Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon harrastavien lasten vanhempien oudot kommentit

Vierailija
20.08.2022 |

"Parempi että ovat harrastamassa kuin että pitäisi putkasta hakea". Onko ne lapset sitten niin hankalia tai omat kasvatustaidot hukassa, että näin kävisi ilman jatkuvaa harrastamista? Toisaalta urheiluporukoissa on kyllä kaikenlaista.

Itse olen harrastanut ihan tylsiä harrastuksia kotona ja ikinä ei ole tarvinnut vanhempien kyllä olla huolissaan. Liikkunut olen kyllä, mutta kaverin kanssa ihan vaan lenkillä, pyöräilemässä muuten vain tai luistelemassa tms. hupiliikuntaa ilman ohjausta. Sitten tein käsitöitä, leivoin kotona, luin paljon. Ei tullut mieleenkään olla pahan teossa. Marjojakin käytiin kaverin kanssa poimimassa jo teini-ikäisenä metsässä.

En oikein ymmärrä tuota, että hirmuharrastamisen vaihtoehto on rötöstely.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle yksi useamman aikuisen lapsen äiti kertoi, että ohjasi lapsensa harrastuksiin, koska koki oman pärjäämisensä ja jaksamisensa heikoksi lasten kanssa. Itse olen halunnut kantaa päävastuun lasteni kasvatuksesta.

Ei kai se päävastuu mihinkään häviä jos joskus ehtii lukea tunnin ajan hyvää kirjaa futiskatsomossa, jotta jaksaa taas seuraavat pari vuorokautta olla tauotta muita varten?

Vierailija
22/23 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virkamiehet ulkoistavat lastensa ajan muille. Siksi sillä ylpeillään huono omatunto.

Virkamiehet? Heillähän on juuri aikaa perheelleen. Työ loppuvat monilla jo 15:30.

Sitten alkaa omat harrastukset, esim bilettäminen. Ei siinä jouda lapsia kaitsemaan kun ovat vain oman elämän tiellä.

Virkamiehet onkin kuuluisia villeydestään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monesti kyse on vanhempien pyrkyryydestä.

Meillä ei lapsia kiinnostanut mikään harrastus. Käytiin lapsena ne uimakoulut ja jumpat. Ei pakotettu mihinkään.

Hyvät lapset tuli, erinomaisella koulumenestyksellä. Tuetaan koulunkäynnissä ja onpa aikaa tehdä läksyt, kun ei kaikki aika mene treeneihin matkoineen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme