Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit jos vanhempasi puhuisi sulle näin?

Vierailija
21.08.2022 |

Narsistin lapsena en osaa aina nähdä että onko oikeus suuttua vai ei. Olen siis koko ikäni yrittänyt olla se hyvä ja ahkera lapsi. Silti vanhempi vain alistaa ja haukkuu. Mitä SINÄ tekisit jos vanhempasi tekisi ja sanoisi esim näin:

- toivoisi että olisi tehnyt sulle abortin
- toivoo että saisit potkut
- toivoo että menettäisit rahasi ja perhe hajoaisi
-toivoo onnettomuutta ja / tai kolaria
- toivoo sulle vastoinkäymisiä ja vaikeuksia
-uhkailee jatkuvastk jättävänsä perinnöttä (huom. en ole todellakaan perinnön perään eikä mitään isoa perintöä edes ole, tuo on kai vaan tapa loukata)
- haukkuu rumaksi ja lihavaksi (olen hoikka)
- sanoo etyä olen täysi pettymys (olen akateeminen ja hyvässä työssä

Olen niin turtunut tähän että mulle se on melko normaalia mutta nyt vaan alkaa olla näin 40v iässä mitta täysi.
Mitä sinä tekisit vanhemman suhteen jos ihan kaikki kommunikaatio olisi tätä? Mitään kaunista, kehuvaa, kannustavaa en ole kuullut kiskaan. Siis todellakaan ikinä. Mulle ei ole ikinä sanottu että olisin rakas, tärkeä, tms, ei siis edes lapsena.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normisettiä narsistin lapselle. Samanlaista täällä paitsi lisänä on fyysinen väkivalta ja jatkuva uhka sille. En voi tavata vanhempiani muuta kuin jos on joku esiliina mukana (siis turvahenkilö). Käyn vain pakosta ehkä kerta kolmeen vuoteen. Yksin ei voi mennä.

Vierailija
22/81 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni on jo ap sanonut, ettei sinun kannata olla missään tekemisissä tuollaisen ihmisen kanssa. Et sinä meidän lupaamme siihen tarvitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin viestin, missä puhuisin suuni puhtaaksi ja pyytäisin olla ottamatta enää yhteyttä. Sitten katkaisisin välit lopullisesti. Tai näin minä siis teinkin.

Vierailija
24/81 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuollainen äiti. Samoja juttuja sanonut mulle. Tuntuu vieläkin todella pahalta että on ainakin 4 kertaa raivonnut että mulle olisi pitänyt tehdä abortti eikä antaa syntyä. Olen koko ikäni yrittänyt miellyttää äitiäni ja toivonut että hän edes vähän välittäisi minusta. Mutta ei välitä. Sydämeeni sattuu.

Vierailija
25/81 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaisin nuoraa rautakaupasta ja antaisin joululahjaksi vanhemmalle

Vierailija
26/81 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en oikeastaan tekisi mitään. En enää tapaisi ihmistä joka puhuu rumasti, enkä vastaisi puheluihin.

Ehkä sen verran tekisin, että estäisin viestit ellei olisi tiedossa, että sieltä saisi säästöön ihan todellisia uhkauksiakin.

Vierailija
27/81 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on myös mielisairautta. Sinulla on sairaat vanhemmat, sinä et pysty heitä parantamaan. Pidä etäisyyttä niin paljon kuin voit. Älä vaan reagoi mihinkään sanomisiin. .

Ole ylpeä, että ole joten kuten selvinnyt heistä.

Vierailija
28/81 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi enää koskaan tekemisissä kenenkään kanssa joka mulle noin sanoo, ehkä oma lapsi voisi jollain selityksellä ja anteeksipyynnöllä selvitä jostain noista.

Mutta, ihan oikeasti, jos joku sanoo, varsinkin henkilö jonka pitäisi rakastaa sinua, minkä tahansa noista, eli toivoo sulle pahaa, hän on sairas, ja sellaisen kanssa pitäisi olla missään tekemisissä. Mikään muu kuin ehkä muistisairaus tai joku muu paha kuolemaan johtava aivosairaus voisi selittää muutoin tuollaiset puheet, niin että hän ei oikeasti tarkoita sanomisiaan.

Vierailija
29/81 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi missään tekemisissä. Sanoisin vain, että toivottavasti elät onnellisen loppuelämän yksinäsi, minua et näe enää koskaan.

Muista ettet tarvitse tuollaisen kusipään kehuja etkä hyväksyntää. Elä ihan omaa elämääsi ja nauti elämästäsi, olet taatusti onnellisempi ilman vanhempaasi. Kadut ikuisesti jos yrität sietää ja sitten kun vanhempasi on kuollut, huomaat että oma elämäsi on jäänyt elämättä, varsinkin nuo pirulaiset elää pitkään ihan kiusallaan.

Joten katkaise välit ja elä onnellinen elämä!

Vierailija
30/81 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi missään tekemisissä. Sanoisin vain, että toivottavasti elät onnellisen loppuelämän yksinäsi, minua et näe enää koskaan.

Muista ettet tarvitse tuollaisen kusipään kehuja etkä hyväksyntää. Elä ihan omaa elämääsi ja nauti elämästäsi, olet taatusti onnellisempi ilman vanhempaasi. Kadut ikuisesti jos yrität sietää ja sitten kun vanhempasi on kuollut, huomaat että oma elämäsi on jäänyt elämättä, varsinkin nuo pirulaiset elää pitkään ihan kiusallaan.

Ohis mutta ei ole ihan helppo nassen kanssa toimia noin. Se saattaa vainota ja kiusata vuosia tuon jälkeen. Ei sitä kiinnosta se että lapsi haluaa välit poikki - se ei halua sitä samaa.

Vierailija
31/81 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytelisin vuolaasti anteeksi, kyllähän sen ymmärtää, että ei-toivottu lapsi saa vanhemman mielialan latistumaan. Ja jos vanhempi arvostaa esteettistä ympäristöä, voi vaatimattoman näköinen jälkeläinen ärsyttää.

Voisin lepytelläkseni ostaa vanhemmalle esim. lomamatkan tai uuden auton. Kävisin myös useammin vanhemman luona auttamassa häntä eri askareissa. Ehkä voisin hoitaa kauppakäynnit hänen puolestaan, ja ostaisin aina jotain pientä ylimääräistä yllätykseksi, esim. kukkakimpun tai konditoriakakun.

On tärkeää pysyä väleissä vanhempien kanssa.

Vierailija
32/81 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että leikitään sitten että abortoitte minut. Hyvää loppuelämä älkääkä ikinä enää ottaako yhteyttä.

Vierailija
33/81 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin että leikitään sitten että abortoitte minut. Hyvää loppuelämä älkääkä ikinä enää ottaako yhteyttä.

Tää oli hyvä vastine.

Vierailija
34/81 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis mutta ei ole ihan helppo nassen kanssa toimia noin. Se saattaa vainota ja kiusata vuosia tuon jälkeen. Ei sitä kiinnosta se että lapsi haluaa välit poikki - se ei halua sitä samaa.

Suomessa saa kuitenkin osoitetiedot ja puhelinnumeron salaiseksi, joutuu tietysti pakosti karsimaan muitakin narsistin lähipiirin ihmisiä elämästään, mutta kyllä eroon pääsee jos haluaa.

Vierailija
35/81 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa saa kuitenkin osoitetiedot ja puhelinnumeron salaiseksi, joutuu tietysti pakosti karsimaan muitakin narsistin lähipiirin ihmisiä elämästään, mutta kyllä eroon pääsee jos haluaa.

Tämä on totta, mutta samalla menee koko suku. Jouduin aggressiivisen ja häiriköivän narsistivanhemman kanssa tekemään noin ja nyt sitten olen täysin yksin ilman mitään sukua. Huomasin että sukulaisten kanssa vuosi yhteystietoni vanhemmalleni joten osalle en voinut niitä antaa. Ne sukulaiset joiden kanssa olisin kovasti halunnut pitää yhteyttä, kääntyivät narsistivanhemman puolelle sillä vanhempi valehteli minusta ihan käsittämätöntä skeidaa. Että olen hullu ja mt-ongelmainen (mulla ei ole ollut koskaan mitään mt häikkää!) ja että olen huumeidenkäyttäjä joka osti huumerahoilla talon (olen perus kiltti akateeminen perheenäiti) ja että minä olen se joka kiusaa ja uhkailee vanhempiaan! (Ne on ne vanhemmat joka on kiusanneet vuosikymmenet minua).

Tätä ei kukaan uskoisi jos näkisi. Siis että miten yksi sekopää narsisti osaa kääntää mustam valkoiseksi. Miten se osaa omat riehumiset ja perseilyt siirtää toisen syyksi. Miten se osaa muille vakuutella ja valehdella että minä olen se sekopää eikä suinkaan se.

Mulla siis meni koko suku ja olen täysin orpo ja yksi , mun mielestä tää oli aika raju hinta mikä piti maksaa siitä ettei tarvitse olla kontaktissa vanhempaansa.

Sanomattakin selvää että narsisti k0sti. Teki testamentin jossa teki minusta perinnöttömän syyttäen rikolliseksi (koskaan en ole tehnyt mitään pientäkään rikosta) ja että olen syvästi loukannut häntä (minä en ole itse asiassa loukannut lainkaan, sen sijaan hän on, satojatuhansia kertoja). Ei kai tuo aikanaan sitten oikeudessa välttämättä päde.

Vierailija
36/81 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö toi nyt ole ihan selvää? Välit poikki.

Vierailija
37/81 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on aiemmin tilastoitu että persoonallisuushäiriöisiä (narsisti, psykopaatti, sosiopaatti) on 4-5% väestöstä mutta oikea luku on tosi paljon isompi. Tuo pieni luki tulee siitä että se sisältää diagnoosin saaneet. Niitä liihottaa paljon enemmän ihmisiä kiusaamassa ja rääkkäämässä ja taannoin oli artikkeli missä psykiatrian tohtori arvioi todellisen määrän olevan 10-15% (tämä oli paperilehti, en voi linkata). Siis jos laitat sata ihmistä riviin, näistä 5-15 on vaikeasti luonnevikaisia.

Se on ihan helvetin iso määrä.

Siksi tästä puhutaan aivan väärin, siis marginaali-ilmiönä ja ääriharvinaisuutena. Kun se ei vaan ole sitä. Tälläkin palstalla on valtava määrä narsistivanhemman kiusaamia ja kaltoinkohtelemia lapsia.

Minä olen sellainen myös ja mun tapauksessa mukana oli erittäin voimakkaasti paitsi henkinen, myös fyysinen väkivalta. Sen uhka jatkuu yhä eli en voi mennä vanhempani luokse lainkaan. (Enkä siis tietenkään haluakaan).

Vierailija
38/81 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen auttaa lähestymiskielto. Tai edes sillä uhkaaminen. Tarvittaessa voi vaikka muuttaa toiseen kaupunkiin ja laittaa osoitteen salaiseksi.

Vierailija
39/81 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopettaisin yhteydenpidon, koska minulla on oikeus asettaa rajat, miten minulle puhutaan.

Toisekseen psyykkaisin itseni muistamaan sen psykologisen seikan, että kaikki, mitä ihminen päästää suustaan, kertoo aina vain hänestä itsestään, ei kohteesta.

Vierailija
40/81 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oisin pahasti traumatisoitunut lapsena, jos mulla olisi samanlainen vanhempi.

En varmaan olisi elossa, jos olisin kokenut saman kuin ap. Ap:n vanhempi on todella sairas ihminen, jonka pitäisi olla laitoshoidossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi