Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näköjään säästää rahaa jos tilaa ruuat kotiinkuljetuksella.

Vierailija
19.08.2022 |

Laskeskelisin tässä että kuukautena jolla tilasin ruuat kotiin, meni 180 euroa kuukaudessa ruokaan. Tässä kuussa mennyt rahaa ruokaan 250 kun olen käynyt kaupassa!! ja olen työtön niin tälläisiä pitää miettiä. hassua että tuossa näköjään säästi, vaikka toimitus on aina 9,90 e. Varmaan kun tekee tarkoin ostokset, eikä tuu ostettua sitten mitään turhaa.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. 

Meillä tilataan 3 kertaa kuukaudessa ruokaa kotiin.  Itse käydään todella todella harvoin enää ruokakaupassa. Se kuljetus maksu 3 x kuukaudessa on pieni hinta siihen nähden mitä 7 henkisen perheen säästö on kuukaudessa kun ruoka tulee kotiin. 

- ei enää heräteostoksia (tää on paha ainakin mulle aina kun on käynyt itse kaupassa, vaikka olisi tarkka kauppalista kaupassa mukana niin silti kärryyn on tarttunut mukaan paljon sellaista mitä ei ollut tarkoitus ostaa)

- perustuotteet esim montako maitoa, leipäpussia, banaania,  kananmunakennoa, vessapaperia, tomaattia yms  mitä menee viikottain on oppinut näkemään sen menekin ja tietää tasan tarkasti montako mandariinia ostan. Ennen kaupassa olin suurpiirteinen ja ajatuksella "kyllä tämäkin tulee syötyä". kauppapalvelussa on runkona se peruslista mikä toistuu joka viikko ja siinhen lisätään ne mitä kunakin viikkona syödään  ruoaksi ja aamu/väli/iltapalat ja mitä tarvii ostaa. eli pystyy hyvin ennakoimaan ja näkee suoraan sieltä kauppapalvelusta. 

- ei tule ruokahävikkiä kun on tarkoin suunniteltu mitä syödään ja näin ollen myös rahaa säästyy

- ollaan syöty terveellisemmin ja monipuolisemmin kun meillä on ollut pari vuotta tämä kauppapalvelu, mikä näkyy rahan säästössä myös omassa hyvinvoinnissa

Kaupassa ja kiskalla ramppaaminen loppui iteltä kokonaan ja oppi ostamaan kerralla kaikki. Muualla maailmassa ruuan tilaaminen on ollut ihan normaalia jo vuosikymmeniä, Suomi on ollut jälkijunassa pitkään, mutta nyt on näkyvissä muutosta. Ajan säästämisen on ihmiset tajunneet, sen kaupassa pyörimisenkin voi käyttää ihan muihin juttuihin.

Vierailija
22/26 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myin auton pois ja nyt tilaan ruuat kotiinkuljetuksena ja käyn lenkillä entisen kaupassa käynnin ajan. On säästynyt rahaa ja aikaa. 

Täällä sama, vaihdoin työpaikkaa ja kuljen matkat pyörällä, tilaan kerran kuussa isomman satsin ruokaa kotiin, samalla tietty pesuaineet, vessapaperit jne. Toki kaupassa joudun käymään täydentämässä tuoretuotteita, mutta silti kk-säästö on aikamoinen vaikka kuljetusmaksu nousikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pitää kotona valmista kauppalistaa. Sen voi tehdä joko sovelluksilla tai ihan yksinkertaisesti Google sheetsillä. Siihen laittaa aina kun joku tuote loppuu, sitten vielä ennen kauppaan lähtöä tarkistaa mitä aikoo tehdä ruuaksi ja mitä tarvitsee. Kannattaa suunnitella se ruokalista etukäteen. Meillä menee miehen kanssa tosi vähän kauppaan rahaa, vaikka syödään hyvin, juuri tällä systeemillä. Listalla lukee esim.  hedelmiä, joita ostetaan molemmille 1/päivä tai vastaava annosmäärä esim. rypäleitä. Kaupassa sitten vertaillaan, mitä hedelmiä kannattaa tällä kertaa ostaa.  Jos jotain paljon käyttämäämme on tarjouksessa, ostetaan pakkaseen vähän enemmän kerralla.  

Vierailija
24/26 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös samoja kokemuksia. Netti tilauksena teen enemmän terveellisiä tuote valintoja, vähemmän heräte ostoksia ja jaksan vertailla tarkemmin kilohintoja yms.

Olen laskenut, että nämä hyödyt huomioiden, nykyisellä 11 euron kuljetusmaksulla kotiinkuljetus 3xkk tulee suht saman hintaiseksi kuin autoilla itse kauppaan kerran viikossa.

Omalla kohdallani voisi listaan lisätä ehkä vielä sen, että jos lähden fyysisesti kaupoille, saattaa mieleeni tulla ajatus, että kurkkaanpa samalla tuohon vaatekauppaan, nappaampa Alkosta pullon punaviiniä, käynpä tuossa kahvilla ja otan herkullisen leivoksen tai nappaampa tuosta pikaruokapaikasta evästä mukaan matkaan. Nämä jos huomioisin mukaan laskelmaan, niin nettitilaus tulee huomattavasti edullisemmaksi (ja terveellisemmäksi).

Olen aina vihannut kaupassa käyntiä ja etenkin isojen (tyyliin kerta viikkoon) ostosten tekemistä ja sitä tavaran roudaamista varsinkin talvitamineissa hiki hatussa.

On kieltämättä luksusta, kun tuotteet tulee kannettuna kotiovelle ja näin hellekeleillä kunnon kylmäkuljetuksena. Talvella ainoa miinus on se, ettei autoa tule vietyä sulamaan kaupan parkkihalliin enää niin usein, kuin kaupassa säännöllisesti käydessäni.

Vierailija
25/26 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole pystynyt käymään kaupassa ollenkaan kahteen vuoteen. Kaikki, mitä tarvitsen, on saatava ovelle asti. Pitemmän päälle aika rajoittavaa.

Kuljetuspalvelut ovat hieno juttu, mutta kävisin mieluummin kaupassa itse. Kaupassa voi omin silmin katsoa tuotteiden päiväykset ja esimerkiksi päättää, ovatko suunnitellut hedelmät ja vihannekset tarpeeksi hyvää laatua. Verkkokaupassa ei ole tarjouksia, joihin itse ostoksilla käydessään voi tarttua, eikä ostoslistaa ei voi muuttaa sen mukaan, mitä kaupasta puuttuu. Minä kuluttaisin vähemmän rahaa ruokaan, jos voisin käydä kaupassa itse.

Vierailija
26/26 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismasta tulee ainakin pitkillä päiväyksillä ja hyviä hedelmiä ja vihanneksia. Joskus ovat soittaneet jos tuotetta on vain lyhyellä päiväyksellä että vaihdetaanko eri tuote. Tykkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi