Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kotisynnytys

25.10.2006 |

Hei, loytaisinko taalta kotona synnyttaneita tai sita suunnittelevia aiteja?

Itsellani se on nyt suunnitelmissa kahden sairaalasynnytyksen jalkeen..

Yst.terv Kamomilla

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kysyn, että missä olet synnyttänyt kaksi ensimmäistä lastasi? Mietin vaan, että miksi et halua sairaalaan synnyttämään. Johtuuko aiemmasta synnytyssairaalasta?

Vierailija
2/5 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä käsitä minua väärin, en halua tuomita sinua siksi että haluaisit synnyttää kotona! Itsekin voisin synnyttää jos uskaltaisin. Odotan kuudetta lasta, kaksi ensimmäistä olisi voinukin synnyttää kotona, nyt en enää uskaltaisi vain ja ainoastaan sen vuoksi, että olen näissä viidessä synnytyksessä kokenut kaikenlaisia juttuja, suurin pelko on istukan kiinnijääminen ja se ettei kohtu halua supistua kunnolla, mistä seuraa RAJU verenvuoto, ja verta pitää olla saatavissa!

Vaikka kuulun " luomuihmisiin" ja ajatukset kätilöiden, hoitajien ja lääkäreiden kanssa menevät monesti ristiin, haluan silti mennä sairaalaan synnyttämään, oman ja vauvan turvallisuuden vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on asiallista ja kiihkoilematonta tietoa kotisynnytyksistä. Kotisynnytys hyvin suunniteltuna on ihan yhtä " turvallinen" synnytys kuin sairaalasynnytyksetkin, aina voi jotakin sattua, mutta kaksi sairaalasynnytystä synnyttäneenä, jos saisin vielä synnyttää, ja täysiaikaisen lapsen, niin valintani olisi kätilön avustama kotisynnytys. Tuolta www.lapsiperhe.net/aktiivinensynnytys sivuilta löydät myös yhdistyksen yhteystiedot ja tietoa kotikätilöistä yms tarpeellista tietoa.

Rohkeutta raskauteen, sydänlämpöä synnytykseen, voimia vanhemmuuteen:-)

Vierailija
4/5 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 37 nyt mennään. Kätilöni on töissä sairaalassa, joten toivotaan ettei ole työvuorossa kun vauva päättää lähteä tulemaan maailmaan. Ilman kätilöä en kotona synnytä. Sain kätilöni yhteystiedot ja tietoa Aktiivinen Synnytys ry:n kautta Suosittelen liittymään. Pientä stressiä pukkaa siitä, että jos muuten ei olisi mitään lääketieteellistä syytä lähteä sairaalaan, niin joutuisinkin lähtemään juuri kätilön esteen vuoksi. Se kyllä harmittaisi kovasti kun olen kotisynnytykseen valmistautunut.

Ensimmäisenkin kohdalla haaveilin kotisynnytyksestä, mutta en sitten uskaltanut kun en tiennyt oikein minkälaista synnyttäminen on. Esikoisen synnytys oli helppo ja tosi nopea, autossa rupesi jo ponnistuttamaan matkalla sairaalaan. Nyt olisi ihana olla ihan oman porukan kesken kaikessa rauhassa ilman sitä sairaalaan juoksemista. Ja kyllä sairaalassa toteutuivat juuri ne negatiiviset jutut mitä olin vähän pelännytkin. Ekana heti blokattiin isi käytävälle odottamaan vaikka vauva oli tulossa jo vauhdilla, onneksi kätilö huomasi napata isän mukaan viiden minuutin ponnistusvaiheeseen;-). Jakkaraa eivät meinanneet viitsiä hakea vaikka sitä pyysin. Lisämaitoa tyrkytettiin vauvalle ilman pätevää syytä ja vielä pullosta.

Mutta periaatteessa en ole sairaalavastainen, heillä on omat toimintatapansa. Mutta minulle synnytyksessä oli tärkeää oma rauha, kun sain itse valita asentoni avautumisvaiheessa, kaikki sujui tosi rivakasti ilman että synnytykseen tarvitsi puuttua mitenkään, enkä myöskään kokenut tarvitsevani kipulääkkeitä.

Vierailija
5/5 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon noista positiivisista viesteista!

Kavin aktiivinen synnytys ry:n sivuilla katselemassa. En asu Suomessa mutta ovathan nuo sivut kuitenkin hyodylliset lukea!

Paikkakunnallani kotisynnytysten maara on 2-3% luokkaa. Esikoinen syntyi katilo-opistolla ja toinen lapsi sairaalassa uudessa kotimaassa, mutta syyna kotisynnytykseen ei niinkaan ole negatiiviset kokemukset sairaaloista. Synnytys ei vain mielestani ole sairauksiin kuuluva tapahtuma joten nyt kolmannen kanssa vihdoin uskallan suunnitella/toivoa luonnollista kotisynnytysta jossa perhe ja rauha ovat lasna. Nyt ensimmainen " kunnon oma koti" myos mahdollistaa sen.. Pelkoja synnytyksen suhteen ei ole kahden hyvan synnytyksen jalkeen.

Lampoista syksya,

kamomilla :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi