi elää elämänsä. Heille toisen juoppous on puututtava epäkohta maailmassa samoin kuin tyylitajuton pukeutuminen tai väärät mielipiteet.

Tuo on varmasti helpottava tieto kaikille niille lapsille, joien vanhemmista toinen tai jopa molemmat ovat juoppoja. Että ongelma onkin ihan vaan sen lapsen päässä ja saman arvoinen asia kuin kaverin Tiinan mutsin nolo pukeutuminen. Voi luoja, alkoholi tosiaan tappaa aivosoluja.

Aloituksessa oli kyse siitä että juomisen lopettaminen ei parantanut ap:n hyvinvointia. Kommenttisi ei liity asiaan.

Vierailija
51/124 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M32 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M32 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M32 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M32 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja raitistuneille oikeille juopoille tai absolutisteille on tyypillistä haukkua kaikki juopoiksi, nekin ketkä kykenee kohtuukäyttöön, jotain katkeruutta varmaan.

Jos vastaat nyt minulle, joka lopetin kännäämisen 2019, niin suosittelen sisälukutaidon opettelemista. En ole absolutisti (enkä raivoraitis), vaan olen yksittäisillä kerroilla juonut alkoholia tuonkin jälkeen, kuten viestissäni kerron. Esimerkiksi viime viikon perjantaina istuin kavereiden kanssa iltaa terassilla ja join ison siiderin ja lasin viiniä. Sen jälkeen jatkoin limulinjalla, koska ei huvittanut juoda enempää.

Miksi olisin katkera sellaisesta valinnasta, jonka olen itse tehnyt?! Mä asun yksin, enkä ole tilivelvollinen kenellekään. Jos haluaisin maata pahoinvoivana sohvalla krapulassa edellisillan juominkien jälkeen, voisin aivan vapaasti tehdä niin. Sen sijaan minä lähdin mieluummin la-aamulla lenkille, kun oli vielä viileää ja iltapäivällä rannalle hikoilemaan.

No mikä tarve sinulla on sitten haukkua juopoksi ihmisiä ketkä käyttävät alkoholia?

AP viestissä kerrotaan näin: Olen juonut parina päivänä viikossa noin kahden vuoden ajan. Viimeisen puolen vuoden aikana noin neljänä päivänä.

Jos ihminen on useampana päivänä viikosta kännissä kuin selvä tai ilman krapulaa, niin kyllä hänellä silloin jonkin sortin alkoholiongelma on. Ja turha saivarella nyt jostain ranskalaisista tms, jotka juovat joka päivä viiniä ruokailun yhteydessä. Kaikki ketjuun osallistuneet tietävät, että AP:n aloituksessa ei tarkoiteta sen tyylistä juomista.

"Täällä juopot puolustelee juomistaan ja komppaa toisiaan" on outo lause jos tarkoitit vain ap:ta joka ihan itsekkin on ongelman huomannut ja ruvennut sen johdosta toimenpiteisiin.

Kummallisen herkkähipiäisesti suhtaudut aiheeseen, joka ei sinun mukaasi itseäsi koske. Vai puolustatko yhtä suurella palolla kaikkia muitakin "väärin" tuomittuja? Ettei nyt kuitenkin vaan mamman sananlasku pitäisi sinunkin tapauksessas paikkansa eli se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa 😁

Kyllä puolustan, aina ärsyttänyt tuon kaltaiset ihmiset jotka tuomitsee muita pönkittääkseen omaa itsetuntoaan oli se aihe mikä tahansa.

Satunnainen pilvenpolttajakin on sellaisten mielestä heti narkkari tai jonkun terveysnatsin mielestä ihmisellä on heti elämänhallinta vitullaan jos syö joskus pizzan, näitä riittää.

Vierailija
52/124 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tunnun nukkuvani paremmin jos parin viikon välein nollaan. Jostain syystä oon sellainen stressipesäke ettei uni meinaa tulla kunnolla muuten. Ei siihen auta yhtään mikään muu. Ei kukaan lääkärikään ole osannut auttaa asiassa.

Lääkäreiltä ei saa kunnollista apua stressiin. Siksi alkoholi on monesti se ratkaisu kun se on ainoa vaikuttava aine mitä saa omalla luvalla.

Vierailija
53/124 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilukelloja harrastavat näkevät kyllä yöunen laadun huonontuneen jo yhden oluen jälkeen.

Vierailija
54/124 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tunnun nukkuvani paremmin jos parin viikon välein nollaan. Jostain syystä oon sellainen stressipesäke ettei uni meinaa tulla kunnolla muuten. Ei siihen auta yhtään mikään muu. Ei kukaan lääkärikään ole osannut auttaa asiassa.

Lääkäreiltä ei saa kunnollista apua stressiin. Siksi alkoholi on monesti se ratkaisu kun se on ainoa vaikuttava aine mitä saa omalla luvalla.

Alkoholi aiheuttaa masennusta.

Vierailija
55/124 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

puliukki kirjoitti:

Multa ainakin meni asunto ja muija, kun dokasin jatkuvasti, eikä rahakaan enää riittänyt muuhun kuin viinaan ja kaveripiiri oli samanlaisia reppanoita, kuin minäkin. Kyllä elämä on ollut paljon helpompaa joka suhteessa kun lopetin dokaamisen.

Ei juopottelu köyhille sovikaan. Tai sitten pitää osata säätää menopuoli tuloja vastaavaksi esimerkiksi omaa kiljua keittelemällä. 

Vierailija
56/124 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Urheilukelloja harrastavat näkevät kyllä yöunen laadun huonontuneen jo yhden oluen jälkeen.

Vain siinä tapauksessa, että yleisesti nukkuu hyvin. Itse olen usein valveilla yöllä ja kello väittää mun nukkuneen. Jos juon, niin oikeasti nukahdan. Laadusta en tiedä, mutta välillä on niin, että selvinpäin en nuku ollenkaan, mutta jos juon, niin nukahdan melko varmasti. Että riippuu ihan siitä, millä tasolla tuo stressi-uni-tilanne lähtökohtaisesti on. Alkoholin avulla nukkuu edes vähän.

t. johtaja

Vierailija
57/124 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

puliukki kirjoitti:

Ei juopottelu köyhille sovikaan. Tai sitten pitää osata säätää menopuoli tuloja vastaavaksi esimerkiksi omaa kiljua keittelemällä. 

Tilaamalla nettikaupoista saa ainakin puolta halvemmalla kuin alkosta. 

Vierailija
58/124 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi aiheuttaa masennusta.

Siksi pitäisi sallia tai laillistaa kannabis. Se ei aiheuta masennusta.

Vierailija
59/124 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antakaa juoppojen olla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M32 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juoppous itsessään on ongelma lähipiirille vain jos heillä on asenne, että juoppous on itsessään ongelma. Toki monella juopolla kehittyy muita ongelmia juoppouden vuoksi joista osa on myös lähipiirin ongelmia. Silti valtaosalle juopoista ei kehity mitään lähipiiriin liittyviä suoranaisia ongelmia. Lähipiiriin nyt vaan usein saostuu ihmisiä jotka yrittävät päteä ja paapoa, puuttua toisen asioihin ja tietävät aina paremmin kuinka tulisi elää elämänsä. Heille toisen juoppous on puututtava epäkohta maailmassa samoin kuin tyylitajuton pukeutuminen tai väärät mielipiteet.

Tuo on varmasti helpottava tieto kaikille niille lapsille, joien vanhemmista toinen tai jopa molemmat ovat juoppoja. Että ongelma onkin ihan vaan sen lapsen päässä ja saman arvoinen asia kuin kaverin Tiinan mutsin nolo pukeutuminen. Voi luoja, alkoholi tosiaan tappaa aivosoluja.

No kerrohan miten se vanhemman juoppous on lapselle ongelma? Se ei näy edes päälle päin, toisin kuin nolo pukeutuminen. 

Vierailija
60/124 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M32 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata ihmetellä että miksi Jeppe ei lopeta juomista. Kun hyödyt menevät vain lähipiirille, eikä itselle edes tule sitä virkeämpää oloa. Lähipiirinkin hyödyt on kyllä aika kyseenalaiset ja väritetty kovin paksujen lasien läpi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän