Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teistä kukaan onnistunut lopettamaan tupakoinnin ilman mitään nicoretteja?

Vierailija
20.08.2022 |

tai muita tuotteita? Itse olen nyt kolmatta päivää polttamatta ja olisihan se hienoa ja ennenkaikkea halvempaa, jos pystyisi tahdon voimalla päästä röökistä eroon.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin ihan kylmiltä kun aloin yllättäen odottaa esikoista. Pieni aavistus raskaudesta oli, vaikka testit aluksi näytti negatiivista. Kun positiivinen sitten kuitenkin tuli, lopetin siihen. Sitä ennen olin polttanut muutaman tupakan päivässä, kun raskautta aavistelin. Yllätys se oli, koska käytin säännöllisesti pillereitä enkä ollut unohtanut yhtäkään. 

Tuskaa se teki, mutta sitten kun tupakan haluaminen alkoi vähentyä, tuli raskauspahoinvointi joka sitten auttoi asiaa vielä lisää. 

Tuosta on tänä kesänä tullut 14 vuotta täyteen, enkä ole koko tänä aikana koskenutkaan tupakkaan. En edes satunnaisina humaltumiskertoina. 

Vierailija
22/72 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä on vapettaminen?

ap

Vaporisaattori eli höyrytupakka. Makunesteitä joita on joka lähtöön höyrystetään ja sekaan lisätään nikotiini. Ei terveys tai hajuhaittoja kuten tupakoinnissa mutta nikotiinista et kyllä pääse. Finnvape . fi

Käytän sähköröökii ilman nikotiinia. Pohjaneste ja sekaan suosikkimausta jokin pelkästään tai mixaus näistä esim. menthol, minttu, eukalyptus ja hyvältä maistuu. En kaipaa niksaa sekaan lainkaan enkä röökiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kylmiltään ja sain päähäni ajatuksen että tupakka ja alkoholismi on sama asia. Eli että en voi polttaa yhtään, muuten sorrun. Sillä olen pysynyt nyt 8 vuotta erossa. Nykyisin käy enää mielessä kerran kuukaudessa tyyppisesti eikä enää häiritsevästi. 

24/72 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltin noin 23 vuotta kunnes lopetin kuin seinään. Mua auttoi ajatus siitä, että en tarvitse röökiä. Olin luullut, että tarvitsen sitä, mutta tajusin, että en tarvitsekaan.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
25/72 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Psyykkasin itseäni koko edeltävän vuoden. Mietin, miten tulevaisuudessa toimin kussakin tilanteessa ilman tupakkaa- Poltin noin askin päivässä ennen lopettamistani.

Viimeisen tupakkani poltin 1.1.2000 aamuyöllä. Ensimmäiset kuukaudet lopettamisen jälkeen välttelin bilettämistä ja jos join kotona viiniä, niin varasin aina sen kanssa hyvää syötävää (suolakeksejä ja juustoja), mutta minusta savuttomuudesta tuli melko nopeasti luonteva olotila. Ja aamut olivat ihania ilman yskimistä!

Vierailija
26/72 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin lopulta ilman mitään. Eka yritin laastarin kanssa, mutta siitä tuli kamala päänsärky. Sitten purkasta ihan hirveä hikka! Ei silloin onnistunut. Sitten tapasin lopettaneen miehen ja hän uhkasi alkaa myös polttamaan. Siihen se sitten loppui multakin. Rakkaus..

Vierailija
27/72 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin 25 vuotta tupakoituani kun tuli kiintiö täyteen. Sitä ennen vuosien saatossa monta lopetusyritystä kaikin mahdollisin tavoin.

Tilalle pitää löytää korvaavaa tekemistä. Itse lähdin aina lenkille, kun alkoi hermoja kiristää.

Vierailija
28/72 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia tuli pelleiltyä on off tyyliin lopettamise kanssa Nicoretet apuna, mutta viimeinen pysyvä vieroitus onnistui ilman. Ehkä noista silti oli apuja, kerta kerran jälkeen lakot olivat helpompia.

Vierailija
29/72 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnistunut lopettamaan ilman nicorettea tai muita tuotteita. 2 viikkoa kesti vierotusoireet, sitten se oli ohi kun sen jaksoi sinnitellä.

Vierailija
30/72 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nyt ainakin. Monta vuotta nyt olen ollut polttamatta vaikka aikaisemmin meni joku aski päivässä.  Hitaasti pikkuhiljaa lopetin enkä väkipakolla. Yritin aina olla mahdollisimman kauan polttamatta ja vasta sitten kun oli jo kova tupakanhimo. Pikkuhiljaa sitä tuli poltettua vähemmän päivässä ja sitten yksi kerta en enää ostanut tupakkaa ollenkaan. Muutaman kerran sitä tuli sitten juovuksissa poltettua mutta en kokonaan enää aloittanut. Se on jännä että vielä vuosien päästäkin välllä tekee mieli mutta en ole vielä ainakaan sortunut.

Vierailija
31/72 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusjpäitten toujuja, me fiksummat ei oo ikinä aloitettukaan.

Vierailija
32/72 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltin 37 vuotta. Lopetin kerrasta ilman mitään. En ole sortunut, mutta myöntää täytyy, että haluaisin polttaa edelleen. En tietenkään aloita, koska terveys ensin.

Vierailija
33/72 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nicorette on ihan huijausta ja rahastusta. Ihan helposti pystyy lopettamaan ilman, kunhan oikeasti HALUAA lopettaa. Mä olin polttanut ehkä 15 vuotta, meni puol askia päivässä, ja lopetin ihan kylmiltään koska vihdoin oikeasti halusin olla ilman röökiä. Ei ollut edes vaikeaa, nykyään tupakka haisee hiton pahalta.

Vierailija
34/72 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mä lopetin puolison kanssa.

Eipä se oikeastaan vaatinut muuta kuin että halusi lopettaa.

Vierailija
35/72 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poltin 37 vuotta. Lopetin kerrasta ilman mitään. En ole sortunut, mutta myöntää täytyy, että haluaisin polttaa edelleen. En tietenkään aloita, koska terveys ensin.

No näinhän se on. Tupakkanautinto voi olla valtavan merkityksellinen osa elämää, mutta koska se tuhoaa terveyden suurella todennäköisyydellä, polttaminen on hölmöä.

Tupakointiaddiktio kandee vaihtaa esim. pyöräilyriippuvuuteen.

Vierailija
36/72 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoinnin lopettaminen on helppoa, oon tehnyt sen monta kertaa.

Vierailija
37/72 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut. Ekan kerran kun lopetin, se kesti ehkä vuoden ja sitten aloitin uudelleen.

Parikyt vuotta sitten lopetin uudestaan ja lopullisesti.

Vierailija
38/72 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 ystäväni.Terveyskeskus läkäriltä resepti, aiheesen lääkeet ja 3 kk.irti nikotiini rippuvuus. Kokeilivat kaikkea ennen lääkeitä onnistumatta. Ovat savutomia hyvä tuoksuisia ja käyvät joka talvi europassa lomalla viikon.Ennen ei ollut rahaa.Rahat meni tupakkaan.

Vierailija
39/72 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. 22.2 2022 päätin että nyt poikki tästä ja hyvin toimii. Mitä nyt välillä haluttaa. Eli puoli vuotta ylihuomenna. 

Ei ole hattua päässä mutta nostan silti!

Vierailija
40/72 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kerrasta ilman mitään korvaustuotteita. Vuosien tupakointi, mutta ei tullut viekkareita, kun oli ajatus kohdillaan. Ymmärsin miten turhaa ja haitallista tupakointi on. Vie terveyden, rahat, haiset pas*alle, vitu*taa enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi