Näköjään säästää rahaa jos tilaa ruuat kotiinkuljetuksella.
Laskeskelisin tässä että kuukautena jolla tilasin ruuat kotiin, meni 180 euroa kuukaudessa ruokaan. Tässä kuussa mennyt rahaa ruokaan 250 kun olen käynyt kaupassa!! ja olen työtön niin tälläisiä pitää miettiä. hassua että tuossa näköjään säästi, vaikka toimitus on aina 9,90 e. Varmaan kun tekee tarkoin ostokset, eikä tuu ostettua sitten mitään turhaa.
Kommentit (26)
Itsellä sama huomio. Yleensä käyn nettikaupan ostoslistaa läpi parikin päivää ja poistan sieltä turhia tai vaihdan jotain tuotteita halvempaan. Kaupassa olen aina jo valmiiksi vähän väsynyt ja ajattelen vain että otetaas tuollainen ja yksi tuollainen.. Sitten kotona ihmettelen, että mitä näistä tuotteista saa kehitettyä. Tai huomaan että kotona onkin jo leipää ja leikkeleitä. Eli törsään.
Tulee halvemmaksi ottaa netistä. Saa tehdä listan rauhassa, suunnitella mitä tekee mistäkin ja lopussa vielä heittää ne heräteostot pois korista ennen viimeistä vahvistamista.
Eli ette ole järjestelmällisiä ihmisiä. Millään muullahan tuo ei selity. Minulla taas tilaaminen tulisi toimitusmaksun verran kalliimmaksi.
Mulla on ostoslista jonka mukaan ostan safkat. Ei se sen vaikeampaa ole. Ei tulis mieleenkään laittaa rahaa kuljetusmaksuun kun kuitenkin ajan kaupan ohi kotiin tullessa.
Vierailija kirjoitti:
Eli ette ole järjestelmällisiä ihmisiä. Millään muullahan tuo ei selity. Minulla taas tilaaminen tulisi toimitusmaksun verran kalliimmaksi.
Niin, en ole järjestelmällinen ihminen ja siksi hyödyn nettikaupan käyttämisestä. Mitäs siihen sanot.
Eipä ole ihmisillä selkärankaa eikä suunnitelmallisuutta. Minä mietin kauppalistaa 2-3 päivää ja sen mukaan ostan viikon ruuat eikä ole toimitusmaksuja.
On ilmaista olla ostamatta itse ylimääräistä kaupassa.
Itse tilaan ja käyn hakemassa mutta sama huomio. Ei tule tehtyä mitään heräteostoksia koskaan. Lisäksi säästän aikaani ja hermojani.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole ihmisillä selkärankaa eikä suunnitelmallisuutta. Minä mietin kauppalistaa 2-3 päivää ja sen mukaan ostan viikon ruuat eikä ole toimitusmaksuja.
Juuri näin, minulla ei ole selkärankaa enkä ole suunnitelmallinen ja sen vuoksi minua hyödyttää paljon käyttää nettikauppaa. Tämän asian kanssa sinunkin on elämäsi elettävä.
Kotiin toimituksella olen myös säästänyt aiempaan verrattuna vaikka kuljetusmaksu.
Ei se oma autokaan sinne kauppaan ilman bensaa liiku ja lähimmälle julkisen pysäkille kilometrejä.
Toinen juttu on se, että nautin siitä etten joudu enää vaivaa itseäni ruokakaupassa käynneillä. Jää aikaa muuhun ja kaupan auto tuo pihaan myös painavat tuotteet kuten maidot, pullovettä, isot jauhopussit, perunat, ison saippuapönikän, wc ja talouspaperit ym.
En usko et viitsin enää ruokakauppoihin edes mennä.
Myin auton pois ja nyt tilaan ruuat kotiinkuljetuksena ja käyn lenkillä entisen kaupassa käynnin ajan. On säästynyt rahaa ja aikaa.
No ihmiset on erilaisia ja jokainen elää just sen hetkistä tilannetta. Hyvä jos just sinä saat ostoksesi kuriin tuolla kauppasovelluksella ym.
Kaikilla ei ole varaa moisee hömpään ja muutamat osaa suunnitella kaupassakäynnit pariinkertaan viikkoon.
Kaupastakin saa kyllä ostettua ihan vaan just sen minkä tarvitsee, mutta kenties heikompikin itsekuri riittää sen nettitilauksen tekemisen ajaksi eli ei klikkaa mukaan mitään extraa ja/tai herkkua.
Toinen mikä on helppo keino säästää on se, että käy kaupassa vain kerran viikkoon eli on tarkka ostoslista koko viikoksi eikä oikeasti lähde hakemaan mitään mieliteon vuoksi tai jos hoksaa jonkun olevankin loppu vaan on sitten ilman.
Ja se tietysti tekee ylimääräisten ostamatta jättämisen kaikista helpoimmaksi että mihinkään extraan ei ole varaa.
Tosin silloin ei kyllä säästäkään.
Minä,olen järjestelmällinen ihminen mutta silti nettitilausmplusmiinus nolla, sorrun aina yhteen aikakauslehteen jos menen kaupalle ja bensaaakin menee eli noilla tasaantuu se kuljetuksen hinta.
Ei itsellä ole tapana ostella turhia, mutta seuraavien päivien ruokalista muodostuu kaupassa, kun näen vihannesten tuoreuden ja mahdolliset tarjoukset.
Mä luulin että tilasit ruokas woltilla jne ja silti säåstit. Ihmettelin että wtf , melkoinen wolttaaja. Vasta kommenteista tajusin että tarkoitit ruokatarvikkeita etkä valmista ruokaa :-D
Kun tilaa ruuat kotiin, niin on tosi helppo nähdä paljon menee rahaa. Ja myös tarjoukset ja edut tulee hyödynnettyä kun voi rauhassa koneelta katsella ja valita parhaat päältä. Itse olin aikoinaan ruuan tilaamista vastaan, että kuka hullu nyt muka siitä maksaa. Asenteet on muuttuneet ihan päinvastaiseksi, tuntuu että säästää rahaa, aikaa ja homma on todella vaivatonta. Ei elämä pyöri joidenkin ruokaostosten ympärillä, pari klikkausta jos on kiire niin perusruuat saa kotiin.
Totta.
Meillä tilataan 3 kertaa kuukaudessa ruokaa kotiin. Itse käydään todella todella harvoin enää ruokakaupassa. Se kuljetus maksu 3 x kuukaudessa on pieni hinta siihen nähden mitä 7 henkisen perheen säästö on kuukaudessa kun ruoka tulee kotiin.
- ei enää heräteostoksia (tää on paha ainakin mulle aina kun on käynyt itse kaupassa, vaikka olisi tarkka kauppalista kaupassa mukana niin silti kärryyn on tarttunut mukaan paljon sellaista mitä ei ollut tarkoitus ostaa)
- perustuotteet esim montako maitoa, leipäpussia, banaania, kananmunakennoa, vessapaperia, tomaattia yms mitä menee viikottain on oppinut näkemään sen menekin ja tietää tasan tarkasti montako mandariinia ostan. Ennen kaupassa olin suurpiirteinen ja ajatuksella "kyllä tämäkin tulee syötyä". kauppapalvelussa on runkona se peruslista mikä toistuu joka viikko ja siinhen lisätään ne mitä kunakin viikkona syödään ruoaksi ja aamu/väli/iltapalat ja mitä tarvii ostaa. eli pystyy hyvin ennakoimaan ja näkee suoraan sieltä kauppapalvelusta.
- ei tule ruokahävikkiä kun on tarkoin suunniteltu mitä syödään ja näin ollen myös rahaa säästyy
- ollaan syöty terveellisemmin ja monipuolisemmin kun meillä on ollut pari vuotta tämä kauppapalvelu, mikä näkyy rahan säästössä myös omassa hyvinvoinnissa
Montako kertaa kuussa tilaat?
Täällä prisman kuljetus nousi 15 euroon niin olen lopettanut.