Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Enkelit.

Vierailija
25.10.2006 |

Ajattelin, että tänne voisi kertoilla enkeli mielipiteitä. Oli niin tiivistä keskustelua tuolla aijemin.

Itse olen aina puhunut keskenmenoista enkelinä ja saanut siitä lohtua. Ja ajatelut niin, että jostainhan ne enkelit " syntyvät" eli miksei Jumala sitten käyttäisi ja kasvattaisi näitä pienenpieniä alkuja enkeleiden " aihioina" Onhan niihin jo kuminkin henki puhallettu vaikkakin pois menikin.

Mutta taas sitten jo olemassa olevat eivät muutu enkeleiksi vaan odottavat ylösnousemusta. mutta toisaalta ainakin raamatunmukaan lapset pääsevät suoraan taivaaseen Isän luo.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hakattavaksi??

Ja eräs ystävätteäreni olis valinnut synyä perheeseen missä häntä seksuaalisesti hyväksikäytettiin. että juups.

Helvetti lähinnä koko sielunvellus.

Kiitos ei, valitsen Jeesuksen ja ikuisen elämän

Vierailija
22/40 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään tapauksessa haluaisi itse enää syntyä uudestaan, vaikkakin rakastan elämääni ja pidän tätä suurena lahjana Jumalalta. Ajatella nyt, kokea nyt kaikki maalliset tuskat uudestaan. Sen sijaan pääsen ajan loputtua taivaaseen jossa tuskaa ei enää ole, minkäänlaista. Pelkkää iloa vain:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin, ei minullakaan ole todellakaan ollut helppo tai edes ns. normaali lapsuus, ja elämä. Olen miettinyt näitä asioita paljon, ja monelta eri kantilta. Mietin kristinuskontoakin, mutta jokin siinä oli sellainen että se ei minun järkeeni sopinut. Siellähän ei uskota henkiolentoihin, " kummituksiin" . Raamatun mukaan ne ovat lähtöisin paholaisesta, jos niitä sattuu näkymään. Itse olen kokenut ja nähnyt näitä kuolleita omaisiani heidän poismenonsa jälkeen. Miten ihmeessä selitän tämän, jos ne kerran ovat saatanan aiheuttamia? Eivät he minulle mitään pahaa ole halunneet, lähinnä ovat tuoneet lohtua.

Ja toinen, mikä ahdistaa, on helvetti. Miten voi olla niin, että jos et usko Jumalaan, niin joutuu helvettiin? Miksi se on suurempi synti, kuin joku sarjamurhaajapedofiili, joka juuri ennen kuolemaansa päättää tulla uskoon? Miten voi olla niin, että kristinuskossa (ja muissakin) on olemassa vain se yksi ja ainoa jumala johon uskomalla saavuttaa taivasosuuden? Miten käy niille miljardeille muille ihmisille jotka uskoo johonkin muuhun??

Itse uskon Jumalaan, mutta en siihen jumalaan josta kristinusko puhuu. Uskon että on olemassa yksi ainoa Jumala, ja Häneen pohjautuu ihan jokainen maailman uskonto. Jumalalla on monta nimeä. Suurin, oikein ja kaunein Jumalainen Rakkaus ei ole ahdasmielinen ja eikä hylkää ketään, vaikka hänen jumalaansa kutsuttaisiinkin sitten eri nimellä. Sama asia loppujen lopuksi, mutta ihmisten mielet, sotaisat ajatukset tekevät tästäkin vaikean.

Olemme kaikki, jokainen meistä henkiolentoja. Meidän tarkoituksenamme on ihan todella kehittyä täällä, elämä on kuin koulu, jossa olemme oppiaksemme tiettyjä asioita. Valitsemme vaikeitakin juttuja koettavaksemme, koska valintahetkellä tiedämme että se ei ole lopullista ja että kun kaikki on ohitse, pääsemme takaisin kotiin. Sinne, mistä tänne tulemme. Minusta se on lohduttava ajatus.

Vierailija:

Ja hakattavaksi??

Ja eräs ystävätteäreni olis valinnut synyä perheeseen missä häntä seksuaalisesti hyväksikäytettiin. että juups.

Vierailija
24/40 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja toinen, mikä ahdistaa, on helvetti. Miten voi olla niin, että jos et usko Jumalaan, niin joutuu helvettiin? Miksi se on suurempi synti, kuin joku sarjamurhaajapedofiili, joka juuri ennen kuolemaansa päättää tulla uskoon? Miten voi olla niin, että kristinuskossa (ja muissakin) on olemassa vain se yksi ja ainoa jumala johon uskomalla saavuttaa taivasosuuden? Miten käy niille miljardeille muille ihmisille jotka uskoo johonkin muuhun??

Avainsana tässä on armo. Jumala armahtaa pahimmankin syntisen jos tämä vain katuu tekojaan ja uskoo Jeesukseen Jumalan Poikana. Jeesuksen luo pääsee armosta, siihen ei tarvita sen kummempia tekoja, ei sanoja eikä sen kummempaa ihmistä. Jumala on erittäin armollinen olento.

Jumala antoi ihmiselle valinnanvapauden, emmehän ole mitään sätkynukkeja vaan teemme yleensä tahtomme mukaan. Saamme itse valita uskommeko Jumalaan vai emme. Haluammeko taivaaseen vai helvettiin. Se on meidän päätettävissämme. Miksi taivaaeen pääsisi ihminen joka on kironnut Jumalan ja taivaan?

Mielenkiintoisen kysymys on se, mitä tapahtuu niille miljardeille kuolleille jotka eivät ole ikinä kuulletkaan Jumalasta eikä näin ollen voi tehdä päätöstä uskostaan. Olen ymmärtänyt sen niin, että se mahdollisuus annetaan heille kuolemansa jälkeen.

Vierailija
25/40 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mielenkiintoisen kysymys on se, mitä tapahtuu niille miljardeille kuolleille jotka eivät ole ikinä kuulletkaan Jumalasta eikä näin ollen voi tehdä päätöstä uskostaan. Olen ymmärtänyt sen niin, että se mahdollisuus annetaan heille kuolemansa jälkeen.

Kun taas meille, jotka olemme elämän aikana kuulleet Jumalasta, sitä mahdollisuutta ei enää anneta. Siksi päätös kannattaakin tehdä jo eläessään. Jeesus rakastaa ihan jokaista meitä, tavallista pulliaista, sarjamurhaajaa, ateistia, ihan kaikkia. Hän vain haluaa että otamme vastaan hänen suuren rakkautensa ja anteeksiannon.

Vierailija
26/40 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luit tarinani, sen mitä, mihin ja miten uskon. Uskon Jumalaan, uskon Jeesukseenkin, mutta en usko kristinuskoon enkä ole kristitty muuta kuin merkinnällisesti papereissa. Miten minun siis käy? Joudun helvettiin?

Itselläni on selitys myös sille, miten heidän käy jotka eivät ole koskaan kuulleetkaan Jumalasta. Samoin heille, joilla on eri jumala kuin minulla tai sinulla. Koska me kaikki olemme Jumalasta lähtöisin, Jumalasta luotuja, me kaikki olemme saman arvoisia ja pääsemme samalla tavalla " taivaaseen" . Meistä ei yksikään ole huonopi toista tai parempi, riippumatta siitä mihin elämässään uskoo tai on uskomatta.

Miten sinun mielestäsi käy esim jehoville, muslimeille, hinduille tai ihan kenelle tahansa muulle, jotka uskovat eritavalla kuin sinä? Pääsevätkö he taivaaseen vai joutuvatko helvettiin, koska vaikka ovatkin ehkä kuulleet Jumalasta, eivät siihen samalla tavoin usko? Entä toisin päin, mitä jos esim muslimiuskonto onkin se ainoa oikea, johon uskomalla saavuttaa ikuisen elämän? Miten sinun sitten käy? Mistä sen voi tietää, mikä uskonto on se oikea, jos kerran on vain yksi ainoa uskonto? Eikö tässäkin asiassa kaikkein järkeenkäyvin vaihtoehto ole se, mistä jo aiemmin puhuin?

Minulla olisi sinulle (ja teille muille uskoville) paljonkin kysymyksiä, mutta aloitetaan nyt näistä ;)

t. 24

Vierailija
27/40 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää tätä elämistä niin kauheana kärsimyksenä, ettei haluaisi syntyä tänne uudelleen? Pelottava ajattelutapa, mielestäni vastuuton, eli että sinnittelee vain jotenkuten, kituu täällä niin kauan kunnes kuolee... Kyllä meidän on yritettävä kaikin keinoin tehdä tästä elämästä niin kaunis kuin se vain suinkin on mahdollista! Ja se on itse asiassa parasta elämässä, juuri se puurtaminen onnellisuuden eteen, ja toisten ihmisten itsemääräämisoikeuden varmistamiseksi myös. Olettehan huomanneet ettei maapallolla kovin monessa maassa ole esim. sananvapautta niinkuin meillä.

Vierailija
28/40 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sielä asuvan ihmisen sydämeen. eli jos ihmiselle eikoskaanole kerottu kristuksesta niin Jumala näkee sen ihmisen sydämeen mitä tapahtuisi jos hälle olisi siitä kerottu eli tavallaan tietää kyllä . siis ymärtikö.

Vierailija
29/40 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärsin. Mikä on sinun mielipiteesi sitten maailman muitten uskontojen edustajista? Miten heille käy? Uskovathan hekin koko sydämestään jumalaan, vaikkakin eri jumalaan kuin kristityt. Luuletko että on reilua sitten ihmisen kuollessa ilmoittaa, että " hähhää, sinä oletkin uskonut ihan koko elämäsi ai-van väärään jumalaan, joten sori, helvetti on sun osoittees" Eihän se voi mennä näin, eihän? Miten käy esim. vaikka munkeille, joilla on aivan eri uskonto? Tuskin ovat suurtakaan syntiä saaneet aikaiseksi, mutta ovat vain sattuneet uskomaan " väärään" jumalaan.. eikö tuo ole epäreilua?

Kuinka puhtaasti täytyy uskoa, että taivaaseen pääsee sinun mielestäsi? Olenko minä matkalla sinne helvettiin?

Vierailija
30/40 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ymmärsin. Mikä on sinun mielipiteesi sitten maailman muitten uskontojen edustajista? Miten heille käy? Uskovathan hekin koko sydämestään jumalaan, vaikkakin eri jumalaan kuin kristityt. Luuletko että on reilua sitten ihmisen kuollessa ilmoittaa, että " hähhää, sinä oletkin uskonut ihan koko elämäsi ai-van väärään jumalaan, joten sori, helvetti on sun osoittees" Eihän se voi mennä näin, eihän? Miten käy esim. vaikka munkeille, joilla on aivan eri uskonto? Tuskin ovat suurtakaan syntiä saaneet aikaiseksi, mutta ovat vain sattuneet uskomaan " väärään" jumalaan.. eikö tuo ole epäreilua?

Kuinka puhtaasti täytyy uskoa, että taivaaseen pääsee sinun mielestäsi? Olenko minä matkalla sinne helvettiin?

Vierailija
31/40 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim budhalaisuus siinähän kumaretaan jotain ukkelia joka eli joskus ja oli mukava heppu. ja luulisi että hinduilla ym. olis josku kuulut myös Jumalasta ja kristuksesta. joten hehän siloin valitsevat vain väärin?

Ja mitä tulee sitten muihin Jumal oppeihin siisn hellareihin ja jehoviin ja jopa niinkin arkoihin asioihin kuin muskilmeihin niin siis mehän uskotaan samaan jumalaan eri nimellä kutsuttuun koska eri kielissä sana jumal on eri. siis minulle on vain yksi Jumala ja se on se mikä raamatussa sanotaan ja jos joku on ikinä koskaan lukenut esim koraania niin huomaa että samaheoppuhan se sielläkin on.

Ja oli se sitten hindu tai muu niin kyllä se jumala senkin sydämeen näkee ja tietää onko kuullut hänestä vaiko eikö ja jos ei niin jos kuulisi niin uskoisiko. simpeliä.

mutta koska olen vain ihminen ja sinäsnä vajavainen niin enhän voi tietääolenko oikeassa vai väärässä, mutta eiköhän sekin selviä jahaka sinneasti päästään. ja toisaalta mun uskoni on j o imetty äidinmaidosta ja kun en paremmastakaan tiedä niin olen omnnellinen näin.

Vierailija
32/40 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäkin synnyt vielä satoja kertoja koska et läksyjäsi opi. Yrität päästä helpolla ja vastuuttomasti Jeesuksen varjolla uskoen, että hän hyvitti omalla kärsimyksellään sinut pahat teot. Ei kukaan suostuisi moiseen tyhmyyteen pesemällä pahoja tekoja puhtaiksi. Miksi suostuisi, ei pahuus katoa pesemällä pahoja tekoja lumivalkoisiksi. Vaan kärsijäksi jää aina se jolle sinä olet konnan työn tehnyt. Itsellesi ei jää mitään vastuuta teostasi ja kuvittelet vielä rötksilläsi pääseväsi taivaaseen, kun Jeesus teekee rikokset mitättömiksi.

Raamattu vääristelee Jeesuksen sanomaa. Tutkimuksien mukaan yli 88% raamatussa olevista jeesuksen sanoista ei ole jeesuksen suusta tulleita. Eli hän ei ole niitä koskaan sanonut.

Vierailija:

Ja hakattavaksi??

Vierailija
33/40 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän Raamatussa sanota näin? Sanotaan että on " vain yksi Jumala" jne. Totta sinänsä, mutta tämän lauseen varjollahan juuri niitä uskonsotia syntyy (esim muslimit vs. kristityt). Kun ei hyväksytä muita uskontoja, vaan ajatellaan ettei ole muita oikeita uskontoja kuin juuri tämä minun uskontoni, ja muut sitten joutavat helvetttiin..

Muuten, buddhalaisuudessa ja hindulaisuudessakin on Jumala siellä kaiken takana. Nämä heidän " ukkelinsa" ovat vain verrattavissa kristinuskon Jeesukseen, pyhiä miehiä jotka ovat tulleet maan päälle kertomaan Jumalasta.

Kertoisitko vielä kantasi näihin " kummituksiin" , jotka kuolemansa jälkeen näyttäytyvät omaisilleen ja muille tänne jääneille? Miten selität nämä, koska näitä asioita on maailmassa tapahtunut miljoonia, ja niitä on todistettavasti tapahtunut. Miten nämä muut yliluonnolliset asiat, esim energianvälitys (reiki) tai selvännäkö tai meedioitten toiminta? Raamattu kieltää nämä, vaikka toisaalta mm. Jeesus teki itse ihmetekoja. Ovatko nämä lähtöisin pahoilaisesta vai Jumalasta?

Vierailija:

Esim budhalaisuus siinähän kumaretaan jotain ukkelia joka eli joskus ja oli mukava heppu. ja luulisi että hinduilla ym. olis josku kuulut myös Jumalasta ja kristuksesta. joten hehän siloin valitsevat vain väärin?

Ja mitä tulee sitten muihin Jumal oppeihin siisn hellareihin ja jehoviin ja jopa niinkin arkoihin asioihin kuin muskilmeihin niin siis mehän uskotaan samaan jumalaan eri nimellä kutsuttuun koska eri kielissä sana jumal on eri. siis minulle on vain yksi Jumala ja se on se mikä raamatussa sanotaan ja jos joku on ikinä koskaan lukenut esim koraania niin huomaa että samaheoppuhan se sielläkin on.

Ja oli se sitten hindu tai muu niin kyllä se jumala senkin sydämeen näkee ja tietää onko kuullut hänestä vaiko eikö ja jos ei niin jos kuulisi niin uskoisiko. simpeliä.

mutta koska olen vain ihminen ja sinäsnä vajavainen niin enhän voi tietääolenko oikeassa vai väärässä, mutta eiköhän sekin selviä jahaka sinneasti päästään. ja toisaalta mun uskoni on j o imetty äidinmaidosta ja kun en paremmastakaan tiedä niin olen omnnellinen näin.

Vierailija
34/40 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttavani kertoi erään vanhemman uskovaisen naisen saamasta näystä.. Tämä nainen oli ollut jonkin aikaa fyysisesti kuollut (en muista oliko kyseessä sydänkohtaus vai mikä) ja elvyttyään muisti käyneensä taivaassa - Siellä hänelle oli näytetty valtava kukkaniitty, ja kun hän tarkemmin katsoi, oli jokaisen kukan nupussa pienenpieni vauva. Tälle naiselle sanottiin, että ne olivat abortoituja, keskenmenneitä ja synnytyksessä/muutoin vauvoina kuolleita lapsia, jotka olivat siellä odottamassa äitiään - Jos ja kun oma äiti pääsi taivaaseen, sai hän oman lapsensa hoitaakseen , jos taas äiti ei tullut " hakemaan" , annettiin nämä lapset lapsettomuudesta kärsineille naisille.

Itse en ole varsinaisesti mikään uskovainen, mutta jollain tasolla tämä juttu lohdutti minua aikoinaan surressani omaa keskenmenoani.

Krista

Vierailija
35/40 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sait maistaa omaa lääkettäsi ja tiedät miltä tuntuu peljätä omaa henkeään. Yksinkertaista ja loogistavai mitä? Olet läksysi oppinut.

Vierailija:

Ja hakattavaksi??

Vierailija
36/40 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis, minusta tuossa jälleensyntymisessä on sellainen parempi ajatus kuin esim kristinuskossa, että kun tietää että on täällä oppiakseen asioita, kasvaakseen henkisesti, tullakseen paremmaksi ihmiseksi niin silloin myös elää niin. Vaan jos ajattelee että tein mitä vain, pääsen taivaaseen kunhan muistan uskoa jumalaan.. kumpihan ajatusmalli kasvattaakaan ihmistä oikeasti paremmaksi??

Minun ideologiani on se, että olen valinnut juuri tämän oman paskamisen mutta ihanan elämäni oppiakseni tiettyjä asioita elämästä, toisista ihmisistä ja ennenkaikkea itsestäni. Olen syntynyt siksi, että minusta tulee viisaampi, parempi, rakastavampi olento. Eikä niin, että elän kuin viimeistä päivää enkä välitä lähimmistäni enkä oikein mistään muustakaan, koska kun tulee viimeinen päiväni, pääsen jokatapauksessa (yhtä typeränä) taivaaseen koska olen kuitenkin uskossa..

Vierailija
37/40 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja juu siis jumalalla on erinimiä Jumala ,God, dio,dios, Dievs, Dievas, gud,

Allah, Бог. Niin nämä ovat eri kielien nimityksiä Jumalalle. Joten aika monta nimeä on juuh. 1 Jumalalle.

Vierailija
38/40 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ne ovat raamatun kieltämiä jumalkuvia. Ei budhhien patsaat ole sen kummempia. Eli siinähän on selkeä ristiriita. Miksi kristityillä on omia erivapauksia, jotka kuitenkaan ei sitten koske muitten uskontojen edustajia?

Mitä vastaat aiemmin kysymiini asioihin yliluonnollisiin juttuihin liittyen? Mistä ne tulevat, koska niitä on olemassa? Paholaisesta? Jumalasta? Jos Jumalasta niin miten se on mahdollista, kun raamatussa sanotaan että ihmisen kuollessa henki ylösnousee vasta viimeisenä päivänä eikä hetkeäkään ennen? Jos paholaisesta, niin miksi ihmiset näkee esim. enkeleitä tai kuolleita rakkaitaan? Miten näitten näkeminen vie ihmistä lähemmäs paholaista eikä jumalaa?

Vierailija
39/40 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalien kuvat, yksilöiminen ja nimeäminen olivat kiellettyjä asioita vain tietyissä patriarkaalisissa yhteisöissä. Se oli tapa pelotella kansaa, hallita ja koota papiston käskettäväksi. Papisto oli siis poliittisten pääjohtajien työkalu. Puhun nyt imperfektissä, koska juutalaisuus ja kristinusko ovat minun puolestani menneitä asioita, joihin tukeutuvat ne, joilla ei ole parempaa. Jos parempi tapa löytyy, kannattaa vaihtaa uskontoaan, jos se tuntuu oikealta. Uskonto on hyvin henkilökohtainen asia, ja juuri siksi en itse voi suostua siihen, että olisi erikseen jotain " pappeja" , " paaveja" tm. ikäänkuin välittäjinä ihmisen ja hänen luojansa välillä. Jos omaa yhteyttä ei ole, ei ole uskontoa.

Raa' alta voi väitteeni vaikuttaa, mutta jos uskosi on kunnossa, voit sivuuttaa minut ymmärtävällä lempeydellä (" voi tuota raukkaa joka on noin väärässä..." ). Suuttumisen katsoisin merkiksi siitä, että koet ajatteluni uhkaavana ja haluat nitistää kaikki, jotka ajattelevat eri tavalla kuin sinä.

Vierailija
40/40 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei minulla ole aikomusta suuttua, ei todellakaan. Vihoviimeinen asia tässä maailmassa, josta tahtoisin riidellä , on uskonto. Oma näkemykseni asioista on varmasti tullut hyvinkin selväksi tässä ketjussa, mutta lisään vielä sen että tähän uskontooni kuuluu se että hyväksyn jokaisen uskon tai " uskottomuuden" . Ja johtuen juuri noista syistä mitä olen aiemmin selittänyt ;)) Eli yhteinen Jumala josta joka ainoa ihminen on lähtöisin, ja yhteinen " taivas" jonne joka ainoa meistä päätyy jne jne.

Itse olen miettinyt paljon näitä asioita, koska jossain vaiheessa kaipasin Jumalaa elämääni todella paljon. Kuitenkin, jokaisessa uskonnnossa on tullut vastaan asioita jotka sotivat minua itseäni ja ajatuksiani vastaan, jotka eivät sovi omaan maailmankuvaani eikä kokemiini asioihin. Ehkä uskontoni on palanen sieltä ja toinen palanen täältä ja kolmas omia johtopäätöksiäni ;))

Mutta mielenkiintoista näistä asioista on keskustella. Etenkin ihmisten kanssa jotka eivät ole kanssani saman näkemyksen omaavia ja jotka osaavat myös sitten perustella väitteensä. Loppujen lopuksi, kyse on uskosta, asiasta johon ei ole oikeaa eikä väärää vastausta..

T. se samainen joka kyseli kaikkea ;))