Pyöräiletkö itse ilman kypärää? Miksi ei aikuinen osaa laittaa kypärää?
Kommentit (70)
jos pyorailen ehdottomasti ilman kyparaa, otan riskin.osaan pyorailla. ei vain pysty. sen verta autistinen naky et vain voi. jos loukkaannun tule ilkkumaan sit mut muutoin naen itseni voittajana, jos sellaista on edes olemassa. kuka tietaa...
Käytän joo. En oo itse asiassa koskaan kaatunut pyörällä pahasti vaikka pyöräilen paljon, mutta voi sitä muutenkin pyöräillessä loukkaantua kuin ajamalla päin autoa tai sen alle. Voi esim. jarruttaessa hiekalla (mutkassa) vetää nurin tai ryssiä katukivetykseen koska kaikkialla ei ole madallettu kivetystä edes suojatien kohdalla. Tahdon kuitenkin ajaa nopeammin kuin kävelyvauhtia, jolloinka jotain voi aina käydä periaatteessa enkä tahdo varsinkaan mitään aivovammaa. Oon myös kaunis ja edustava tukka auki enkä vain nuttura päässä... Ehdottomasti lapsetkin käyttää kypärää ja nämä on perustelut, kypäränkäyttöä pahemmalta aivovammalta välttyminen.
Vierailija kirjoitti:
Kun tukka on aina nutturalla, kypärän käyttämiseen on kynnys: aina pitäisi avata nuttura pyörän selkään noustessa ja taas koota nuttura satulasta poistuessa. Kunpa joku keksisi kypärän johon mahtuu pitkäkin tukka (muutenkin kuin auki tai letillä - ei kovin uskottavia bisneskampauksia kumpikaan) ja toisekseen ei näyttäisi avaruustaistelijahirviön kallolta.
Voi miksi ei ole vähän vähemmän extreme sportin näköisiä kypäriä? Saisi olla sellainen joka sopii yhteen mummonpyörän kanssa.
Hövding airbag-kypärä. Etsi netistä. Minulla käytössä jo kohta 10 vuotta ja toimii todella hyvin.
miksi käyttäisin kypärää, kun on olemassa toinenkin turvavaihtoehto ja parempi
Koko perhe täällä kypärä päässä pyöräile.
Ikävä kyllä. En jaksa alkaa töissä laittaa hiuksia uudelleen kuosiin kypärän jäljiltä. Typerää, tiedän, mutta helpompaa.
käytän kypärää silloin kun lähden pitemmälle ja vauhdikkaalle pyöräilylenkille, mutta en silloin kun pyöräilen mummopyörällä hissukseen esim. kauppaan tai muualle lähialueella. Se vaan ei tunnu tarpeelliselta, kun todellakin ajan hiljaa ja huomioin jo etukäteen kaikki kävelijät, koiranulkoiluttajat, pyöräiljät, sähköpotkulaudat yms. Eihän siitä kypärästä sinänsä haittaakaan olisi, mutta en pidä kireällä olevasta kypärän hihnasta ja jos se ei ole tarpeeksi kireällä, niin kypärästä ei ole mitään hyötyä.
Pyöräilijöistä vielä ainakin puolet käyttää mutta missä on skuuteilla paahtavien kypärät?? En ole nähnyt ainoatakaan. Ehkä kertoo jotain käyttäjien aivo kapasiteetista?
En pyöräile ilman kypärää. Luotan omaan ajotaitooni, mutta liikenteessä sattuu ja tapahtuu kun siellä on muitakin. Kohta tulee kolme vuotta, kun täräytin päin autoa kylkeä, kun tuo pysähtyi keskelle suojatietä ihmettelemään tuleeko joku jotain. Joo, tulinhan minä sieltä eikä auto ehtinyt pois alta. Autoon ei tainnut jäädä jälkiä ja pyöräni pysyi ehjänä. Olin mustelmilla, siinä kaikki.
Mulla on kypärän alla vielä lippalakki, jotta aurinko ei häikäise. Käytän silmälaseja ja on ikävät aurinkolasit, joita en oikein voi pyöräillessä käyttää. Kyllähän tuo lakki+kypäräyhdistelmä hiostaa, mutta yleensä lenkin jälkeen menen muutenkin suihkuun.