Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riitaisa käytös naisella?

Vierailija
20.08.2022 |

Taas yksi lomareissu meni pieleen jo alkaessaan. On yhtä nuoralla tanssimista välillä elämä. Nyt oli varmaan tän vuoden ennätys, parisen viikkoa leppoisaa kotielämää ja nyt tuli taas stoppi. Riita voi syntyä ihan mitättömästä. Nyt jankkasi minulle, neljästi kysyi samaa asiaa mitä tein, kun hain tavarat autoon kuten tarkoitus oli ja hän odotti autolla, 15 metrin päässä kotiovesta. Mitä tein siellä niin kauan, miten tavaroiden haku voi kestää, miksen vastannut puhelimeen, enkä toiseenkaan, jne, kuin ei uskoisi mitä sanon, ja lopulta vastasin varmaankin ärtyneesti. Siitähän se sota syttyi, miksi olen vihainen jo tullessani ulos (en ollut) , mistä se johtuu, miksen vastaa kysymyksiin ja huutaa vain niin että korviin ottaa eikä sanaa saa väliinkään. Kutsuu mua psykoksi kun kuulemma olin raivona valmiiksi ja kyselee olenko tyhmä! Ja jatkuu vaan ja lopulta häipyy laukkunsa kanssa jonnekin, en tiedä lähtikö kokonaan pois metrolle vai mitä, sellaista kun usein tapahtuu että vain häipyy kaupungille.

Löydän sitten hänet parin auton päästä pakun takaa kännykkää selailemasta ja kysyn mitäs nyt ja suuttuneena taas julistaa saavansa tehdä mitä haluaa. Pyytelen useasti anteeksi jos ärähdin alussa kyselyihin ja hän lopulta palaa autolle ja lähdemme matkaan. Saa olla vähän varuillaan aina kun ei tiedä milloin kaikki olisi taas ns. Hyvin.

Perillä hän vaikuttaa jo normaalimmalta ja varovasti kerron että haluaisin nauttia kunnolla vaikka ei ole paras olo että vaivaa ne haukkumiset psykoksi ja tyhmäksi aamutuimaan että ois kiva jos hänkin pyytäisi anteeksi kun loukkaa. Kaikki muuttui samantien ja äänentaso nousee kuinka mulla ei ole varaa tuomita, kuka on syyllinen ja mitä oon tehnyt joskus ja ei halua edes katsoa mua päin, ja haluaa takaisin kotiin kun pilasin päivän ja mun pitäis ymmärtää että jos haluan puhua jostain sen sijaan että lakaistaan maton alle, niin hän ei sitten muutamaan päivään välitä olla kuin yksin ja niinhän siinä kävi, vaikka kuinka yritti piristää niin surullinen matka siitä tuli ja kotiin tultiin jo joidenkin tuntien kuluttua ja saa nähdä montako päivää hän on taas etäinen.

Ja ei sillä ole väliä kuinka rauhallisesti ja rakentavasti yrittää jutella, lukemattomat kerrat oon tuonut esille että ollaan parisuhteessa eikä ole oleellista että kuka oikeassa tai kuka syyllinen, että yhdessä ollaan ja koitetaan oppia kommunikoimaan paremmin mutta hänellä ei jotenkin ole välimuotoa asioissa, joko puhutaan "säästä" ja kaikki hyvin mutta jos mikään saa hänet vähääkään kokemaan että jostain kritisoidaan, alkaa vertailu johonkin mitä olen joskus tehnyt tai sanonut ja kuinka en voi tuomita häntä. Ja huutamalla ja ei katso edes mua päin tuolloin on niin vihainen olemus. Ja koitan varta vasten varoa syyllistäviä sanamuotoja ja puhua rauhallisesti mutta tuntuu että toisella herää aina jokin taistelu mentaliteetti jossa on voittajat ja häviäjät vaikka oman kokemukseni mukaan perhe-elämässä yleensä ollaan samassa veneessä.

En vain enää tiedä miten parantaa suhdetta, näitä raivareita ja päivien pilalle menemisiä on yleensä viikottsin ja viet yleensä sitten useamman päivän ns. Toipua

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla miesystävä on aivan sekopää. Nytkään en tiedä mitä tein väärin, ihan hiljaa tässä sohvalla istuin.

Vierailija
62/77 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko pettänyt joskus? Ehkä olet saanut muodollisesti anteeksi, mutta asiat pulpahtavat pintaan, kun luotto on mennyt.

En varsinaisesti mutta hän kokee että kahdesti pettänyt häntä. Toisella kertaa kun hakeuduin hierontaan parin päivän ahdistus ja unettomuusjakson seurauksena, oli joskus aiemmin auttanut. Ja oli silloin pahantuulinen naishieroja kun myöhästyin. Normi hieronta mutta hieroi myös pakaroita jota en halunnut mutta menin tilanteessa lukkoon, ja kumppanilleni asiasta kerrottuani häipyi päiviksi tavoittamattomiin ja kertoi vielä toista vuotta tuosta että petin häntä tuossa tapauksessa eikä hän voinut nähdä minua päiviin kun ilmeisesti iljetin häntä.

Ja toinen pettäminen hänen mielestään kun en maininnut että työhaastatteluun tulossa nuori nainen, kun firmaan ei löytynyt mistään työntekijää kriittiseen tehtävään eikä paljon hakijoita ollut. ja en välittänyt mainita asiasta ennenkuin näkisin onko henkilöstä tekijäksi juuri sen takia ettei turhan takia tarvitse tapella voiko ottaa työhön naista joka alle 40 ja ei naimisissa, kun hän kokee sellaiset joskus uhkana. Kun homma meni hyvin soitin kumppanilleni ja kerroin uutiset ja hän katosi hotelliin asumaan ja viikkoja oli vaikeaa tuon jälkeen kun olin häntä pettänyt.

Apua, ihan sairasta! Kuulostaa jo niin hirvittävän paljon narsistilta tai narsistisia taipumuksia omaavalta ihmiseltä, että nyt kipinkapin kuuntelemaan sitä Narsisti vs Minä-kanavaa tai tohtori Ramania, joka puhuu mm. tällä videolla, että mistä tunnistaa olevansa suhteessa narsistin kanssa:

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitsitko naisystävän vain hänen upean ulkomuotonsa perusteella? Tuollaisia ne jännittävät naiset ovat, meitä normaaleja taviksiakin on, mutta ei me kelvata.

Olipa aivopieru. Rumissakin ja tavallisen näköisissä on ongelmaisia ihmisiä ihan yhtä lailla. Voi olla jopa enemmän, koska tyytyväisyys itseensä vähentää mt-ongelmien riskiä.

Sivusta kommetti, että kerran eräs mies totesi, että ei hetkeäkään sietäisi huonoa käytöstä rumalta naiselta, mutta se oma nainen kun oli niin uskomattoman kaunis, niin siksi sieti avokkinsa bipolaarisuutta. Kunnes lopulta kävi todella huonosti. Sairaushan se oli, mutta toinen ei enää ole hengissä.

Seksi on suhteen liima ja ulkonäkö tietenkin vahvistaa sitä entisestään. Vaatimattomamman näköisten joutuu kompensoida tätä miellyttävämmällä persoonallaan.

Vierailija
64/77 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla miesystävä on aivan sekopää. Nytkään en tiedä mitä tein väärin, ihan hiljaa tässä sohvalla istuin.

Sinulle tuo sama viesti eli soitat noihin auttaviin puhelimiin ja otat selvää narsistisista taipumuksista. Jos osaat englantia, lue kirja Why Does He Do That? Inside The Minds of Angry and Controlling Men. -> https://1lib.sk/book/2326162/192f44

Kenenkään elämä ei parane kärsimyksellä, eikä kukaan ansaitse sitä.

Vierailija
65/77 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia naisen käytöstä. Tuurilla löydät jonkun tasapainoisen henkisesti. Loput on noita sekopäitä, jotka voimaantuvat ja tamppaavat liian kiltit miehen maton alle.

Vierailija
66/77 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin pikadiagnoosina että ihan älyttömän epävarma ja huono itsetunto. Siinä sitten kehittelee omassa päässään kaikenlaisia skenaarioita, kokee hylkäämisen tunteita niissä skenaarioissaan, ja on raivona. Tuo raivo on sellainen puolustuskeino, ja jatkuvasti on tuntosarvet pystyssä odottamassa että koska pitää puolustautua. Pienikin kritisointi nostaa heti myrskyn koska ei kestä ottaa vastaan mitään itseään koskevaa negatiivista.

Vierailija
67/77 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ei ei ei!!

Kenenkään ei pidä elää tollasessa suhteessa. Jos tota edes sellaiseksi voi kutsua. Mä en edes ystävältä katsois tuollaista käytöstä.

Päästä irti. Toi ei ole normaalia käytöstä.

Vierailija
68/77 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni oli tuollainen. Aina oli joku huonosti ja jos ei lomamatkalla mennyt asiat hänen toivomallaan tavalla niin koko loma oli pilalla. Olimme eräässä Euroopan kaupungissa ja siellä oli bussireittejä suljettu kun tehtiin tietöitä. Myöhästyttiin bussista ja olisi pitänyt odottaa kokonaiset 10 minuuttia seuraavaa bussia. Kauhea huuto, että miksi en ottanut selvää, miksi lähdetään matkalle ja kaupunkiin missä bussit ei kulje. Ja eikun suoraa päätä hotellille, Netflix auki ja ilmoitti, että hän en lähde enää minnekään muualle kuin lentokentälle ja sitten kotiin. Kun lähdin yksin kiertämään kaupunkia niin hän soitti hotellilta, että miksi olen niin ilkeä, että lähdin yksin jne.

Vierailija
69/77 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Run! Ei oikein muuta voi tehdä. Run!

Vierailija
70/77 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, sulla on oikeus ottaa ero ihan vain siksi, että haluat erota. Et ole naisystäväsi terapeutti, holhooja tai vanhempi. Tuolla on fiksujakin naisia vapaana.

Joskus tuntuu absurdille, kun itse on työstänyt itseään niin, että olisi kumppanina fiksu aikuinen ja tasapainoinen henkisesti, ja silti vaan sinkkuus jatkuu. Samaan aikaan kaiken maailman sekoboltseille riittää ottajia joka sormelle. Yksi kun jättää, toinen löytyy heti siihen, eikä  mitään paukapäämiehiä, vaan normaaleja ja mukavia tyyppejä.

Tasan ei käy romantiikan lahjat :D Ehkä pitää itsekin heittäytyä sekoboltsiksi?

Vierailija
71/77 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus miten pitkä juttu?Kirjota kirja kamalasta vaimosta.Noita ei jaksa lukea.Mies ja vuodataa valituksia tällä? Etkö kulu mikään mies sakki? Joille puhutan kaikki maan ja taivaan välillä,ei netti kunnon mies parjaa omaa vaimoa.En yhtään ihmettele sinulla ei todella ole yhtään mies kaveria.Kohta ei vaimoakaan.

Vierailija
72/77 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sä tuossa tilanteessa voi tehdä mitään mikä auttaisi. Lueskelin juuri narsismista, siinä sanottiin että narsistin kumppani miettii aina ja jatkuvasti miten olisi ja mitä sanoisi että toinen ei vain suuttuisi. Ja silti myrsky nousee...

Enkä väitä että tässä olisi se kyseessä, mutta jos et voi olla oma itsesi ja pikkuasioistakin tulee sanomista niin eipä siinä auta vaikka vetäisit itsesi rusetille. Hankala ihminen on hankala. Oletteko puhuneet asiasta?

Niin, vaikea on puhua kun toinen kokee niin helposti sen henkilökohtaiseksi hyökkäykseksi vaikka kuinka olen harjoitellut rauhallista lähestymistapaa, se on helposti taas toisen huutoa kuka on se oikeasti syyllinen ja kuka oikeassa, kuin aivan eri ihminen niin agressiivinen ja vihainen, imitoi ja matkii halveksivaan sävyyn, ja keskustelut tyssäävät heti tähän taistelureaktioon. Usein kertoo mun olevan valehtelija ja jankuttavan sitä. Jos kysyn jotain joka vaivaa, toteaa vaan vihaisesti että älä ärsytä, olet kuin mun eksä sekin valehteli ja ärsytti! ja toisessa hetkessä söpöilee ja sanoo rakastavansa niin kovin. Oon pohtinut paljon, koittanut ehdottaa pariterapiaa tms. Ja jotain harjoituksia mutta tuntuu ettei hänellä suurta mielenkiintoa.

Narsismia olen miettinyt. Jatkuvasti peilailee ja ihailee itseään ja kertoi että on pienestä asti tykännyt katsella peilistä itseään. Kertoo usein kuinka hän on kaunis nainen, ja tuntunut alusta asti pitävän itsestäänselvyytenä monia asioita. koko seurusteluaikamme olen kaiken meille maksanut ja elättänyt, ja yhdessä matkusteltu hienoilla matkoilla ja hän saanut koruja joita toivonut tuhansilla euroilla ja 500 kuukausirahankin annoin kun vielä oli varaa siihen kun pyysi. Silti kun tulee tiukempi paikka sanoo vaan että häntä ei kiinnosta auttaa ellei saa täyttä kuukausipalkkaa, vaan haluaa keskittyä käymään salilla. Nyt alkanut toivoa että veisin hänet toimenpiteeseen joka maksaisi tuhansia euroja ja miettinyt tässä että senkö takia hän viime viikot oli niin mukava kun tämä teema oli pinnalla.

Tuntuu että on kuin lapsi ja olettaa että koti ruoka auto harrastukset kaikki ovat automaattista ja hänen ei tarvitse edes arvostaa sitä koska se itsestäänselvyys. Ja kuulemma mun turha odottaa hänen käyttäytyvän kuin vaimo kun en ole vienyt vihille, mutta jotenkin en luota että se naimisiinmeno kaiken muuksi muuttaisi ja pelottaa jos tämä ei muuttuisikaan koskaan paremmaksi

Se on tottunut saamaan tahtonsa läpi kiukuttelemalla. Älä lähde tuollaiseen mukaan. Älä myöskään suutu. Jos valittaa että sulla kestää, sano että nopeammin tapahtuu jos autat. Jos et auta, joudut odottamaan. Siitä kun se kuitenkin suuttuu ja häipyy, anna mennä. Tee itse mitä olitte suunnitelleet tekevänne yhdessä. Se vaan pelaa pelejään, älä lähde niihin peleihin mukaan, häviö on ihan varma koska sulla ei ole hajua säännöistä, ja vaikka olisikin ne muuttuu matkan varrella. Ei tuo tule kestämään, ikävä kyllä. Kun lakkaat alistumasta, hän etsii uuden uhrin.

Jotain hyvää siinä, että on kasvanut tosi epävakaan ja narsistisesti käyttäytyvän ihmisen kanssa; tunnistaa valtapelit nopeasti.

Vierailija
73/77 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapa se :)

Vierailija
74/77 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, sulla on oikeus ottaa ero ihan vain siksi, että haluat erota. Et ole naisystäväsi terapeutti, holhooja tai vanhempi. Tuolla on fiksujakin naisia vapaana.

Joskus tuntuu absurdille, kun itse on työstänyt itseään niin, että olisi kumppanina fiksu aikuinen ja tasapainoinen henkisesti, ja silti vaan sinkkuus jatkuu. Samaan aikaan kaiken maailman sekoboltseille riittää ottajia joka sormelle. Yksi kun jättää, toinen löytyy heti siihen, eikä  mitään paukapäämiehiä, vaan normaaleja ja mukavia tyyppejä.

Sitten se johtaisi luultavasti sellaisiin "Mä luulin että se nainen oli ihan sekoboltsi mut osoittautuikin järkeväksi, piti jättää se..."-tilanteisiin.

Vierailija
75/77 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sä tuossa tilanteessa voi tehdä mitään mikä auttaisi. Lueskelin juuri narsismista, siinä sanottiin että narsistin kumppani miettii aina ja jatkuvasti miten olisi ja mitä sanoisi että toinen ei vain suuttuisi. Ja silti myrsky nousee...

Enkä väitä että tässä olisi se kyseessä, mutta jos et voi olla oma itsesi ja pikkuasioistakin tulee sanomista niin eipä siinä auta vaikka vetäisit itsesi rusetille. Hankala ihminen on hankala. Oletteko puhuneet asiasta?

Niin, vaikea on puhua kun toinen kokee niin helposti sen henkilökohtaiseksi hyökkäykseksi vaikka kuinka olen harjoitellut rauhallista lähestymistapaa, se on helposti taas toisen huutoa kuka on se oikeasti syyllinen ja kuka oikeassa, kuin aivan eri ihminen niin agressiivinen ja vihainen, imitoi ja matkii halveksivaan sävyyn, ja keskustelut tyssäävät heti tähän taistelureaktioon. Usein kertoo mun olevan valehtelija ja jankuttavan sitä. Jos kysyn jotain joka vaivaa, toteaa vaan vihaisesti että älä ärsytä, olet kuin mun eksä sekin valehteli ja ärsytti! ja toisessa hetkessä söpöilee ja sanoo rakastavansa niin kovin. Oon pohtinut paljon, koittanut ehdottaa pariterapiaa tms. Ja jotain harjoituksia mutta tuntuu ettei hänellä suurta mielenkiintoa.

Narsismia olen miettinyt. Jatkuvasti peilailee ja ihailee itseään ja kertoi että on pienestä asti tykännyt katsella peilistä itseään. Kertoo usein kuinka hän on kaunis nainen, ja tuntunut alusta asti pitävän itsestäänselvyytenä monia asioita. koko seurusteluaikamme olen kaiken meille maksanut ja elättänyt, ja yhdessä matkusteltu hienoilla matkoilla ja hän saanut koruja joita toivonut tuhansilla euroilla ja 500 kuukausirahankin annoin kun vielä oli varaa siihen kun pyysi. Silti kun tulee tiukempi paikka sanoo vaan että häntä ei kiinnosta auttaa ellei saa täyttä kuukausipalkkaa, vaan haluaa keskittyä käymään salilla. Nyt alkanut toivoa että veisin hänet toimenpiteeseen joka maksaisi tuhansia euroja ja miettinyt tässä että senkö takia hän viime viikot oli niin mukava kun tämä teema oli pinnalla.

Tuntuu että on kuin lapsi ja olettaa että koti ruoka auto harrastukset kaikki ovat automaattista ja hänen ei tarvitse edes arvostaa sitä koska se itsestäänselvyys. Ja kuulemma mun turha odottaa hänen käyttäytyvän kuin vaimo kun en ole vienyt vihille, mutta jotenkin en luota että se naimisiinmeno kaiken muuksi muuttaisi ja pelottaa jos tämä ei muuttuisikaan koskaan paremmaksi

Se on tottunut saamaan tahtonsa läpi kiukuttelemalla. Älä lähde tuollaiseen mukaan. Älä myöskään suutu. Jos valittaa että sulla kestää, sano että nopeammin tapahtuu jos autat. Jos et auta, joudut odottamaan. Siitä kun se kuitenkin suuttuu ja häipyy, anna mennä. Tee itse mitä olitte suunnitelleet tekevänne yhdessä. Se vaan pelaa pelejään, älä lähde niihin peleihin mukaan, häviö on ihan varma koska sulla ei ole hajua säännöistä, ja vaikka olisikin ne muuttuu matkan varrella. Ei tuo tule kestämään, ikävä kyllä. Kun lakkaat alistumasta, hän etsii uuden uhrin.

Jotain hyvää siinä, että on kasvanut tosi epävakaan ja narsistisesti käyttäytyvän ihmisen kanssa; tunnistaa valtapelit nopeasti.

Jep! Näiden kanssa EI voi voittaa. Sääntöjä ei ole ja jos on, ne muuttuvat lennosta ja eivätkä koskaan koske itseä. On kuin pelaisi Lassipalloa parisuhteessa, paitsi että sulla ei ole mitään oikeuksia muuttaa niitä Lassipallon sääntöjä. Lassipallon säännöthän olivat, että säännöt muuttuvat koko ajan lennosta; https://www.hs.fi/lassijaleevi/car-2000005294958.html

Vierailija
76/77 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten se johtaisi luultavasti sellaisiin "Mä luulin että se nainen oli ihan sekoboltsi mut osoittautuikin järkeväksi, piti jättää se..."-tilanteisiin.

Haha, todennäköisesti! :D

Ei voi voittaa :D

Vierailija
77/77 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko täysin neiti kun et saa ämmääsi kuriin ja järjestykseen?

Meillä ämmön olisi turha edes yrittää ja tietää kyllä itsekin sen.