Onko teistä kukaan onnistunut lopettamaan tupakoinnin ilman mitään nicoretteja?
tai muita tuotteita? Itse olen nyt kolmatta päivää polttamatta ja olisihan se hienoa ja ennenkaikkea halvempaa, jos pystyisi tahdon voimalla päästä röökistä eroon.
Kommentit (72)
Olen onnistunut. Vaati pitkäkestoisen psyykkauksen. Korvien välissä se tapahtuu. En onnistunut kerralla. En lannistunut vaan aloin uudestaan useampia kertoja. Tsemppiä yritykseen.
Man rökte till studietidens slutskede. Konsumtionen var så hög att man förstod att et var ett problem. Som metod använde jag något helt annat än plåster eller att slänga iväg cigaretterna. Jag gick ett halvår med en oöppnad cigarrettask i fickan så att man inte behövde tänka på tobak. Den var där hela tiden. Det enda man behövde göra var att sätta handen i fickan och medge att man är för svag för att låta bli. RRKle. Händer inte och har inte skett sedan dess.
Lopetimme molemmat miehen kanssa tupakoinnin, kun päätimme hankkia ensimmäisen lapsen. Olennaista oli päätös: en polta enää koskaan yhtään savuketta! Ei siis tupakkalakkoa, vaan selkeä lopettamispäätös.
Ehdin olla polttamatta yhdeksän kuukautta, ennen kuin tulin raskaaksi. Ja esikoinen täytti kesäkuussa 45 vuotta.
Joo sain influenssan ja lopetin heti. Valitettavasti jatkoin myöhemmin.
Mun ystävä lopetti tupakoinnin, kun hänellä oli poskiontelon tulehdus. Valitettavasti alkoi kessuttelemaan viittä vuotta myöhemmin suruissaan, kun miehensä kuoli yllättäen.
Tiedän tuttavapiiristäni yhden rouvashenkilön joka tupakoi kuumeessa ja kurkkukivussakin. Ei vitsi, miten kukaan voi?
Olen kolme kertaa lopettanut ilman apuja. Nyt viimeisestä on yli kymmenen vuotta. Kyllä se juttu tapahtuu korvien välissä. Yritä säätää asetuksia. Ja pahin, mitä itselleen on tehdä, että epäonnistuessaan alkaa syyttää itseään. Jonkin ajan kuluttua uusi yritys. Tsemppiä. Tupakoimattomuus kannattaa.
Kaipaisin jotain käytännön vinkkejä kuinka saada pois tupakanhimo. Olen ollut polttamatta nyt 4 päivää ja mieli tekisi välillä tosi paljon. Mulla on ollut tapana polttaa varsinkin juuri stressaantuneena ja tuntuu että koko ajan keksii syyn käydä tupakalla. Tiedän haitat ja vaarat mitä tupakointi aiheuttaa, rahan menon yms. Ostin jopa askin sille varalle että kuitenkin sorrun.
Silti kaikesta huolimatta on jo kova halu lopettaa sillä se on vaikuttanut niin vahvasti kuitenkin jaksamiseen, "aivosumu" kadonnut yms. Olo on kuitenkin jo nyt paljon parempi ilman tupakkaa, vaikka päiviä ei ole kulunut montaa.
Vähentämällä. Toisaalta nikotiinipurkkaakin voi pieniä aina vähemmäksi.
ukkini onnistui. Hän tajusi lopetuspäätöksen jälkeen, että on parempi tehdä se kerralla ja yksinkertaisesti lusia kaikki vieroitusoireet ja tupakanhimot kuin sitten tehdä pikkuhiljaa ja näin saada nostettua todennäköisyyttä repsahtamiselle.
nykyisin tuota tyyliä kutsutaan nimellä cold turkey
ukkini korvasi jokaisen tupakanhimokohtauksen kovalla liikunalla. Kun sitten kunto alkoi nousta, niin se itsessään kannusti jatkamaan ilman tupakkaa.
Oikeastaan ainoa tapa lopettaa on tehdä se kerralla. Noiden korvikkeiden käyttö on vain päätöksen siirtämistä ja turhaa jahkailua. Kaikki tuntemani tupaloinnin lopettaneet ovat tehneet sen kerralla. Korvikkeiden käyttäjät jatkavat kituuttamista
Mutta sanoit, ettet välittänyt omasta terveydestäsi vähääkään.