Juoma, jota et vaan pystynyt juomaan
Mies toi yhdeltä reissulta tuliaiseksi orvokki likööriä. Hieno violetti väri, mutta tuoksuu ja maistuu hajuvedeltä. Yritin Googlettaa drinnkivinkkejä , mutta mistään ei löytynyt. Kaadoin vähän lasiin banaanikärpästen houkuttamiseksi, mutta nekin karttoivat tätä
Ja minä olen kuitenkin tuhonnut aika monta outo-pulloa : Raki, Chacha, Bozo ja eurooppalaisia yrttilikööreitä, mutta orvokkilikööri ei kelpaa edes maahan kaadettavaksi
Kommentit (69)
Lehmänmaito. Joskus lapsena yritin opetella tuota juomaan. Se maistui ja tuntui siltä kuin olisin koittanut niellä navetan hajuista ja makuista valkoista kumihanskaa.
Slivova tai slivovits eli luumuviina. Appiukko toi aikoinaan muistaakseni Unkarista. Ei pystynyt.
Tiedän, että tämä saa alapeukkuja, mutta mojito. 🤮 Ennemmin juon vaikka kiljua.
Sininen enkeli.
Parfait d'amour -likööri. Vastaa ap:n kuvailua.
Etkö ap ole Sinistä Enkeliä maistanut? Alkuperäinen ohje on nimenomaan orvokkilikööriin.
Vierailija kirjoitti:
Lehmänmaito. Joskus lapsena yritin opetella tuota juomaan. Se maistui ja tuntui siltä kuin olisin koittanut niellä navetan hajuista ja makuista valkoista kumihanskaa.
Asia tuli jo tuossa sanottua, mutta lisään: lehmänmaito maistuu sanoinkuvaamattoman järkyttävän pahalta, vaikka kumihanskoja en olekaan yrittänyt niellä.
Piimä. Maitoa joskus lapsena pakotettiin juomaan, olen sitä aina inhonnut. Nopeasti yhdellä kulauksella alas vaan ilman että maistaa makua ja sitten äkkiä ruokaa päälle.
Omenamehu. Joskus teininä lantrasin Black Catiä siihen, kun ei ollut muutakaan. Ensinnäkin, se maistui aivan kauhealta, ja se krapula mitä siitä tuli oli aivan kaamea. Oksensin salmiakin ja omenamehun makuista happoa koko seuraavan päivän, enkä vieläkään voi unohtaa sitä "makuelämystä". Tästä on nyt 18 vuotta aikaa ja vieläkin puistattaa ajatus omenamehusta. Jännä vaan, ettei salmiakkiin tai salmiakin makuisiin alkoholijuomiin kuitenkaan ole jäänyt traumat..
Vierailija kirjoitti:
Olut
Sama. Maistui samalta miltä kissankusi haisee.
Sahtia ei pysty juomaan. Kahdesti yrittänyt ja kummallakin kerralla yksi huikka ja kaikki tuli ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olut
Sama. Maistui samalta miltä kissankusi haisee.
Hyvä sanoa pelkkä olut, kun oluita on niin monen makuisia.
Se suoliston tyhjennys juoma ennen tähystykseen menoa.
Vierailija kirjoitti:
Sininen enkeli.
Parfait d'amour -likööri. Vastaa ap:n kuvailua.
Samaa olin tulossa sanomaan! Tykkään kaikenlaisesta kasari- ja ysärimeiningistä joten tuota täytyi päästä baarissa kokeilemaan. Pari pientä kulausta ja loppu jäi juomatta, oli niin hemmetin imelää, kuin sokeria olisi imeskellyt.
Sama. Pelkkä haju saa oksennusrefleksin aikaiseksi. Mulle maistuu Baileys.