Oletteko koskaan kuullut, että kukaan tosissaan kutsuisi makkaraperunoita nimellä makkispekkikset?
Kommentit (40)
Kyllä, mun haminalaisten kolmekymppisten kavereiden
Tämän takia kannattaa mennä armeijaan. Siellä on tyyppejä eri puolelta suomea, jotka puhuvat omaa murrettaan. Ja kun pääset armeijasta osaat tilata makkaraperunat ihan missä päin tahansa suomea.
Mä en aikaisemmin edes tiennyt että niitä kutsutaan tolla nimellä. Kuullostaa latinalta.
Mä kuulin tänään. Tulee mieleen nälkäinen taikuri: makkis pekkis, ja eteen ilmestyy makkaraperunat.
Sitä sun tätä sisältää mun mielestä myös lihapullia.
Makkisnakkispekkikset tulille nyt!
😋
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi muuksikaan niitä voisi kutsua?
Oikea nimi on siis taksari.
Ei hemmetti. Mikä ihmeen taksari?!
Taksari, jos joku, on perinteinen jyväskyläläinen grilliruoka. Ja koska se on perinteinen, se on myös erittäin suosittu.
https://www.ksml.fi/paikalliset/2576276
Olen täällä palstalla sivistääkseni kanssaihmisiä. Olkaa hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikea nimi on siis taksari.
Ei hemmetti. Mikä ihmeen taksari?!
Taksari, jos joku, on perinteinen jyväskyläläinen grilliruoka. Ja koska se on perinteinen, se on myös erittäin suosittu.
https://www.ksml.fi/paikalliset/2576276
Olen täällä palstalla sivistääkseni kanssaihmisiä. Olkaa hyvä.
Taksari on nakkismakkisperunat.
Vierailija kirjoitti:
Lerssiperunat.
Noissa se makkara on kokonaisena, ei paloina?
Vierailija kirjoitti:
Raahe/Vihanti: LÖTÖMIPOTUT
Ja fish and chips on joillekin kakkispekkikset suomalaisittain... Kuulostaa jo vähän ällöltä.
Olen kuullut mm. itseni tilaavan makkispekkiksiä Haminan AG:ltä ihan tosissaan jo liki kolmenkymmenen vuoden ajan.
En ole kuullut kun vain vauvalta lukenut. Tänään teen makkaraperunat.
Varmaan samat tyypit, jotka ottaa makkispekkisten kanssa Pepemaken.
Vierailija kirjoitti:
Aina kun kaverit ostaa niitä grilliltä ravintolaillan päälle. Tilaavat ihan sillä nimellä
Porissako tätä tapahtuu?
Kyllähän ihminen voi sanoa makkispekkis mutta jos on aikuinen niin tulisi osata hävetä. Ei saa-tana, kuulostaa todella tyhmältä ja näyttää vielä tyhmemmältä kun grillin luukulla aikuinen mies tilaa noilla sanoilla ja muutenkin kääntelee sanoja siten kuin niitä esikoulussa käänneltiin. Samat hölmöt puhuu juomatölkkilaatikosta lavana, sitten kun sanoo ettei se ole lava vaan laatikko tai muovi (jos esim pakattu muovikelmuun, mutta lavaksi se muutu) niin alkaa kauhea änkytys asiasta. Vetäkää vehje päähänne ja olkaa hiljaa pellet.
t. Tepa Oitista
Vierailija kirjoitti:
Täällä tyhmä kysyy: mitä on makkaraperunat?
Keitettyä perunaa ja lenkkiä. Ranskalaiset makkaralla sitten vähän eri juttu.
Makki = huussi