Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riitaisa käytös naisella?

Vierailija
20.08.2022 |

Taas yksi lomareissu meni pieleen jo alkaessaan. On yhtä nuoralla tanssimista välillä elämä. Nyt oli varmaan tän vuoden ennätys, parisen viikkoa leppoisaa kotielämää ja nyt tuli taas stoppi. Riita voi syntyä ihan mitättömästä. Nyt jankkasi minulle, neljästi kysyi samaa asiaa mitä tein, kun hain tavarat autoon kuten tarkoitus oli ja hän odotti autolla, 15 metrin päässä kotiovesta. Mitä tein siellä niin kauan, miten tavaroiden haku voi kestää, miksen vastannut puhelimeen, enkä toiseenkaan, jne, kuin ei uskoisi mitä sanon, ja lopulta vastasin varmaankin ärtyneesti. Siitähän se sota syttyi, miksi olen vihainen jo tullessani ulos (en ollut) , mistä se johtuu, miksen vastaa kysymyksiin ja huutaa vain niin että korviin ottaa eikä sanaa saa väliinkään. Kutsuu mua psykoksi kun kuulemma olin raivona valmiiksi ja kyselee olenko tyhmä! Ja jatkuu vaan ja lopulta häipyy laukkunsa kanssa jonnekin, en tiedä lähtikö kokonaan pois metrolle vai mitä, sellaista kun usein tapahtuu että vain häipyy kaupungille.

Löydän sitten hänet parin auton päästä pakun takaa kännykkää selailemasta ja kysyn mitäs nyt ja suuttuneena taas julistaa saavansa tehdä mitä haluaa. Pyytelen useasti anteeksi jos ärähdin alussa kyselyihin ja hän lopulta palaa autolle ja lähdemme matkaan. Saa olla vähän varuillaan aina kun ei tiedä milloin kaikki olisi taas ns. Hyvin.

Perillä hän vaikuttaa jo normaalimmalta ja varovasti kerron että haluaisin nauttia kunnolla vaikka ei ole paras olo että vaivaa ne haukkumiset psykoksi ja tyhmäksi aamutuimaan että ois kiva jos hänkin pyytäisi anteeksi kun loukkaa. Kaikki muuttui samantien ja äänentaso nousee kuinka mulla ei ole varaa tuomita, kuka on syyllinen ja mitä oon tehnyt joskus ja ei halua edes katsoa mua päin, ja haluaa takaisin kotiin kun pilasin päivän ja mun pitäis ymmärtää että jos haluan puhua jostain sen sijaan että lakaistaan maton alle, niin hän ei sitten muutamaan päivään välitä olla kuin yksin ja niinhän siinä kävi, vaikka kuinka yritti piristää niin surullinen matka siitä tuli ja kotiin tultiin jo joidenkin tuntien kuluttua ja saa nähdä montako päivää hän on taas etäinen.

Ja ei sillä ole väliä kuinka rauhallisesti ja rakentavasti yrittää jutella, lukemattomat kerrat oon tuonut esille että ollaan parisuhteessa eikä ole oleellista että kuka oikeassa tai kuka syyllinen, että yhdessä ollaan ja koitetaan oppia kommunikoimaan paremmin mutta hänellä ei jotenkin ole välimuotoa asioissa, joko puhutaan "säästä" ja kaikki hyvin mutta jos mikään saa hänet vähääkään kokemaan että jostain kritisoidaan, alkaa vertailu johonkin mitä olen joskus tehnyt tai sanonut ja kuinka en voi tuomita häntä. Ja huutamalla ja ei katso edes mua päin tuolloin on niin vihainen olemus. Ja koitan varta vasten varoa syyllistäviä sanamuotoja ja puhua rauhallisesti mutta tuntuu että toisella herää aina jokin taistelu mentaliteetti jossa on voittajat ja häviäjät vaikka oman kokemukseni mukaan perhe-elämässä yleensä ollaan samassa veneessä.

En vain enää tiedä miten parantaa suhdetta, näitä raivareita ja päivien pilalle menemisiä on yleensä viikottsin ja viet yleensä sitten useamman päivän ns. Toipua

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksat hänelle kaiken ja silti hän vain kettuilee. Ilmeisesti hän luulee, että kaunis ulkomuoto oikeuttaa sikamaisen käytöksen. Suosittelen, että ehdotat väliaikaist

eroa ja lopetat hänen elämänsä rahoittamisen. Eron aikana alat etsimään uutta suhdetta. Suomi on täynnä fiksuja kauniita omilla rahoillaan toimeentulevia naisia. Et tule olemaan onnellinen tuollaisen naisen kanssa ikinä. Jos menet naimisiin hänen kanssaan, joudut lopun elämääsi rahoittamaan häntä ja kestämään hänen törkeää käytöstään.

Vierailija
42/77 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

sdkfjsl kirjoitti:

Sano, että olet täysin kyllästynyt ailahtelevaan, kohtuuttomaan, lapsellisiin agressiohin ja haet eroa, ellei hän tee itselleen jotain. Lääkärissä käynti, hormonitasapainon, verensokerin, kilpirauhasarvojen, ferritiinin tutkiminen ja hoito yleensä auttaa. Ei kannata vässyköidä enempää.

Silloin vaan pitää varautua siihen, että ero todella oikeasti todennäköisesti tulee. En usko, että tuo nainen tuosta nöyrtyisi ja lähtisi hoitoon ja terapiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko pettänyt joskus? Ehkä olet saanut muodollisesti anteeksi, mutta asiat pulpahtavat pintaan, kun luotto on mennyt.

Vierailija
44/77 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko pettänyt joskus? Ehkä olet saanut muodollisesti anteeksi, mutta asiat pulpahtavat pintaan, kun luotto on mennyt.

En varsinaisesti mutta hän kokee että kahdesti pettänyt häntä. Toisella kertaa kun hakeuduin hierontaan parin päivän ahdistus ja unettomuusjakson seurauksena, oli joskus aiemmin auttanut. Ja oli silloin pahantuulinen naishieroja kun myöhästyin. Normi hieronta mutta hieroi myös pakaroita jota en halunnut mutta menin tilanteessa lukkoon, ja kumppanilleni asiasta kerrottuani häipyi päiviksi tavoittamattomiin ja kertoi vielä toista vuotta tuosta että petin häntä tuossa tapauksessa eikä hän voinut nähdä minua päiviin kun ilmeisesti iljetin häntä.

Ja toinen pettäminen hänen mielestään kun en maininnut että työhaastatteluun tulossa nuori nainen, kun firmaan ei löytynyt mistään työntekijää kriittiseen tehtävään eikä paljon hakijoita ollut. ja en välittänyt mainita asiasta ennenkuin näkisin onko henkilöstä tekijäksi juuri sen takia ettei turhan takia tarvitse tapella voiko ottaa työhön naista joka alle 40 ja ei naimisissa, kun hän kokee sellaiset joskus uhkana. Kun homma meni hyvin soitin kumppanilleni ja kerroin uutiset ja hän katosi hotelliin asumaan ja viikkoja oli vaikeaa tuon jälkeen kun olin häntä pettänyt.

Vierailija
45/77 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mitä ap, olet tähän asti kertonut, on KARMEAA kuultavaa. Melkeinpä "ei voi olla totta". Oletan että eukko ei tuosta paremmaksi muutu, mutta jokin "taikavoima" pitää teidät tuommoisessa sairaassa suhteessa, ellet sinä ryhdistäydy. Tuommoisesta ihmisestä nopealla aikataululla ero ja sen jälkeen ei enää mitään yhteyttä, ei soittoja, viestejä tai tapaamisia. Manipuloivat ihmiset eivät päästä helpolla irti.

Ps.lukeekohan hänkin tätä palstaa..?

Vierailija
46/77 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normi nainen. Eroa.

Mulla on ollut vastaava mies. Ei liity sukupuoleen vaan persoonallisuuteen. Tuollainen ihminen on hyvin epävarma ja epävakaa ja käytös johtuu siitä.

Vierailija
47/77 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitsitko naisystävän vain hänen upean ulkomuotonsa perusteella? Tuollaisia ne jännittävät naiset ovat, meitä normaaleja taviksiakin on, mutta ei me kelvata.

Olipa aivopieru. Rumissakin ja tavallisen näköisissä on ongelmaisia ihmisiä ihan yhtä lailla. Voi olla jopa enemmän, koska tyytyväisyys itseensä vähentää mt-ongelmien riskiä.

Vierailija
48/77 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä naisesi nimikirjaimet? Kuulostaa kovasti ex-vaimoltani.

Vierailija
49/77 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että, kuulostaapa tutulta. Koetin myös suhteilla naisen kanssa, eikä pystynyt keskustella oikein mistään. Ellei riidelty niin aika sitten piti vaan leikkiä että kaikki on hyvin. Jos ihan vilpittömästi ihmettelin jotain asiaa, tällä naksahti heti ylilyöty itsepuolustusmoodi päälle ja kaatoi sangollisen niskaan niin sanotusti. Vaikkapa että ihmettelin miksi nainen teki jossain tilanteessa niin ja näin, niin heti tuli vastineena hyökkäävä uhriutuva "pidät mua sitten jonain ihan vammaisena, kiitti vaan paljon". Ei tommosta meininkiä kauaa jaksanut missä toinen aina päättänyt valmiiksi että ajattelen hänestä aina pahaa ja tavoittelen kaikilla pienimmilläkin ihmettelyillä ja kritisoinneilla jotain hänen täydellistä tuhoamistaan jota vastaan piti puolustautua täysin voimin.

Vierailija
50/77 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mitä ap, olet tähän asti kertonut, on KARMEAA kuultavaa. Melkeinpä "ei voi olla totta". Oletan että eukko ei tuosta paremmaksi muutu, mutta jokin "taikavoima" pitää teidät tuommoisessa sairaassa suhteessa, ellet sinä ryhdistäydy. Tuommoisesta ihmisestä nopealla aikataululla ero ja sen jälkeen ei enää mitään yhteyttä, ei soittoja, viestejä tai tapaamisia. Manipuloivat ihmiset eivät päästä helpolla irti.

Vikahan on siinä, että tuollaisen kanssa roikkuva on usein itsekin jollain tapaa heikkoitsetuntoinen ja kyseessä onkin epäterve riippuvuussuhde, jota välillä aina piristellään jollain teennäisellä "kultsipupu önöönnönöö"-hempeilyllä, kunnes tulee taas alamäkikohta siinä vuoristoradassa ja taas riidellään.

Vierailija
51/77 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että nainen on kaunis, nuorempi ja epävakaa ja mies vanhempi ja varakkaampi. Toinen on saanut näyttelyesineen ja toinen elättäjän, mutta leikkivät sinnikkäästi parisuhdetta. Anteeksi kyynisyyteni, mutta tämä asetelma on nähty sivusta jo niin moneen kertaan, eikä se koskaan toimi.

Vierailija
52/77 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on ihan mielenterveyspotilas tuo nainen. Miksi ihmeessä olet hänen kanssaan? Eikö olisi kivempaa normaalin naisen kanssa? Anna kun arvaan, tuo nainen on kaunis.

Jos normaali paino katsotaan kauneudeksi sitten. Niitä kun tuntuu olevan vaikea löytää, joten tottakai sellaisesta sitten haluaa pitää kiinni kun ei satu oikein syttymään pulleammista joita kyllä olisi tarjolla, vaikka mukavia olisivatkin. Pulleus minulla vain yhdistyy vahvasti kaveruuteen, koska se ei herätä seksuaalista halua.

Vierailija
53/77 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuhlata omaa elämää epämiellyttävän ihmisen kanssa

Niin, kai se on sitä että toivoo että oppisi toimimaan yhdessä ja turhat riidat jäisivät pois. Ei se vaan taida puhuminen ainakaan auttaa. Pari vuotta on yhdessä oltu ja alkuun oli kivaa vuoden, mutta sitten alkanut kiukuttelu ja valittelee jo pitkään etten vie vihille häntä mutta oon kertonut etten voi tällaisessa tilanteessa kunnes saadaan kommunikaatio pelaamaan, ettei ole ok perhettäkään perustaa jos aikuiset huutaa tai riitelee joka viikko

Joo ei missään nimessä vihille naista, joka on sairas ja tarvitsee apua. Jos on narsisti, niin ei parane. Jos on muuta häiriötä, joka aiheuttaa narsistisia taipumuksia (minä aina ensin), niin voi parantua terapialla & oikealla lääkityksellä, JOS itse haluaa ja on valmis työskentelemään sen eteen. Traumat voivat muuten myös oireilla näin, mutta järkevä ihminen parantaa itseään eikä riehu.

Suosittelen kanavaa Narsisti vs Minä Youtubesta. Siellä on erityisesti parisuhteisiin liittyviä videoita ja miten narsismi ilmenee niissä. Esim. alkuun on kivaa ja sitten iskee tuulettimeen ja se ei lopu.

Narsistia et saa ikinä onnelliseksi, vaikka mille solmulle vääntyisit.

Terveisin

aidon narsistin tytär

Vierailija
54/77 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on varmaan vaan liian nynny naisen makuun. Omalla kohdallani ainakin nainen sanoi suoraan jälkikäteen, ettei kokenut minua minkäänlaisena uhkana ja siksi varmaankin sitten käyttäytyi miten käyttäytyi, ei kunnioittanut. Siihen saakka miehensä olleet aina sellaisia äänekkäämpiä tapauksia, jotka varmasti näyttäneet naiselle minua paremmin sen ns. kaapin paikan.

Vierailija
55/77 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katot yöpaikan valmiiksi ja seuraavan pauhaamisen tullen vain häivyt ja et vastaa mihinkinkään viestiin tms pariin päivään. Kannattaa piilottaa kaikki arvokkaat tavarat jaet ikinä kommentoi sanallakaan, kun kysyy missä olit.

Vierailija
56/77 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua, kuulostaa pelottavan paljon minulta itseltäni. Olen pistänyt PMS oireiden piikkiin, mutta mistä sitä tietää... Häpeän itseäni, kun muutun tuollaiseksi. Lääkärissä ei oteta tosissaan kun yrittää oireita sanoittaa.

Jotenkin en haluaisi kuitenkaan uskoa persoonallisuushäiriöön/epävakauteen (omalla kohdalla), koska muissa ihmissuhteissa tämä piirre ei nouse esiin eikä muilla elämän osa-alueilla ole haasteita.

En nyt oikein tiedä miksi edes vastasin, kun ei ole varsinaisesti mitään annettavaa. Tuli vaan tunne, että pitää jakaa tämä asia.

Onko puolisollasi vaikeuksia muissa ihmissuhteissa, työelämässä tms? Masennusta, ahdistuneisuutta?

Itse ehkä toivoisin, että puolisoni pistäisi minut kuriin, kun minusta tulee tuollainen (enää en lähde pois tilanteesta, nuorempana kylläkin) ja sanoisi että tuollainen ei ole ok. Sitten asiasta puhuttaisiin paremmalla hetkellä. Ehkä 'koulutus' auttaisi, välillä tuntuu että itse olen joissain asioissa jäänyt teinien tasolle tunne-elämässä. Varmaan terapia olisi kuitenkin tarpeellista..

Toivottavasti löydätte ratkaisun!

Hormoonikierrukka toimii ainakin mulla PMS oireisiin, ei ole enää tehnyt mieli kiukutella..

Vierailija
57/77 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sä tuossa tilanteessa voi tehdä mitään mikä auttaisi. Lueskelin juuri narsismista, siinä sanottiin että narsistin kumppani miettii aina ja jatkuvasti miten olisi ja mitä sanoisi että toinen ei vain suuttuisi. Ja silti myrsky nousee...

Enkä väitä että tässä olisi se kyseessä, mutta jos et voi olla oma itsesi ja pikkuasioistakin tulee sanomista niin eipä siinä auta vaikka vetäisit itsesi rusetille. Hankala ihminen on hankala. Oletteko puhuneet asiasta?

Niin, vaikea on puhua kun toinen kokee niin helposti sen henkilökohtaiseksi hyökkäykseksi vaikka kuinka olen harjoitellut rauhallista lähestymistapaa, se on helposti taas toisen huutoa kuka on se oikeasti syyllinen ja kuka oikeassa, kuin aivan eri ihminen niin agressiivinen ja vihainen, imitoi ja matkii halveksivaan sävyyn, ja keskustelut tyssäävät heti tähän taistelureaktioon. Usein kertoo mun olevan valehtelija ja jankuttavan sitä. Jos kysyn jotain joka vaivaa, toteaa vaan vihaisesti että älä ärsytä, olet kuin mun eksä sekin valehteli ja ärsytti! ja toisessa hetkessä söpöilee ja sanoo rakastavansa niin kovin. Oon pohtinut paljon, koittanut ehdottaa pariterapiaa tms. Ja jotain harjoituksia mutta tuntuu ettei hänellä suurta mielenkiintoa.

Narsismia olen miettinyt. Jatkuvasti peilailee ja ihailee itseään ja kertoi että on pienestä asti tykännyt katsella peilistä itseään. Kertoo usein kuinka hän on kaunis nainen, ja tuntunut alusta asti pitävän itsestäänselvyytenä monia asioita. koko seurusteluaikamme olen kaiken meille maksanut ja elättänyt, ja yhdessä matkusteltu hienoilla matkoilla ja hän saanut koruja joita toivonut tuhansilla euroilla ja 500 kuukausirahankin annoin kun vielä oli varaa siihen kun pyysi. Silti kun tulee tiukempi paikka sanoo vaan että häntä ei kiinnosta auttaa ellei saa täyttä kuukausipalkkaa, vaan haluaa keskittyä käymään salilla. Nyt alkanut toivoa että veisin hänet toimenpiteeseen joka maksaisi tuhansia euroja ja miettinyt tässä että senkö takia hän viime viikot oli niin mukava kun tämä teema oli pinnalla.

Tuntuu että on kuin lapsi ja olettaa että koti ruoka auto harrastukset kaikki ovat automaattista ja hänen ei tarvitse edes arvostaa sitä koska se itsestäänselvyys. Ja kuulemma mun turha odottaa hänen käyttäytyvän kuin vaimo kun en ole vienyt vihille, mutta jotenkin en luota että se naimisiinmeno kaiken muuksi muuttaisi ja pelottaa jos tämä ei muuttuisikaan koskaan paremmaksi

Naimisiinmeno tai lasten hankkiminen tai mikään muukaan ei korjaa jo olemassa olevia ongelmia parisuhteessa. Eli ei kannata mennä naimisiin, jotta toisen käytös muuttuisi tai ongelmat häviäisi. Ei ne häviä, tulee vaan uusia ongelmia oheen.

Sun kannattais mennä alkuun iteksesi pyskologin juttusille. Voisit semmosen kanssa käydä läpi sun tilannetta, parisuhdetta, sun mahdollisia ongelmia kommunikoinnissa tms. ja sitä mitä vaihtoehtoja sulla on tulevaisuuden suhteen. Voitte keskustella siitä olisko pariterapia hyvä vaihtoehto ja miten sitä kannattaisi ehdottaa jne.

Mutta muista ainakin se, että kukaan ei voi muuttaa toista ihmistä. Muutoksen pitää tapahtua ihmisen omasta halusta. Apua voi tarjota, mutta toista ei voi pakottaa ottamaan apua vastaan.

t. 32

Ilmaisia auttavia puhelimia on myös, minne soittaa nimettömänä;

Kriisipuhelin 09 2525 0111

Kriisipuhelin on auki 24/7 ja sinne saa soittaa missä ahdingossa, ongelmassa jne. tahansa.

Nollalinja 080 005 005

Naisesi on henkisesti ja emotionaalisesti väkivaltainen, joten aivan hyvin voi soittaa tuonne

Mielenterveysseurat, tukea miehille 0800 02400

Ma-Pe klo 16-20

Tänne voi soittaa missä mieltä painavissa asioissa tahansa, myös lähisuhdeväkivallan tiimoilta

Miessakkien MIESLuuri 044 751 1310

Päivystää tiistaisin ja torstaisin klo 18–22

Täällä keskustelukumppaneina on koulutettuja miehiä, jos haluaa jutella nimenomaan toisen miehen kanssa.

Vierailija
58/77 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitsitko naisystävän vain hänen upean ulkomuotonsa perusteella? Tuollaisia ne jännittävät naiset ovat, meitä normaaleja taviksiakin on, mutta ei me kelvata.

Olipa aivopieru. Rumissakin ja tavallisen näköisissä on ongelmaisia ihmisiä ihan yhtä lailla. Voi olla jopa enemmän, koska tyytyväisyys itseensä vähentää mt-ongelmien riskiä.

Sivusta kommetti, että kerran eräs mies totesi, että ei hetkeäkään sietäisi huonoa käytöstä rumalta naiselta, mutta se oma nainen kun oli niin uskomattoman kaunis, niin siksi sieti avokkinsa bipolaarisuutta. Kunnes lopulta kävi todella huonosti. Sairaushan se oli, mutta toinen ei enää ole hengissä.

Vierailija
59/77 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et ole lisääntynyt moisen latvalahon kanssa.

Vierailija
60/77 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP on varmaan vaan liian nynny naisen makuun. Omalla kohdallani ainakin nainen sanoi suoraan jälkikäteen, ettei kokenut minua minkäänlaisena uhkana ja siksi varmaankin sitten käyttäytyi miten käyttäytyi, ei kunnioittanut. Siihen saakka miehensä olleet aina sellaisia äänekkäämpiä tapauksia, jotka varmasti näyttäneet naiselle minua paremmin sen ns. kaapin paikan.

Tämäkään ei ole tervettä, että vaaditaan kumppania pistämään ruotuun ja osoittamaan paikka. Yleensä sekin kielii jollain tavalla epävarmuudesta; jos toi välittää, se pistää stopin mun perseilylle. Lähipiiristäni löytyy tällainen tapaus.

Normaali, terve ihminen hakee tasa-arvoista kumppania rinnalleen, eikä mitään roolileikkejä, joissa toinen johtaa ja toinen vikisee tai alistuu ihan kynnysmatoksi - paitsi ehkä makuuhuoneen roolileikeissä.