Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on hissipuhe? minun pitäisi sellainen valmistella työkkärin nainen sanoi.

Vierailija
20.08.2022 |

En tiedä yhtään mistä aloittaa ja pari päivää aikaa. OLEN IHAN PANIIKISSA:!

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ihme että olette työttömiä ja syrjäytyneitä luusereita, kun ette tiedä edes, mitä hissipuhe tarkoittaa.

Noin se käy, kun ei ole mitään koulutusta peruskoulun jälkeen.

Hissipuhe on puhe, jolla tehdään itsensä haluttavaksi työmarkkinoille.

Kirjataan omat osaamiset, ammattitaito, vahvuudet ja perustellaan ne.

Tehdään tavallaan itsestä niin hyvä, että työnantajat jopa kilpailee, kuka saa minut palkata.

Siis noin liitoiltuna sanoen.

Hissipuheella myyt itsesi töihin.

Mä olen käynyt peruskoulun jälkeen lukion, kaksi amistutkintoa ja nyt opiskelen amk:ssa. En ole koskaan kuullutkaan mistään hissipuheesta. Typerä sana käytettäväksi itsestä tehtävään myyntipuheeseen.

Vierailija
22/108 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei suomalaiset puhu hississä. Tuijotellaan vaan seiniä.

Puhuu ne! Vedä sinne vaikka imuri perässäsi niin kyllä heti kiinnostutaan mihin olet sen kanssa matkalla.

Samoin jos hissi pysähtyy kerrosten väliin, alkaa heti keskustelu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ihme että olette työttömiä ja syrjäytyneitä luusereita, kun ette tiedä edes, mitä hissipuhe tarkoittaa.

Tehdään tavallaan itsestä niin hyvä, että työnantajat jopa kilpailee, kuka saa minut palkata.

Mä olen käynyt peruskoulun jälkeen lukion, kaksi amistutkintoa ja nyt opiskelen amk:ssa. En ole koskaan kuullutkaan mistään hissipuheesta. Typerä sana käytettäväksi itsestä tehtävään myyntipuheeseen.

No et varmaan ole kuullut amiksessa, yllätys🤣

Vierailija
24/108 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä palkkaisi ketään, joka olisi opetellut jonkun pinnallisen hissipuheen itsestään. Kunnon lammastouhua.

Pösilö.

Ei se käytännössä noin suoraan mene.

Vaan itsensä myyntipuhe tulee esiin keskustelussa, kun työhänottaja kyselee kaikenlaista.

Että antaa koko keskustelussa ja haastattelussa itsestään erittäin hyvän ammattitaitoisena ja työyhteisöön sopeutuvana ihmisenä.

Ei kukaan posmota sitä ns. hissipuhetta putkena ulos, kuin ulkolukua.

Hissipuhe on vain siellä taustalla mielessä, haastettulussa, jossa saattaa jännittää, eikä aina tiedä, mitä oikein sanoa haastattelijan kysymyksiin.

Vierailija
25/108 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se onkin amerikkalaista perää. Toisinaan puhutaan myös pitsauksesta (pitch), mutta se nyt sanoo vielä vähemmän kuin hissipuhe, kun ei asialla ole pitsan tai pitsin kanssa mitään tekemistä.

Amerikkalaiset lapset harjoittelevat noita jo päiväkodissa. Oman lelun päivinä pitää kertoa minkä lelun toi ja miksi. Suomessa vaan ujosti työnnetään se nalle esille ja toivotaan, että kukaan ei kysy mitään. 😊

Vierailija
26/108 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään tiedä. Provo siis.

Olet kyllä totisesti tollojen tollo.

Jos sinä et jotain tiedä, niin silloin ketkään muutkaan ei tiedä.

Kommentisi näyttää, ettet yleensäkään tiedä paskaakaan, yhtään mistään.

Tarkoittaa sitä, että ei ole validi termi käyttää virallisissa yhteyksissä. Eikä työkkärissä tuollaisia käsketä. Ehdottaa voi mitä vaan lain rajoissa mutta käskyt on rajalliset mitä voi antaa. Jätin tarkoituksella mainitsenatta, et olen ollut työkkärin tanttana joskus.

Vierailija
27/108 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano varmuuden vuoksi, että tämä puhe on tarkoitus pitää pilvenpiirtäjän hississä.

Vierailija
28/108 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinun pidä sellaista tehdä. Ei työvoimatoimisto ole koulu eikä virkailija opettajasi. Et tee mitään ja jos kysyy niin suollat jotain ympäripyöreää roskaa ja se kyllä riittää.

Totta.

Et tee hissipuhetta, koska et halua töihin? Asia selvä, katkaistaan työnhaku tästä päivästä ja palataan asiaan, kun työnhaku taas kiinnostaa. Mukavaa päivänjatkoa.

Vierailija
29/108 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä töitä paskanjauhamisella saa. Parempi olisi vaan osata jotain.

Vierailija
30/108 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Tuijotetaan vaikka numerotaulua jossa vaihtuu kerrokset ja ollaan hiljaa. Kun oma kerros tulee, mielessä ajatellaan jaahas ja mennään ulos hissistä.

Vierailija
31/108 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni ei tiennyt. Di ja projektipäällikkö ohjelmistosuunnittelussa. Minä olen tradenomi ja teen kursseja avoimessa yliopistossa, työkokemusta on. En tiennyt.

Vierailija
32/108 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano varmuuden vuoksi, että tämä puhe on tarkoitus pitää pilvenpiirtäjän hississä.

Pilvenpiirtäjän kellarikerroksesta voisi suurkaupungissa päästä myös teoriassa metrotunneliin eli metroon joka johtaisi satamaan ja sitä kautta sukellusveneeseen. 

Vierailija
33/108 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä töitä paskanjauhamisella saa. Parempi olisi vaan osata jotain.

Töitä ei myöskään saa, jos ei osaa kertoa mitä osaa.

Vierailija
34/108 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaa sitä, että ei ole validi termi käyttää virallisissa yhteyksissä. Eikä työkkärissä tuollaisia käsketä. Ehdottaa voi mitä vaan lain rajoissa mutta käskyt on rajalliset mitä voi antaa. Jätin tarkoituksella mainitsenatta, et olen ollut työkkärin tanttana joskus.

Nykyisin työttömille annetaan kotitehtäviä ja tuo on yksi tavallisimpia. Jos et kykene edes työkkärissä kertomaan osaamisestasi, niin miten muka työnantajalle onnistuisit kertomaan mitään?

Vierailija
35/108 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä yhdessä kauhuleffassa, jossa se mummeli oli saatana ihmishahmossa oli paljon hölinää hississä.

Vierailija
36/108 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin työttömille annetaan kotitehtäviä ja tuo on yksi tavallisimpia. Jos et kykene edes työkkärissä kertomaan osaamisestasi, niin miten muka työnantajalle onnistuisit kertomaan mitään?

Erityisesti tätä viljellään yksityisillä urakonsulteilla. Jotkut ostavat ihan omalla rahalla palveluita heiltä, toiset menevät työnantajan maksamana outplacementiin.

Jos ei ole vuosiin hakenut töitä, ei tiedä nykyisistä työnhakutrendeistä.

Kuten jo tässäkin ketjussa sanottua, hissipuheen ideana ei ole opetella ulkoa jotain juttua, vaan ylipäänsä miettiä mitä osaa ja miten sen voisi kiteyttää. Se on hyvin monelle todella vaikeaa.

Vierailija
37/108 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa pyydettiin joskus työhaastattelussa kylmiltään hissipuhetta. Oon huumorinaisia ja tiesin jo, että työpaikka on minun, haastattelu oli muodollisuus.

Kysyin sitten saanko pitää suomalaisen hissipuheen, haastattelijat sanoivat vähän hölmistyneenä että toki, ja olin sitten minuutin hiljaa. Nauratti heitäkin. Typerä konsepti koko hissipuhe.

En ehkä jossain muussa haastattelussa olisi kehdannut mutta tuo paikka oli jo käytännössä minun niin saattoi pelleillä.

Vierailija
38/108 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että se mitä et osaa ei sun tarttekaan osata.

Vierailija
39/108 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinun pidä sellaista tehdä. Ei työvoimatoimisto ole koulu eikä virkailija opettajasi. Et tee mitään ja jos kysyy niin suollat jotain ympäripyöreää roskaa ja se kyllä riittää.

Totta.

Et tee hissipuhetta, koska et halua töihin? Asia selvä, katkaistaan työnhaku tästä päivästä ja palataan asiaan, kun työnhaku taas kiinnostaa. Mukavaa päivänjatkoa.

Katkaise vaan, käyn laittamassa sen netissä takaisin.

Vierailija
40/108 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa hissit puhuvat. Ne juttelevat:

-ovet sulkeutuvat.

-menossa ylöspäin.

-neljäs kerros.

-ovet avautuvat.

Ja niin edelleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi