Miksi ihmiset lähtevät heti vaeltelemaan ulos kuumalla säällä
tai kovalla pakkasella, oikein innolla. Eikö kuumalla olisi järkevää jäähdytellä ja viileällä lämmitellä?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Kuumalla ilmalla sisällä tukahduttava olo.
Kävellessä silti kuumenee lisää? Paitsi jos tulee eikä kävele kovaa.
Ihmettelin äsken samaa kun oli 30 astetta ja näin jonkun ulkoiluttamassa pikkukoiraa jalkakäytävällä. Ilmeisesti kun on pilvinen sää kaikki ei tajua, että on silti kova helle eikä enää edes tuuli helpota, koska tuulikin on 30 asteista ilmaa. Kävi sääliksi koiraa.
Ainoa keino viilentyä ilman ilmanvaihtoa tai merellä tuulessa olemista on nyt tuuletin.
Voi taivas, en voi kyllä mitenkään ymmärtää, että joillekin 30 astetta on lämmintä???????
Vierailija kirjoitti:
Tai lenkkeilevät. Varmasti enemmän haittaa kun hyötyä.
Kuulin tänään kun kaksi hölkkääjämiestä puhisi keskenään paheksuvasti miten joku ei ollut voinut olla tällä helteellä auringossa. Miksi pitäisi? Ei se ole kenellekään hyväksi. Saunassakaan ei olla montaa tuntia.
Olen huomannut ettei kuumista maista tänne muuttaneetkaan pidä helteestä vaan ovat helteellä päivät sisällä ja lähtevät vasta illalla kauppoihin tai sitten hikoilevat paljon.
Mä käyn jokaikinen päivä 2tunnin kävelyllä oli ulkona millanen sää tahansa.
Nytkin vaa shortsit ja t-paita niin ei siellä järjettömän kuuma ole.
Vierailija kirjoitti:
Joskus näkyy miehiä jotka hölkkäävät auringossa todella kuumalla säällä. Osa pikakävelee.
Vierailija kirjoitti:
Voi taivas, en voi kyllä mitenkään ymmärtää, että joillekin 30 astetta on lämmintä???????
Asunnon seinät lämpiävät auringonpaisteessa ja asunto muuttuu pätsiksi.
Koirat voisi ulkoiluttaa aikaisin aamulla tai illalla. Päivällä vain pisulle nopiaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus näkyy miehiä jotka hölkkäävät auringossa todella kuumalla säällä. Osa pikakävelee.
Usein vieläpä paidatta ja ilman päähinettä, niin että aurinko pääsee varmasti kuumentamaan suoraan iholle :D
Suomalaisille helle on niin uusi juttu, että harva osaa toimia oikein sen kanssa.
Eikös ne Välimeren maissakin vietä siestaa iltapäivän kuumimmat tunnit!
He ovatkin tottuneet kuumuuteen ja ovat järkeviä. Ei sitä ahnehtia tarvii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein vieläpä paidatta ja ilman päähinettä, niin että aurinko pääsee varmasti kuumentamaan suoraan iholle :D
Suomalaisille helle on niin uusi juttu, että harva osaa toimia oikein sen kanssa.
Suomalaisille helle on niin harvinaista herkkua, että osa haluaa nauttia siitä mahdollisimman paljon. Eli mahdollisimman vähissä vaatteissa. Itsekin pyöräilin tänään ja otin välillä aurinkoa. Tottakai ilman päähinettä, jotta tuntee ihanan lämmön paremmin.
No minä ainakin lähden vaeltelemaan ihan just. Perhanan mustaa peltikattoa asentanut koko viikon.... on muuten lämmin. Että tuo 30 astetta tuntuu varsin viileältä.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, on tuskallisen kuuma.
Miksi ei menisi ulos, kun on hieno ilma? Urheilua, kävelyä, shoppailua, terassilla istumista, veneilyä. Kaikki paljon mukavampaa touhua kuin sisällä istuminen. Eikä tuolla edes ole kovin kuuma. Sopiva kesäkeli.
Kuumalla ilmalla sisällä tukahduttava olo.