Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on hissipuhe? minun pitäisi sellainen valmistella työkkärin nainen sanoi.

Vierailija
20.08.2022 |

En tiedä yhtään mistä aloittaa ja pari päivää aikaa. OLEN IHAN PANIIKISSA:!

Kommentit (108)

Vierailija
61/108 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ihme että olette työttömiä ja syrjäytyneitä luusereita, kun ette tiedä edes, mitä hissipuhe tarkoittaa.

Noin se käy, kun ei ole mitään koulutusta peruskoulun jälkeen.

Hissipuhe on puhe, jolla tehdään itsensä haluttavaksi työmarkkinoille.

Kirjataan omat osaamiset, ammattitaito, vahvuudet ja perustellaan ne.

Tehdään tavallaan itsestä niin hyvä, että työnantajat jopa kilpailee, kuka saa minut palkata.

Siis noin liitoiltuna sanoen.

Hissipuheella myyt itsesi töihin.

Töissä olen ja yliopistokoulutus enkä ole moisesta puheesta kuullut.

Jos oot ollu pitkään samassa työpaikassa, tai jos työllistyt oikealla osaamisella niin tietenkään et tiedä mikä tyhmää paskaa rekrytoijat on sillä välin keksinyt. Pari vuotta sitten kun itse olin koulutuksessa oli tärkeää puhua "arvopohjasta" ja oli myös tärkeää että CV oli värikäs.

Hyvään pohjaan tehty CV on parempi kuin muotoilematonta tekstiä pötkönä. Värikkyys ei ole se juttu, vaan CV:n visuaalinen ilme. Kun siellä on selkeät otsikot koulutukselle, työkokemukselle, kielitaidolle jne. tiedot löytää sieltä nopeammin.

Vierailija
62/108 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hissipuhe

Hei!

Olen Raija - 45-vuotias ja kotoisin Turusta. Olen suorittanut liiketalouden tutkinnon v 2008 ja minulla on vankka ja monipuolinen kokemus taloushallinnon työtehtävistä.

Loppuun jotain perheestä ja harrastuksista.

Paskaako se teille idiooteille kuulu mitä harrastan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/108 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ihme että olette työttömiä ja syrjäytyneitä luusereita, kun ette tiedä edes, mitä hissipuhe tarkoittaa.

Tehdään tavallaan itsestä niin hyvä, että työnantajat jopa kilpailee, kuka saa minut palkata.

Töissä olen ja yliopistokoulutus enkä ole moisesta puheesta kuullut.

Jos oot ollu pitkään samassa työpaikassa, tai jos työllistyt oikealla osaamisella niin tietenkään et tiedä mikä tyhmää paskaa rekrytoijat on sillä välin keksinyt. Pari vuotta sitten kun itse olin koulutuksessa oli tärkeää puhua "arvopohjasta" ja oli myös tärkeää että CV oli värikäs.

Hyvään pohjaan tehty CV on parempi kuin muotoilematonta tekstiä pötkönä. Värikkyys ei ole se juttu, vaan CV:n visuaalinen ilme. Kun siellä on selkeät otsikot koulutukselle, työkokemukselle, kielitaidolle jne. tiedot löytää sieltä nopeammin.

Kai kun rekryapinoilla lukutaito  on vieras käsite.

Vierailija
64/108 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja noita muotoilemattomia pötköjäkin tulee todella paljon vastaan. Kun pötköesitysmuodon vuoksi tilaa on periaatteessa rajattomasti, sieltähän löytyy merkittynä kaikki päättyen 10.5.-11.6.2002 Kissalan löytöeläintalon lattianlakaisija.

Vierailija
65/108 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hissipuhe sellainen, että ängetään väkisin hissiin työnantajan kanssa ja sitten yritetään pakottaa se ottamaan sut töihin ?

Vierailija
66/108 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja noita muotoilemattomia pötköjäkin tulee todella paljon vastaan. Kun pötköesitysmuodon vuoksi tilaa on periaatteessa rajattomasti, sieltähän löytyy merkittynä kaikki päättyen 10.5.-11.6.2002 Kissalan löytöeläintalon lattianlakaisija.

Niin ja lukutaidoton rekryapinahan lukee sen alusta loppuun kun käytännön lukutaito puuttuu.

Vierailija
67/108 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hissipuhe sellainen, että ängetään väkisin hissiin työnantajan kanssa ja sitten yritetään pakottaa se ottamaan sut töihin ?

Joo toi on opittu amerikkalaisista lakidraamoista.

Vierailija
68/108 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole ikinä joutunut myymään itseäni töihin. Eka työpaikka tuli koulun työharjoittelun kautta, ja sen jälkeen olen pääasiassa siirtynyt kontaktien kautta työstä toiseen. Nyt haen uutta paikkaa taas, ja kontakteilla olen näillä näkymin menossa, mutta välissä olen laittanut hakemuksia ja käynyt haastatteluissa ihan harjoituksen vuoksi. Mukava käydä kun ei tarvitse sitä paikkaa mihin haastatellaan. Menen toki jos sopiva löytyy, mutta tähän mennessä ei ole vastannut omia vaatimuksia. Ihan kivasti tullut joku 5 haastattelua tässä kesän aikana käytyä.

Vierailija
69/108 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja lukutaidoton rekryapinahan lukee sen alusta loppuun kun käytännön lukutaito puuttuu.

Sinun työllistymättömyytesi ei muuten johdu "lukutaidottomista rekryapinoista", jos olet niin kuvitellut.

Vierailija
70/108 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

Vierailija
71/108 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun työllistymättömyytesi ei muuten johdu "lukutaidottomista rekryapinoista", jos olet niin kuvitellut.

Niin mä nyt oon työtön koska työnteko ei kiinnosta paskan vertaa. Ei se silti tarkoita etteikö tuo rekrytouhu olis ihan täyttä pelleilyä.

Vierailija
72/108 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma ettei sanonut tissipuhe?

tai missipuhe. sanot vaan, että toivot maailmanrauhaa

Vierailija
73/108 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

No mistä helvetin perseestä tuo nimi sitten tulee. Selvästi sillä on jotain tekemistä hissin kanssa, eli varmaan tulee just siitä että sen puheen ehtis pitää vaikka hississä, ja tää on tosiaan opitutu amerikkalaisista tv-ohjelmista. Vai onko sulla parempi selitys.

Itse kävelen rappuset.

Vierailija
74/108 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hissipuhe

Hei!

Olen Raija - 45-vuotias ja kotoisin Turusta. Olen suorittanut liiketalouden tutkinnon v 2008 ja minulla on vankka ja monipuolinen kokemus taloushallinnon työtehtävistä.

Loppuun jotain perheestä ja harrastuksista.

Paskaako se teille idiooteille kuulu mitä harrastan.

laita tuo lause cv:hen

Vierailija
75/108 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaalan hissi sanoi "menossa ylöspäin". Ehkä voit lainata sitä, sen voi ymmärtää myös vertauskuvallisesti.

Sairaalahissi kuulosti sairaalta kun se tosiaan sanoi terävällä suomen kielellä menossa ylöspäin ja sen jälkeen hemmetin levveellä skåånella että hsshytte vååninngen. Skitso hissi

Vierailija
76/108 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi höpöhöpö-muoti rekrytoinnissa. Eli pystyt minuuttiin tiivistämään olennaisen osaamisesi ja miksi sinut kannattaisi palkata. Ks. https://duunitori.fi/tyoelama/hissipuhe-tyonhaussa

Minä en edes halua töihin firmaan, jolla ei ole aikaa panostaa rekrytointiin tuon enempää. Luultavasti minutkin pistettäisiin siellä tekemään hommat hutiloiden. 

Tietysti kyky tiivistää olennainen ytimekkäästi on hyvä juttu monessa hommassa, mutta koska kaikki eivät ole juuri tiivistämisessä hyviä, firmojen pitää kyetä hyödyntämään muunkinlaisia työntekijöitä. Ei tiivistystaito ole ainoa hyve. Joskus voi olla hyvä myös vaikka osata ideoida rönsyilevästi. Tai sitten tarvitaan se tarkka niuho, joka siitä tiivistyksestä etsii epäloogisuudet ja nipottaa tapauksista, joissa se ei pädekään. 

Vierailija
77/108 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin vasta googletettuani sain tietää, mitä "hissipuhe" tarkoittaa. Lyhyt "myyntipuhe" itsestäsi ja työkokemuksesta ja koulutuksrsta ja osaamisesta. Ihme termiä kyllä työkkäri käyttää, olisi voinut selventää sitä.

Pitääks noi kertoa naapureillekin, jos ja kun samaan hissiin satutaan? Uutta smool tookkia ilmojen sijasta ;)

Siinäpä ihmettelevät "hissipuheita".

78/108 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti tässäkin ketjussa näyttää termin tunnistavinkien kesken olevan merkittävää erimielisyyttä siitä, miten yksityiskohtainen ja pitkä työnhakijan (?) hissipuheen tulisi olla. Muutama nimen, iän ja kokemuksen tiivistävä lause, vai usean minuutin mittainen kertomus? Itse en olisi tätä puheen genreä edes tunnistanut, ja kun käsitys hissipuheen pituudesta heittelee noin radikaalisti, niin itse ehkä käytän yhä jatkossa yleistajuisempia ja yksiselitteisimpiä termejä, kuten "30 sekunnin myyntipuhe" tai "hakijan esittely muutamalla lauseella".

Vierailija
79/108 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin vasta googletettuani sain tietää, mitä "hissipuhe" tarkoittaa. Lyhyt "myyntipuhe" itsestäsi ja työkokemuksesta ja koulutuksrsta ja osaamisesta. Ihme termiä kyllä työkkäri käyttää, olisi voinut selventää sitä.

Pitääks noi kertoa naapureillekin, jos ja kun samaan hissiin satutaan? Uutta smool tookkia ilmojen sijasta ;)

Siinäpä ihmettelevät "hissipuheita".

Naapurille kerrotaan tietenkin eri asiat. 🙄

Vierailija
80/108 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka: huomenta, nytps siellä sataa...(jos sataa)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän