Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholin käytön lopetettuasi olet pirteämpi ja energisempi - ja paskat

Vierailija
22.08.2022 |

Olen juonut parina päivänä viikossa noin kahden vuoden ajan. Viimeisen puolen vuoden aikana noin neljänä päivänä. Nyt laitoin korkin kiinni pari viikkoa sitten. Ihan samanlainen väsymys on aamulla töihin herätessä kuin jos olisin taas tämänkin viikonlopun juonut. Ilmeisesti raittiusihmisten propagandaa koko höpötys että ihminen voi paremmin kun ei juopottele!

M47

Kommentit (124)

Vierailija
1/124 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Propagandaahan se on. Kippis sille!

Vierailija
2/124 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en ole vuoteen juonut yhtään mitään enkä olossa ole huomannut mitään erikoista.

Sama kun lopetin röökin, mitään muuta huomannu kuin että ei enää haise tupakalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/124 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivoraittiit luulevat että dokailu aiheuttaa aina jonkun maailmanluokan väsymyksen ja pahoinvoinnin kaikille. "En juo koska en halua krapulaa", hoetaan vaikka koskaan ei ole minkäänlaista krapulaa koettukaan kun ei ole kokeiltu alkoholia. Tästä he tekevät sitten päätelmän että ihmisen ongelmat ja väsymyskin poistuu kunhan korkki menee kiinni.

Vierailija
4/124 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään minäkin lipitellä viiniä viikonloppuisin, mutta olen alkoholin suhteen liiankin yliherkkä. Saan krapulan jo parista lasista ja nukun yöni tosi huonosti. Sen seurauksena en jaksa tehdä mitään ja mieleni on ahdistunut. Se on ikävä kyllä pakko myöntää etenkin kun pidän viineistä. Alkoholiton viini ei ole minusta hyvää.

Vierailija
5/124 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raittius ihminen raittius tuolissaan, sinusta on muka huolissaan...

Näin tiesi Juicekin aikoinaan.

Vierailija
6/124 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Lopetin juomisen, aiemmin vedin siis reilun litran kirkasta päivässä (olen 60-kiloinen nainen). Ei kirkastunut iho, en nuku paremmin, päinvastoin, en saanut energiaa, en laihtunut, ei kasvanut enkelin siipiä selkään.

Pah. Taidan mennä Alkoon tänään, kekkulissa on sentään hauskaa.

Vierailija
7/124 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nukun kyllä huonommin ja olen väsyneempi seuraavana päivänä jos olen juonut (muutama lasi viiniä). Mutta voin nukkua huonosti muutenkin ja olla väsynyt. Itellä motivoikin lähinnä terveys muuten. Mitään selvää piristymistä en odottanutkaan. Mut kai sitä jotkut sitten selvästi piristyy, kun on näitä "huomasin, että jo yhden viinilasillisen jälkeen nukuin huonosti ja olin väsynyt, siksi en juo enää yhtään."

Vierailija
8/124 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raittius ihminen raittius tuolissaan, sinusta on muka huolissaan...

Näin tiesi Juicekin aikoinaan.

*Raittiushenkilö. Ohis.

Vierailija
9/124 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kärsin krapulassa aina seuraavan päivän, hukkaan meni se päivä.

Nyt voin elää täysillä joka päivä heti aamusta alkaen.

Toki tunnustan, että se nousuhumala oli aina hyvin hilpeää aikaa😂

Vierailija
10/124 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ainakin päinvastoin tullut ihme toimintajuoppo, en saa kotona oikeen alotettua viikolla mitään hommia ennenkun sitten perjantaina aukasen oluen, sitten tapahtuukin viikon edestä yhtenä päivänä :D

Vierailija
11/124 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus aspa-työssä, vähensin viikonloppukännäilyjä, kun ajattalin, et se vanha viina pöllähtää vielä ma-aamunakin. Mitään muuta muutosta itsessäni en huomannut kuin sen,  että pystyin haistamaan sen joistain muista ihmisistä. Röökiäkin meni tavallista enemmän eli ois luullut, et hajuaisti pikemminkin häviää kuin vahvistuu.

Vierailija
12/124 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko myöntää minulla sama kokemus. Nyt vaan en kehtaa aloittaa uudestaan, kun perhe ja sukulaiset on niin ylpeitä kun pystyin lopettamaan (ihan kuin se olisi joku suurikin vaikeus ollut)...

Vierailija
13/124 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

M32 kirjoitti:

Minusta on ainakin päinvastoin tullut ihme toimintajuoppo, en saa kotona oikeen alotettua viikolla mitään hommia ennenkun sitten perjantaina aukasen oluen, sitten tapahtuukin viikon edestä yhtenä päivänä :D

Minulla on sama ongelma! Kodin siivous onnistuu paljon tehokkaammin, kun teen sen viinilasillisen kanssa.

Vierailija
14/124 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raivoraittiit luulevat että dokailu aiheuttaa aina jonkun maailmanluokan väsymyksen ja pahoinvoinnin kaikille. "En juo koska en halua krapulaa", hoetaan vaikka koskaan ei ole minkäänlaista krapulaa koettukaan kun ei ole kokeiltu alkoholia. Tästä he tekevät sitten päätelmän että ihmisen ongelmat ja väsymyskin poistuu kunhan korkki menee kiinni.

Jos katsotaan alkoholin aiheuttamia valtavia ongelmia, onko niiden aiheuttaja alkoholin käyttö vai käyttämättömyys? Sinä suosittelet toiseksi vaarallisimman huumeen käyttämistä. Miksi?

Kun väkivaltainen alkoholisti "dokailee", perhe voi pahoin ja se on oikea ongelma ja valitettavasti liian yleinen. Se ongelma katoaa, kun korkki menee kiinni, tai se juoppo kuolee.

Vierailija
15/124 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, täällä juopot puolustelee juomistaan ja komppaa toisiaan. Minä join ikävuodet 12-46 vähintään 2*viikossa kunnon kännit. Mulla ei ole lapsia, joten yhtään pidempää kuivaa kautta ei välissä ollut. Laitoin korkin kiinni 2019 loppuvuodesta. Sen jälkeen olen juonut yhteensä 3 siideriä ja 2 lasia viiniä, kaikki erillisinä kertoina.

En ikinä enää suostuisi palaamaan entiseen elämääni, nykyinen on niin paljon parempaa. Lopetin myös 35 vuotta kestäneen tupakoinnin samalla. Esim. tänään minua väsyttää kyllä, koska heräilin viime yönä nelisen kertaa, mutta väsymys on aivan toisenlaista kuin aiemmin. Harmittaa ainoastaan se, etten tajunnut lopettaa aiemmin.

Juoppohan sitä on vasta sitten kun siitä tulee ongelma, sinä taidat olla ainut semmonen täällä :D

Vierailija
16/124 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes harkitse alkoholin käytön kokonaan lopettamista niin pitkään kun se on ainoa sallittu päihde. Usein pitkiäkin kuukausien välejä juomisessa eikä selvinpäin tunnu yhtään paremmalta.

Vierailija
17/124 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kunnon känni piristää ja saa olon energiseksi!

Vierailija
18/124 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Lopetin juomisen, aiemmin vedin siis reilun litran kirkasta päivässä (olen 60-kiloinen nainen). Ei kirkastunut iho, en nuku paremmin, päinvastoin, en saanut energiaa, en laihtunut, ei kasvanut enkelin siipiä selkään.

Pah. Taidan mennä Alkoon tänään, kekkulissa on sentään hauskaa.

Eihän se mikään taikatemppu ole, kun elimistöllä kestää parantua ja palautua. Tuossa vaiheessa voi tulla peitelty masennus esiin.

Vierailija
19/124 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M32 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, täällä juopot puolustelee juomistaan ja komppaa toisiaan. Minä join ikävuodet 12-46 vähintään 2*viikossa kunnon kännit. Mulla ei ole lapsia, joten yhtään pidempää kuivaa kautta ei välissä ollut. Laitoin korkin kiinni 2019 loppuvuodesta. Sen jälkeen olen juonut yhteensä 3 siideriä ja 2 lasia viiniä, kaikki erillisinä kertoina.

En ikinä enää suostuisi palaamaan entiseen elämääni, nykyinen on niin paljon parempaa. Lopetin myös 35 vuotta kestäneen tupakoinnin samalla. Esim. tänään minua väsyttää kyllä, koska heräilin viime yönä nelisen kertaa, mutta väsymys on aivan toisenlaista kuin aiemmin. Harmittaa ainoastaan se, etten tajunnut lopettaa aiemmin.

Juoppohan sitä on vasta sitten kun siitä tulee ongelma, sinä taidat olla ainut semmonen täällä :D

Juopolle itselleenhän asia hyvin harvoin on ongelma, mutta hänen lähipiirilleen kyllä. Kommenttisi on siis tyypillinen juopon selittely.

Ja raitistuneille oikeille juopoille tai absolutisteille on tyypillistä haukkua kaikki juopoiksi, nekin ketkä kykenee kohtuukäyttöön, jotain katkeruutta varmaan.

Vierailija
20/124 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raittiushenkilöillä ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa rapajuoppo, joka hakkaa perheensä tai raivoraitis. Mitään siltä väliltä ei ole olemassa. Vaikka siihen väliin osuu 99% kansasta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän