Käytättekö ruokakauppareissuillanne kylmälaukkua näin lämpimillä säillä?
Moni ruoka-aines ei kauaa säily hyvänä näillä lämmöillä. Semminkin, kun auto on sisältä yleensä vielä selvästi ulkolämpötilaa kuumempi.
Kommentit (24)
Ei. Hoidetaan ruokaostokset yleensä yhdessä kaupassa juuri ennen kotiin menoa. Matka autolla 10 minuuttia, bussilla viitisen minuuttia kauemmin.
minä käytän. Laitan pari kylmäkallea vielä pohjalle muovipussiin kylmälaukkuun. Pysyy jauhelihat ja vastaavat kylminä kotiin saakka eikä tartte ressata. Huono puoli on se, että laukkuun ei mahdu kovasti tavaraa, tosin eipä sinne tarvitse mahtuakaan kuin vain nuo herkimmin pilaantuvat.
Jos olen mökillä, käytän. Sieltä on niin pitkä matka kauppaan. Kaupungissa en yleensä käytä.
Käytämme toki, kylmäketju ei saa katketa.
En, kaupat ihan vieressä (max 5min autolla) pakasteet ym. kestää tuon matkan. Jos käyn kävellen (15-20min suunta) ostan vain "heti käytettävät" ruuat/sellaisia mitkä säilyvät. Joskin luotan kyllä siihen että esim. leikkelepaketti säilyy hyvänä tuon matkan, sijoittelen kauppakasissa "kylmään väliin" esim. maitopurkin ja pakastemarjojen väliin tmv.
Kyllä käytän, en halua mädäntynyttä ruokaa.
Pitkäkö se kauppareissu on? Itsellä n. puoli tuntia. Jäätelö on ehkä ainoa hieman ongelmallinen jos on +30C. Muut kyllä pärjää helposti.
Mulla on aggregaatti ja varajääkaappi peräkärryllä aina kauppareissuilla
Käytän, ja talvella käytän sitä lämpölaukkuna hedelmien ja perunoiden kuljetukseen.
En käytä. Lähin kauppa on viiden metrin päässä ulko-oveltani.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aggregaatti ja varajääkaappi peräkärryllä aina kauppareissuilla
Onko nelivetovaltra veturina?
En, kauppaan on noin 200 metrin kävelymatka.
Käytän järkeäni. En lähde kuskaamaan maitua ja jäätölöä pahimmassa helteessä sieltä monen minuutin ajomatkan päästä, vaan ostan joko liidelin semiskimmatun maidun (joka säilyy avaamattomana lämpimässä) tai lähikaupasta myöhemmin maidun joko samalla reissulla tai sitten myöhemmin kävellen. On minulla tuollainen alumiini(?)vuorattu pieni laukku, jonka pohjalle voi laittaa kylmäkalleja. Sinne mahtuu yksi maitupurkki hyvin XDDDD. En ihan hahmottanut mittoja ja tilasin liian pienen, mutta tajusin sitten, että sehän on juuri sopiva maidulle XD ja sellainen pieni pn hyvä, kun se jäähtyy nopeasti ja on helpompi pitää kylmänä kuin iso. Eli oli hyvä hutiostos!
Käytän. 20 min suuntaansa kauppaan, ja jos kaupassa käynnin jälkeen tulee vielä joku asiantoimitus mieleen, niin pystyy senkin sitten hoitamaan huoletta.
En käytä, ei se kylmäketju nyt ihan niin nopeasti katkea. Kaupassa kylmätuotteet vikana koriin ja kotimatkakaan ei ole kuin 5-20 min, riippuen missä kaupassa käy.
Lihat eivät mene miksikään ~10 minsan matkalla. Heitän ne aina pakastimeen joka tapauksessa. Ne ankarat kylmäketjut koskevat ainoastaan kauppoja, koska ne eivät voi ottaa riskiä mistään ruokamyrkytyksistä. Todellisuudessa liha ei todellakaan pilaannu jollain ~10-15 min. kotimatkalla.
En käytä, mutta hyvä idea.